"Ər va arvad" operettası uzun illərdən sonra yenidən səhnədə
oynadıldı
Azərbaycan Mədəniyyət
Fondu "Sönməyən ulduzlar" teatrı
tamaşanı Məmmədkamal Kazımovun xatirəsinə
həsr etmişdir.
Dünya şöhrətli
bəstəkar Üzeyir Hacıbəyovun ötən il 120
illik yubileyi dövlət səviyyəsində qeyd olundu. Yubiley çərçivəsində bəstəkarın həyat
və yaradıcılığını,
fəaliyyətini əks
etdirən tədbirlər
keçirildi, əsərləri
səhnədə oynanıldı. Bəstəkarın
120 illik yubileyi ötən il
qeyd olunsa da, Üzeyir Hacıbəyov kimi sənətkara həsr olunmuş tadbirlər hələ də davam etməkdədir.
Azərbaycan və Şərq dünyasında operanın
əsasını qoyan
bəstəkar 1909-cu ildə
operetta janrında da əsərlər yaradaraq milli musiqimizə yenilik gətirərək,
onu zənginləşdirmişdir. 1908-ci ildə
ona şöhrət gətirən "Leyli və Məcnun" operasından sonra 1909-cu ildə "Ər və arvad", 1910-cu ildə "O olmasın, bu olsun" kimi operettalarını yaratmışdır. Üzeyir Hacıbəyov
irsinə biganə qalmayan rejissorlar sənətkarın yaradıcılığına
ardıcıl olaraq müraciət etmiş, əsərlərinə səhnə
həyatı bəxş
etmişdilər. Onun operaları
ilə yanaşı, operettaları da uzunömürlü olmuş,
tamaşaçılar tərəfindən
sevilmişdir.
Azərbaycan Mədəniyyət Fondu da bəstəkarın 120 illik yubileyi münasibəti ilə onun "Ər və arvad" operattasına müraciət
edərək, əsəri
səhnələşdirməyi planlaşdırmışdır. Qeyd edim
ki, bu tamaşa
sonuncu dəfə
1910-cu ildə Musiqili Komediya Teatrında oynanılmış və
həmin zamandan sonra, bir əsrə
yaxın dövr ərzində tamaşaçılara
təqdim olunmamışdır.
Üzeyir bəyin sevilən və seçilən əsərlərindən
olan "Ər və arvad" tamaşasını səhnələşdirməyi
üzərinə götürən
Azərbaycan Mədəniyyət
Fondunun nəzdində
fəaliyyət göstərən
"Sönməyən ulduzlar"
teatrı, demək olar ki, bir
il yarım davam edən məşqlərdən sonra
səhnədə göründü.
Tamaşanın bir qədər
gec təhvil verilməsinə səbəb
respublikanın əməkdar
incəsənət işçisi,
rejissor Məmmədkamal
Kazımovun dünyasını
dəyişməsi olmuşdur.
Xatırladım ki, elə tamaşa Məmmədkamal
Kazımovun xatirəsinə
ithaf edilmişdir.
"Ər və arvad"a səhnə
həyatı bəxş
etmək rejissor Hafiz Fətullayevə həvalə
olunmuş və çətinliklə də
olsa, o, üzərinə
düşən məsuliyyətin
öhdəsindən gəlmişdir.
Axı, Üzeyir bəy kimi nəhəng, korifey sənətkarın
dünyasına müraciət
etmək məsuliyyət
tələb edir.
Nəhayət ki, uzun sürən gərgin məşqlərdən
sonra 26 iyun - Milli Ordunun yaranma
günü Azərbaycan
Dövlət Gənc Tamaşaçılar Teatrında
böyük bir bayram yaşandı. "Sönməyən ulduzlar" teatrının
yaradıcı kollektivi
"Ər və arvad"ı sənətsevərlərə
təqdim etdi. Tamaşada məsuliyyət, gərginlik
rejissorun -Hafiz Fətullayevin
üzərinə düşsə
də, komponentlərdən
sonuncusu - aktyorların
da əməyi xüsusi idi. Rejissorun yozumunu duyaraq, onu səhnədə canlandıran aktyorlar "Ər və arvad" tamaşasını
dramaturqun ideyası çərçivəsində oynamağa çalışmışdılar.
Dramaturq və rejissor ideyaları içində,
təbii ki, aktyorların da öz obrazları ətrafında müəyyən
ideyaları vardır. Hər qəhrəman
öz mənəvi dəyərləri, cizgiləri,
fərdi keyfiyyətləri
baxamından maraqlı
obrazdır və akytorlar da onlara
həvalə olunan rolun cəmiyyətdəki,
həyatdakı ideyasını
müxtəlif üsullarla
real bir tərzdə səhnədə canlandırmağa
borcludur. Tamaşadakı
baş qəhrəmanları
- Minnəti Raziyyə
Şirinova, Mərcan bəyi Əli Cəfərov, Kəblə
Qubadı Firuz Xudaverdiyev, xanandəni Töhvə Əliyeva, yengəni Xalidə Rüstəmova, qulluqçu
Gülpərini Rəna
Məlikova və başqaları ifa edirdilər. Tamaşa boyu yüksək
professionallıq nümayiş
etdirən yaradıcı
kollektiv səhnədə
Üzeyir bəyin ruhunu yaşatdılar.
Qeyd edim ki, "Ər və arvad" operasında - Üzeyir bəyin musiqisi üzərində pianoçu Gülşən
Mirzəbəyova işləmişdir.
Tamaşada qocaman, yaşlı
nəslin nümayəndələri
ilə yanaşı gənc nəsli təmsil edən aktyorlar da iştirak
edirdilər. Yaşlı nəslin
yaradıcı kollektivi
ilə gənc aktyorların təmasda olması, onların tərəf-müqabili kimi
çıxış etmələri
təqdirəlayiq haldır.
Təbii
ki, uzun illər səhnədə
olmuş, səhnə
həyatı yaşamış
aktyorların tərəf-müqabili
qismində iştirak etmək, onların məktəbindən bəhrələnməkdir.
"Ər
və arvad" tamaşasının ideya və məzmunu sırf Azərbaycan həyatı, ailə-məişət
problemləri ilə bağlıdır. Dramaturq bu əsəri
öz xalqının milli dəyərləri üzərində yaratmış,
rejissor da Üzeyir bəyin dəsti-xəttinə hörmətlə
yanaşaraq, onun qabartdığı problemləri
incə ştrixlərlə
tamaşaçıya çatdırmağa
çalışmışdır. Tamaşa boyu görünən və yüksək aktyorluq məharəti nümayiş etdirən Kəblə Qubad rolunu yaradan Firuz Xudaverdiyevin aktyorluq qabiliyyətini xüsusi qeyd etmək lazımdır.
Aktyor qəhrəmanını sevərək,
onun həyat tərzini özününküləşdirərək,
Kəblə Qubadı
çılpaqlığı ilə əks etdirirdi. Neçə-neçə obrazlara səhnə
həyatı bəxş
edən Firuz Xudaverdiyev obrazına sənətkarlıq prinsipləri
əsasında yanaşaraq
tamaşaçıda qəhrəmanına
qarşı fikir formalaşdırdı.
"Ər
və arvatfda aktyorlar - tərəf-müqabilləri
biri-digərini tamamlayaraq
cərəyan edən
hadisələri tamaşaçıya
demək olar ki, yüksək səviyyədə təqdim
etdilər.
"Ər
və arvad" sevgi, məhəbbətlə
tamaşaçılar tərəfindən
qarşılandı. Bı uğuru
"Sönməyən ulduzlar"
bir neçə dəfə belə səhnədə yaşamışlar.
"Solğun çiçəklər", "Vaqif tamaşalarından sonrc eşidilən tamaşaçı alqışları
da vaxtik onların sənətkarlığına,
aktyorluq məharətinə
ünvanlanmışdır. Bildiyimiz kimi yaradıcı kollektiv təkcə paytaxtımızda deyil, ondan kənarda, Azərbaycanın biı çox rayonlarında qastrol səfərlərində
olmuş, repertuara daxil edilən adlarını qeyd etdiyim tamaşaları teatrsevərlərə təqdim
etmişdilər.
Bu gün "Ər yə arvad" tamaşasının
belə uğurla təhvil verən, sənətsevərlərə təqdim
edən "Sönməyən
ulduzlar"ın yaradıcı
kollektivi təbii ki, bu tamaşa
il; də
qastrol səfərlərinə
çıxacaq. Üzeyir Hacıbəyovun
yüz ilə yaxın bir dövr ərzində oynanılmayan bir tamaşası, təbii ki, bütün teatrsevərlərin marağına
səbəb olacaq və bu əsər
teatrın repertuarında
uzunömürlü olacaqdır.
Belə tamaşaların, istedadlı
aktyorların ifasını
nəinki Azərbaycan
səhnəsində, hətta
dünyanın müxtəlif
məkanlarındakı səhnələrdə
də nümayiş olunması məqsəc yönlüdür.
"Sönməyən
ulduzların yaradıcı
kolektivinin - ömürlərini
sənətə həsr
edən peşəkar
aktyorların bacarıq
və istedadlı ifa tərzi, qəhrəmanlarını təqdim
etməsi tarixi dövrün ab-havasını
səhnədə yaşatması
onların teatra olan məhəbbətinin təzahürüdür.
Səs qəzeti.- 2006.- 28 iyun.- S. 12.