Behbudqızı S.

 

Hüqonun üslubunu kim dəyişib

 

Yaxud 50 ilin 15 min məktubu

 

"Yalnız Jülyetə münasibətdə keçirdiyi işıqlı hisslər sayəsində Hüqonun ədəbi üslubu dəyişmişdi"

 

Fransanın ölkəmizdəki səfirliyi Fransa Mədəniyyət Mərkəzi "Frankofoniya" günləri çərçivəsində "Viktor Hüqo Jülyet Drue - dahinin həyatı məhəbbəti" tamaşasını təqdim etdi.
    Fransanın "Lire Aitrement" ("Başqa cür oxumaq") assosiasiyası fəaliyyət tərzinə uyğun olaraq tamaşanı fleyta fortepianoda canlı musiqinin müşayiəti ilə səsli mütaliə kimi nümayişlədi. İştirakçılar 1830-cu illərin Fransasının məişəti, mədəni ictimai ab-havasını məktublar xatirələr vasitəsilə tamaşaçılara çatdırdılar. Fransa ədəbiyyatının dahi qələm sahiblərindən biri olan Hüqonun şəxsi həyatının təfsilatına varmazdan öncə qeyd edək ki, fransızlar özlərinə sadiq qalaraq həm məqsəd məramlarında, həm assosiasiyaya ad seçməkdə yüksək dəyərlərə xidmətə zövqlə yanaşıblar. Epistolyar janrın mövcudluğuna baxmayaraq dahilərin məktubları, xatirə gündəlikləri heç hər zaman kütləvi oxucu üçün açıq olmayıb. Buna görə onların həyatı hətta fəaliyyəti barədə çoxlu uydurmalar meydana gəlib. "Başqa cür oxumaq" assosiasiyasının etdiyi kimi, müxtəlif dövrlərdə yaşamış dahi şəxsiyyətlərin epistolyar irsini geniş auditoriyaya çatdırmaqla həm dilin düzgün səslənməsinin təbliğinə, həm ədib, rəssam, bəstəkar alimlərin həyatı barədəki təsəvvürlərin gerçəkdə olduğundan uzaqlaşmamasına kömək etmək ənənəsindən nümunə götürmək pis olmaz. Razılaşın ki, bu irsi "yeddi qıfıl" arxasında saxlayıb həmin şəxsiyyətlərin özəl cəhətlərinə, yaradıcı keyfiyyətlərinə kölgə salınmasına, yaxud da şişirdilməsinə yol verməkdənsə, bu cür kütləvilik daha məqsədəuyğundur.
   Viktor Hüqo Jülyet Drue 1833-cü ildə tanış olmuşdular. Həmin vaxt 31 yaşlı Hüqo "Paris Notr-Dam kilsəsi", "Mariya Tüdor", "Kromvel" kimi əsərlərin müəllifi olaraq ədəbiyyat teatr aləmində, eləcə siyasətdə nüfuz qazanmış şəxs, Jülyet isə kasıb təbəqədən çıxmış, yüksək cəmiyyətin həndəvərində gününü keçirən 26 yaşlı son dərəcə cazibədar ağıllı bir qadın idi. Katolik pansionatda tərbiyə alarkən o, ədəbiyyatın əsirinə çevrilir hesab edir ki, cəmiyyətin aşağı təbəqəsinə aid olan qadın təkcə gözəlliyi ilə yox, təhsili dünyagörüşü ilə maraq kəsb edə bilər. Fransada isə belə düşüncə tərzi XIX əsrin əvvəllərinə kimi məqbul sayılmırdı. Jülyet aktrisa olmağı qərara alır. O zaman bu məşğuliyyət qadın üçün peşədən daha çox, varlı kişilərin əhatəsində olmaq demək idi. Jülyet anlayırdı ki, bu sayaq yalnız yaşa dolana qədər qayğısız həyat sürmək olar. Görünür, elə buna görə onun əsrarəngiz uşaq təbəssümündə qəmli əhval da sezilirmiş. Həyat yoldaşı Adellə məsləkdaşı, romantik şair Sent-Bövün ona xəyanəti ilə üz-üzə qalan Viktor Hüqonu da məhz bu təbəssüm ovsunlamışdı.
   Onlar Hüqonun "Lukresiya
Borjia" pyesinin tamaşaya qoyulması zamanı tanış olurlar. Kiçik bir rolun ifaçısı olan Jülyet böyük ədibin böyük kölgəsinə çevrilir. 1883-cü il mayın 11- Jülyet dünyasını dəyişənə qədər onlar ayrılmırlar. 2 ildən sonra mayın 15- - Jülyetin doğum günündə vəfat edənə qədər Hüqo, demək olar ki, heç yarada bilmir. Onların 50 illik əlaqəsinin şahidi kimi epistolyar janrın klassikasına çevrilmiş bəzən çox ehtiraslı, bəzən isə həddən ziyadə intellektual olan 15.000 məktub qalıb. Hüqo ilə tanışlıqdan sonra Jülyet bütün vaxtını yalnız ona həsr edib - əlyazmalarının üzünü köçürüb, məktublarına cavab verib, səyahətdə, hətta 20 illik sürgündə (Hüqonun kral III Lui-Bonapart-Napoleona ünvanladığı pamfletə görə) ondan ayrılmayıb. Yalnız Jülyetə münasibətdə keçirdiyi işıqlı hisslər sayəsində Hüqonun ədəbi üslubu dəyişmişdi, o, orta əsrlərdən reallığa dönmüş, oxucularına "Şüalar kölgələr", "Payız yarpaqları", "Axşamçağı nəğmələri", "Daxili səslər" kimi gözəl poeziya topluları bəxş etmişdi

 

Həftə içi.-2007.-13 aprel.-S.8.