Səttarova M.
Qoşa qovaq
nağılı
Sənət adamları daim diqqət mərkəzində
olduqlarından sənətçilərin
ailə cütlüyü
də həmişə
maraq dairəsinin mərkəzində dayanır. Azərbaycanın sənət dünyasında
bu cütlüklərin
sayı barmaqla sayılacaq qədərdir.
Üstəlik, sənətçi cütlüklərin bəzilərinin
ailə həyatı də bənövşə
ömrü qədər
çəkib. Geridə acı
xatirələr və
mərhum müğənni
Gülxar Həsənovanın
timsalında bir ömür boyu heç bitməyəcək
peşmançılıq hissi
qalıb.
Ancaq illəri bir dam altında yola salıb, bir yastıqda qocalan sənətkarlarımız
da az
deyil. Səhnədə yaşadıqları ülvi sevgilərini gerçək həyatda tapan bu insanların
ömür yolu çoxlarına örnək
olub. Öz sevgiləri ilə səhnənin heç də qurban tələb etmədiyini və "iki qoçun başının
bir qazanda qaynaması"nın mümkünlüyünü sübut
ediblər. Sevərək, sevilərək, ömürlərinin 40 ilini
birgə geridə qoyublar. Sevgi dolu bu həyatdan yaxınlarına,
doğmalarına da, onları qovuşduran səhnəyə də
pay ayıra biliblər.
40 illik birgə həyatın ayrılığı
isə cəmisi 6 il çəkib.
Və günlərin birində əməkdar
artist Mirvari Novruzova əcəl karvanını
bu dünyadan çəkərək, ömür-gün
həmdəmi, xalq artisti Əli Zeynalovun yanına köçüb...
İlk izdivacın
uğursuzluğu
İlk nikahdan bəxtləri gətirməyib. Sonradan bir araya gəlmələri və bir ömür boyu xoşbəxt yaşamaları üçün
Tanrı onların ilk
qismətini uğursuz
yazıb. Uğursuz ilk izdivac bünövrəsi əllinci illərdə qoyulan Mirvari Novruzova - Əli Zeynalov cütlüyünün
yaranmasıyla nəticələnib.
Mirvari xanım atasını erkən itirmişdi. Atasının vəfatından sonra evin bazar-dükan məsələsi 10 yaşlı
qızcığazın çiyinlərinə
düşmüşdü. Bazarlığa qonşuluqdakı rus qadınla gedib-gələr, satdığı
qızıl üzük,
qolbağa ərzaq alıb gətirərdi.
Atasızlığın nə olduğunu
öz təcrübəsində
yaşadığından kimsəyə
arzu etmədiyi bu taleyi bir
müddət övladları
da yaşamalı olur. Qara bəxti ilə
barışmağa hazırlaşdığı
bir vaxtdasa həyatına yenidən bahar günəşi doğur. Onu yarıyolda qoyan evliliyinin yeni və daha xoşbəxt
bir evliliyin təməlini qoyacağını
ağlına belə gətirmədiyi halda, Tanrı onun qarşısına Əli
Zeynalovu çıxarır...
Bakı Pedaqoji və Teatr Texnikumunu bitirib, bir müddət
Moskvada təcrübə
keçən Əli Zeynalov ömrünün təxminən 10-11 ilini İrəvan Azərbaycan
Dram Teatrı ilə bağlayır. 1945-ci ildə
xalq artisti Adil İsgəndərovun onu Bakıya dəvət etməsi aktyorun həyatına yeni səhnə və ailə qapısı açır.
Ancaq sənətçinin ömür
kitabının Bakı
səhifəsi heç
də uğurlu alınmır. Bakıya köçdüyü
ilk illər xanımını
itirir. İki körpə uşaqla
təkbaşına qalan
Əli Zeynalova həyatının ən çətin anlarında Mirvari Novruzova dayaq olur. 9 aylıq körpəni
ana qayğısı ilə əhatə edən sənətçi
xanım həmkarının
da qəlbini fəth edir. Bir neçə ildən sonra ilk nikahdan 4 övladları olan sənətçi cütlüyünün ailəsində
sayca 5-ci körpə dünyaya gəlir...
Bir-biri üçün
yaranmışlar
Fərqli xasiyyətli insanlar idi. Evin xanımı nə
qədər hərəkətli,
deyib-gülən bir insan idisə, Əli Zeynalov bir o qədər astagəl və zəhmli idi. Ancaq bu, onların
40 il birgə
həyat sürmələrinə
mane olmur. Bilgəhdə bağ sahəsi
almışdılar. Uşaqlıqdan
kişi işlərinə alışıq
olan Mirvari xanım bağ evinin tikintisinə özü başçılıq
edirdi. Evin daşlarını da özü seçmişdi. Ustaların aldığı
daş xoşuna gəlmədiyindən maşının
kabinəsində birbaşa
daş karxanasına getmiş və daşları bir-bir seçmişdi.
Ailə qurduqları vaxtda hər ikisi ölkənin mədəni
həyatında nüfuz,
çəki sahibi olsalar da, dəbdəbədən
uzaq sakit bir həyat sürürdülər. Övladlarının doğum günlərini də dar çərçivədə
qeyd edərdilər.
Bir dəfə qızları Səadət bunun səbəbi ilə maraqlandıqda, aktyor "ola bilsin ki,
nə vaxtsa maddi vəziyyətimiz yaxşı olmasın və həmin vaxt sizin ad
günlərinizi yüksək səviyyədə keçirə bilməyək.
İstəməzdik ki, həmin
vaxt ötənləri
xatırlayıb, sıxılasınız"
izahatını verir.
Evlərinin qapısı isə sənət dostlarının
üzünə taybatay
açıq idi. Mirvari xanım
Novruz bayramını çox sevdiyindən bu bayramı xüsusi qeyd edərdilər. Uşaqlığı Novruzun yasaq olduğu vaxtlara təsadüf etsə də, gözünü açandan axır çərşənbədə, martın 21-də bayram masasını paxlava, şəkərbura xonçası
ilə bəzənmiş
görüb. Atası ət
kombinatında müdir
işləyirdi. Onun kimi
yüksək vəzifə
sahibinin, dövlət
məmurunun ailəsinin
bayramı qeyd etməsi təhlükəli
sayılsa da, ailəsinin bu istəyinə qarşı
çıxmırdı. İllər sonrası övladlarına
Novruzla bağlı saralmış xatirələrini
çözən Mirvari
xanımın danışdıqlarının
arasında atasının
həyəcanından xəbər
verən bir hadisə də vardı. Nənəsi ilə bayram
hazırlığı görürmüş.
İşin qızğın çağında atası
evə gəlir.
Anasına bir söz deyə bilməsə də, evin qapı-pəncərəsini
tələm-tələsik bağlayaraq,
"heç olmasa, bunları bağlayın ki, qonşular görməsin" - deyir.
Mirvari xanım bayram günlərinə özəl
yeməklər bişirər,
süfrəni xüsusi
səliqə-səhmanla açardı. Sənət
dostlarının, yaxınlarının
qatıldığı bayram
günlərinə Əli
Zeynalovun pianoda ifa etdiyi "Kəsmə-Şikəstə", Mirvari xanımın şövqlə oynadığı
"Tərəkəmə" ayrı bir ləzzət
qatardı...
"Bizi ayırmayın..."
"Kölgələr
sürünür" filmiylə
ilk dəfə kamera qarşısına keçən
Əli Zeynalov "Leyli və Məcnun"da
Leylinin atası, "Bir qalanın sirri"ndə Simnar xanı oynayır. Təqaüdə çıxdıqdan sonrasa
kinostudiyanın dublyaj
redaksiyası ilə əməkdaşlıq edərək,
filmlərin ilk səsləndiricisi
kimi tarixə düşür. Mirvari xanım
da səhnə uğurlarına görə
ömür-gün həmdəmindən
geri qalmırdı.
"Baladadaşın məhəbbəti"
filmi, "Solğun çiçəklər", "Pəncərədə işıq",
"Göz həkimi"
tamaşalarında maraqlı
obrazlar yaradan sənətçi bir neçə tamaşada da ömür-gün həmdəmi ilə tərəf-müqabili olur.
Beləcə, birgə həyatlarının
40 ilini geridə qoyurlar. Cütlüyün sakit həyatına
Əli Zeynalovun 75 yaşında infarkt keçirməsi ilə
son verilir. Gərgin keçən
günlərdən sonra
həkimlər təhlükənin
geridə qaldığını
söyləsələr də,
hər şey elə qəfil, gözlənilməz baş
verir ki, Mirvari xanımı ömür-gün həmdəminin
ölümünə inandırmaq
olmur.
Həyat yoldaşının
vəfatından 4 il sonra, 1992-ci ildə 69 yaşlı Mirvari Novruzova təqaüdə çıxarılır.
Bu hadisə Əli
Zeynalovun yoxluğundan
sonra aktrisanın həyatdan aldığı
ilk və son zərbəsi
olur. Səhnəli günlərini xatırlayb
kimsə görməsin
deyə, göz yaşlarını içinə
axıtdığı bir
vaxtda Amaliya Pənahovanın Bələdiyyə Teatrına
dəvəti aktrisanın
sıxıntılı günlərinə
son verir.
Yenidən səhnəyə dönməsi
yaşam eşqini artırsa da, Əli Zeynalovun itkisiylə qeybə çəkilən təbəssümü
geri qayıtmır. Yalnız bircə
dəfə "Leçkomissiya"da
müalicə olunduğu
vaxt Rübabə Muradovanın özünə
ağı deməsini
eşidincə tələsik
qonşu palataya keçir. Nəsibə Zeynalova və
Əliağa Ağayevlə
birgə müğənninin
ovqatını, əhval-ruhiyyəsini
qaldırmaq üçün
çox şeydən
danışıb-gülürlər.
Xəstəxananın dəhlizini
aktrisanın şaqraq
gülüşü bürüsə
də, bu gülüş ömür-gün
həmdəminin yoxluğundan
sonra gözlərində
yuva salan qəm-kədəri gizlədə
bilmir...
1994-cü ilin
Novruz bayramı ərəfəsi teatra getdiyi zaman ürəyi
vəfasızlıq edir. Tələm-tələsik xəstəxanaya yerləşdirsələr
də, Əli Zeynalovu bu dünyadan
aparan xəstəlik Mirvari Novruzovanın da ömür kitabının son səhifəsini
yazır. Çox sevdiyi
bir gündə, martın 20-də səhər
saat altıda, xəstəxanada keçinir.
Ölümündən sonra cibindən
bir kağız tapırlar. Övladlarına son vəsiyyəti idi. Fani dünyada heç
ayrılmadığı ömür-gün
həmdəmindən o biri
dünyada da onu ayırmamağı vəsiyyət etmişdi.
Aktrisanın son arzusuna əməl
edilir. Hər kəsin bayram əhval-ruhiyyəsi yaşadığı
bir vaxtda Mirvari Novruzova bir vaxtlar Əli
Zeynalovla yaşadığı
mənzildən ömür-gün
həmdəminin 6 il öncə Yasamal qəbiristanlığında
tutduğu yeni mənzilə yola salınır...
Xəzər.- 2006.- 9 sentyabr.- S. 14.