Hilalqızı Sevil
“Lətifə danışmaqla
məşhurlaşanlar çox tez unudulacaq”
Yaşar Nuri: “Mənalı gülüşün tamaşaçı auditoriyası dardır”
Son
vaxtlar mətbuatda xalq artisti Yaşar Nurinin səhnədən
getməsiylə bağlı söz-söhbətlər dolaşır. Aktyorun
teatrdan getməsinə səbəb nədir? Bu suala cavab tapmaq, ümumiyyətlə, böyük
sənətkarla ətraflı söhbət etmək üçün Yaşar
müəllimlə görüşdük. Aktyor
sənətdən getməklə bağlı xəbəri
“xoşagəlməz söhbət” və “ATV-nin fantaziyası” adlandırdı.
“10 yaşımda hər
çıxışıma 3 manat almışam”
- Mən sənətkar
ailəsində doğulmuşam. 10 yaşımdan
səhnədəyəm. Böyük
sənətkarlarla birgə səhnəyə çıxmışam. Hər çıxışıma 3 manat pul veriblər. Taleyimə səhnə yazılıb. Bu
yaxınlarda prezident təqaüdünə layiq görülmüşəm. Sənətdən getsəm, məndən soruşmazlarmı
ki, elə bu təqaüdü gözləyirdin? Azərbaycanın
hər yerindən zəng edib soruşurdular ki, Yaşar müəllim,
niyə gedirsiz?
Mən səhnəni tərk etsəm, evimdə
oturacam.
- Yəqin ki, uşaq
vaxtı sizə də “böyüyəndə nəçi olacaqsan” sualı
verilib.
- Filoloq olmaq istəyirdim...
Ailədə dörd uşağıq. Onlar
həkim, müəllimə, mühəndis ixtisaslarına
yiyələniblər. Atamın yoluyla da
mən yeriyirəm. Aktyor olmasaydım, kim
olacaqdım, bilmirəm.
- Ailədə
davamçınız varmı?
- Çox istərdim ki, davamçım
olsun. Qızlarım artist olmaq istəmədilər.
Nəvəmə gəlincə, ümidimi
üzməmişəm. Bacımın oğlu Rüfət Axundov
rejissorluğu bitirib, amma müğənnilik edir. Bu da
bir təsəllidir.
“Məşədi
İbadda gözüm var”
- Məşədi
İbadı oynamaq Səyavuş Aslanın böyük arzusu olub. Sizin hansı rolda gözünüz
qalıb?
- Heç kəsin malında, pulunda, evində, ad-sanında gözüm yoxdur, amma
ürəyimdən keçən rollar olub. Həmin
rolları sadalamaq istəmirəm. Qoy istedadlı
adamlara qismət olsun. Doğrusu, mənim
də Məşədi İbadda gözüm var. Ola bilsin ki, bu yaxınlarda
respublikanın başqa bir şəhərində, məsələn,
Sumqayıtda orkestrlə yox, trio ilə - tar, kaman və
dəflə Məşədi İbadı oynayım.
- Sizin üçün
gülmək asandır, ağlamaq?
- Məni o rol qane edir ki,
orada həm ağlaya bilim, həm də gülə. Boş
gülüşə qalsa, kimi desəniz təqlid edə bilərəm.
Tələbə vaxtı öz yoldaşlarım arasında ilk
təqlidçi mən olmuşam. “Aktyor rolu yaradır”
fikriylə razı deyiləm. Fikrimcə, aktyor
rolu oynayır, xalq isə onun ifasını öz təsəvvüründə
formalaşdırır. Dadaşovu, Cücəni, Elçini, pianino ustasını da
mən oynamışam, xalq formalaşdırıb və sevib.
- Hazırda başqa
teatrlara da dəvət olursunuzmu?
- Artıq 8 ildir ki, operada da
rollara dəvət alıram. Bu ilin mayında Azər
Zeynalov, Natəvan İsmayılova və mən Ankara Opera və Balet
Teatrında oynadıq, əsl anşlaq idi. Hətta
məşqlərimizə də bilet alınmışdı. Yenə
də belə qastrol səfərimiz gözlənilir.
“Fatı, dur, Fatı, otur”
- “Qatarda”
tamaşasındakı rolunuz çox uğurludur. “Fatı,
dur, Fatı otur” deyimi indi də dəbdədirmi?
- İsi
Məlikzadənin Həsən Turabova ithaf etdiyi həmin
pyesdə bu deyim yoxdur. O tamaşadakı bəzi improvizələr özümündür,
çünki öz başıma gəlib. Bir məclisdə böyük vəzifə adamı
mənə dedi ki, Yaşar, dur, Yaşar, otur. İkinci
dəfə deyəndə mən də hirslənib məclisi
tərk etdim. Bir dəfə də qatarla
Gəncəyə gedirdim. Kupe qonşum stəkanı
qarışdıra-qarışdıra mənə bütün aktyorların həyatından sual verdi. Hər kəlməbaşı da
Dadaşov kimi “Həə” deyirdi. Az qala
hava proqnozunu da soruşdu. Əsəbiləşib onu
kupedən qovdum.
Hərdən mənə deyirlər ki, niyə
özünə layiq adamlarla oturub-durmursan? Axı,
mən aktyoram, adamlardan nəsə götürməliyəm.
- Görünür, aşıqlarla da
çox oturub-durmusunuz. Bir vaxtlar teleekrana
sazla-sözlə çıxmışdınız.
- Siz mənə ideya
verdiniz. Bu obraza yenidən qayıtmaq olar. Amma məni düzgün başa düşməlidirlər ki, o cür çıxışlarımla
heç kəsi ələ salmaq istəmirəm. Çıxışım bu günün tələbiylə
səsləşməlidir. Buna görə ssenari,
mövzu problemim var. Tamaşaçını uzaqbaşı bir dəfə aldatmaq olar.
Bu gün lətifə danışmaqla yadda qalırsansa, sabah
unudulacaqsan. Mən bitkinliyi sevirəm, yəni
ağlayanda hönkür, güləndə qəhqəhə çək. İndi zövqlərdə bayağılıq əmələ gəlib.
Bəzən şit bir tamaşa elə təriflənir ki, guya böyük
sənətdir. Bu yerdə nə deyəsən?!
“Həyatımız da
şouya dönüb”
- Şoulara baxırsınızmı?
- İş o yerə çatıb ki, adam öz həyatını da şou hesab edir. Bunu
da reallıqla bağlayırlar. Əgər bir
mütəxəssis kimi məni verilişlərə dəvət
etsələr, öz fikrimi deyərdim.
- Siz həm də
müəllimsiniz.
- Həm
Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetində, həm də gimnaziyada dərs deyirəm.
-
Tələbələriniz istedadlıdırmı?
- Nədənsə aktyor
olmaq istəyən gənclərdə şövq, həvəs azdır. Axı istedad hər şeyi həll etmir. Gərək zəhmət də çəkəsən.
“İndi populyar olmağa
nə var?”
- Bu söz mənimdir, amma
çoxları təkrar edir. Kimsə gəlib desə ki,
mən Dadaşovu yenidən oynayacam, sevinərəm. Amma gənclərdə buna həvəs yoxdur. Hər problemin kökü bilirsiz də hara söykənir.
Xaricdə sənətkarı sponsor axtarır. Mən
indi kiminsə qapısına gedib deyə bilmərəm ki, 5 manat ver,
Məşədi İbadı oynayım.
- Hərdən
adamda elə təsəvvür yaranır ki, mənalı gülüş azalıb.
Gülən yoxdu, yoxsa güldürən?
- Mənalı gülüşün tamaşaçı
auditoriyası dardır. Üzeyir bəyin felyetonları tamaşaya
qoyulsa, olsa-olsa 10-15 ziyalı gələr. Bu
yaxınlarda Sabiri rusca oxuyacam, sanballı dinləyicilərmin olacağına
əminəm. Amma əyləncəli
tamaşalar əyləncə mərkəzlərində olmalıdır,
möhtəşəm saraylarda yox. Gərək
efir də mənasız verilişlərlə dolmasın. Hər altıncı gün İctimai Televiziya tamaşa günü elan edib.
Bunu müsbət hal hesab edirəm. Noyabrın 6-da
Az.TV-nin yubileyidir. Bu münasibətlə
həmin gün “Arşın mal alan”da oynayacam.
Jurnalistlərin
dostu mükafatına layiq görülsəm də deyim ki, hər sahənin
mütəxəssisləri önə çıxdığı kimi,
incəsənətdən də yazan jurnalistlər
ixtisaslaşmalıdır. Tamaşa haqda kim məqalə
yaza bilər: İlham Rəhimli, Məryəm Əlizadə,
İnqilab Kərimov.
İndi proyekt sözü yaman dəbdədir. Qrant xatirinə iki nəfərin söhbətinə
də proyekt deyirlər. Amma hər bir
sahənin əsil proyektlərə ehtiyacı var.
“Teatrlarda da
yeniləşmə gedir”
- Oynadığınız rolların
təkrarını tez-tez görürük. Yeni rollar yoxdur?
- Var. Hər yerdə olduğu
kimi teatrda da yeniləşmə gedir. İki pyeslə
- Bu gün Akademik Dram
Teatra tamaşaçılar çoxmu gəlir?
- Tamaşaçı axını getdikcə
yaxşılaşır. İnsaf naminə deyək ki, zal dolu olur.
Əvvəllər tamaşaların gözəlliyi ondaydı
ki, tamaşaçılar yarım saat tez gəlib vestibüldə gəzişərdi.
Amma indi tamaşaya gecikirlər, mobil telefonu
söndürmürlər. Bunu aktyorlara da, tamaşaçının
özünə də hörmətsizlik hesab edirəm.
“Ya ne merzaves, ya
Maşallah”
- Yeni
çəkildiyiniz film varmı? Vaqif Mustafayevlə
yaradıcılıq əlaqələriniz davam edir?
- Vaqif Mustafayevin
ilk diplom işindən biz onunla yaradıcılıq əlaqəsində
olmuşuq. Heç bir rejissorun xətrinə dəyməsin, Vaqif
çətin adam olsa da, çox istedadlı rejissordu. “Musiqili xaş” hələ vaxtilə məşhurlaşmışdı.
“Yaramaz” bütün dünyanı gəzib. Bir
dəfə Polşada bərbərxanaya getmişdim. Dedilər, giriş qadağandır. Bərbər qadın çıxıb
məni görcək dedi: “On merzaves, zaxadi”. Qayıtdım
ki, “Ya ne merzaves, ya Maşallah”. Saçlarımı
düzəldib, məni hörmətlə yola saldı. Yaxud “Hər şey yaxşılığa doğru” 4 fəxri mükafat aldı.
Vaqifin iki filminin də bu yaxınlarda təqdimatı
olacaq. Hər iki filmdə rol almışam. Amma adlarını deməyəcəm, Vaqifdən soruşun.
Ona nə var, bir də gördün filmlərin adını
dəyişdi (gülür).
- İlk ekran obrazınız
hansı olub?
- 1974-cü ildə “Dörd bazar
günü” filmində çəkilmişəm. Hüseyn
Abbaszadənin ssenarisinə Şamil Mahmudbəyov quruluş verib.
Moskvanın sifarişiylə çəkilmiş 2 seriyalı filmdi.
Müharibə mövzusundadı. Əfsuslar
olsun ki, qalıb “böyük paytaxt”da, geri almaq olmur. Bunun üçün
gərək Moskvadan hörmətli adam tapılsın,
onun vasitəsilə Azərbaycana göndərilsin.
Firəngizlə
mən Elçinlə Gülnarı oynamaq arzusundayıq
-
Tərəf-müqabillərinizdən danışardız...
- Bildim nə soruşmaq
istəyirsiz. Bütün Azərbaycanda, hətta bir neçə xarici
ölkədə də məni görəndə Firəngizi, onu da
görəndə məni soruşublar. Mən çox
aktyorlarla tərəf-müqabil olmuşam, amma ən uğurlu duetim Firəngiz
xanımla alınıb. Türkiyədə Güvən adlı
bir nəfər oğlunun adını Yaşar, qızının adını Firəngiz qoyub.
İki ildir, o məşhur tamaşanın dördüncü
hissəsindən söhbət gedir, amma reallaşması çətindir.
Firəngizlə mənim də çox böyük arzumdur
ki, Elçinlə Gülnarın indiki həyatını oynayaq.
“Reklamda söz
demək çətindir”
- Son vaxtlar
reklamlara çəkilmirsiz.
- Cəmi iki reklama
çəkilmişəm. Uşaqlar həyətdə
Dadaşovu, Elçini tanımırlar, amma məni görən kimi hamısı bir ağızdan
“Mərdəkan-Broyler” deyir. Reklamda söz
demək “Mozalan”dakı qədər çətin məsələdir.
Bu yaxınlarda “Kredit - bank”la müqavilə bağladıq,
şəklimi çəkib Almaniyaya göndərdilər, bir
müddətdən sonra şəhərdə iri plakatlarda
görəcəksiz. Müqaviləyə görə iki il mən bank mövzusunda reklama çəkilə
bilmərəm.
- Deputat Zeynəb
Xanlarova artıq neçənci dəfədir ki, fəxri adlarla bağlı
fikir bildirir.
- Zeynəb xanımın
fikirləriylə
- Onun fikrincə,
fəxri adlar rüşvətlə verilir və xaricdəki kimi
Azərbaycanda da fəxri adları ləğv etmək lazımdır. Bunun müqabilində isə incəsənət
adamlarının yüksək təminatı olmalıdır.
- Zeynəb xanıma çox böyük
hörmətim var. Azərbaycanın dünyada tanınmasında onun
xidmətləri çoxdur, peşəkar incəsənət adamıdır. O,
havayı söhbət etməz, yəqin ki, fikirlərinin əsası var.
O ki qaldı fəxri adlar məsələsinə, əgər
mən xalqın 20 faizi içərisində tanınmadığım halda xalq artisti
adını almışamsa, bunu özümə halal hesab etmərəm. Bu, əyninə olmayan paltarla gəzməyə
bənzəyər. Vaxtilə Arkadi Raykin, Gennadi Xazanov
kiçik səhnələr oynayıb yadda qalıblar, amma indikilər
oynamırlar. Mərhum İsmayıl Osmanlı ömründə böyük
rol oynamayıb, amma SSRİ xalq artisti olub. İndi böyük
rollara iddialılar çoxdu. Rolun yox, aktyorun
böyük-kiçiyi olur. Hər populyar olana fəxri
ad vermək əsil sənətkarları aşağılamaqdır.
Müsavat.- 2006.- 6 noyabr.- S. 14.