Təranə
Yaşadığımız
hər dəqiqə keçmişə dönəcək
Azərbaycan səhnəsinin Müsyo
Yordanının fikrincə, hər şey hələ
irəlidədir
Əgər reyissor Şamil
Mahmudbəyov dəvət etməsəydi, Sergey Yurskinin
Azərbaycan kinosu ilə heç bir
bağlılığı olmayacaqdı. Bizim
tamaşaçılar onu "Dərviş Parisi
partladır" filmindən tanıyır, Hətəmxan
ağanın qonağı olan fransız alimi Müsyo
Yordanın başına gələn əhvalatlarla bu filmdə tanış olurlar.
Hazırda
isə Moskvada yaşayan məşhur aktyor və reyissordan
avtoqraf almaq üçün hər gün pərdə
arxasında uzun bir növbə düzülür.
Müxtəlif yaş və ixtisas sahibləri,
tələbələr ona yaxınlaşırlar. Gələcək
aktyorlar Rusiyanın Xalq artistindən xeyir-dua istəyir,
tələbə biletlərinə avtoqraf atmasını
xahiş edirlər. S.Yurski qımışaraq "Axı buna
məktəbin direktoru imza atıb" - desə də xeyri
olmur. Bitib-tükənməyən axın yorulmadan S.Yurskinin
sözlərini eşitməyə, az da olsa onun diqqətini çəkməyə
can atır. Ondan ümumiyyətlə əl çəkmək
istəməyən yurnalistlərlə görüşdə
isə ilk növbədə suallarla tanış olmaq
istəyir: "Ona görə ki, eyni mövzuda
danışmaqdan yorulmuşam".
- Sergey
Yuryeviç, bilirsinizmi, sizin haqqınızda "Gözəl
aktyordur, heyif ki, çox az çəkilir" - deyirlər.
Sizin özünüz necə
düşünürsünüz?
- Nə
üçün çəkilməliyəm?
Görünür siz özünüz də çoxdandır
ki, kinoya getmirsiniz.
- Teatrda
işlər necə, çoxdurmu?
- Həddən
artıq çoxdur, mən bir neçə teatrda - Kiçik
Teatrda, Müasir Pyeslər Məktəbində, "Art
həmkarları - 21" teatrlarında
çalışıram. Artıq öz həmkarlarımla
qərara almışıq ki, işi qurtarmaq lazımdır.
Məncə vaxtdır...
- Siz heç zaman dərs
verməmisiniz?
- Lazım olanda bir az
işləmişəm. Ancaq bu, mənim
ixtisasım deyil.
- İndi nəsə
yazırsınızmı?
- Çox yazıram. Bu
ilin payızında "Qərb ekspresi" kitabını
qurtaracağam. Bu memuar artıq iki ildir ki,
"Oktyabr" yurnalında çap olunur. Kitabın əsasını "Puşkinin səsi
povesti" təşkil edir. Mənim daimi
işim "Yeni qəzet"də müntəzəm
köşə yazıları yazmaqdır. Bir sözlə, məktublar mənim
həyatımın mühüm bir hissəsini təşkil
edir.
- Sizin konsert proqramlarınız
vardı. Xatırlayıram ki, orda Puşkinin
şeirlərini oxuyurdunuz. Bu gün bu,
kiməsə lazımdırmı?
- Moskvadan başqa hamıya
lazımdır. Moskva xüsusi
şəhərdir. Mən əvvəlki
kimi həmin konsert proqramı ilə çıxış edir
və demək olar ki, bütün dünyanı gəzirəm.
Təkcə keçən il bu, 120 min
kilometr məsafəni əhatə eləmişdi. Son illər həmin proqramı Berlində,
Budapeştdə, Kiyevdə, Peterburqda
göstərmişəm.
- Demək olarmı ki, teatr
quruluşları sizi son zamanlar daha çox təsirinə
salıb?
- Artıq "təsirə
salıb" demək çətindir. Hər
şey get-gedə darıxdırıcı olur. Mənə elə gəlir ki, teatr zahirdə
çiçəklənir, ancaq içərisi bir o
qədər qaranlıqdır. Ona
görə də təəccüblü, heyranedici
şeylərə çox nadir hallarda rast gəlirsən.
Düzdür, hərdən yaddaşda qalan
tamaşalar da olur. Teatr yaşayır.
Əgər mənə nə vaxtsa elə
gəlsə ki, heç nə xoşuma gəlmir, onda
səhnədən dərhal uzaqlaşacağam.
- Eyni sözləri kino haqqında da
deyərsiniz?
- Mənə elə gəlir ki,
kifayət qədər çox filmdə
çəkilmişəm. Çəkildiyim
vaxtlarda bütün dünya kinematoqrafın cazibəsinə
düşmüşdü. Orda da cazibə
istisna hallardadır.
- Yəqin elə buna görə
də çoxdandır çəkilmirsiniz?
- Kinonu necə adlandırmaq olar? Süyetli bədii film? Beləsi
artıq çoxdan yoxdur.
- Siz "Görüş yerini
dəyişmək olmaz", "Məhəbbət və
göyərçinlər" filmlərini əsl ekran
əsəri kimi misal göstərmək istəyirsiniz?
- Kino dövrü keçməyib. Həmin filmlərdən sonra mən
"Çernov" filmini çəkmişəm. "Yevgeni Onegin" də uğurlu olub. Mən detektiv əleyhinə deyiləm. Əgər ssenari xoşuma gələrsə,
məmnuniyyətlə çəkilərəm. Hazırda "Dovyenko" kinostudiyasından
təklif almışam. İnanıram ki,
çəkilməyə gücüm çatacaq.
- Komediya rolları - sizin
stixiyanızdır?
- Hə, mənim stixiyamdır. Ostap Bender də mənim sevimli obrazımdır.
Mən kinoda 30, teatrda 70, televiziyada 100 rol oynamışam.
Deyə bilərəm ki, onlardan cəmi 10-unu
xatırlamaq istəmirəm.
- Sergey Yuryeviç, həyat
yoldaşınız və qızınız haqqında
nəsə soruşmaq olarmı? Qızınız Daşa
sizin ardınızca gedərək aktrisa oldu. Onun
addımını bəyəndinizmi?
- Həyat yoldaşım Natalya Tenyakova
məni qınadı ki, Daşanı bu yoldan
çəkindirmədim. Özü isə buna
çox çalışdı. Mən
istədim ki, o, seçimini özü etsin. Baxmayaraq ki, indiki cavan aktrisaların vəziyyəti
çox ağırdır. Çünki
rollar yoxdur. Yazılan rollar da
özündə əhəmiyyətlilik əks etdirmir.
Doğurdanmı, biz yalnız teatrda və kinoda bunları
göstərib: "Bu, qadın taleyidir" - deyə
bilərik. Bu qadın taleyi deyil - faciədir.
Cinslərin müharibəsidir. Qadınlar bunun nəticəsində aqressiv olurlar.
Kişilər üçün qadın
əşya və dəzgahdan başqa bir şey deyil.
Qadın üçünsə kişi
zənginlik mənbəyidir. Və yaxud bu
qaranlıqdan yaxa qurtarmaq üçün pilləkəndir,
vəssalam.
Natalya isə Kiçik
Teatrda çalışır. Onunla
səhnədə çox tərəf-müqabil olmuşuq.
O, həmçinin "Müasir pyeslər
məktəbi"ndə hazırladığım tamaşada
da oynayır. Nataşa bu günlərdə
"Qızıl maska" mükafatına layiq
görülüb. Biz bir yerdə çox
işləyir və qastrollara çıxırıq. Həmçinin Daşa da Moskva Bədii Teatrında
çalışır. O da həmçinin bizimlə
tamaşalarda oynayır. Qızım
ailəlidir. Hələlik isə
nəvəmiz yoxdur.
- Sizcə bizim kinematoqrafın
keçirdiyi böhran, maliyyə qıtlığı, yoxsa
"zəmanəmizin qəhrəmanı"nın
olmaması ilə bağlıdır?
- Bu sual məni çoxdan narahat edir.
Cavabını da bilmirəm. Ancaq gərək müzakirə edək. Əvvəllər bizim kinoda müharibə
qəhrəmanları vardı - amansızlıqla
mübarizə aparan, vətən uğrunda vuruşan,
canından keçən qəhrəmanlar. Onları sonradan böyük xalq istedadları
əvəz elədi. Onda ölkəyə
elə gəlirdi ki, rus torpağında lampanı icad edən,
dahiyanə şeirlər yazan, parlaq sərkərdələr
doğulur. Ancaq bu təsəvvürlər
özünü doğrultmadı. Ekrana
kommunal mənzillərdən kənara çıxa
bilməyən, heç nə uğrunda mübarizə
aparmağı bacarmayan balaca adamlar çıxdı. Mənim özümə də bu zaman adi sıradan
olan rollar tapşırıldı. Ancaq istisnalar da oldu -
Ostap Bender, Vikniksor... İndi isə bu cür
qəhrəmanlar yoxdur.
- Bəs Bender bu günün
qəhrəmanı ola bilərmi?
- O əvvəlki kimi
müvəffəqiyyətsizliyə məhkumdur. İndi adamlar öz tapşırıqlarını
kəskin ağılla yerinə yetirməyi xoşlamırlar.
Hamı daha çox pul əldə etmək
istəyir. Əgər Bender sadəcə
pul qazanmaq istəsəydi, o bu qədər maraqlı
olmazdı. 1970-80-ci illərdə elə
qəhrəmanlar yarandı ki, onları oynamaq mənə
qismət oldu. Onlar səbirli,
dözümlü qəhrəmanlar idi. Sonra
çərənçi qəhrəmanlar zamanı yetişdi.
Bir-birinin ayağından çəkən,
bir-birini yıxmağa çalışan adamların
tribunası yarandı.
- Onlar
kimlər idi?
- Uğur
qazananlar? Kim ki, bunu bacardısa o insanlar. Rus dilində
"müvəffəqiyyət" və "bacarmaq"
sözləri çox gözəl fərqlənir. Mən
onları hər iki mənada "qaliblər"
adlandırardım. Nəticədə bizim bugünkü
qəhrəmanımız - yarı cinayətkar, yarı onlarla
mübarizə aparan insan yetişdi. Cinayətlə mübarizədə
biz amerikalılara uduzuruq. Onlar mürəkkəb, psixoloyi,
inamlı polis rollarını çox gözəl
oynayırlar. Təkcə bir qəhrəman qalır -
cinayətkar. Killer. Və yaxud heç bir sərhəd
tanımayan insan. O, amansızdır. Məncə, Fridrix
Nitsşe bizim kinomuza baxsaydı, bir daha başına hava
gələrdi.
-
Doğrudanmı, bu gün bizdə yaxşı filmlər
yoxdur?
- Var. Ancaq onlar insanları
cəlb edirmi?
Yox! Çünki qəhrəman yoxdur. Heç müəllifin özü də
qəhrəman deyil. Yenə də
ümidimi itirmirəm. Mənə elə
gəlir ki, yaxın illərdə incəsənətin
bütün sahələri üzrə ustalığın
yüksək inkişafı baş verəcək.
- Ancaq sizdə
bu gün üçün nəsə yaratmaq arzusu baş
qaldırmırmı?
- Bu arzu
təkcə məndə baş qaldırmır. Mən
hərdən yüngül vodevillər qoyduğuna görə
çalışdığım teatrı və başqa
teatrları qınayıram. Bunlar xırda şeylərdir,
insanları yalnız əyləndirir. Əxlaqa sığmayan
bu qəbil tamaşaları səhnədə görmək
insana əzab verir. Bəlkə də bütün bunlara
hazırda heç birimizdə olmayan boş vaxtlarda baxmaq olar.
Mən indi nə etmək istərdim? Zarafatlaşmaq. Ona
görə ki, ətrafda bu qədər mənfiliklərin
olduğu vaxtda ciddiliklə dərs keçmək
mənasız işdir. Yeganə çarə bütün
bunları zarafatla əvəzləməkdir. Bu ruhda çoxlu
hekayələr yazmışam.
- Siz
keçən il Yaponiyada tamaşa hazırladınız.
Özünüz üçün dünyanın Şərq
düşüncəsindən nəsə
götürməyə müvəffəq oldunuzmu?
- Səbr
və bütün danışdıqlarım haqqında
mühakimə yürütməyim bunun nəticəsidir.
Bilirsinizmi, avropalılarla yaponlar arasında fərq
nədədir? Məsələn, avropalı
çiçəyi müəyyən məsafədən
görür və fikirləşir: "Forması necə
maraqlıdır". Və onu öyrənməyə
başlayır. Amma yapon ondan soruşur: "Siz nə
üçün o çiçəklə
maraqlanmırsınız?" - "Necə!" - avropalı
cavab verir. "Hə, mən iki il yalnız onunla
məşğul olmuşam". - "Yox, siz başqa şey
haqqında yazmısınız, siz onu öldürmüsünüz,
onun haqqında yalnız canlı olanda danışmaq olar".
Ona görə də yaponlar həmişə şəkil
çəkirlər. Heç nəyi dəyişmədən,
heç nəyə toxunmadan, hər şeyi canlı
görərək çəkirlər.
- Həyatda
sizi yuxunuzdan nə məhrum edə bilər?
-
Xəstəlik. Elə gecə olub ki, ürəyim ağrıdığından
bircə dəqiqə də yatmamışam. Mən həmin
dəqiqələrdə Kaçalovun vətəndaş
müharibəsi haqqında xatirələrini oxumuşam. Onun
müharibənin dəhşətləri barədəki
hissləri ilə yaşamışam. Bununla da ürəyimin
ağrısı keçib.
- Həyat
gözəldirmi?
- Çox
gözəldir. Mən həyatın gözəllikləri
haqqında keçmiş zamanda danışmağı
sevmirəm. Çünki bu gün
yaşadığımız hər dəqiqə də
keçmişə dönəcək. Hər şey
irəlidədir.
Kaspi.-2007.-30 avqust.-S.16.