Qaliboğlu E.
Radio və telekanallar zövqsüz mahnıları təbliğ
edirlər
Rafiq Sayadoğlu: "Adamların
mahnı zövqü sarıdan ciddi düşünə bilməməsi,
bu sahədə problemləri daha da düyünə salır"
Rəşid Şəfəq: "Azərbaycan
musiqisinin köklü
ənənəsindən xəbərdar
olmayanlar oxumaqla məşğuldur"
Bu gün yeni yaranan
əksər Azərbaycan
mahnılarının ruhca
özgələşməsindən demək olar, hamı danışır. Lakin əksər
hallarda, yəni toylarda, maşınlarda, ictimai yerlərdə,
radio-telekanallarda ən
çox eşidilən
elə bu mahnılardır. Çox zaman
deyirlər ki, camaatın tələbatı
bu mahnılara çox qulaq asılmasını gərəkli
edir. Amma maraqlıdır, əksər hallarda xəlqi marağı ifadə edən istəklər niyə yerimir? Məgər ictimai zövq adına hər
cür mahınların
geninə- boluna reklam edilməsi azad düşüncə məntiqi ilə izah edilə bilərmi? Heç də təsadüfi
deyil ki, SSRİ dağılarkən ifrat bayağı ruhlu, hər cür özgəliyi təbliğ
edən mahnılar Azərbaycana elə bu sayaq gəlmişdi.
Bu gün hər
bir xalqın, dövlətin milliliyini qoruması daha da çətinləşir.
Ona görə ki, indi kütləvi informasiya vasitələri daha sürətlə inkişaf edir.
Mahnı bir xalqın ruhunu, mədəniyyətini,
hətta onun hər mənada gücünü sübut edən əvəzsiz mənəvi sərvətdir. Musiqinin çox
yayılan bu janrının gücünü
çox hallarda hind filmlərində görmüşük.
Lakin etiraf edək ki, ötən yüzilin 50-60-cı illərindən
başlayaraq ta təxminən 80-ci illərə
kimi yüksək səviyyədə inkişaf
edən mahnı yaradıcılığımız bu gün yerində
saymaqdadır. Ciddi mahnıların
yaranmaması təbii
olaraq soydaşlarımızın
əhvalının daim
milli kökdə qalmasına təsir göstərir. Şübhəsiz
ki, belədə bayağı, şit, ruhsuz, həm də mətncə bərbad mahnılar adamların onsuz da zəif, qarışıq
əhvallarına hakim
kəsilir, onları idarə etməyə başlayır. Bir vaxtlar Səid Rüstəmovun, Cahangir Cahangirovun, Emin Sabitoğlunun, Şəfiqə
Axundovanın və başqa bəstəkarların
ruhsal düşüncəni
təsdiq edən, yaşadan mahnıları kimi mahnıların indi görəsən, yaranmamasının səbəbi
nədir? "Min bir mahnı" nəşriyyatının
direktoru, "Min bir mahnı" kitabının
müəllifi Rafiq Sayadoğlu son dövrlərdə
yaranan mahnıların
həm musiqi, həm də mətn sarıdan xüsusiyyətlərini belə
xarakterizə edir:
"Təəssüf ki,
radio və telekanallar,
eləcə də mətbuat çox hallarda bu mövzuda
geninə-boluna informasiyalar
verir, zövqsüz mahnıları təbliğ
edirlər. Adam psixologiyası elədir ki, o, belə şeylərə meyl edir. Uşaqlar üçün belə mahnılara qulaq asmaq daha
fəsadlıdır. Adamların mahnı
zövqü sarıdan
ciddi düşünə
bilməməsi bu sahədə problemləri
daha da düyünə
salır".
"Min bir mahnı" kitabındakı
çoxsaylı mahnıların
qarışıq şəkildə
- yəni populyar, peşəkar bəstəkar
mahnıları ilə
yanaşı təzə
çıxmış müəyyən
mahnılarla birgə oxuculara təqdim olunmasına gəlincə,
R.Sayadoğlu deyir ki, biz seçimi oxucuların ixtiyarına buraxırıq: "Əgər
bu və ya digər mahnının
ömrü uzundursa, o
kitaba salındı-salınmadı,
yaşayacaq, zövqsüz
mahnı təbii olaraq sıradan çıxacaq. Dinləyicilər arasınla populyarlıq
qazanan mahnıların
bu kitabda toplanılmasının əsas
səbəbi odur ki, qoy bəstəkarlarımızın
müəlliflik hüququ
pozulmasın.
Həmçinin naşir
əvvəlki nəşrlərdə
buraxılan müəyyən
səhvlərin artıq
yeni nəşrdə aradan qaldırıldığını
bildirir: "Yəni təzə bəstəkarlar
tərəfindən yaradılan,
hələ insanların
ürəyinə yol tapmayan mahnılar buraya daxil edilməyib.
Əsas odur ki, mahınının
mahnı olması xalq tərəfindən bəyənilsin. "Min bir
mahnı"nın sonuncu nəşrində
300 retro mahnısı kitaba
əlavə edilib. Belə mahnıların kitaba daxil edilməsi onun yaşamasını şərtləndirir. Bu sahədə axtarışlar
yenə davam etdirilir".
Bəstəkar Rəşid
Şəfəq bu problemin onu çox
narahat etdiyini bildirir: "Hələ
50-ci illərdən başlayaraq
Səid Rüstəmovun,
Ağabacı Rzayevanın,
Cahangir Cahangirovun, sonrakı illərdə Emin Sabitoğlunun və başqalarının
gözəl bəstəkar
mahnıları yaranmağa
başladı. Bu gün təəssüf ki, Azərbaycan musiqisinin köklü ənənəsindən xəbərdar
olmayanlar daha çox oxumaqla məşğuldur. Sovet dövründə
Ələkbər Tağıyev
kimi talantlı bir bəstəkar vardı. Amma ali musiqi
təhsili olmadığına
görə gözümçıxdıya
salınmışdı. Amma bu gün yerindən duran bəstəkarlıq edir, həmçinin səsi olmayanlar belələrinin mahnılarını
böyük bir şövqlə oxuyurlar.
Bəstəkarlıq böyük təcrübə,
düşüncə, qabiliyyət,
musiqi duyumu, savad tələb edən bir sahədir.
Bu gün populyar olan estrada
müğənnilərinin mahnıları bir yana, oxuduqları mahnıların mətnlərinə
baxırsan, görürsən
əksəriyyətində qafiyə yoxdur. Məşhur
bir xalq mahınısını, habelə
gözəl bir bəstəkar mahnısını
oranjiman edib qol-qabırğasını sındırırlar,
oxuyurlar. Telekanallar məhz
belə mahnıları
daha çox yayırlar. Amma özünə hörmət
edən ciddi imzalı müğənnilər,
xanəndələr belə
mahnılara müraciət
etməzlər. Müəyyən
mahnıların həm
intonasiyasında, oxunuş
tərzində, həm
də mətnin sözlərində elə
ifadələr olur ki, adam
ümumiyyətlə, elə
mahnılara ailəsi ilə birgə qulaq asa bilmir.
Qabaqlar bədii şura vardı. Yadımdadır, bir dəfə
Şövkət xanıma
iki yeni bəstəkar mahınısını
oxumağa icazə vermədilər. Şövkət xanım həmin mahınaların üzərində
çox əziyyət
çəkmişdi, hətta
o, kövrəlib ağladı
da. O dövrdə
belə sərt qaydalar vardı. Amma indi belə şeylər yoxdur. Təəssüf ki, Bəstəkarlar
İttifaqının mahnı
bölümü bu məsələlərlə məşğul
olmur. Nə yaxşı ki,
vaxtında xalq mahnıları yığıldı,
nota salındı.
Bu sərvəti isə qoruyub artırmalıyıq. İlk növbədə
intellektual şəxslər
belə ciddi mahnılara daim sayğılı olmalıdırlar".
Xalq cəbhəsi-2007.-15 avqust.-S.14.