Bəkirova E.
Şeytana yubiley keçirən
İlham Namiq Kamal:
"Dövlət də başa düşür ki, güclü vəsait ayırmadan incəsənəti
inkişaf etdirmək mümkün deyil"
Xalq artisti İlham Namiq Kamal
uzun müddət Milli Dram Teatrında çalışıb, səhnədə müxtəlif
obrazlar yaradıb. Televiziya tamaşalarında, filmlərdə maraqlı rollara
çəkilib. Öz kollektivini - "İlham" Miniatür Teatrını yaratsa da,
əvvəlki kimi yenə baş teatrımızda səhnəyə çıxır. Mədəniyyət
və İncəsənət Universitetində gələcəyin
aktyorlarına dərs deyir. Üstəlik, bu yaxınlarda Musiqili Komediya
Teatrında rejissor kimi tamaşaya quruluş verib. Onunla müsahibəyə
körpü salan da "Şeytanın yubileyi" oldu.
- Yolunuzu Musiqili Komediya
Teatrının səhnəsindən salmağınız nə ilə bağlıdır?
- Mən burda
qəribə heç nə görmürəm. Mərhum sənətkarımız
Hacıbaba Bağırov teatrın rəhbəri kimi təklif etdi ki, Oqtay
Rəcəbovla Aqşin
Babayevin birgə yazdıqları "Şeytanın yubileyi"
musiqili komediyasına quruluş verim. Mən də məmuniyyətlə
razılaşdım. Dirijor Nazim Həsənəlibəyov, rəssam
İsmayıl Məmmədov, rəqqaslar Zakir Ağayev və Yelena
Ağayevanın yaxından dəstəyi ilə tamaşaya hazırladım. Baş rolu -
Meydanı da özüm oynadım. Tamaşanın ərsəyə
gəlməsində aktyorlar Xanım Qafarova (Xəyalə), Ramin
Qasımov (Akif), Fatma Mahmudova (Məryəm), Novruz Qartal (Şirvan),
Atabala Səfərov (Səlim) əllərindən
gələni əsirgəmədilər.
- İstər teatr,
istersə də televiziya tamaşalarındakı rollarımzda həmişə
cəmiyyətdə baş vermiş nöqsanlara gülmüsüz. İllər ötsə
da, həmin problemlər həll olunmur...
- Sözsüz ki, bir tamaşa, bir
rolla hansısa problemi həll etmək olmaz. Bədii
əsərlər, səhnəyə qoyulan tamaşalar,
çəkilən filmlər cəmiyyətdə baş verən
proseslərə münasibət bildirir, məsələni
cəmiyyətin diqqətinə çatdırır. Bayaq söhbət açdığımız
"Şeytanın yubileyi" də buna xidmət edir. Insanlar bu
çatışmazlıqları, nöqsanları aradan qaldırmaq istəyirlərmi? Bax bu başqa məsələdir. Problemləri bəzən insanların özləri yaradır.
- Tanınmış sənət adamı, ziyalı kimi
sizi hansı problemlər daha çox narahat edir?
- Bu gün televiziya kanallarında, konsert salonlarında baş verən neqativ hallar çoxları kimi mənim
də ürəyimi ağrıdır. İstedadı olmayan adamlar da məşhurlaşmaq
azarına tutulur. Səsi olan da, olmayan da
oxuyur, özünü estrada ulduzu
hesab edir. Teatr aktyoru, aparıcı çıxır efirə ki, mən müğənni
kimi mahru oxumaq istəyirəm.
Hansısa tamaşada rol oynayırsan
və orada bir-iki ağız oxumalısan.
Amma bundan istifadə etmək ki, mən müğənniyəm, ulduzam vallah, yaramaz. Bu kənardan
çox gülməli görünür. Bəzi kanallarda da günah çoxdur. Səsini kompüterdə düzəldən adamları efirə çıxarıb məşhurlaşdırırlar. Belə istedadsızlara
imkan yaradılması bir xəstəlik kimi cəmiyyətə yayılır. Bizim xalq Rəşid
Behbudovu, Sara Qədimovanı,
Şövkət Ələkbərovanı,
Müslüm Maqomayevi görüb. İndi Alim Qasımov, Mübariz
Tağıyev var. Belə gözəl sənətkarları
qoyub ara müğənnilərini niyə reklam edirsiz? Güclə, hay-küylə olmaz. Yalançı ifaçılar bir-iki ay ekranlarda görünməyəndə
inanın ki, yaddan çıxacaqlar.
- Musiqidəki, ifaçılıq sənətindəki
nöqsanlara toxunduq. Teatr sənətindəki problemlərdən
danışaq. Aktyor və pedaqoq
kimi fikrinizi bilmək maraqlı olardı. Teatrı gələcəkdə etibarlı əllərə vermək olacaq?
- Bəli, məncə olacaq. Mənim müəllimim Adil İsgəndərov, Rza Təhmasib və bizim avanqard rejissorumuz Tofiq Kazımov olub. Bu sənətkarların mənə öyrətdiklərini,
müəyyən qədər
qabiliyyətimi, bacarığımı,
çalışıram ki, gənc aktyorlara aşılayam. Tələbələrin bir balaca da olsa inkişafına
təkan verə biliriksə bu bizim üçün fərəhləndirici
hadisədir. Son zamanlar güclü - aktyorlarımızı itirə-itirə
gedirik. Təbii ki, belə sənətkarların yerini əvəz eləmək çox çətindir. Çünki, elə onların özləri otuz-qırx il
ərzində bu səviyyəyə gəlib
çatıblar, xalqın rəğbətini qazanıblar. İndi sənətə diqqət
artmaqdadır. Milli Məclisdə
teatr haqqında qanun hazırlanır. Dövlət də bunu yaxşı bilir
ki, gənclərin bu sahəyə az maraq
göstərməsinin, filmlərin
az çəkilməsinin səbəbi vəsait çatışmazlığıdır. Maaşların həddindən artıq
aşağı olması üzündən gənclər bizim sənətə gəlməyə qorxurlar.
- Bu qorxu teatr tamaşaçısında da var. Bəzən tamaşacıçı teatra gəlməkdən çəkinir.
Qorxur ki, zəif tamaşa göstərsinlər...
- Mənə elə gəlir ki, hazırda Azərbaycan
teatrının tamaşaçısı var. Bir ara teatra gələn yox idi. Hər
şey yavaş-yavaş qaydasına düşür. Zaman keçdikcə inkişaf istər-istəməz özünü göstərir. Tamaşaçının da vəsaiti olmalıdır ki, bir
manatı olanda onun bir qəpiyini
teatra xərcləsin.
Teatrdan da çox şey asılıdır. Aktual
əsərlər qoymaq
lazımdır ki, tamaşaçı maraqlansın. Baxan desin ki,
mən də bu sözü demək
istəyirdim, elə bil ürəyimdən tikan çıxdı. Tamaşaçı səhnədə hadisə
görməlidir və o hadisənin azarkeşinə çevrilib axıra kimi seyr
eləməlidir.
Gün.- 2006.- 11-17 noyabr.- S. 25.