Novruzov Afət
Görkəmli tarzən və təcrübəli pedaqoq
Hazırkı
milli ifaçılıq sənətimizin tanınmış
nümayəndələri arasında tarzən Vamiq
Məmmədəliyevin xüsusi yeri vardır. O, ifaçı və musiqi
ictimai fəaliyyətilə sənətkarlar, eləcə
də xalq tərəfindən sevilən, sözün
həqiqi mənasında dəyərli
musiqiçilərimizdəndir.
Şöhrətli
ziyalılar nəslinə mənsub olan Vamiq
Məmmədəli oğlu Məmmədəliyev 1946-cı il iyun ayının 9-da Bakı
şəhərinin Kürdəxanı qəsəbəsində
həyata göz açmışdır. Ziyalılar
əhatəsində böyüyüb başa çatan V.Məmmədəliyev
hələ kiçik yaşlarından ailələrində
musiqiyə qarşı, xüsusilə tar alətinə
məhəbbətin şahidi olur. Burada
onun müsahibələrindən birini xatırlatmaq yerinə
düşərdi. Vamiq müəilim deyir: «Biz evdə beş qardaşdıq, beşimiz də tar
çalmışıq. Atam Məmmədəli
bəyin sənəti həkimlik olsa da könlü, istəyi
muğamatda idi, tarın səsində idi. İlkin
öyrəndiyim havalardan biri «Heyratı» (zərb muğam
nəzərdə tutulur - A.N.) olub...»
Musiqiyə xüsusi meylli
olan Vamiq Məmmədəliyev tar ixtisası üzrə ilk
musiqi təhsilini Kürdəxanı
qəsəbəsindəki musiqi məktəbində alır.
Burada onun tar ixtisası üzrə müəllimi
Dərdayıl Aydəmirov olur. Sonralar o, 1967-1970-ci
illərdə Bakı Mədəni Maarif Texnikumunda
(müəllimi Ramiz Aşurbəyli), 1972-1976-cı
illərdə isə Asəf Zeynallı adına
Bakı Musiqi Texnikumunda (hazırda Azərbaycan Milli
Konservatoriyası nəzdində Bakı Musiqi Kolleci) musiqj
təhsilini davam etdirir. Onun not ixtisası
üzrə müəllimi görkəmli pedaqoq-tarzən,
bəstəkarlıq fəaliyyətində Üzeyir
Hacıbəyov ənənələrinə sadiq olan
Adil-Gəray Məmmədbəyli, muğam üzrə isə
bu sənətin korifeyləri Əhməd Bakıxanov və
Bəhram Mansurov olur.
Həmin illərdə
gənc Vamiq Məmmədəliyev peşəkar tarzən kimi
formalaşsa da ali musiqi
təhsili almağı unutmur. Belə
ki, o, 1980-ci ildə Ü.Hacıbəyov adına
Azərbaycan Dövlət Konservatoriyasına (hazırda
Bakı Musiqi Akademiyası) daxil olur. Tarzənin sənət
müəllimləri -
tar ixtisası üzrə
görkəmli pedaqoq-tarzən, sənətşünaslıq
namizədi, professor Oqtay Quliyev, dirijorluq ixtisası üzrə
isə pedaqoq-dirijor, dosent Namiq Nəbiyev olur. 1985-ci
ildə Konservatoriyanı bitirən V.Məmmədəliyev
gərgin əməyi sayəsində burada tarda Azərbaycan
və xarici ölkə bəstəkarlarının
əsərlərinə məxsus ifaçılıq
vərdişlərinə dərindən yiyələnir.
Lakin V.Məmmədəliyevin klassik musiqimiz olan muğam
sənətinə vurğunluğu onun ifaçılıq
fəaliyyətini bu sənətə
bağlayır.
Bunun
nəticəsidir ki, V.Məmmədəliyev yaradıcılığı
boyu muğam sənəti sahəsində - solo
ifaçılığı,
müşayiətçi-tarzən, pedaqoq-tarzən kimi
səmərəli fəaliyyət göstərərək bu
sənətin təbliğinə böyük əmək
sərf edir.
Vamiq
müəllim bir ustad muğam ifaçısı olaraq
muğamların praktiki ifaçılığının
müxtəlif məziyyətlərinə, həm də
muğam janrının əsaslarına dərindən
bələd olan sənətkarlarımızdandır. Heç də
təsadüfi deyil ki, V.Məmmədəliyev tar
sənətini öyrəndiyi qısa müddət
ərzində hələ 70-ci illərdə muğam
ustaları ilə musiqi məclislərində iştirak
edərək nüfuz qazanmışdır.
Sənətkarın
professional ifaçı kimi səhnə fəaliyyətinin
başlanğıcı 1976-cı ilə təsadüf edir. Belə ki, tar
ifaçılıq sənətimizin korifeyi olan xalq artisti
Hacı Məmmədov həmin ildə gənc tarzəni
rəhbərlik etdiyi ansambla dəvət edir. M.Maqomayev adına Azərbaycan Dövlət
Filarmoniyasının bədii kollektivlərindən biri olan bu
ansamblın tərkibində o, 1976-cı ildən
mütəmadi olaraq çıxışlar edir və musiqi ictimaiyyətinin
rəğbətini qazanır. Yeri
gəlmişkən onu da xatırladım ki, Hacı
Məmmədov istedadlı gəncləri irəli
çəkməyə xüsusi diqqət yetirərdi. Bu mənada Hacı Məmmədov,
V.Məmmədəliyevin ifaçıhğını
bəyənərək görkəmli xanəndələri
və gəncləri sazəndə ansamblı şəklində
(üçlük) müşayiət etməyi ona etibar edirdi.
Vamiq Məmmədəliyev
bir ifaçı kimi, klassik muğam ustadlarımızdan
Mirzə Sadıq Əsəd oğlu, Mirzə Fərəc
Rzayev, Mirzə Mənsur Mənsurov, Qurban Pirimov, Əhməd
Bakıxanov, Bəhram Mənsurov, Hacı Məmmədov,
Əhsən Dadaşov, Əliağa Quliyev, Həbib Bayramov,
Kamil Əhmədov, Sərvər İbrahimov, Firudin
Yarməmmədov, Əlikram Hüseynov və digər
sənətkarlarımızın
yaradıcılığından bəhrələnmişdir.
V.Məmmədəliyev
indiyə qədər bir sıra muğamları solo
şəklində lentə yazdırmış və həmin
lent yazıları fonotekamızın qızıl fonduna daxil
edilmişdir. Bunlar «Rahab», «Xaric-Segah»,
«Bayatı-Şiraz>>, «Şur», «Hümayun», «Bayatı-Qacar», «Nəva»
muğamlarıdır.
Vamiq
Məmmədəliyevin yaradıcılığının bir
qolu da müşayiətçilik fealiyyətidir. O, indiyə qədər
Azərbaycanın bir çox məşhur xanəndələrini
müşayiət etmişdir. Bunlardan
Əbülfət Əliyev, Yaqub Məmmədov.
Hacıbaba Hüseynov, Ramiz Hacıyev, Vahid Abdullayev,
Səxavət Məmmədov, Elçin Cəlilov,
hal-hazırda yaşayan xanəndələrdən Arif Babayev, Canəli
Əkbərov, Ağaxan Abdullayev, Alim Qasımov, Tələt
Qasımov, Qəndab Quliyeva, Gülyaz və Gülyanaq
Məmmədova bacıları, Sabir Mirzəyev, Cabir Novruzov
və başqa xanəndələrin adını
çəkə bilərik. Vamiq
Məmmədəliyev Azərbaycan musiqisinin bir tarzən kimi
xarici ölkələrdə təbliğinə də
böyük əhəmiyyət verir. Onun
qastrol marşrutları bir çox ölkələri -
Türkiyə, İran, Danimarka, İraq, Fransa, İsveçi
əhatə edir.
Tarzənin
pedaqoji fəaliyyətinə gəldikdə ən əvvəl
xatırladaq ki, onun uzun illər qazandığı
ifaçılıq təcrübəsi, yüksək bilik,
təmasda olduğu sənət korifeyləri ilə yaradıcılıq
ünsiyyəti pedaqoji sahədə təcrübəli pedaqoq
kimi formalaşmasına və bu fəaliyyət
növündə uğur qazanmasına səbəb
olmuşdur.
Vamiq
müəllim 40 ilə yaxmdır pedaqoji sahədə
çalışır. O, Bakı Mədəni-Maarif Texnikumuna, 1989-cu ildən
isə görkəmli bəstəkar Süleyman
Ələsgərovun təşəbbüsü ilə
Ü.Hacıbəyov adına Azərbaycan Dövlət
Konservatoriyasına (hazırkı Bakı Musiqi Akademiyası)
muğam ixtisas dərsini aparmaq üçün «Xalq
çalğı alətləri» kafedrasına dəvət
edilmişdir. Yeri gəlmişkən qeyd edim ki, 1990-cı
illərdə görkəmli tarzən, xalq artisti, professor Ramiz
Quliyev xalq çalğı alətləri üzrə
muğam proqramı tərtib edərkən Vamiq
müəllimin tövsiyəsinə görə
«Bayatı-Kürd>> muğamında «Kərküki»,
«Hümayun» muğammda «Böyük məsnəvi», «Rahab»
muğamında «Böyük məsihi»
şöbələrini və «Nəva» muğam
dəstgahını ilk dəfə olaraq tədris planına
daxil etmişdir.
Hal-hazırda dosent
vəzifəsini daşıyan Vamiq Məmmədəliyev
Azərbaycan Milli Konservatoriyasında, Azərbaycan Dövlət
Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetində, Bakı Musiqi Kollecində, Bülbül
adına orta ixtisas musiqi məktəbində layiqli kadrlar
yetişdirir.
Bunlarla
bərabər onun, xanəndələrimizin bir çoxunun
püxtələşib yetişməsində rolu
şəksizdir.
Biz bu mənada Zaur Rzayevin,
Mələkxanım Əyyubovanın, Gülyanaq və
Gülyaz Məmmədovaların, Könül
Xasıyevanın, Nuriyyə Hüseynovanın, Zabit
Nəbizadənin, Zahid Quliyevin, mərhum Elçin Cəlilovun
adlarını çəkə bilərik.
2001-ci ildən isə
V.Məmmədəliyev Azərbaycan Dövlət
Mədəniyyət və İncəsənət Universitetinin
dosenti kimi ilk dəfə yaranan «Musiqi sənəti»
fakültəsinin dekanı seçilərək
çoxşaxəli pedaqoji-təşkilatçılıq
işi aparır. O, dekan olaraq təşkilati
bacarığı, qayğıkeşliyi,
təvazökarlığı, biliyi, səmimi, insani
keyfiyyətləri ilə kollektivin hörmətini
qazanmışdır. Onu da deyim ki, bu
fakültədə əcnəbi tələbələr də
təhsil almağa xüsusi həvəs göstərirlər.
Artıq fakültədə İrandan və
Türkiyədən gəlmiş tələbələr
təhsil alırlar. V.Məmmədəliyevin
rəhbərliyi altında müəllim və
tələbə heyəti daimi olaraq elmi-nəzəri
konfranslarda, dövlət səviyyəsində
keçirilən bir çox tədbirlərdə uğurla
çıxış edirlər. O, həm də musiqi
bəstələyən tarzəndir. Onun
bəstələdiyi rənglər vaxtaşırı
televiziya və radio kanallarında səsləndirilir.
İkinci
tərəfdən Vamiq müəllim muğamın elmi-tədqiqat
məsələlərinin ifaçılıq baxımından
araşdırılmasına da böyük maraq göstərir. O, tədqiqi
məsələlərə hələ tələbə
ikən maraq göstərmişdir. Belə ki, Konservatoriyada
təhsil illərində Vamiq Məmmədəliyev respublika
muğam ifaçılığına dair konfransda «Klassik
muğam ifaçılığında tarda işlənən
mizrablar» adlı elmi mövzuda çıxış etmiş,
həmin dövrdə o, Leninqrad (indiki Sankt-Peterburq şəhəri)
Konservatoriyasında keçirilən muğam axşamında
ifaçı kimi də çıxış edib
müvəffəqiyyət qazanmışdır. Hər iki tədbirdə Vamiq Məmmədəliyev I
dərəcəli diploma layiq görillmüşdür.
Vamiq
Məmmədəliyev bir dekan kimi Universitetin elmi-tədqiqat
işlərinə, tədrisə dair müxtəlif proqramlar,
dərs vəsaitləri yazılmasına
qayğıkeşliklə yanaşır. Onun
muğamlarımızın ifaçılığına aid
müxtəlif problemlərə həsr edilmiş
məqalələri elmi məcmuələrdə və
dövri mətbuatda vaxtaşırı dərc edilir.
Bu baxımdan «Azərbaycan
professional musiqi sənətində muğamlarımızın
rolu və əhəmiyyəti», «Segah» muğamının
rəngarəngliyi və onun ifaçılıq
xüsusiyyətləri», «Muğam sənətinin korifeyi»
adlı məqalələrin adlarını çəkmək
olar.
Məqaləmizin sonunda biz
ustad tarzən, təcrübəli pedaqoq, muğam bilicisi,
səmimi insan olan Vamiq Məmmədəliyevi 60 illik yubileyi
ilə əlaqədar təbrik edir, ona uzun ömür,
möhkəm cansağlığı, yaradıcılıq
işlərində zirvələr fəth etməyi arzulayırıq.
Azərbaycan Mədəniyyəti və
incəsənəti.- 2006.- 1 iyun.- 1, 5.