Cavadlı N., Abdulla H.
Mən qəddar
tamaşaçıyam
Alim Qasımov: “Yaşım
bəlkə də 50-dən ikiqat çoxdur”
“Mən hazır olmayanda Azərbaycan
tamaşaçısının qarşısına
çıxmıram”
Alim
Qasımovla müsahibə təşəbbüsü irəli
sürüləndə, bəlkə də kollektivdəki
yazarların hamısı bunu özü etmək arzusunda
olduğunu dilə gətirdi. Amma bu xoşbəxtlik məhz
bizə nəsib oldu. Xanımına telefon açdıq.
Əvvəl bizi söhbətə tutdu. Dedi ki,
Alim çox kaprizni olduğu üçün onunla
müsahibə etmək istəyən jurnalistləri birinci
özüm danışdırıram. “Şablon suallar
verəndə xoşlanmır, sonra mənə deyir ki,
sənin jurnalistindən xoşum gəlmədi”
söyləyən Tamilla xanıma onun “başını uca
edəcəyimizə” söz verdik.
Razılıq alandan sonra mobil nömrəsinə zəng
etdik.
Bizimlə əlaqə saxlayacağına söz verdi. Bir neçə saatdan sonra əlaqə
saxladı və Cəfər Cabbarlı adına
Kinostudiyanın qarşısındakı balaca kafedə
görüşdük. Deyəsən, bu gün
(müsahibə avqustun 9-da götürülüb-red.) Alim müəllimin mətbuat günüydü.
Jurnalistlər çox idi. Hamıya
qarşı mehriban və anlaşıqlı yanaşırdı.
Biz müsahibəni ayrılıqda
götürəcəyimizi dedik, razılaşdı. Bəlkə də bu, qeyd etməyə
hazırlaşdığı 50 yaşın - müdriklik
dövrünün həssaslığı idi, bəlkə
də öz xarakteri idi, heç kimin xətrinə
dəymək istəmirdi. Bizdən
əvvəlki həmkarlarımızı yola saldıqdan sonra
“başlayaq” deyə sual etdi. Başladıq...
- 50-ni haqlayan Alim Qasımov sufilərin dililə
desək, şəriət, təriqət və ya
mərifət yolundadır, yoxsa həqiqətin-kamilliyin
astanasındadır?
-
Nə qəliz sual verdiniz?! (gülür). Mənə elə gəlir ki, insan hara
çatır, kimdi, nə oldu, bunlar dillə izah oluna
bilməz. Məni dinləyənlər
deyirlər ki, sən dərvişsən, sufisən, nə
bilim kimsən. Amma mən onu bilirəm ki, bu musiqi
məni hardasa bir az sakitliyə, səbrli
olmağa, insanlarla imkan olan qədər yaxşı
münasibətdə olmağa məcbur edir. İndi
mən hardayam, onu deyə bilmərəm.
-
Ümumiyyətlə, bu barədə
düşünmüsüzmü?
-
Mən düşünmüşəm ki, insan nə
qədər cismanilikdən uzaqlaşsa, bir o qədər daxili
rahatlığını tapa bilər. Amma nə
qədər çalışıramsa,
əlləşirəmsə, hələ də
çarpışmadayam. Dediklərimə,
düşündüklərimə hələ tam çata
bilməmişəm. Özümlə
döyüşürəm.
-
Hansı məqamlarda və zamanlarda cismanilikdən uzaq olursuz?
-
Məşqdə olanda o aləmdə oluram və
məşqdən sonra görürəm ki, çox rahatam,
heç bilmirəm mənim cismani nəyim var, nəyim yoxdu. Bir də konsertdən sonra yaxşı oluram.
Konsertdə ki, bir az o aləmə daxil
oluram, sonrakı aura da çox rahat olur. İndi
saatla, günlə davam edir bu rahatlıq, onu deyə
bilmərəm.
-
Bildiyimizə görə, özünüzün doğum
gününü dəqiq bilmirsiniz. Bunun
özü də bir mistikadır, yoxsa təsadüfdür?
-
Bilmirəm deyəndə ki, məncə, doğrudan da
bilməli deyiləm. Çünki məni
dünyaya gətirən ata-ana da bunu bilmir. Elə deyiblər ki, Nabur kəndində biçin
vaxtı doğulmusan. Mən də bir-iki adamdan
soruşmuşam ki, biçin nə vaxt biçilir, deyiblər
ki, havadan asılıdır, bir ay-ay yarım o tərəf bu
tərəfi də ola bilər. Yazıblar da bir tarix - avqustun 14-ü.
-
Günü bilməsəniz də doğum ilinizi yəqin
bilirsiniz...
-
Yox, ili də ola bilsin ki,
dəyişdiriblər...
-
Hər halda, 50 rəqəmi var ortada və yubileyə
hazırlaşırsınız. Həqqanəs
yaşınız 50-di, bəs özünüz
özünüzə nə qədər yaş verirsiniz?
- İndiyə qədər, çox vaxt bilmirəm,
özümü evdəkilərə göstərmək
üçün ya nə, demişəm ki, mən ki, bu
musiqinin əziyyətini daşımışam, onu
sevdirmişəm, yaşım bəlkə də ikiqat-üçqat
çoxdur. Çünki bizdə mənəvi
daşıyıcılar həmişə
görmüşük ki, yaşlı adamlarda olub. Tarçalan da, kamançaçalan da, oxuyan da.
Muğamsevərlərdən maştağalı
Sabir var idi, çayxanası da vardı. Rəhmətlik
Seyid Şuşinskinin dostuydu, mənə deyirdi ki, sən 45-50
yaşında oxuyacaqsan. Onda cavan idim, 25-30
yaşım vardı, deyirdim ki, yox e, bu
pərdələrdə ki, mən zəngulə vururam,
istəyirəm tərgidəm sənəti. İndi rəhmətliyin sözü özünü
doğruldur, görürəm ki, o vaxt oxuduqlarım fiziki olub.
Amma indi daxili aləmdə ola bilsin, o
pərdələr, o səslər olmasın məndə, amma
görürəm ki, yaş özünü göstərir.
- Alim Qasımov üçün zaman
problemi varmı?
-
Nə mənada deyirsiniz?
-
Yəni gerçəklikdən ki, ayrılıb
səssizliyə düşürsünüz, onda zaman
qalırmı?
-
Gerçəklikdən ayrılandan sonra tamaşaçı
qarşısında ayrı aləm yaşayırsan. Onda ay, il, tarix görünmür.
-
Sualı ona görə verdik ki, İmadəddin Nəsimi 47
yaşında kamilliyə çatmışdı. Bəs 50 yaşına çatan Alim Qasımov
necə kamillik barədə düşünürmü?
-
Mənə elə gəlir, onu hər bir kəs
düşünür. Amma çatıb-çatmamağı
heç kim dilinə gətirib deməz ki,
mən kamiləm. Özüm deyə
bilmərəm ki, mən kamiləm,
kamilləşmişəm.
- O
səssizlikdə sizinlə danışan ikinci Alim nəsə
deyirmi?
-
Deyir. Bunu kamillik kimi düşünsəm,
böyük çıxar. Ola bilsin,
yaş məcbur edir buna. Mən indi
yaşı götürüb kamilliyə qatsam,
özünütərif çıxar. Bəlkə
yaş məcbur edir ki, bir az səbrli
olmuşam, gənclik çılğınlığından
qalmışam, o demək deyil ki, mən
kamilləşmişəm.
- Siz
özünüzə kənardan baxırsınızmı?
-
Mən o suala konkret cavab verə bilmərəm. Çünki
mənimlə oturub-duran, məni dinləyən insanlar,
ailəm bu suala yaxşı cavab verə bilər, nəinki
mən. Onu deyə bilərəm ki,
əlbəttə, cavanlığımda olan
çılğınlığım, insani baxışlar,
sənət baxışları ayrı bir aləm idi. Amma indiki aləm, yenə deyirəm, bəlkə
də yaşın təsiri altındadır. Ona görə də gücüm çatmır
deyəm ki, mən kamilləşmişəm. Yəni hünərin vardı, o yaşda
kamilləşəydin.
-
Qızınızla tərəf müqabili olanda
sətiraltı söhbətləriniz olurmu? Muğamın
öz dili var axı...
-
Gecə-gündüz o söhbətlərlə
məşğuluq. Həmişə ki, bir yerdə olmuşuq,
səhnədə, məşqdə, elə bu birliyə
öyrənib o. Ona görə də ayrı-ayrılıqda
ola bilsin ki, tamam başqa sənət nümayiş etdiririk,
amma birlikdə istər-istəməz hər ikimiz o auraya tabe
oluruq. O auranın sözlə izahını deyə
bilmərəm.
-
Mümkündürmü ki, elə bir vəziyyət
çatsın ki, Fərqanə xanımla o aləmə
düşəsiniz və qayıtmaq mümkün olmasın.
Qızınızın həyatı baxımından
özünüzdə bir günah hiss eləməzsiniz ki?
-
Ola bilsin ki, məşqdə-filanda nəsə olsun və bu
zaman biz məşqi bir-birimizə çox hörmətlə
başa vururuq. Amma səhnədə biz konkret
fikirli oluruq. Yəni ki, yola getməliyik.
Ola bilsin ki, balaca bir yorğunluq olsun, onda bir
balaca əlindən tutub qaldıra bilərəm. Amma bizə nəsib olan fikir ki var, onu başa
çıxmalıyıq. Bu zaman mən
demirəm ki, qız xeylağıdır, mənim
övladımdır.
-
Yəni kompromis yoxdur...
- Yox. Burda belə şeylər kənara
qoyulur. Bu, tək məndən asılı deyil, biz həm
də tar-kamançayla o münasibətdəyik.
Bağışlamaq yoxdur. Həyatda mən ona çox
şeyi bağışlayaram, amma sənətdə yox.
- Niyə?
- Çünki mən özüm də
bir tamaşaçıyam, həm də qəddar
tamaşaçı. Özüm özümü yola verə
bilmərəm. Bu, məndən asılı deyil.
- Bəs kimdən və
nədən asılıdır?
- Həmişə içimdə
sənət aləmindən narazı qalan bir duyğu var. Buna ikinci Alim
deyim, hiss deyim, ya nə, bilmirəm. Onun tələbatı
ucbatındandır ki, çox vaxt mən Azərbaycanda
konsertləri gec-gec verirəm, gec-gec oxuyuram,
cəmiyyətə qoşula bilmirəm, dost-aşnadan
incikliklər olur. Onun istəyilə
oturub-dururam mən.
- Amma
cəmiyyət sizi tələb edir.
-
Eləyir. Amma hələ O deyir ki, mən
hazır deyiləm. O tamaşaçıya ki, içimin
tələbatı var, mən ona hazır olmayanda
çalışıram ki, Azərbaycan
tamaşaçılarının qarşısına
çıxmayım.
-
Asılılıqdan söz düşmüşkən, Alim
Qasımov həyatda kimdən asılıdır?
-
Həyatda mənəvi cəhətdən bilmirəm Ona
çatmışıq, çatmamışıq... Hamımız Allahdan asılıyıq.
- O
aləmə düşəndə də Allahdan asılı
olursunuz?
-
Yüz faiz...
-
Allahın pıçıltılarını eşidirsinizmi?
-
Vallah, pıçıltıları deyə bilmərəm,
bir onu bilirəm ki, Allah bizim üçün hər şeyi
yaradıb. Əsas odur ki, bizim bəsirət
gözümüz, istəyimiz, niyyətimiz düz olsa, onu biz
həyatda, konsert vaxtı, məşq vaxtı, istədiyimiz
vaxtı istədiyimiz arzulara çata bilərik.
- Sizin
bəsirət gözünüz açıqdırmı? Yoxsa yalnız məşq, konsert zamanımı
açılır?
-
Açıqlığını bilmərəm, amma
həmişə demişik ki, bizim bəsirət
gözümüzü aç. Mən
bəsirət gözünü görsəm, onda olar filfilo.
Yəni kantamani-çintamani işvəra(gülür).
Yəni onu deyə bilmərəm. Onda başlayaram özümdən deməyə.
O mənlik deyil.
-
Xanəndə oxuyanda niyə onun burnundan qan
açılmalıdır?
-
Ola bilsin oxumaqdan gəlib, ola bilsin
orqanizmdəndi. Təsadüfən əlimi burnuma
çəkəndə gördüm, dedim yəqin mənim
axır günümdü. Fərqanəyə xəbər
elədim, o da deyir
-
Sahilə, yəni gerçəkliyə?
-
Hə da... Mən sözü tapmadığıma
görə, loru dildə dedim.
- Alim
müəllim, bayaq sakit məqamlardan danışdınız,
o sakit məqamı “Bəstə nigar”, yoxsa “Bayatıkürd”
qəmi yaradır?
-
Onu mən muğamla əlaqələndirə bilmərəm.
Ola bilər ki, sakitliyin içində çox böyük bir
enerji də ola bilər. Sakitlik
o demək deyil ki, mən həyatdan küsdüm, yox.
Böyük bir canlanma da ola bilər.
- Yəni “Qatar”da olduğu kimi, eləmi?
-
Hə... Səbrli olmaq o demək deyil ki, ancaq
sakitlik var. Səbrin içərisində görmədiyimiz
çox şeylər var.
-
Bəs bunu sizdə muğam yaradıb?
-
Muğam çox şeylər edib. Mənim
sənətim çox kömək edib mənə. Camaatın məhəbbəti məni bir insan kimi
yaxşı olmağa məcbur edib. Hələ
yaxşı olmamışam, amma buna məcbur edir məni.
-
Yaxşı olmağın açması nədir?
-
Yaxşı odur ki, öz işinlə məşğul ol,
qeybət eləmə, heç kimin pisliyini istəmə.
-
Mənəvi kamillik?
-
Bəli. Kimsənin qəlbinə dəymə.
Burda nə var ki? Çətin
heç nə yoxdur. Biz
özümüzü salırıq çətinliyə,
başlayırıq onun-bunun sözünü
danışmağa.
-
Niyə sizə Azərbaycanda konsert vermək çətindir?
Bunun səbəbi nədir?
-
Çətinlik odur ki, Azərbaycanda tamaşaçılar
məni tez-tez radioda, televiziyada eşidirlər. Mən
oxuduqlarımı öz süzgəcimdən
keçirməsəm tamaşaçım adiləşər.
Ona görə də mən
ələyib-ələyib çalışmışam ki,
tamaşaçı fikirləşmədən, birbaşa
sənətin yağını-qaymağını verim.
-
Tamaşaçı bunu götürə bilirmi?
-
Yəqin götürə bilir ki, bu qədər
tamaşaçı əmələ gəlib. Söhbət
konsertdən gedəndə mən Azərbaycanda 100-150
nəfərdən başlamışam. İndi
bu olub 2000-2500 nəfər.
- Siz
öz üslubunuzda ifaya təzə başlayanda çox
tənqidlər olurdu. Necə təsir edirdi
sizə, necə yardız keçdiz o auranı?
-
Üslub deyəndə ki, vallah, mən indi də demirəm ki,
bu, mənim üslubumdur. Bax, indi biz burda
üç nəfərik, hərənin öz fikri, öz
baxışı, öz siması var. Ola bilsin, səmimiliyim,
özüm kimi olmağım bir üslub yaradıb. Yəni istər-istəməz biz səhnədə
özümüzü yığışdırmalıyıq,
oturuşumuza-duruşumuza fikir verməliyik. Bu şeyləri sındırdığım
üçün yəqin ki, üslub olub. Mən
heç də peşman deyiləm ki, səhnədə
səmimiyəm, rahatam.
- Ola bilərmi ki,
tamaşaçını da öz auranıza salasınız?
Türkiyədə mövlanəçilər vardı, bax o
vəziyyətə düşəsiniz
tamaşaçılarla birgə?
- Çatdırsam, mən
özümü xoşbəxt edərəm. Amma elə
tamaşaçılar var ki, deyirlər ki, bizi Allahla
qovuşdurdun, məni Günəşə apardın, məni
işıqlı aləmə, yaxud qaranlığa apardın.
Cürbəcür tamaşaçılar var. Ola bilsin ki,
mənə bu qədər getmək qismətdir. Bundan sonra
bəlkə yaradıcılığımda yeni bir
pəncərə açılarsa, istərəm ki,
tamaşaçıları da tamam
sərbəstləşdirim, onlar hamısı cismanilikdən
çıxıb daxili aləmə girsinlər. Orda da aləm
başqa cürdür... İndi qismət varsa olar, yoxsa
yenə də şükür, neynəməliyik?!
- Bəs yeni
pəncərəni açmaq haqda
düşünürsünüzmü?
- Bu zorrama deyil, ustanı
çağırım burdan pəncərə
açdırım. Bu, Allahın qismətidir və mənim
zəhmətimdir. İnsan çox şeyi sabah eləmək
haqda fikirləşir. Mənim də içimdə
sabah eləmək istədiyim çox şeylər var.
İndiyə qədər elədiklərimi, necə
gəldiyimi fikirləşməmişəm. Əksinə,
sakit oturub musiqi ifa eləmişəm, həm ordan ruzi
gəlib, həm də mənim öz mənəvi
tələbatım təmin olunub. İndi də ola
bilər ki, maddi tərəfi bir qədər
uzaqlaşdıraram, onun yerinə güclü mənəviyyat
gələr, bu da Allahın qismətidir.
- Azərbaycanda
əvvəllər 100-150 tamaşaçınız olduğunu
söylədiniz, Avropada necədi vəziyyət?
- Orda da belə olub. Elə olub 50
nəfər üçün oxumuşuq. Amma səmimi
oxumuşuq və 50 nəfəri 5 min nəfər
görmüşük, xaltura eləməmişik.
Görünür, bu da Allahın əziyyətimizin
əvəzinə verdiyi bəxşişdir ki, həm burda,
həm orda tamaşaçılar artmaqdadır.
Gələcəkdə bir səfərimiz var, Amerikanın
ştatlarında 2500-4000-lik zallarda çıxış
edəcəyik. Elə yerlər var ki, orada ancaq simfonik
orkestrlər çıxış edib, folklor o zallara
çıxmayıb. Düzdür, orda çıxış
həm həyəcanlı, həm də məsuliyyətli
olacaq, amma həmişə arzusunda olmuşam bunun. Yoyomanın
“İpək Yolu” ansamblı var, onlarla əməkdaşlıq
hesabına o zallara çıxmışıq. O ansambla da bizi
Firəngiz Əlizadənin “Dərviş” əsəri
aparıb çıxarıb. Ona görə Firəngiz
xanıma da təşəkkür edirəm.
- Bizimlə
amerikanların, avropalıların muğama
baxışında fərqlər nədədir? Çünki
muğam Şərq musiqisidir...
Yeni Müsavat.- 2007.- 12 avqust.-S.11.