Ümid E.

Yaponiyada kuklaları qəbiristanlıqda basdırırlar

 

Hamının Ələkbər əmi kimi tanıdığı, respublikanın əməkdar artisti Ələkbər Hüseynov sentyabr ayının birindən Abdulla Şaiq adına Dövlət Kukla Teatrına baş rejissor təyin edilib. Bu, teatrın keçmiş baş rejissoru Rəhman Əlizadə Gənclər Teatrının mərhum baş rejissoru Hüseynağa Atakişiyevin yerinə dəvət aldıqdan sonra baş verib. Ələkbər Hüseynov 1994-cü ildən sözügedən teatrda həm aktyor, həm də quruluşçu rejissor kimi fəaliyyət göstərib.

- İş elə gətirib ki, mən vəzifəyə yeni təyin olunduğum bir zamanda teatrımız iki illik təmirə bağlanır. Sözsüz ki, işimiz davam edəcək, amma başqa məkanda. Bir şey təsəlli verir ki, təmirdən sonra imkanlarımız daha da artacaq, çünki burada Avropa standartlarına uyğun yeni texnika quraşdırılacaq. Çox istərdim ki, kuklalarımız da gözəlləşsin.

Əslində, bu qısa vaxtda teatrımızda heç az görülməyib. İki ay ərzində iki manaqlı tamaşanıKral”ı "Sizin saat"ı balacaların ixtiyarına verə bilmişik.

Təbii ki, uşaqlar üçün olmasına baxmayaraq,  kukla tamaşaları da təkcə əyləndirməli deyil, həm düşündürməlidir. Son tamaşamız "Bizim saatda da müəyyən məna var. Bu tamaşa ilə demək istəmişik ki, indiki müğənnilərin əksəriyyəti gəldi-gedərdirlər, korifeylər isə daima yaşayacaqlar. Hazırda  "Məlikməmməd" tamaşası üzərində iş gedir. Yeni ilin ilk kvartalında isə  Azərbaycan   dilində "Bremen   musiqiçiləri"ni   və "Ələkbər əminin dünya səyahəti"adlı şou kukla tamaşasını təhvil verməyi planlaşdırmışıq.   Sonuncu   tamaşada böyük  kuklalar  iştirak  edəcəklər. Bu o demək deyil ki, tamaşa böyüklər üçün  olacaq.   Hərçənd  bizim  vaxtilə böyüklər üçün də tamaşalarımız olub və dünya praktikası da göstərir ki, böyüklər kukla teatrına böyük maraqla gəlirlər.  Amma hazırda burada göstərilən tamaşaların hamısının sırf uşaqlar üçün olmasını istəyirəm, çünki uşaqlarımızın buna ehtiyacı daha böyükdür.

-  Kukla teatrına ilk gəlişiniz necə baş verib?

-  Teatrda ilk addımlarımı 1982-ci ildə atmışam. İnstitutu bitirdikdən sonar Şəki Dövlət Dram Teatrına təyinat almışdım. Ona da 5 il sərasər işləyəndən sonra 1988-ci ildə Gənclər Teatrının baş rejissoru Namiq Ağayev tərəfindən  baş  rola dəvət aldım. Gənclər Teatrı özü yenicə yaranmışdı bu işdə mərhum   sənətkar   Hüseynağa Atakişiyevin  böyük  xidməti olub.   Onun  quruluş  verdiyi    "Qətl günü", "Avtobus", "Dadaşbala əməliyyatı" kimi tamaşaların uğuru hələ tamaşaçıların yadındadır. Gənclər Teatrında işə başlayarkən paralel olaraq Kukla teatrında da "Pəri Cadu" tamaşasında  Qurban  rolunu oynayırdım. Daha sonra "Bülbül" monotamaşasını səhnəyə  qoyduq.   Bu   tamaşanın səhnəyə   qoyuluşu   zamanı başa düşdüm ki, kukla teatrı necə çətin, sintetik sənətdir buna görə bir yerdə məskən salmaq qərarına gəldim mən Kukla Teatrını seçdim. Elə dediyim "Bülbül" tamaşası      1989-cu  ildə Moskvada 1990-cı ildə isə İranda beynəlxalq teatr festivallarında qalib oldu.

-  Kukla teatrına gəlməzdən öncə bu teatra marağınız var idi?

-  Olub. Mənimlə bərabər dostum həmkarım Ayşad Məmmədov da bu işə maraq göstərirdi.  Biz onunla hələ Şəki Dövlət Dram Teatrında işləyə-işləyə uşaq tamaşaları zamanı eksperimentlər aparırdıq hətta bəzən balaca tamaşaçıların  qarşısına öz düzəltdiyimiz  adam  boyda kuklalar çıxarırdıq.

-  Yeri gəlmişkən, kukla tamaşalarının qəhrəmanları harada düzəldilir?

-   Bizim  kukla sexlərinə, kukla düzəldən mütəxəssislərə  ehtiyacımız  böyükdür. Hələ  ki,  öz imkanlarımızla məhdudlaşmalı oluruq. Dünya praktikası göstərir ki, ən yaxşı kukla düzəldən sexlər elə teatrların özündədir. Elə teatrlar var ki, bu sahədə o qədər inkişaf ediblər ki, hətta xarici dövlətlərdən sifarişlər alırlar. Kukla teatrının çətin  məqamlarından  biri  məhz budur ki, tamaşada iştirak edən kuklalar hazır olanadək məşqlər başlana bilməz. Bu isə təxminən 2 ay müddət tələb edir. Kuklalar qədər məharətlə düzəldilsə, tamaşa da bir o qədər effektiv olar. Təəssüf ki, bizdə kuklanı düzəltməyi oynatmağı öyrədən təhsil mərkəzi yoxdur. Bizim aktyorların əksəriyyəti dram, kino aktyorluğu fakültəsini bitiriblər. Buna görə kukla teatrının incəliklərini məhz burada, prosesində öyrənmək məcburiyyətində olmuşuq. Çox istərdim ki, Mədəniyyət İncəsənət Universitetində kukla  teatrı aktyoru fakultəsi    açılsın. Bu işin həyata keçməsi üçün əlimdən gələni etməyə hazıram.

       - Bəlkə təşəbbüsü elə öz üzərinizə götürəsiniz.

       - Maraqlı təklifdir. Amma gərək hələ bir qədər gözləyim. Yoxsa deyərlər ki, iki aydır baş rejissor seçilib, amma  çox şeydən dəm vurur. Səhv etmirəmsə, məndən öncə buranın Keçmiş baş rejissoru  Rəhman Əlizadə belə bir təklif etmək istəyib.

Qeyd edim ki, dünya praktikası üçün bu adi haldır. Bütün dünyada kukla rəssamı,  aktyoru, rejissoru hazırlayan institutlar  var.   Onların   ən  məşhuru Fransanın Şarl Levil  Mezyer şəhərində yerləşir.    Mən özüın orada olmuşam hətta mühazirələr oxumuşam. Onu da deyim ki, maraqla qarşılanmışam.  Almaniyada Köln şəhərində bu sahə yaxşı inkişaf edib. Özü orada kuklaların istehsal prosesi, hətta kukla tamaşalarının  məşqləri tamaşaçıların gözü önündə həyata keçirilir.

Yaponiyada isə kukla öz həyatını bitirəndə qəbiristanlıqda basdırılır başdaşında onun yaratdığı obrazlar haqqında məlumatlar əks olunur. Təsəvvür edin orada kuklaya qarşı necə hörmət pərəstiş var! Ümumiyyətlə, Şərqdə teatr əzəldən məbədgaha bərabər tutulub, buna görə aktyorlar tamaşaya başlamazdan öncə səhnədə yeri öpürlər.

-  Bizim kukla teatrımız xarici dövlətlərdə olan kukla teatrlarından ilə geri qalır?

-  Bizim beynəlxalq festivallarda fəal iştirakımız, tamaşaçıları təəccübləndirməyimiz hansı səviyyədə olduğumuzdan xəbər verir. Mən özüm 12 beynəlxalq kukla teatrı festivalında olmuşam heç birində başımız aşağı olmayıb, əksinə bizim ətrafımıza yığışıblar. Buna görə deməzdim ki, xaricdəki kukla teatrları bizdən üstündürlər. Əksinə, bəzən yüksək inkişaf etmiş dövlətləri təmsil edən kukla teatrlarının səviyyəsinə təəccüblənirəm.  Axı bizdən fərqli olaıaq onlara hər bir şərait yaradılır.

 

İmpuls.- 2006.- 10-16 noyabr. –S. 15.