Təhmirəzqızı S.
Ramiz Mustafayev - 80
Azərbaycan bəstəkarlıq məktəbinin görkəmli
simalarından biri də respublikanın xalq artisti “Şöhrət” ordenli sənətkar,
Prezident təqaüdçüsü Ramiz Mustafayevdir. Onu bu zirvəyə
gətirən istedadı və bacarığı ilə bərabər,
həm də sənətinə olan xalq məhəbbətidir.
Belə uğur qazanmaq bəstəkar üçün asan olmayıb. Ramiz Hacı oğlu
Mustafayev 1926-cı il oktyabrın 16-da anadan olub.
İncəsənətə olan marağı onu erkən yaşlarından teatr
səhnəsinə yönəldib. O uşaq yaşlarından ömrünü
səhnə ilə təmasda keçirib, 1941-ci ildə isə Teatr
Texnikumunun aktyorluq şöhəsinə daxil olub.Təhsil
illərində Gənc Tamaşaçılar Teatrında, sonra isə Azərbaycan
Dövlət Akademik Dram Teatrında aktyor kimi fəaliyyət
göstərib. Bu illər Ramiz müəllimin yaradıcılığında xüsusi
mərhələ olub, görkəmli sənətkarlarla
çiyin-çiyinə çalışıb. Ramiz müəllimin teatrla bağlılığı sonralar onun
səhnə musiqisi əsərlərinin yaranmasına səbəb
olub.
Ramiz Mustafayevin fitri istedadı incəsənətin bir neçə
sahəsini əhatə edir. O, professional vokal təhsil alıb.
1948-ci ildə isə Azərbaycan Dövlət Konservatoriyasına daxil
olub, professor Bülbülün sinfində müğənniliyin sirlərini
öyrənib. 1952-ci ildə Konservatoriyanın vokal şöbəsini
müvəffəqiyyətlə bitirən Ramiz müəllimin
həyatının bu mərhələsi onun bəstəkarlıq
fəaliyyətində mühüm rol oynayıb. Sonrakı illərdə o,
vokal musiqisinin mürəkkəb janrlarında dəyərli
əsərlər yaradıb. Teatr və musiqinin sirlərini
mənimsəyən Ramiz Mustafayev yaratdığı gözəl səhnə
və vokal əsərləri bəstəkarlıq
fəaliyyətinin əsas istiqamətini təşkil edir.
Ramiz Mustafayev bəstəkarlıqla erkən yaşlarından məşğul
olmağa başlayıb, xalq musiqisindən qaynaqlanan melodiyalar yaradıb. Onu bu
sənətə marağı getdikcə artıb. Teatr Texnikumunda və
Konservatoriyanın vokal şöbəsində təhsil aldığı
illərdə o, bəstəkarlığa xüsusi maraq göstərib. 1952-ci
ildə ikinci dəfə Konservatoriyaya daxil olaraq Boris Zeydmandan
bəstəkarlığın sirlərini öyrənib. Skripka ilə
fortepiano üçün sonata, viola üçün variasiyalar, simli kvartet, simfonik
orkestr üçün uvertüra, neçə-neçə mahnı və romanslar yazıb.
1957-ci ildən o, peşəkar bəstəkar kimi böyük yaradıcılıq
yoluna qədəm qoyub, Azərbaycan professional musiqi
mədəniyyətini zənginləşdirən layiqli musiqi
əsərləri yazıb. Bu əsərlər məzmunca
müxtəlif olsa da onları bir ideya birləşdirir: Vətənə,
torpağa, anaya, xalqa və sənətə məhəbbət.
Bəstəkar elə mövzulara müraciət edib ki, onlar yüksək
bədii və etik məna kəsb etsin. O, bu mövzuları xalq
musiqisindən rişələnən və müasir musiqi
elementləri ilə çulğalaşan üslubla ifadə edib. Onun
əsərləri xalq musiqisi ruhunda yazılmış professional sənət
nümunələridir.
Ramiz Mustafayevin yaradıcılığında musiqinin müxtəlif janrları öz
əksini tapıb. O, baletdən başqa bütün janrlara müraciət edib.
Bəstəkar 4 opera, 6 musiqili komediya, 9 oratoriya, kantata, 8
simfoniya, 300-dən çox mahnı və romans, müxtəlif səpkili
instrumental əsər və s. yazıb.
Ramiz müəllimin yaradıcılığında səhnə əsərləri
müzüm yer tutur. Hələ 1957-ci ildə bəstəkarlıq
təhsilini bitirərkən S.Vurğunun “Fərhad və Şirin”
pyesi əsasında yazdığı birpərdəli “Şirin” operası diplom işi
olub. Ramiz Mustafayev yenidən Səməd Vurğun yaradıclığına üz
tutub və 1960-cı ildə “Vaqif” operasını yazıb.
Azərbaycan radiosunda hazırladığım verilişlərdə
dəfələrlə Ramiz müəllimlə həmsöhbət
olmuşuq. Onun öz yaradıcılığı ilə bağlı maraqlı söhbətlər
radiomuzun fondunda saxlanılır. Bu verilişlərin birində, o, “Vaqif”
operasının yaranması barədə belə deyir: “Təxminən
1943-cü il olardı. Onda mən Dram Teatrında işləyirdim. Bir gün
Səməd Vurğunun ”Vaqif" tamaşası oynanılırdı. Nə üçünsə
görkəmli sənətkarımız İ.Dağıstanlı gələ bilmədi.
Onun oynadığı Əlibəy rolunu rejissor mənə həvalə
etdi. Əvvəl tərəddüd etdim, lakin həmkarlarım
məni ruhlandırdılar və bir obrazı yaratmağa nail oldum. Elə o
vaxt düşündüm ki, bu əsəri operaya çevirmək olar”.
47 ildir ki, “Vaqif” Opera və Balet Teatrının repertuarındandır. Öz
yaradıcılığına tələbkarlıqla yanaşan bəstəkar bir neçə
dəfə bu operanı redaktə edib, mükəmməl bir
əsər yaranıb. Operanın librettosunu mərhum
sənətkarımız Firudin Mehdiyev yazıb. Bəstəkar bu operaya
görə 1962-ci ildə laureat adına layiq görülüb. Həmin il Ramiz
müəllim Mirzə Ələkbər Sabirin 100 illik yubileyinə
“Xan və əkinçi” operasını hədiyyə edib.
Bəstəkarın bu janrda ən maraqlı əsərlərindən
biri də Ənvər Əlibəylinin poeması əsasında
yazdığı “Polad” radio operasıdır. Uşaqları da unutmayan bəstəkar
1954-cü ildə Teymur Elçinin librettosu əsasında “Tərs keçi”
birpərdəli operasını yazıb. Bəstəkar digər musiqili
səhnə janrı olan operettaya da müraciət edib və musiqi
əsərinin dili ilə zamanın çatışmazlıqlarına öz münasibətini
bildirib. Bu janrda onun ilk əsəri “Hacı Qara” komediyası janrında
unudulmaz sənətkarımız Vasif Adıgözəlovla birgə yazdıqları
“Xəsis” operettasıdır. Sonralar bəstəkar “Axırı yaxşı olar”
(1967-ci il) “Qonşumuzda bir oğlan var” və s. musiqili komediyalarını
yazıb.
Ramiz müəllim həm də Azərbaycan xor musiqisinin inkişafında
çox mühüm xidməti olan bir bəstəkardır. O, bütün yaradıcılığı
boyu bu janra müraciət edib. Bəstəkarın bu qəbildən
olan əsərləri Azərbaycan xor musiqisini
zənginləşdirir. “Ana”, “Hüseyn Cavid”, “Nəriman Nərimanov”,
“İnam”, “Mənim müasirim”, “Salatın”, “Məhəmməd və
Leyla”, “Nizami” oratoriyaları, “Haqq səndədir”, “Şevçenko”,
“Səməd Vurğun”, “Kür–Abşeron” kantataları, “Bu qan yerdə qalan
deyil” , “Nədən yarandın”, “Füzuli”, V.Adıgözəlovla birgə
yazdığı “Səbuhi” koval-simfonik poemaları, “Lənkəran
lövhələri” süitası, kapella xoru üçün 10 mahnıdan ibarət
silsilə, 250-yə qədər xalq mahnısının, xor üçün
işləmələri və s. ona şöhrət gətirib. Xatırladaq
ki, xalq şairi Nəbi Xəzrinin sözlərinə bəstələnən
“İnam” və “Mənim müasirim” oratoriyaları ulu öndər Heydər
Əliyevə həsr olunan qiymətli sənət
əsərləridir.
Bəstəkar xalqın tarixini, dünənini və bu gününü
əsərlərində daim tərənnüm edib. Nəbi
Xəzrinin sözlərinə “Salatın” oratoriyası, “Bu qan yerdə
qalan deyil” kantatası bu silsiləyə gözəl nümunədir. Ramiz
müəllimlə söhbətlərimizdə o, bu əsərlər
barədə belə deyib: “Əsl sənətkar xalqın
yaşantılarını əsərinə gətirib onu gələcək
nəslə yadigar qoymalıdır. Çünki tarix həm də
sənət əsərlərində yaşayır”.
Bayatılarımız əsasında “Bayatılar” xor əsəri, 300-ə
qədər mahnı və romans, müxtəlif şairlərin
sözlərinə vokal miniatürləri R.Behbudov,
Ş.Ələkbərova, N.Məmmədova, A.Qəniyev,
G.Məmmədov kimi unudulmaz ifaçıların repertuarında
səslənərək xalqın sevimli nəğmələrinə
çevrilmiş və bugünkü ifaçılarımız üçün örnək olub. Bu mahnılardan
“Niyə sevdim”, “Yadıma sən düşürsən”, “Bakının ulduzları”, “Anam
yadıma düşdü”, “Sənin gözlərin”, “Vətən haqqında mahnı”
daha populyardır.
Bəstəkarın yaradıcılığında simfonik əsərlər də
geniş yer tutur. O, 8 simfoniyanın, bir neçə simfonik poemanın, xalq çalğı
alətləri orkestri üçün və müxtəlif alətlər üçün
instrumental pyeslərin də müəllifidir. 1-ci simfoniya ilk
dəfə Moskvada Ümumittifaq Televiziyası və Radiosunun böyük
orkestrinin ifasında səslənilib və lentə yazılıb. Sonra bu
əsər Azərbaycan bəstəkarlarının 4-cü qurultayında da
ifa olunub, müəllifə uğur qazandırıb.
Ramiz Mustafayevin çoxcəhətli yaradıcılıq
fəaliyyətində Azərbaycan Dövlət Radiosunun və
Televiziyasının rolu böyükdür. Özü bu barədə belə deyir:
“Mən 1946-cı ildə radioda fəaliyyətə başlamışam.
Azərbaycan televiziyası yarananda ilk musiqi baş redaktoru
vəzifəsi mənə həvalə olundu. 1958-ci ildən
bu günə qədər Dövlət Teleradiosunun xor kollektivinin
bədii rəhbəri və baş dirijoru işləyirəm. Bu
məsuliyyətli işi layiqincə yerinə yetirməyə
çalışmışam”.
Ramiz Mustafayev 1968 – 1973-cü illərdə Azərbaycan
Bəstəkarlar İttifaqının katibi vəzifəsində çalışıb.
1957-ci ildən Bəstəkarlar İttifaqı İdarə Heyətinin
üzvüdür.
Ömrünün 80-ci ilini yaşayan, sənətin zirvəsinə
yüksələn Ramiz müəllim bu gün də əzmlə
yazıb-yaradır. Onun yaradıcılıq yolu sənət məktəbidir.
Bütün həyatını professional musiqimizin inkişafına və
təbliğinə həsr edən müdrik sənətkarımızı anadan
olmasının 80 illiyi münasibətilə ürəkdən təbrik edir,
ona can sağlığı və yeni-yeni yaradıcılıq uğurları arzulayırıq.
Xalq qəzeti.-2006.-19 noyabr.-S.8.