Məhəbbətoğlu Q.
Teatra teatral insanlar
gəlirlər
“Güclü dramaturgiya həmişə olub
və bu gün də var. Bu gün bu sahədə “boşluq
var”, demək də düzgün deyil”.
Bugünkü
həmsöhbətimizi rejissor, kino-aktyor Şahmar
Ələkbərovun 1991-ci ildə lentə aldığı
“Qəzəlxan” bədii filmindən sonra daha yaxından
tanıdıq. O, bu ekran əsərində unudulmaz
qəzəlxan Əliağa Vahidin obrazını
özünəməxsus şəkildə canlandırıb.
Bəli, həmsöhbətimiz respublikanın əməkdar
artisti Loğman Kərimovdur. Loğman Kərimovla Gənc Tamaşaçılar
Teatrının hazırda fəaliyyət göstərdiyi
Səttarxan adına Mədəniyyət Sarayında
görüşdük. O, sarayın səsyazma studiyasında
kollektivlə birgə iş başında idi. Teatrın
baş rejissoru Loğman müəllim elə öz
yanındaca bizə yer etdi. Söhbət əsnasında
məlum oldu ki, Azərbaycan Dövlət Gənc
Tamaşaçılar Teatrı bu günlərdə
Türkiyənin Alaniya şəhərində
keçiriləcək Beynəlxalq Çocuq Festivalında
ölkəmizı təmsil edəcək. Onlar elə bu
mötəbər festivala hazırlaşırdılar. Kollektiv
festivalda Nizami Gəncəvinin “Xeyir və Şər” (rejissor
Nicat Kazımov), İsgəndər Coşğunun “Çal
oyna” (rejissor Loğman Kərimov) əsərləri
əsasında hazırlanmış tamaşaları
nümayiş etdirəcək. Qeyd edək ki, bu, 78
yaşlı Gənc Tamaşaçılar Teatrının
Türkiyəyə ilk səfəri olacaq.
- Loğman müəllim, Gənc Tamaşaçılar
Teatrının təmiri ilə əlaqədar kollektiv
Səttarxan adına Mədəniyyət Sarayında
fəaliyyət göstərir. Belə bir şəraitdə
işləmək çətin deyil ki?
- Bəri başdan deyim ki, son
illər, ümumiyyətlə, mədəniyyət və
incəsənətimizə qayğı artırılıb.
Təkcə bir faktı xatırladım ki, hazırda
respublikamızda fəaliyyət göstərən
bütün teatr ocaqları, demək olar ki, təmir olunur,
yenidən qurulur, Avropa standartlarına uyğunlaşdırılır.
Təbii ki, bütün teatrların texniki bazasının
yenilənməsi də gündəmdədir. Onu da etiraf
edək ki, ilk dəfədir ölkəmizin
mədəniyyət aləmində belə qlobal
işlərə start verilib. Üstəlik, bu yaxınlarda
“Mədəniyyət haqqında” qanun da qəbul olunub. Bu
cür işlərdən, tədbirlərdən hamı
kimi mən də qürur duyuram. O ki qaldı
sualınıza...Yox, belə bir şəraitdə
işləmək çətin deyil... Hər halda, belə
şəraitdə də sənət əsəri ortaya
çıxarmağın, teatrsevərlərə təqdim
etməyin öz üstünlükləri var. Elə bu
mövsümdə təhvil verdiyimiz “Adsız” (rejissoru Vaqif
Əsədov) və “Pəri cadu” (rejissoru Nicat Kazımov)
tamaşaları buna sübutdur. Qeyd edim ki, hər iki tamaşa
teatrsevərlər tərəfindən maraqla
qarşılanıb. Hazırda isə teatrımızda
Nəcəf bəy Vəzirovun əsərləri əsasında
hazırlanmış “Yağışdan çıxdıq,
yağmura düşdük” tamaşası üzərində
məşqlər gedir. Bu səhnə əsərinin rejissoru
Mədəniyyət və İncəsənət Universitetinin
müəllimi Fikrət Sultanovdur.
- Təbii ki, teatrlarımızın
Avropa standartlarına uyğunlaşdırılması və
həyata keçirilən digər tədbirlər hər bir
aktyordan, xüsusilə, rejissordan öz işinə daha
məsuliyyətlə yanaşmağı tələb
edəcək. Bizim sənət adamları bu
dəyişikliklərə hazırdırlarmı?
- Bu gün teatrlarımızda kifayət qədər
istedadlı rejissor, aktyor, eləcə də rəssam
çalışır. Lakin etiraf edək ki,
mədəniyyət ocaqlarımızda günün
tələblərinə cavab verən texniki vasitələrin
olmaması onların işlərində müəyyən
çətinliklər yaradırdı. Mənim fikrimcə,
həyata keçirilən tədbirlər onların
qarşılaşdıqları problemləri
çözməkdə önəmli rol oynayacaq. Bu
isə bizim tamaşaların da Avropa standartlarına cavab
verməsi ilə nəticələnəcək.
“Teatr unudulmayıb”
- Qayıdaq mövcud duruma... Bu gün
teatrlarımıza axının olmaması barədə
söhbətlər dolaşmaqdadır. Loğman Kərimovun da
bu məsələyə münasibətini öyrənmək
maraqlı olardı.
- Fikrimcə, bu gün Azərbaycan
teatrında vəziyyət yaxşıdır. Mən öz
teatrımıza əsasən deyə bilərəm ki,
bəli, bu gün teatra gələnlər var. Bu isə o
deməkdir ki, teatr unudulmayıb, yaddan çıxmayıb.
Yeri gəlmişkən, mən teatra axın olması fikri
ilə heç cür razı ola bilmirəm. O, sovetdən qalan
bir fikirdir. Bu gün teatra teatral insanlar gəlirlər.
Bir də ola bilər ki, bu və ya
digər tamaşa zalda əyləşənlərin
bəzilərinin xoşuna gəlməsin. Mən
bunu təbii qarşılayıram. Axı
harada görünüb ki, bir tamaşa onu
üzləyənlərin hamısının xoşuna
gəlsin. Unutmayaq ki, zalda oturanların
hamısı tamaşaçı deyil. Yenə
deyirəm, teatral olmaq başqa şeydir. Hər
cür müqayisə qüsurlu olsa da, belə bir
müqayisə aparaq. Mənim futbola
baxmağım o demək deyil ki, bu oyunu tam dərk edirəm.
Mən onu, sadəcə, seyr edirəm. Azarkeş isə başqa şeydir. O, oyunun,
demək olar ki, bütün
incəliklərinə bələddir. Teatral
insan da belədir. Bir də dünyanın heç bir
yerində əsər bu və ya
digər tamaşaçının xoşuna gəlmək
üçün səhnələşdirilmir. Bu
mənada mən o fikirlə də razı deyiləm ki, teatr
tamaşaçının dalınca getsin. Ola bilsin ki, tamaşaçı bayağı bir
tamaşa istəyir. Teatr onun
səviyyəsinə enməməlidir. Əksinə,
teatr tamaşaçını öz ardınca
aparmalıdır.
-
Bəs dramaturji materialın olmamasından
şikayətlənənlər barədə nə deyə
bilərsiniz?
-
Güclü dramaturgiya həmişə olub və bu gün
də var. Bu gün bu sahədə “boşluq var”, demək
də düzgün deyil. Məgər bu gün
dünya teatrları Şekspirə, konkret desək, onun
“Hamlet”inə müraciət etmirlərmi? Uğurlar
əldə etmirlərmi? Təbii ki,
edirlər. Bu isə o deməkdir ki, onlar bu
uğurlara Şekspirin əsərlərinə bu günün
pri zmasından yanaşmaqla nail olurlar. Bu
mənada bizim də kifayət qədər dramaturji bazamız
var. Sadəcə, bu meyarla işləməyi bacarmaq
lazımdır. Məncə, bu yerdə
tanınmış sənətkar Adil İsgəndərovun
belə bir sözünü xatırlamaq yerinə
düşərdi. O deyir ki, rejissor rejissor olsa,
ütünün pasportundan da tamaşa hazırlayar. Bu mənada unutmayın ki, bu gün adi telefon
kitabçası əsasında tamaşa hazırlayan
rejissorlar var. Rejissor da var ki, Şekspiri məhv edir.
-
Hər halda yeni əsərlərə də ehtiyac duyulur...
- Təbii... Amma bu o deməkdir ki, bu və
digər adamların teatra təqdim etdikləri cızma-qaralar
tamaşaya qoyulmalıdır. İnandırım
sizi, bəzən elə olur ki, belə dırnaqarası
əsərlərdə dramaturgiyadan əsər-əlamət
olmur. Nə gizlədim, iş praktikamda belə
“əsərlərə” rast
gələndə onları ehmallıca bir kənara
tullayıram.
“Uğur
elə hadisədir”
-
Bəzən deyirlər ki, son illər hadisəyə
çevrilə bilən tamaşamız yoxdur.
-
Belə fikir yürüdənlər əsl hadisə
dedikdə, nəyi nəzərdə tutduqlarını deyə
bilmərəm. Amma onu deyə bilərəm ki,
teatrlarımızda uğurlu tamaşalar hazırlanır.
Məgər Mehriban Ələkbərzadənin Milli Dram
Teatrında hazırladığı “Qatil”, yaxud bu
yaxınlarda bizim teatrın rejissoru Nicat Kazımovun quruluş
verdiyi “Pəri cadu” uğurla qarşılanmadımı? Yeri gəlmişkən, Rus Dövlət Dram
Teatrının rejissoru A. Şarovskinin “Qatil”in əsasında
səhnələşdirdiyi “Məhəbbət, şampan
şərabı və ulduz” tamaşasını da bura
əlavə etmək olar. Uğur elə hadisədir
də... Əgər onlar hadisəyə çevrilə
biləcək tamaşa, yaxud film dedikdə, xarici
ölkələrdə milyonlarla dollara başa gələn
səhnə əsərlərini nəzərdə tuturlarsa, bu
başqa məsələ... Amma belə
fikirdə olanlar unutmasınlar ki, hazırda bizim
dövlətin bu sahəyə milyonlar sərf etməyə
imkanı yoxdur. İnanıram ki, bu,
yaxın vaxtlarda reallaşacaq.
-
Nədənsə, belə uğurlu tamaşalardan birinin -
Elçinin eyniadlı əsəri əsasında
hazırlanmış “Ağ dəvə”nin
adını çəkmədiniz?
-
Mən öz tamaşam barədə heç nə deyə
bilmərəm.
-
Loğman müəllim, bu və ya digər teatrda
aktyorların rejissorlardan şikayətləri adi hala
çevrilib. Bu sizin teatrda özünü
büruzə verirmi?
- Bəri başdan deyim ki, bu, həllolunmaz problemdir. Yəni
rejissorla aktyor arasında belə bir problem həmişə
olub və olacaq da... Mənim fikrimcə,
yaradıcılıqda bu proses olmalıdır. Bilirsinizmi,
hər aktyorun öz yeri, öz nəfəsi var. Təbii ki,
onlarla işləyən rejissor bütün bunları
yaxşı bilir. Bu mənada hansı
aktyora hansı rolun verilməsini rejissordan başqa kimsə
bilməz. Tamaşanın uğuru bu
seçimdən çox asılı olur. Mən
həmişə aktyor seçimimə önəm verirəm.
-
Loğman müəllim eşitdiyimə görə,
aktyorlarınız sizin əlinizdən, necə
deyərlər, əlhəzər qılırlar... Hətta sizi “faşist” də adlandırırlar...
- Mən, ümumiyyətlə, nizam-intizamı xoşlayan
adamam. İşləməyən,
üzərində çalışmayan aktyor
gözümün düşmənidir. Bu
kimi məsələlərdə aktyorlara da özümə
qarşı olan qədər tələbkaram. Məndə aktyora qarşı orta hədd yoxdur.
Bir də unutmayın ki, Adil müəllimin
sözləri ilə desək, teatr sənətində
hərbi nizam-intizam olmalıdır. Bir
də sizə deyim ki, məşq prosesində mənim barəmdə
o ifadələri işlədənlər adi həyatda
Loğman Kərimovun əsl insan olduğunu da deyirlər.
- Bəs Loğman müəllim kino üçün
darıxmayıbmı?
- Bu günlərdə ANS kampaniyası tərəfindən
çəkilən “Həsrət” bədii filminə
dəvət olunmuşam. Əkrəm
Əylislinin “Yazığam, sevmə məni” əsəri
əsasında lentə alınacaq filmdə mənə
Ağamusa rolu həvalə edilib.
-
Yəqin çoxdan idi ki, filmə çəkilməyinizi
həsrətlə gözləyirdiniz?
- Gözləyirdiniz deyəndə, 12 il idi
ki, filmə çəkilmirdim. Təbii ki, bu
amil də aktyora müəyyən dərəcədə
təsir göstərir. Amma onu da deyim ki,
Loğman Kərimov indiyədək heç nəyin
həsrətində olmayıb. Sadəcə, 12 il idi ki,
kinodan ayrılmışdım.. Onu da deyim ki, sonuncu dəfə Rövşən
Almuradovun “Yük” filminə çəkilmişəm.
- Bəs Loğman Kərimov nə vaxtsa
öz bacarığını kino sahəsində bir rejissor
kimi sınamaq fikrinə düşə bilərmi?
- İnanın, belə bir
hadisə baş versə, özümü xoşbəxt
sanaram. Nə gizlədim, ürəyimdə belə bir arzum
var. Etiraf edim ki, hələlik, bu arzumun reallaşması
mənə real görünmür. Yeri gəlmişkən,
mən kinorejissor olmaq istəyirdim. Lakin müəyyən
səbəblərdən təhsil dalınca Moskvaya gedə
bilmədim.
- Əgər
gerçəkləşsə, ilk kinonuz üçün
hansı mövzuya müraciət edərdiniz?
- O qədər mövzu var ki...
- Uzun illər həm kinoda, həm
də teatrda sözünü demiş bir sənətkar kimi
Loğman müəllim öz qiymətini alıbmı?
- Əməkdar artistəm...
İnşallah, xalq artisti adına da layiq
görülərəm.
- Hərdən sizin haqqınızda
söhbət düşəndə adınızın
qarşısında görkəmli rejissor ifadəsi də
işlədilir.
- Loğman Kərimov Gənc Tamaşaçılar Teatrının
rejissorudur. Lakin onun Azərbaycanın görkəmli rejissoru
olduğunu söyləyə bilmərəm.
- Loğman müəllim,
ümumiyyətlə, sənətə gəlişinizdə
kimin daha çox rolu olub.
- Yəqin ki, bilirsiniz. Hamının “Bəxt üzüyü”
filmindən yaxşı tanıdığı xalq artisti Valeh
Kərimov mənim qardaşımdır. Ola bilsin ki, onun...
Lakin hələ də bu barədə qəti fikir
söyləyə bilmirəm. Ola bilsin ki, bu sənətə
olan öz həvəsim məni bu sahəyə gətirib.
Zaman.- 2007.- 19-20 aprel.- S.
13.