Behbudqızı S.
Rus Dram Teatrının Moskva zəfəri
Hələlik pedaqoq etirafları
səviyyəsində...
Artıq bir neçə ildir ki, S.
Vurğun adına Azərbaycan Dövlət Rus Dram
Teatrının nəzdində bir qrup gənc aktyoru
birləşdirən məktəb-studiya fəaliyyət
göstərir. Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetinin məzunları olan bu gənclər teatrın ustadlarından
teatr sənətinin incəliklərini öyrənir, eyni
zamanda, repertuar tamaşalarında müxtəlif rollarda
çıxış edirlər.
Sentyabrın 5-dən 12-dək
həmin məktəb-studiyanın 14 nəfər üzvü
truppa ınüdiri Qalina Quseva başda olmaqla səhnə
hərəkəti, səhnə danışığı
və aktyor ustalığına daha dərindən
yiyələnmək məqsədi ilə seminar
məşğələlərində iştirak
etməkdən ötrü Moskvada olublar. Gənc aktyorlar
üçün seminar məşğələlərini Moskvanın
ali teatr məktəblərinin ən yaxşı pedaqoqları
keçiblər. Səhnə hərəkəti üzrə
Vladimir Qonçarov, səhnə danışığı
fənni üzrə Marina Libakova -Livanova və aktyor ustalığı
fənni üzrə Fyodor Suxov lıər gün səhər
saat 9-dan axşam 5-dək aktyorlarımızla intensiv
məşğələlər aparıblar.
Nahidə Əliyeva: "Bizim
üçün bu məşğələlər zamanı
adət etmədiyimiz və buna görə də bir
qədər çətinlik törədən məqam da
elə bu oldu. Amma məşğələlərin
yüksək intensivliyi bizim üçün nə
qədər yeni olsa da, bir o qədər maraqlı idi".
Məşğələlərdə
iştirak edən digər gənc aktyorlar Naina İbrahimova, Ruqiyyə
Quliyeva, Rüfət Nəzərov, Emil Tahirov, Zaur Boçarov
və başqalarının ümumi rəyi ona
köklənmişdi ki, Moskva müəllimlərinin onlardan
razılığı və gənclərin Moskva
ab-havasında özlərini rahat hiss etmələrinin başlıca
səbəbi təbii ki, Mədəniyyət və
İncəsənət Universitetində və Rus Dram
Teatrında keçdikləri məktəbin keyfiyyətinin
yüksəkliyi, özgünlüyüdür.
Dünən teatrda bu səfər
münasibətilə keçirilən mətbuat konfransında
teatrın direktoru Marat İbrahimov və baş rejissor Aleksandr
Şarovski aksiyanın baş tutmasında köməklik
göstərmiş hər bir toşkilata öz
təşəkkürlərini bildirdilər. M.İbrahimov dedi
ki, teatrın rəhbəri olaraq mənim üçün bu
aksiya çox ınəsuliyyətli idi. Çünki Moskvada
bizim gənclərimizi həm qiymətləndirməli, həm
də öyrətməliydilər. A.Şarovski isə
çıxışında vurğuladı ki, burada
söhbət aktyorların hazırlanmasında metodika və
üsul kimi köklü məsələlərdən gedir:
"Əgər əvvəllər yalnız Stanislavski metodu
mövcud idisə, daha doğrıısu, yalnız bu metod
tədris edilirdisə, bu gün Çexov və Brext
məktəbindən tutmuş daha çox müzikl aktyorlarına
ünvanlanan ifaçıların
hərtərəfli inkişafı metodikasına kimi
üsullar geniş tətbiq olunur. Dramatik teatrların
çətinlikləri keçid dövründə daha
kəskin öziinü göstərir. SSRİ dövründə
hər şey başqa cür idi. İş elə təşkil
olunurdu ki, artıq xüsusi hazırlıq prosesi anlayışına
yer qalmırdı".
Teatrın gonc aktyorlarının
Moskva səfərinə gəldikdə isə baş rejissor bu
aksiyaya çox qısqanclıqla yanaşdığını
dedi. A.Şarovski belə aksiyalarda mentallığın daha
qabarıq nəzərə çarpdığını qeyd
etdi: "Heç kim üçün sirr deyil ki,
müxtəlit ölkənin
aktyorlarını bir-birindən fərqləndirmək
çox asandır. Doğrudur, bizim bu 14 gənc
yaradıcılıq yoluna yeni başlasalar da, onları tam
mənada tələbə adlandırmaq düz deyil.
Çünki bu aktyorların hər biri repertuar
tamaşalarında müxtəlif rollarda çıxış
edirlər. Bununla belə Azərbaycanın gənc teatr aktyoru,
məsələn, Pribaltika ölkələrinin gənc aktyorlarından
fərqlidir. Orada gənc aktyorlar ən erkən
yaşlarından teatrda böyüyür, teatr ab-havası
ilə nəfəs alırlar. Biz də buna az-çox nail olmaqdan
ötrü məktəb-studiya formalaşdırmışıq.
Deməliyəm ki, Rus Dram Teatrının
məktəb-studiyasının üzvləri nəinki sırf
aktyorluq, həm də musiqi və rəqsdə də ən
yaxşı səviyyədə bacarıqlıdırlar".
Gənc aktyorların mentallıq
məsələsinə münasibəti birmənalı oldu. Moskvada görüb-duyduqlarını belə
şərh etdilər ki, nə pedaqoqların davranışı onlara
nəyisə hiss
etdirməyə yönəlməmişdi, no
də ki onlar
özlərini fərqli mühitdə neqativ mənada fərqli
hiss etməyiblər. N.İbrahimova səhnə
hərəkəti məşğələlərinin onda çox böyük təəssürat
buraxdığını dedi. Bu məşğələlərdə
nitqi hərəkətə kökləmək
prinsipi gəncləri çox maraqlandırıb. Aktyorlar
böyük ruh yüksəkliyi ilə dönə-dönə
vıırğuladılar ki,
intensiv məşğələlər nə qədər
çətin olsa da, belə hazırlıq prosesindən
ötrü artıq darıxıblar. R.Nəzərov isə
diqqəti ona yönəltdi ki, "Moskva
müəllimlərinin hər biri əsl pedaqoq kimi
tələbələrinə fərdi yanaşma
göstərməyi bacarırlar, hər bir tələbəni
narahat edən problemi, məqamı öyrənir və
tədris proqramını bu məlumata müvafıq
tərzdə qururlar." Bu da təsadüfi deyil.
Qonçarov, Libakova-Livanova və Suxov məhz digər
ölkələrdən gəlmiş gənclərlə
işdə püxtələşmiş pedaqoqlardır.
Gənc aktyorların hər biri
dedi ki, moskvalı müəllimlər tam səmimi olaraq
onların bu vaxtadək işlədikləri qruplar
içərisində ən yaxşısı olduğunu etiraf
ediblər. Gənc aktyorlarımızın qavrama
keyfiyyətinin yüksəkliyi müqabilində
müəllimlərin bu etirafı, "V vas yest more",
"Vı klassnıy klass" demələri çox
təbii görünür.
Truppa müdiri Q.Quseva: "Bizi plastik teatr adlandırdılar. Qeyd etdilər ki, bu vaxtadək belə
parlaq kollektivlə işləməyiblər Aktrisalarımızın incəliyini vurğuladılar, dedilər ki,
müasir dünyada
bir sıra truppalarda aktyorlarla aktrisalar arasındakı fərq az qala bilinməz olmaqdadır. Bu heç də yaxşı
hal deyil. Məşğələlərin birinə
hətta "Amediafilm"
studiyasından da gəlib serial
çəkilişlərindo iştirak etmək
üçün aktyor seçmək istəyirdilər. Lakin bu mənim üçün gözlənilməz və
açığını
deyinı
ki.
o qədər də qəbuledilən hal deyildi. Əlbəttə, aktyorun qarşısında serialda
çəkilməyə qadağa qoymaq olmaz. Amma bu, teatr
mövsümünün bağlı
olduğu vaxtlarda baş versə, daha yaxşıdır".
Səfər müddətində gənc aktyorlar Moskvanın bir sıra teatrlarında müxtəlif tamaşaları seyr ediblər.
Teatrların sırasında P.Foınenkonun emalatxanası,
"Na Strastnom" teatr mərkəzi, "U Nikitskix vorot" teatrı, Yermolova adına Moskva Dram Teatrı,
"Müasir pyes məktəbi" kimi teatr ocaqları, səhnə əsərləri sırasında isə
Qoqolun
"Burada hamı özümüzünkülərdir", Dudaryovun
"Sıravilər", Dostoyevskinin "Ağ
gecələr", Qrişkovetsin "Şəhər",
İbsenin
"Gedda Qabler", Dumbadzenin "Mən, nənəm, İliko və
İllarion"
kimi və s.
tamaşalar olub.
Teatrın həyatında əhəmiyyətli hadisə
hesab olunan bu səfərin
əsas ilhamvericisi Azərbaycan Respublikası
Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyidir. Aksiya Rusiya prezidenti və Rusiya Federasiyasının xarici işlər nazirliyinin dayağı sayəsində MDB va Baltikyanı ölkələrin rus teatrlarına dövlət və
ictimai kömək proqramı çərçivəsində baş
tutub.
Gənc aktyorların Moskva səfərinin
maddi və təşkilati təminatını
Rusiya Teatr Xadimləri İttifaqının xarici
ölkələrdəki rus teatrlarına kömək qurumu və Azərbaycanda Rusiya Federasiyasının səfirliyi öz
üzərinə
götürüb.
Həftə içi.- 2006.- 21
sentyabr.- S. 8.