Nüşabə
Muğam üçlüyündə
xanım tarzən
Humay Qədimova
hesab edir ki, muğamı ifa etmək üçün gərək
məhz azərbaycanlı olasan
Xalq musiqimizin gənclər arasında sevilməsi, təbliği sevindirici haldır. Çünki, bu
janrın ifaçıları
arasında gənclərin
günü-gündən artması
tamaşaçı zövqünün
də düzgün istiqamətdə formalaşacağından
xəbər verir.
İndi sənət aləmində
yeknəsək ifaçıların
çoxluğu hökm
sürsə belə, istənilən anda zövqlü Azərbaycan tamaşaçısı layiqli
musiqini dinləməyi
bacarır. Zövqlər
müxtəlif olsa belə professional ifa da tamaşaçının
diqqətini cəlb etməli, onda əsil sənət haqqında müəyyən
təəssürat yaratmalıdır.
"Palitra" xalq musiqimizi sevən, bu istiqamətdə yaradıcılığını davam etdirən gənclərin sənətdə
ilk addımlarını izləyir, onların yaradıcılıqları ilə sizləri yaxından tanış edir. Bu dəfə
də ənənəmizə
sadiq qaldıq. Həmsöhbətimiz isə
gənc və istedadlı tarzən Humay Qədimovadır. H.Qədimova 1986-cı
ildə
Bakıda anadan olub. Orta təhsilini Nizami rayonunda yerləşən 272 saylı orta məktəbdə, ilk musiqi təhsilini isə 1 saylı musiqi-incəsənət məktəbində
alıb. Musiqi məktəbində o,
həm tar, həm də
fortepiano siniflərində oxuyub. Asəf Zeynallı
adına Musiqi Kollecinin məzunu olan Humay
hazırda Azərbaycan Milli Konservatoriyasının 1-ci kursunu bitirib. Humayı tarzən olmağa isə
qardaşı
həvəsləndirib: "Musiqi məktəbində
qardaşım tar sinfində,
mən isə
fortepiano üzrə
musiqi təhsili alırdıq.
Yeddi il musiqi təhsili alırdıq.
Yeddi il fortepiano üzrə
təhsil almışam.
- Bəs yaxınlarınız bu addımınızı necə qiymətləndirdi?
-Evdə
narazılıqla qarşıladılar. Çünki, bu
alətlə hər gün dərsə sərbəst
gedib-gəlmək çətinlik törədirdi. Məni bu
yoldan döndərmək üçün onlar mənə tar
almaq istəmədilər. Lakin bunun da çarəsi
tapıldı. Belə ki, musiqi məktəbində Xuraman
adlı müəlliməm mənə məktəbi bitirənə qədər dərslər
üçün özü tar verdi. Daha sonra təhsilimi
başa vurduqdan sonra mən aləti Xuraman müəlliməyə
qaytardım. Yalnız Asəf Zeynallı adına Musiqi
Kollecinə qəbul otduqdan sonra tar ala biidim.
- Muğamlarımızı,
milli musiqimizi tarın müşayiəti olmadan təsəvvür
etmək mümkün deyil. Bir gənc ifaçı kimi xalq
musiqimizin,
muğamlarımızın təbliği sənin
fikrincə hansı səviyyədə aparılır?
- Bilirsiniz, bizim xalq musiqimiz
doğrudan da zəngindir. Bu janrda ifa edən
neçə-neçə sənətkarlarımız var ki,
onların sənət yolunu davam etdirmək bizim mənəvi
borcumuzdur. Onların bizə qoyub getdikləri bu irsi unutmaq
məncə, böyük bir qəbahət olardı. Dörd-beş il öncə muğamın təbliği
bizdə zəif idi. Amma son zamanlar bu
sahəyə diqqət
artırılıb. Muğamı gənclər də sevir, öyrənir. Hətta son zamanlar estrada janrında
oxuyan müğənnilər
muğam oxumağa başlayırlar. Mən bu
hala yaxşı baxıram. Bilirsiniz, bir çox janrların, o cümlədən,
repin, pop musiqisinin vətəni Qərb ölkələri olsa da, orada da
muğamı sevirlər.
Müqayisə üçün türklər muğam ifa etməyə çalışsalar da alınmır. Çünki, muğamı ifa etmək üçün gərək məhz azərbaycanlı olasan.
Yoxsa, musiqidə o avaz eşidilməyəcək.
- Qardaşının sənətdə ilk müəllimin
olduğunu vurğuladın.
Bu sənəti öyrənməkdə daha
kimlərin əməyi
olub?
-Xuraman xanım musiqi məktəbində ilk müəllimim
olub. Daha sonra sənətin
sirlərini Elxan Müzəffərov, Malik Mansurov, Hacı Rasim kimi sənətkarlardan
öyrənmişəm.
- Yəqin
ki, qastrol səfərlərində tez-tez
olursuz?
- İran,
Azərbaycan Ziyalılarının Qurultayı
ilə bağlı Antalyada səfərdə olmuşduq.
-Adətən
əcnəbi tamaşaçı
muğam üclüvündə
tar və kamançanın
kişi ifaçılar tərəfindən
müşayiətini görüb.
Sizin tarda ifanız onlara yəqin ki, təəccüblü gəldi?
- Səkinə
xanımı konsert proqramlarında mən tarda, digər bir xanım isə kamançada müşayiət edib. Doğrudur, muğam ifaçısını
qızların müşayiət
etməsi onları təəccübləndirdi. Onlar mənə yaxınlaşıb
minnətdarlıqlarını bildirirdilər. Hətta bizə
bəzi ölkələrə
çıxış etmək
üçün dəvət
edənlər muğam
üçlüyündə məhz bizi görmək istədiklərini
vurğuladılar.
- Estradamızda
çox sevilən Röyanın konsertində
də çıxışın
tamaşaçıların yadında qalıb.
- Necə
oldu ki, konsertdə çıxış
etmək üçün
təklif aldın?
- Bizi Röya xanımla Cabir Abdullayev
ki, yalnız
qızlardan ibarət
trio tamaşaçı üçün
maraqlı olacaq. Röya "Dilkeş" muğamını
ifa etdi, bizdə müşayiət
edik. Konsertdən sonra bizi təbrik edənlər çox idi. Yəqin tamaşaçı tərəfindən
bəyənildi.
- Son zamanlar
xalq artisti Səkinə İsmayılova
ilə birgə bir çox televiziya proqramlarına da qatılırsan. Yəqin ki, kənardan dinləyici kimi ifanı nəzərdən
keçirirsən.
Maraqlıdır, özün
ifanda hansı qüsurları görürsən?
- Təbii
ki, qüsurlar olur. Ona görə də
çox çalışıram
ki, ifam mükəmməlləşsin. Həm də, sənətdə sağlam rəqabət aparmaq üçün öz üzərində çalışmaq vacibdir.
Sənətinə çox
dəyər verdiyim Möhlət Müslümovun
bu barədə danışdıqlarını yada
salmaq istərdim:
"Mən 25 yaşında
ifa etdiyimi 30 yaşında, 30 yaşında
ifa etdiyimi 35 yaşında bəyənmirəm."
Yəni,
yaş keçdikcə
insanın kamilləşməsi
onun sənətinə
də təsir edir. Hardasa onun daxili aləmi
sənətini də zənginləşdirir.
H.Qədimova bu günə qədər müxtəlif festivallarda, müsabiqələrdə sənətini
nümayiş etdirib. Moldovada keçirilən
festivalın fəxri diplomuna layiq görülüb. Azərbaycanda 2001-ci ildə keçirilən müsabiqələrin birində
də Humay yaxşı nəticə əldə edib və növbəti diplomun sahibinə çevrilib. İndiyədək
onun iştirakı ilə iki klip
işıq üzü
görüb. Lakin maliyyə
imkanlarına görə
televiziya kanalları bu klipləri çox nadir hallarda efirə verirlər. Hazırda isə Humay təhsil aldığı
incəsənət ocağından
tələbə yoldaşları
ilə birgə yaratdıqları "Azəri
qızlar" muğam
üçlüyü ilə
məşqləri davam
edir.
Palitra.- 2006.- 28 iyun.-
S. 12.