Mətin
“Şou-biznesin arxasında duran
qüvvələr var”
Canəli Əkbərov
bunlardan qorxduğu üçün mövzudan danışmaq istəmir
Muğam bizə sərvət kimi verilib. Muğamlarımız ənənəvi
olaraq qorunmalı və nəsildən nəsilə ötürüməlidir.
Muğamın akademik formasını gərək nizamsız etməyəsən. Muğamda milli
ornamentləri qorumalıyıq"
- müsahibim xalq artisti Canəli Əkbərov bu fikirdədir. Onun sözlərinə
görə, xaricilər bizim muğamın başına
firlanır, özümüzdə isə başından vururlar. Xanəndədən muğama qarşı yaranan biganəliyin səbəbini soruşduq.
- Bir müddət əvvəl muğanıa qarşı bir
biganəlik yaranmışdı. Sizcə, həmin böhranh mərhələ keçid dövrü ila bağlı idi, yoxsa başqa
səbəb var idi?
- Muğama münasibətin deformasiyaya uğramasının birinci səbəbi odur ki, bu sənəti
qorumalı olan təbliğat maşını işləmədi. Müxtəlif zövqlü insanlar
ayrı-ayrı telekanallarda özlərinə məskən
salıb, özlərinə müvafıq proqramlar hazırlamağa başladılar. Efıri şou-proqramlar başına aldı. İkinci tərəfdən ölkələrdə şadlıq evlərinin sayı artdı. Bu yerlərdə
isə daha çox ara müğənniləri oxuyurlar. Milli musiqi mədəniyyətinə
belə yerlərdə
fıkir verilmir. Bu da bir ziyandır. Sonra kəndlərdə maddi vəziyyət o qədər aşağı düşdü ki, insanlar
öz övladlarının toyuna muğam ustalarını,
milli musiqi ifaçılarını gətirə bilmədilər. Toyxana sözünü
şadlıq evləri əvəz elədi.
Buralarda isə o qədər hay-küy var ki,
bədii-estetik zövqdən
söhbət belə gedə bilməz. Bir yerdə ki, toy başlanandan müğənni popurizm aləminə düşürsə, toya gələnlərin hamısını
hay-küylü musiqi ilə oynadırsa, burada milli dəyərlərdən
danışmaq mümkün deyil.
Biz əvvəllər
toya gedəndə toyxanalarda 5-6 nəfərdən
ibarət xanəndə
dəstəsi olardı, ən kasıb adamın
toyunda ən azı 3-4 xanəndə olurdu. İndi bunların hamısı maddi duruma
görə yığışdırılıb:
- Hazırda muğamın tədrisi sizi qane edirmi?
- Muğamın tədrisi üçün gözəl şərait yaradılıb. Amma hazırda test üsulu olduğu üçün gözəl
səsi olanlar kənarda qalır. Səsi olmayanlar imtahandan keçir, istedad sahibləri isə daxil ola bilmirlər.
Amma ümidverici gənclər çoxdur.
- Son dövrlərdə milli
xalq mahnıları yeni orenjemanda ifa olunur. Buna necə
münasibət bəsləyirsiniz?
- Çox pis. Bəzən titullu müğənnilərimiz
xalq mahnılarında sözlərin, musiqili vurğuların yerini dəyişirlər.
Onlara
"gözün üstdə qaşın var" deyən yoxdur. Sözün deyilişi,
nizamın pozulması musiqiyə böyük təsir göstərir. Sözlə səsin qohumluğu var, söz olmasa səs
bərkiməz. Sözü gərək
elə tələffüz
edəsən səni dinləyən başa düşsün. Amma indikilər mahnın
ritmindən kənara çıxırlar. Bu mahnılar
xalqımızın hisslərinə nəqş olunmuş mahnılardır. Belə mahnıları dəyişdirmək olmaz.
- Bəzən müğənnilər
muğama da əl atıb, sintez
və yaxud yeni orenjeman edib oxuyurlar. Çox görmüşük ki,
muğamla cazı, repi sintez edirlər.
Bunu necə qiymətləndirirsiniz?
- Mən rəva bilmərəm ki, caz muğama
qatılsın, muğam caza. Qoy cazı dinləmək istəyənlər caz dinləsinlər, muğam dinləmək istəyənlər
də muğam. Onu da deyim
ki, muğamda olan fəlsəfə
cazda yoxdur.
- Zakir Bağırovun vaxtında haqsızlıqla üzləşmisiniz. Polad Bülbüloğlu
dövrü də sizin üçün elə
bir uğurlu dövr olmayıb. Sizi teatrdan uzaqlaşdırıblar. Bu, nədən irəli
gəlir, yoxsa nazirlərlə sizinki gətirmir?
- Hardasa bu sualda
haqlı elementlər var. Başqalarına verilən meydanlar mənə
verilməyib.
Ögey-doğmalıqla çox
üz-üzə gəlmişəm.
Doğrudur, Polad Bülbüloğlu nazir keçən kimi ad alanların sırasına mən də düşdüm. Polad mənə söz vermişdi ki, bundan
sonra bütün xarici ölkələrə səni göndərəyəcəyəm.
Amma nazir olduğu müddətdə bir dəfə də olsun məni
xarici ölkələrə
qastrola göndərmədi.
Amma onun ətrafında elə adamlar var idi ki,
xarici ölkələrə
ancaq onlar göndərilirdi.
Amma bizi elə formada
Opera və Balet Teatrından uzaqlaşdırılmağımıza, lüzum yox idi. Bizim teatrda
qalmağımız gənc nəsilə böyük örnək idi, teatrda olduğum müddətdə neçə Leylilər, Məcnunlar, Əslilər hazırladım xalq üçün. Ola bilsin, qurunun oduna yanmışam. Yəni sifariş başqası üçün gəlmişdi, mən də onun böyründə getdim. Mənə verilən 300 min manatın
acı deyildim, mənə göstərilməyən
qayğının acı idim. Prezident mənə təqaüd ayırıb, ev
verib. Mənim işdən uzaqlaşdırılmağım
problem deyildi. Sadəcə olaraq, uzaqlaşdırılmağımızın forması həddən artıq pis oldu.
- Şou-biznesə
gənclərin axınını
necə qəbul edirsiniz?
- Azərbaycanda şou -biznesin arxasında duran qüvvələr var. Onların təbliğat maşınları çox güclüdür. Bu barədə danışmaq istəmirəm. Onlar çox böyük qüvvədirlər. Mən qorxuram. Danışmaq istəmirəm.
Azadlıq.- 2006.- 19-20 noyabr.- S. 15.