Kəbutər
Kompüterin
köməyi ilə çəkiləcək ilk film: “Cavad xan”
Filmin başından
buludlar dağılır
Rejissor Rövşən Almuradlı tərəfindən ekranlaşdırılacaq
“Cavad xan” filminin rejissor ssenarisi başa çatdıqdan dərhal sonra, yəni
texniki heyət hələ “bismillah” eləməyə macal
tapmamış qalmaqal qopdu. Ssenarisinin plagiatlıq olduğu deyilən filmin
mövzusu ətrafında müzakirələrə başlandı. Bu günlərdə
isə artıq filmin ilkin hazırlıq işlərinin başa çatdığını, çəkilişə
lazım olacaq işlərə başlandığını eşitdik.
Filmin proddüsseri Heydər Dadaşovun dediklərinə görə “Cavad
xan” Azərbaycanda kompüter sisteminin köməyi ilə
ekranlaşdırılacaq ilk əsər olacaq. Kompüter texnologiyasından
yararlanmaq üçün xaricə üz tutan rejissor və proddüsser Rusiya,
Türkiyə, Çexoslovakiyaya baş vurduqdan sonra rusların peşəkarlığının
və texnikalarının gücünü görüb Moskvanın üstündə dayanıblar: “ Birdən-birə
10 min əsgərin döyüş səhnəsini yaratmaq olduqca çətin
bir şeydi. Ona görə də Hollivudda və başqa ölkələrdə
olduğu kimi biz də bu filmin çəklişində kompüterlərin köməyindən
istifadə edəcəyik.
Filmin çəkilişlərində kinostudiyanın pavilyonlarından da istifadə
ediləcək. 7 dekorasiya qurulub. Çox sevindirici bir haldır ki, Azərbaycan
kinostudiyası bizim üçün əlindən gələn şəraiti
yaradıb. Kinostudiyanın paltar sexindən və digər obyektlərdən
istifadədən ötrü çox gözəl bir şərait yaradılıb. Bu film Mədəniyyət
Nazirliyinin xüsusi diqqətindədi. Maliyyə məsələlərinə
gəlincə isə, ilkin olaraq nəzərdə tutulmuş pul
ayrılır, ona uyğun ssenari qurulur və çəkiliş dövründə məbləğ
dəyişir. Yəni, pul filmə mərhələlərlə
ayrılır. “
Məlumat üçün qeyd edək ki, “Cavadxan” filminin rejissoru olan Rövşən
Almuradlı 20-dək sənədli filmin (“Qobustan”, “İsmayıl Şıxlı”,
“Molla Cuma”, “Qax abidələri”, “Padarçöl”, “Qudyalçay”, “Etnoqrafik
etüdlər” və s.), “Anamın kitabı”, “Kleopatra”, “Qayalarda qalan səs”,
“Şəkilçi və şəkilçi” televiziya tamaşalarının, “Bəsdir,
ağlama”, “Yük”, “Yaz yuxusunun işığı” bədii televiziya filmlərinin,
“Abbas və Gülgəz”, “Koroğlu” film dastanlarının müəllifidir.
Xatırladaq ki, Berlin kinofestivalında yüksək mükafata layiq görülən,
Azərbaycan milyonçusu Ağamusa Nağıyevin həyatından bəhs edən
fəlsəfi-psixoloji “Yük” filmi İrlandiya, Yaponiya, Fransa, Kanada da
daxil olmaqla 10-dan çox ölkələrdə keçirilən beynəlxalq
kino festivallara dəvət alıb. Teatr fəaliyyətində
Nazim Hikmət, Mövlud Süleymanlı, Şekspir, Dostoyevski, Qoqol, Anar,
Əkrəm Əylisli, Cəlil Məmmədquluzadə
yaradıcılığına imza atıb. Və son işi olan İsmayıl Şıxlının “Ölüləri qəbiristanlıqda
basdırın” tamaşası kifayət qədər rezonans doğurub. Rövşən
Almuradlı film haqqında danışarkən rejissor ssenarisinin artıq hazır
olduğunu dedi. “Bundan sonra hazırlıq dövrü gəlir ki, həmin dövrdə
sınaq çəkilişləri həyata keçirilir, çəkiliş yerləri
seçilir. Mən hələ də baş rolları oynayacaq aktyorların
adını açıqlamaq istəmirəm. Yalnız onu deyim ki, filmin çəkilişləri
təxminən yanvar ayında başlayacaq. Təbii ki, onlar seçiliblər,
ancaq Cavad xan kimi tarixi şəxsiyyətin ekran həyatını yaratmaq
üçün özümdə elə bir məsuliyyət hiss edirəm ki, bu işi
dönə-dönə nəzərdən keçirtmək fikrindəyəm.
Sınaq çəkilişləri başlamadığı üçün mən rollar barədə
danışmaq istəməzdim. Burda aktyorları çox həssaslıqla seçməliyik.
Bu, səhnə deyil ki, beşinci sıradan sonra aktyorun üzünün ifadəsi
yox, plastikası görünsün. Ekranda aktyorun gözünün içi birdən-birə üç
metrlik pərdədə görünür. Elə aktyor seçilməlidi ki,
Cavad xanı oynamasın, sevsin, özününküləşdirsin.” Bəstəkarı Sərdar
Fərəcoğlu olan “Cavad xan” filminin əsas səhnələri
Gəncədə, kütləvi səhnələr isə
respublikadan kənarda çəkiləcək. Çünki döyüş səhnələri
üçün böyük sayda at ilxıları gətirmək bir qədər çətinlik
yaradır:”Şəhərətrafı döyüş səhnələrini çəkməkdən
ötrü iri çöllüklər lazımdı. Bu tarixi bir film olduğundan türk ordu
sistemini öyrənmək, onu tətbiq etmək böyük məsuliyyət
və bacarıq tələb edir. Biz mütəxəssislər dəvət
etmişik. Türk ordusunu Metexan necə qurmuşdusa, birinci dünya müharibəsinə
qədər elə də gəldi. Sadəcə olaraq, texnika
inkişaf edəndən və toplar meydana çıxandan sonra müəyyən
korrektələr olmuşdu. Artilleriya döyüşə gələndə
süvari öz üstünlüyünü müəyyən dərəcədə itirdi.
Bununla bərabər Avropanın və Şərqin özünün döyüş
taktikaları vardı. Son döyüşdə Cavad xanın 25 min nəfərlik
ordusu vardı. Onun 5 mini şəhid oldu. 10 mini əsir düşdü, 10 mini də
dağılıb getdi. 120 min nəfərlik mükəmməl rus ordusuna qarşı
döyüşüb Cavad xan. O rus ordusuna ki, Napoleon kimi nəhəngi məhv
etdi. Bütün bunları biz canlandırmalıyıq və milli kimliyimizi göstərməliyik
dünyaya.” Bizim döyüş tariximizdə qadınlarımızın döyüşə getməsi
faktı məlum olsa da, indiyə qədər çəkilən tarixi
filmlərimizdə bu fakt öz əksini tapmayıb. Rövşən Almuradlı
da bu faktı təsdiqlədi: “Cavad xanın xanımları da döyüş vaxtı Gəncədə
olublar. O döyüşdə bütün Gəncə iştirak edib, qadınlar da o cümlədən
və mən bu faktı öz filmimdə göstərəcəm. Amma elə
tarixi faktlar var ki, biz onu olduğu kimi filmə daxil edə bilmirik.
Bu çox seriyalı televiziya filmi olsaydı, mümkün olardı. Azərbaycanın birləşməsi
üçün atılan addımlardan biri Cavad xana məxsus olub. Azərbaycan
xanlıqları ayrı-ayrı mərkəzlər idi. Onların birləşməsinə
sadəcə imkan, vaxt olmadı. Ona qalsa Avropa hersoqluqlara,
knyazlıqlara bölünmüşdü. Amma onların dini rəhbərləri olan
Vatikan bu bölünmüş torpaqları birləşdirməyi bacardı. Bizimsə
xilafətimiz yox idi. Din ikinci plana çəkilmişdi. Baxın, İran
şahlığının taxtına çıxan Nadir şah qaçaq idi, oldu sərkərdə,
sonra şah. Məhz onun şahlıq təfəkkürü olmadığına görəydi
ki, o gəlib Borçalı torpağını gürcülərə bağışladı. Gəncə
xanı Qacar nəslindən olduğuna görə Nadir şah bu addımı atdı. 500
il idi ki, Qacarın nəsli Gəncədə xanlıq edirdi. Bütün Şəmsəddin
sultanlığı, Göyçə mahalının yarıdan çoxu, Borçalı mahalı bütünlükdə Gəncənin
tərkibinə daxil idi. Gəncə xanlığı ərazisinə görə
bütöv Gürcüstandan böyük idi. Cavad xan şah olmalıydı. Bu tarixi faktdır ki,
onu sağ saxlamaqdan ötrü Qacar nəsli və dərviş təkhiyələri
hansı yollara əl atmayıblar. Biz bu məlumatlara qədər gedib
çıxmışıq. Cavad xanın o odu-alovu, qızğınlığı buna imkan verməyib. Döyüş
başlamazdan bir az əvvəl əhli-əyalı ilə birlikdə
şəhərdən çıxmalı olan xan döyüş başlayanda isə görürlər
ki, qoşunun başındadı, cihad deyib qışqırır. Cavad xan, həm də böyük
diplomat olub. Xanlığının daimi idarəetmə strukturu fəaliyyət
göstərib. Qoşunun xüsusi geyim növü vardı. Və bütün bunların
hamısının filmdə öz əksini tapmaq üçün böyük işlərə
başlamışıq.” Filmdə Cavad xanı tək qoyan Azərbaycan xanları, bu
xanlıqlar haqqında materiallar öz əksini tapacaqmı sualına quruluşçu
rejissor belə məqamların ən vacibini, birbaşa məğlubiyyətə
dəxli olan məqamları işıqlandıracağını söylədi:” Bunlar bir yerdə
döyüşə bilmirdilər. Bir yerə yığılıb bir qüvvə, bir yumruq
kimi düşmənə qarşı gedə bilmirdilər. Hərə öz
evini, öz torpağını və öz yurdunu qoruyurdu ki, bu günə qədər
yaşayan belə feodal düşüncəsi bizim faciələrmizi törədib.
Mən istəyirəm ki, millətimə məğlub olmağımızın səbəbini
açıb göstərim, dünya isə bizi Cavad xan kimi qəhrəmanın
timsalında tanısın. Ən müsair texnologiyaların xidmətindən və
yaradıcı heyətin peşəkarlığından yararlanaraq bu işi, inşallah,
bacaracağam.
Bundan başqa bizdə imkan olacaq ki, səhnədə birdən-birə
50-60 minlik qoşun göstərə bilək. Çəkilişlər bir neçə
kamera ilə müxtəlif yerlərdən aparılacaq.”
Hələ bismillah eləməmiş, artıq “Cavadxan” filmi haqqında
söz-söhbət başlamasına, Nüşabə Məmmədlinin ssenarinin
oğurluq olduğunu söyləməsinə isə rejissor münasibət
bildirmək istəmədi: “Bu, o qədər absurd bir iddiadır
ki, heç bu məsələni müzakirə etmək belə istəmirəm.”
Yeri gəlmişkən, Rövşən Almuradlının “Koroğlu” filminin də
yarımçıq qalmış iki seriyası çəkilib və hazırda montaj işləri
gedir. Bir neçə həftədən sonra film ekranlarda nümayiş
olunacaq.
Yeni Azərbaycan.- 2006.-13oktyabr.-
S. 8.