Ələsgərli K.
Müasir Azərbaycan musiqisinin
təbliğatçısı
Böyük Qara Qarayev
sənətinin incəliklərinə yiyələnərək
xalqımızın kamil bəstəkarlarından biri səviyyəsinə
yüksələn bəstəkarlarımızdan biri də Rəhilə
Həsənovadır. O,
hələ tələbəlik çağlarından müəlliminin dərin
və müdrik mülahizələrinin təsiri altında folklorun milli
bəstəkarlıq üslubunun qaynağı olması, nəhayətsiz,
tükənməz imkanlarına malik olmasını dərkinə vardı. Bu yeni
aləm Rəhilə Həsənovaya cəsarətli axtarışlar
üçün təkan verdi. Bəstəkarın
bütün yaradıcılığı cəsarətli keyfiyyətlərin parlaq
nümayişidir. Tanıma və sevilməyə layiq
olan bu musiqi nümunələri R.Həsənovanın ciddi
axtarışlarının məhsuludur. Həm də bəstəkar bu yaradıcılıq
axtarışlarını ilk müstəqil addımlarından etibarən aparır. Bu aramsız axtarışlarda o, nəticə etibarilə
müvəffəqiyyət tapmışdır. Ona görə ki,
Rəhilə Həsənova öz yaradıcılığna başqalarından daha artıq
tələbkarlıqla yanaşır və dövrümüzün müxtəlif
istiqamətli musiqi cərəyanları ilə üzləşərək,
o, ancaq ən
yaxşı cəhətləri mənimsəməyə çalışır.
Rəhilə Həsənovanın
müasir musiqi savadı, intellektual hazırlığı, ciddi yaradıcılıq
nailiyyətləri onu, müasir dünya musiqisinin müxtəlif
cərəyanları ilə maraqlanmağa sövq edir. O, bu cərəyanları öz
milli zəminində möhkəm dayanmaqla araşdırır və öz zövqünə,
fıkri istiqamətinə uyğun gələnlərindən yaradıcı şəkildə
faydalanır. R.Həsənovanın ən yaxşı
əsərlərinin müasirliyi, hazırki müvəffəqiyyətinin
səbəbi bununla izah oluna bilər.
Rəhilə
Həsənovanın bir sənətkar kimi səciyyəvi
cəhətlərindən biri onun müxtəlif sənət
söhbətlərində yüksək səviyyəli polemikaya girmək
istedadı, öz sənət baxışlarını yüksək səviyyədə
müdafıə edə bilmək, sübuta yetirmək müəyyən
təsdiqlər yolu ilə fıkirlərini əsaslandırmaq bacarığıdır.
Onun yaradıcılığı hamar, rahat yol deyil,
enişli-yoxuşlu, mübahisəli, yaxşı mənada sözlü-söhbətli bir
aləmdir. Rəhilə Həsənova həm də gözəl
müsahib olduğu üçün onunla aparılan müxtəlif sənət söhbətlərinin
özü də adamda daxilən bir rahathq hissi oyadır. Deməli, bəstəkar təkcə mükəmməl
texniki savada malik olub, gözəl musiqinin müəllifi kimi deyil,
mükəmməl nəzəri hazırlığa da sahibdir. Onu da qeyd etmək lazımdır ki, Rəhilə
Həsənova bədii yaradıcılığı ilə nəzəri
fıkirləri arasında ziddiyyət olan sənətkarlardan deyil.
Onun musiqisi sözünü, sözü də musiqisini tamamlayır.
Bu qənaətdəyəm ki, bəstəkarda
bu keyfıyyət ən mühüm cəhətlərdən biridir.
Bu səbəblər üzündən Rəhilə
Həsənovanın musiqisi Azərbaycan musiqisinin bir parçası kimi
ümumdünya arenasına cəsarətlə çıxır. Onun yaratdığı
"Cavidi-dəstgah" xor operası; "Kosa-Kosa"
balet-pantomimi; "Qəsidə" adlı orqan əsəri;
"Muğfil"; "Maral oyunu ritual mərasim"; orqan üçün
fantaziya və digər əsərlər bir daha onu sübut edir ki,
bizim diyarımız bu gün də bütün dünyada tanınan məşhur
sənətkarlar yetişdirir.
Rəhilə
Həsənovanın əsərləri dünyanın bir çox ölkələrində
uğurla səslənir. Bəstəkar tez-tez xarici ölkələrdə
olur, sənət adamları ilə görüşür. Hər
dəfə ölkəmizin incəsənəti və
mədəniyyəti barədə danışanda, qiymətli faktlarla
izah edəndə görüşdüyü adamları buna heyran qaldıqlarını şahidi
oluruq.
Rəhilə Həsənova xarici
ölkələrlə sıx mədəni əlaqədədir. Onun
əsərləri Hollandiya, Avstriya, Kanada, Polşa, Böyük Britaniyada
böyük uğurla səslənmişdir. Avropanın bir sıra qabaqcıl müasir
musiqi festival və simpoziumları tərəfindən dəvət
alan bəstəkar müəllif konsertləri
ilə çıxış etmişdir.
Almaniyanın "Frau musica (nova)"
cəmiyətinin, İtaliyanın Fyuci şəhərində hər il
mütəmadi keçirilən "Donna in musica" ("Qadınlar
musiqidə")adlı festival-simpoziumunun, İngiltərənin Taunton
şəhərindəki "Chard-festival" adlı müasir musiqi
festivalının dəvəti ilə Rəhilə Həsənova
müxtəlif səpkili əsərlərini fortepiano
əsərlərindən tutmuş, kamera-instrumental
əsərlərinədək təqdim etmiş, xalqımızı layiqli
şəkildə təbliğ etdirmişdir. 1994-cü ildə
Qaaqada səslənən bəstəkarın "Səma" adlı
kompozisiyası Azərbaycan musiqisindən ibarət konsertdə ifa
olunmuşdur.
1996-cı ildə Hollandiyada
"Niew Ensemble"adlı müasir musiqi ansamblı Rəhilə
Həsənovanın "Pirəbə-dil" adlı əsərini
böyük uğurla ifa etmişdir. 1999-cu il-də bəstəkarın
"Qəsidə" adlı orqan əsəri Almaniyada çanlanmışdır.
Bəstəkar Rəhilə
Həsənova xarici ölkələrdə
dəfələrlə mətbuat konfranslarında iştirak
edərək, Azərbaycanın zəngin musiqi
mədəniyyətini yad ölkələrin tamaşaçıları və dinləyiciləri
qarşısında layiqincə nümayiş etdirmişdir. Görüşlərin hər birində bir
qayda olaraq musiqi mədəniyyətimizin tarixi, bu günündən
müxtəsər məlumat verərək, Azərbaycan musiqisinin
dünəni, indiki və sabahı, ifaçılıq üslubu, yaradıcılıq texnikası
ilə
Rəhilə
Həsənovanın əsərlərinə qulaq asarkən
Azərbaycan xalqının musiqi mədəniyyətinin böyük, mühüm bir
qatı muğama dayaqlanma aydın şəkildə seçilir. Muğam
sənətkar üçün tükənməz ilham qaynağıdır. Xalq musiqisini dərindən sevən və bilən
Rəhilə Həsənova həm bəstəkar, həm
də musiqişünas alim kimi bu zəngin irsi böyük səylə
öyrənən və təh-lil edən sənətkardır. Şübhə yoxdur ki, onun yaradıcılıq imkanları, fərdi
xüsusiyyətləri muğamın coşğun və ehtiraslı improvizasiya
qabiliyyətinə söykənir.
Rəhilə
Həsənovanın yaradıcılıq təbiətinə xas cəhətlərdən
biri də sənətə yüksək məsuliyyətlə
yanaşmaq tələbilə yaşamasıdır. Məhz Azərbaycan
xalq musiqisinin qiymətli nümunəsinə muğam
sənətinə hədsiz məhəbbət bu yaradıcı insana
öz daxili qüvəsini aşkara çıxarmağa imkan vermişdir.
Bəstəkar, musiqişünas alim,
pedaqoq olan Rəhilə Həsənova həmçinin gözəl
pianoçu məharətinə də malikdir. Onun ifasında müəllifı olduğu
"Alla Meyxana" fantaziyasını,
"Çeşmə" prelüdlər silsiləsinin, Sonatanın ifasını
dinləyərkən həqiqətən ürəkdən xoşlamasan,
istəyirsən ki, onun ifa etdiyi musiqinin cazibəsi daha çox olsun
və bitib tükənmə-sin. Rəhilə Həsənovanın
çalğısında məhz nəyin cəlb etdiyini bir sözlə demək
çətindir: bu həm parlaq, təmkinli, eyni zamanda lirik, həm
də ürəkdən gələndir. Onda özünü musiqiyə
tam həsr edərkən gələn sərbəstlik, eyni zamanda
zərrə ilə bütövün ciddi bədii nisbəti vardır.
Rəhilə Həsənova
Azərbaycan fortepiano musiqisinin müasir mərhələsində
yeni traktovka yaratmışdır ki, onun yaradıcılığının yeni cəhəti
burada da aşkar olnur: fərdi üslub, sərbəstlik, müaasir detallarla
yanaşma, hazırlanmış royal, yeni ştrixlərlə zənginləşdirilmə,
improvizəli çalğı, ətirli və parlaqlıq bunu sübut edir. Bütün bunlar xalqın musiqi yaradıcılığının canlı
çeşməsinədən qidalanan üslubdur. Bu
çalğıda Şərq və Qərb mədəniyyətinin qovuşması, bu
mədəniyyətlərin qarşılıqlı təsiri və sintez
imkanlarını eşidirik.
Rəhilə
Həsənovanın dünya görüşü, maraq genişliyi onun mövzusunu seçmək,
müəyyənləşdirmək istedadı ilə sıx bağlı olur. Sənətkarı
məzmunca zəngin, bədii fikir etibarilə kamil
fəlsəfi ideyalar aləmi hər zaman cəlb etmişdir.
Odur ki, Rəhilə Həsənovanın sufı
fəlsəfəsi kimi əhəmiyyətli bir mövzuya marağı heç
də təsadüfı deyil. Xalqımızın mənəvi
xəzinəsinin ən orijinal və maraqlı tərəfınə
toxunaraq, bəstəkar bir çox əsərlərində
incəsənət və bədii xalq yaradıcılığı
nümunələrindən bilavasitə qaynaqlanır. Belə ki,
teatr tariximizi araşdırarkən qədim Azərbaycan xalq tamaşaları
ilə oxşarlığı bəstəkarın "Kosa-Kosa";
"Qodu-qodu", "Maral oyunu"adlı
əsərlərində tapırıq.
Rəhilə Həsənovanm
son zamanlar müraciət etdiyi kamera tərkibli əsərləri
bügünkü musiqi texnikası baxımından bütün normalara cavab verir. Onun kamera instrumental
janrda çıxış etməsi xüsusilə əhə-miyyətlidir. Məhz kamera instrumental əsərlər bəstəkarın
sənətkarlıq etibarilə yetkinləşməsini sübut edir.
Onun müasir musiqi dilinin nailiyyəti kimi qeyd olunan əsərləri
müasir Azərbaycan musiqisini dünya sənətinə aparıb çıxaran
yollara bağlayır. Xalqı milli və dünyəvi
keyfıyyətlərin üzvi vəhdətinə nail olaraq onu müasir
Azərbaycan musiqisi mədəniyyətinin ən yaxşı və
layiqli nümayəndələrindən biri sırasına qoyur.
Rəhilə Həsənova
davranışında, danışığında da xalq müdriklərinə xas olan
sadəliyi, təbiiliyi, dünya görnüşlüyü, mənalı fıkirlərini
sərrast ifadə etməsilə müasirlərini heyran edir. Onu
şəxsən tanıyanlar, onunla uzun illər birgə çalışanlar
bəstəkarın sənəti ilə şəxsiyyəti arasında
möhkəm bir vəhdət görürlər. Bu
bütövlüyü onun sənət yolu təsdiq etməkdədir.
Rəhilə
Həsənovanın daxili və sənət aləmi tam
vəhdətdədir. O, sadə, sədaqətli, qayğıkeş, işgüzar, xeyirxah,
intizamlı və mehriban bir şəxsiyyətdir.
O, xalqımızın əsrlərlə yaratdığı
tükənməz zəngin xəzinəyə müqəddəs bir
varlıq kimi baxır, onu uca tutur. Rəhilə
Həsənova bildiyini öyrətməkdən çəkinmir. Sənətkardakı bu böyük vəziyyəti yaxından ya-xına
müşahidə etmək səadəti mənə də qismət
olmuşdur. Onun ən sadə sözləri
belə dərin sənət məhəbbəti, yazıb yaratmaq
eşqi ilə boldur.
Mən özümü bir musiqişünas,
bəstəkar kimi həm də ona görə xoşbəxt hesab
edirəm ki, sənət aləmində ilk addımlarını atarkən
bu insanla uğrlaşmışam. Bu cəhəti mən indi daha çox başa
düşürəm. Rəhilə Həsənova
mənim sevdiyim bəstəkarlardandır. Bərəkətli
doğma torpağımıza hədsiz bağlılığı ona əsərlərini
yüksək bir niyyətlə xalq üçün yaratmasına sövq edir.
Buna görə də, sənət
aləmində gözlərimın qarşısında özümdən böyük qələm
yoldaşımla fəxr edirəm. Bütün bunlarla
birlikdə mən sevinirəm ki, artıq bir çox illər yaradıcılıq
dostluğu ilə bağlı olduğum bir musiqiçi məsləkdaşım da var.
Onunla çoxillik yaradıcılıq ünsiyyəti mənə bol-bol gözəl
anlar bəxş etmişdir.
Mədəni-maarif işi.- 2006.- № 7.- S. 44-45.