Üzeyir Hacıbəylidən Vasif Adıgözəlova qədər...
Vasif Adıgözəlov
deyərdi ki, "Üzeyir bəyin anadan olduğu gün Azərbaycanda Musiqi Günüdür"
Dünən Azərbaycan professional musiqisinin
banisi, dahi bəstəkar Üzeyir Hacıbəylinin anadan olmasının 121 illiyi tamam oldu. Onun ömrü,
yaradıcılığı təkcə bir sahəylə məhdudlaşmayıb.
Üzeyir bəy ümid
səsi olan musiqinin ruhumuzda olan ifadəsini mükəmməl bir formada, yeni çalarda
tapdı, yaratdı.
Onun bəstəkarlığı
qədimlik üstədir,
eyni zamanda sırf özünəməxsusdur...
4 gün əvvəl isə tanınmış bəstəkar,
professor Vasif Adıgözəlov vəfat
etdi. O, bir yaradıcı insan olaraq həmişəlik xatirələrdə yaşayacaq.
Dəfələrlə onunla Azərbaycan
professional musiqisi, həmçinin
bəstəkarın yaradıcılığı
ilə bağlı söhbətləşmişdik. Son illər səhhəti
sarıdan problemləri
artsa da, daim yaradıcılıqla
məşğul idi.
Qarabağ onun ən ağrılı yeri idi...
Vasif müəllimlə Üzeyir
bəy barədə hər söhbətimizdə
qənaətlərimizi bölüşürdük. Onunla
son söhbətimizin Üzeyir
bəylə bağlı
məqamlarım bir yerdə xatırlamaq
zənnimcə, hər
iki sənətkarın
xatirəsini anmağımız
demək olacaq...
O, Üzeyir bəyin vurğunu idi: 'Musiqinin elə bir janrı
olmayıb ki, Üzeyir bəy o janrda əsər yazmasın. Təməli elə qoyub
ki, ondan sonra həmin janrların
hamısı böyük
inkişaf yolu keçib. O, keçmiş
SSRİ-nin hər yerindən istedadlı musiqiçiləri, alimləri
Bakıya dəvət
etdi. Bununla da Azərbaycan
musiqisinə yeni bir təkan vermiş oldu. Bu, artıq Azərbaycan
musiqisinin yüksəlişi dövrü idi. Üzeyir bəy olmasaydı, mahiyyətcə
heç kəs olmayacaqdı, Bu gün ən xoşbəxt, eləcə də ən kədərli günümüzdə Üzeyir
bəy həmişə
yanımızdadır. O, 1937-ci ildə "Koroğlu"
operasını yazdı.
Bu, doğrudur, onun fitri istedadının,
fitrətinin bir üsyanı idi. Əslində o, bu möhtəşəm
əsəri yaratmaqla həm də nəinki özünü,
bir çoxlarını
çətin zəmanədən
qurtardı, faciələrdən
uzaqlaşdırdı. Bəstəkarlardan heç
kim repressiyaya
düçar olmayıb,
çünki bəstəkarların
başında Üzeyir
bəy durmuşdu. Məlumdur ki, həmin dövrdə xeyli yazıçılarımız repressiyalara düçar oldular. Təbii ki, bəstəkarını
həbs etmək üçün kifayət
qədər əsas tapa bilərdilər.
Üzeyir bəy Azərbaycan bəstəkarlıq
məktəbinin özülünü
qoydu, banisi oldu".
"Koroğlu" operasındakı
"Uvertüra" mahiyyətcə
qədimdən gələn
səsdir. Onun Azərbaycan Demokratik
Cümhuriyyəti üçün
bəstələdiyi himn
bitkin bir musiqidir, mükəmməldir,
ümid səsidir.
Adamda belə
təəssürat yaranır
ki, Üzeyir bəy hələ o zaman dahi imiş.
O himnin sözləri təəssüf ki, musiqisi ilə müqayisədə çox
zəif görünür.
Himnin musiqisi xalqımızın
ruhunu, sabahını ifadə edir. Himni 3 bissəyə bölmək olar: əvvəlində haray var, orta hissəsi
ümiddir, sonunda inam ifadə olunur. Sonradan Üzeyir bəy
sovet Azərbaycanı
üçün də
himnin musiqisini yazdı. Amma hiss olunurdu ki, bu,
o himn kimi
möhtəşəm deyil.
Gərək insan xəlqi
mahiyyəti görsün
ki, möhtəşəm
əsər yaratsın.
Avropanın bu və ya digər
məşhur bəstəkarının
ömür yoluna nəzər salanda görmək olur ki, onlar ömürlərini
daha çox musiqiyə həsr ediblər. Üzeyir bəy isə
məsələn, Şəfiqə
Axundovaya himayədarlıq
edib, başqalarının
yaradıcılığını qanadlandırıb. Xoşbəxtlikdən Üzeyir
bəyin yaratdığı
təməl güclü
oldu. Vasif müəllim
bu əsnada deyirdi: "Məhz onun bəhrəsidir ki, Qara Qarayev,
Fikrət Əmirov, Niyazi, Cövdət Hacıyev, Süleyman Ələsgərov, Cahangir
Cahangirov, Səid Rüstəmov kimi bəstəkarlar yetişdi.
Ümumən böyük millətləri
götürsək, Ukraynada
Üzeyir bəy səviyyəsində bəstəkar
yoxdur. Türkiyədə,
gürcülərdə, Orta
Asiyada da beləsi olmayıb. Üzeyir bəyin anadan olduğu gün Azərbaycanda Musiqi Günüdür. Bütün radio-televiziyalarda
gecə-gündüz Üzeyir bəyin musiqisi səslənməlidir.
Çünki bu musiqi xalqı həmişə saflığa,
mətanətə, igidliyə
çağırır, onda daxilən döyüşkənlik hissi
yaradır".
Xalq cəbhəsi.- 2006.- 19
sentyabr.- S. 14.