Xəlilzadə F.
Azərbaycan
teatrının parlaq ulduzu
Xalq artisti
Nəsibə Zeynalovanın sənəti bənzərsiz olub. Tamaşaçıların, teatr tənqidçilərinin
gəldikləri bu fikir qətidir. Unudulmaz sənətkarın
hansı roluna diqqət yetirsək, hamısı bir-birindən mükəmməl
və maraqlıdır.
Nəsibə xanım
ömrü boyu şit hərəkətlərlə
gülüş yaratmağın
əleyhinə idi. Son dərəcədə təbii oynamağı bacarırdı. Böyük
sənətkar deyərdi
ki, güldürmək
içdən gəlməlidir,
əldən yox. Bu səbəbdən də Nəsibə Zeynalovanın tamaşaçı
ürəyində yaratdığı
sevginin kökü gülüşlə, gülməklə,
gülə-gülə
dəyişdirməklə bağlı
idi.
Nəsibə Zeynalova
20 aprel 1917-ci ildə Bakıda anadan olub. Nəsibə xanım Azərbaycan professional teatrının yaranmasında böyük
xidmətləri olan Cahangir Zeynalovun qızıdır. Cahangir Zeynalov Azərbaycanda realist aktyor məktəbinin banisidir. Məlumdur ki, o özü də bir tərəfdən
həm aktyorluq edib, həm də ilk dəfə
"Ev teatrı" yaradaraq var-dövlətinin
böyük bir qismini sənət yolunda qoyub. Kərbəlayi Cahangir elə bir dövrdə
fəaliyyət göstərirdi
ki, Azərbaycan səhnəsində aktrisalar
yox idi. Ən böyük arzusu idi ki,
övlad sarıdan qızı olsun və o da
səhnədə aktrisalıq
etsin. Başqa cür teatrı bığlı-saqqallı
"aktrisa"lardan xilas etmək olmurdu. Tanrı sanki Cahangir Zeynalovun səsini eşitdi və ona qız övlad
bəxş etdi.
Nəsibə Zeynalova
1937-ci ildə səhnəyə
gəlib. Müqtədir
aktrisa səhnə fəaliyyətinə ilk dəfə rəqqasə kimi başlayıb. Amma cəmi altı ay rəqs
edə bilib. Gözlənilmədən "işə
yaramadığı üçün"
onu rəqs ansamblından çıxarıblar.
Nəsibə xanım
təbiəti etibarilə
də maraqlı şəxsiyyət idi. Təsəvvür edin ki, o, işdən
çıxmağı haqqında
verilən əmrin surətini ömrü boyu arxivində saxlayıb. Bir dəfə müsahibə
vaxtı bunun səbəbi ilə maraqlananda qəribə fikir söylədi: "Həmişə məni sevməyənlərə minnətdar
olmuşam. Çünki
o əmr olmasaydı, bəlkə də adi rəqqasə
kimi qalardım, ya da nə
vaxtsa yorulub sənətdən səssizcə
gedərdim. Amma o cür işdən
çıxarılmağım qüruruma toxundu. Daxilimdə mübarizə
hissi baş qaldırdı. Əslində
o kağız parçası məni sənətə bağlayan
bir vasitə oldu. Kimin səhv
etdiyini, kimin yanlış addım atdığını zaman
özü göstərdi".
Nəsibə Zeynalovanın
ilk rolu "Evli ikən subay" tamaşasında
Qaraçı qızı
olub. Əllidən çox tamaşada oynayıb, 20-yə yaxın filmə çəkilib, müxtəlif
səhnəciklərdə iştirak
edib. Zəngin obrazlar qalereyası ilə seçilən xalq artisti Nəsibə
Zeynalova müxtəlif
surətlərin mahir yaradıcısı idi. Mənə elə gəlir ki, onun təqdim etdiyi obrazların içində məhz Cənnət xala Nəsibə xanımın
sənət zirvəsidir.
O, bütün daxili gücünü, imkanını
bu obrazda daha qabarıq şəkildə göstərə
bilib. Fikirləşirsən
ki, əgər Nəsibə xanım tamaşaçılara başqa
rollar təqdim etməsəydi də, təkcə Cənnət xala kifayət idi ki, o,
teatr tariximizdə mahir ifaçı kimi qalsın. Nəsibə xanım bu rola elə
bir möhür vurub ki, indi
də ona yaxın düşməyə
çəkinirlər. Sanki
bu tamaşanın ömrü Nəsibə xanımla bağlı idi. Bir dəfə
özündən bu barədə soruşanda sifətində qəribə
təbəssüm duyuldu.
İndi də o söhbəti unuda bilmirəm: "Ay bala, bu
Cənnət xalada nə görübsüz? Yaratdığım obrazların
hamısının sənət
taleyimdə öz yeri var". Böyük sənətkarımız
haqlı idi. Onun yaratdığı obrazların adlarını
çəksək, uzun
bir siyahı əmələ gələr.
Özünün çox
xoşladığı, istədiyi
iki əziz obrazı var idi: "Altı qızın biri Pəri" tamaşasında
Cəhrə arvad,
"Ögey ana" filmində Fatmanisə qarı.
Nəsibə Zeynalova böyük bir şəxsiyyətin övladı
olması ilə həmişə fəxr edərdi. Atası varlı, nüfuzlu,
sayılıb-seçilən
Bakı ziyalılarından
idi. 12 dükanı, 2
hamamı, 3 mülkü,
bağı, daha nələri var imiş. "Nicat" cəmiyyətinin üzvü
olan, kasıb-kusuba əl yetirən, Azərbaycan mədəniyyətinin, xüsusilə
də teatr sənətinin inkişafına
çalışan Kəblə Cahangir Zeynalov sovet dövrünün repressiyasına
məruz qalmış
ziyalılarımızdandır. Onun bütün var-dövlətini əlindən alıblar. Hətta adının da uzun müddət
çəkilməsini yasaq
ediblər. Dövr, quruluş hələ dəyişməmişdən öncə
xeyirxah və qədirbilən insanlar sətiraltı mənalarda
da olsa, Cahangir Zeynalovun adını çəkir,
onun nəcibliyindən
danışırdılar. Həyatı müxtəlif çətinliklərdən
keçən Nəsibə
Zeynalova Allahın ona bəxş etdiyi istedadı sayəsində atasının
işığını yandıra
bildi. Ən fərəhlisi də odur ki, zahirən
baba Cahangirə bənzəyən nəvə
Cahangir də bu çırağın daha gur və
parlaq olmasında öz köməyini əsirgəmədi.
Ailə ənənəsi
davam etməkdədir.
Bu gün nənənin arzularını
həyata keçirən
nəvə Nəsibə
Cahangirqızı da sənətdə öz sözünü deməyə
çalışır.
Altmış ildən
artıq bir zaman kəsiyində insanları güldürən,
onlara sevinc bəxş edən Nəsibə Zeynalovaya ümummilli liderimiz Heydər Əliyev həmişə xüsusi
diqqət və qayğı göstərər,
sənətini yüksək
qiymətləndirərdi. Xalq artistimiz
"Şöhrət" ordeni
ilə təltif edilmişdi, prezident təqaüdü alırdı.
Hər yerdə ona məhəbbət və ehtiramla yanaşılırdı. Ulu
öndər Heydər
Əliyev deyirdi ki, Nəsibə Zeynalovanın yaradıcılığı
mədəniyyət tariximizdə
hadisədir. Həqiqətən də böyük sənətkarımızın iştirak
etdiyi tamaşalar həmişə rəğbətlə
qarşılanardı. Onun
zəngin yaradıcılıq
irsi mütəxəssislər
tərəfindən dərindən
araşdırılmalıdır. Çünki o, böyük bir məktəb yaradıb. Bu məktəbdən öyrənmək
gənc sənətçilərə
daha çox vacibdir. Nəsibə Zeynalovanın istər teatrda, istərsə də kinoda can verdiyi obrazlar
elə bir zirvədə dayanıb ki, bu gün
unudulmaz aktrisamızın
yeri hər iki sahədə boş qalmaqdadır.
Böyük sənətkar
həmişə mənalı
və düşündürücü
gülüşün tərəfdarı
idi. Təəssüf,
indi səhnəmizdə
elə "aktyor və aktrisalar" peyda olublar ki,
hər cür yüngüllük edirlər,
şit sözlər danışırlar. Özlərindən
başqa heç kim gülmür. Halbuki biz nəsil
tamaşaçıların müşahidə etdiyi korifeylər - Bəşir
Səfəroğlu, Lütfəli
Abdullayev və Nəsibə Zeynalova səhnədə heç
zaman gülməzdilər.
Onlar ciddi gülüşün ən
böyük yaradıcıları
idilər. Bu səbəbdən də teatr sənəti
üçün gələcək
kadrlar hazırlayan ali və orta
ixtisas məktəblərinin
üzərinə xüsusi
məsuliyyət düşür.
Çünki hər bir gənc sənətkarın
yetişməsi üçün
gərəkli zəngin
mənbə və əsl nümunə var. Onlardan
biri məhz Nəsibə Zeynalovanın
yaradıcılığı, mədəni irsidir.
Azərbaycan.- 2007.- 20 aprel.- S. 7.