Məhərrəmova T.
Bizim öz
tamaşaçılarımız var
İradə Rəşidova, aktrisa:
"Sevgi rollarına daha çox marağım var"
Bakı Kamera Teatrı bu
mövsümü uğurla başa vurdu. Kollektiv
üçün yola saldıqları mövsüm
müxtəlif festivallar, səfərlər və yeni
premyeralarla yadda qaldı. Ən əsası, bu kollektivdə
sənətin fanatı olan, işini sevən gənclər
çalışır. Onlar həyatın bütün
gözəlliklərini, sevincini, fərəhini
səhnədə görürlər. Deyirlər ki, ən
çətin anlarımızda səhnə bizim təssəli
yerimizdir. Cüzi maaşla dolansalar da, böyük ideyalarla
yaşadıqlarını söyləyirlər. Teatrın
doğma divarları, hər qarışına bələd
olduqları səhnə onlara bütün çətinlikləri
unutdurur. Teatrın gənc aktrisası İradə
Rəşidova uşaqlıq arzularının
gerçəkləşdiyi teatra həm də ümid yeri kimi
baxır:
- Orta
məktəbdə oxuyanda tez-tez dərsdən qalırdım.
Sinif rəhbərimiz Əli müəllim çox vaxt
yurnalı açıb adımı oxuyanda "teatr
çıxarmağa gedib" - deyirdi. Müəllimlər
məni başa düşürdü. Onlar sənətimə
böyük hörmətlə yanaşırdılar.
Coğrafiya müəllimi həmişə deyirdi:
"Dərsini özünçün oxu, öyrən, amma
mənə şeir de. Sonra nə vaxtsa tanınmış
aktrisa olanda televiziya və qəzetə müsahibə
verəndə adımı çəkərsən,
deyərsən ki, Mahizər müəllimə məndən
həmişə şeir istəyirdi". Mən onun hər
dərsinə şeir hazırlayırdım. Uşaqlar da böyük
həvəslə gözləyirdilər. Həmçinin onlar
dərsin sonuna qədər azad olduqlarını bilirdilər.
Coğrafiya, insan və kimya fənlərinin imtahanında "Ana
və poçtalyon"u deməklə qiymət
almışam. Mən şeiri ağlaya-ağlaya
deyəndə müəllimlər də kövrəlirdi. Orta
məktəbi ortabab qiymətlərlə bitirib, 1-ci test
imtahanında iştirak etdim. İnstituta qəbul olanların
siyahısında adımı görüncə, sevincimin
həddi-hüdudu yox idi. Sonra qabiliyyət imtahanına getdim.
Rəhmətlik Həsən Turabov imtahanı qəbul edirdi.
"Nə göstərmək istəyirsən" - deyə
soruşanda "Romeo və Cülyetta"da Cülyettanın
monoloqunu göstərmək istədiyimi söylədim.
Monoloqu göstərdim. Yarıda kəsib "şeirə keç"
- deyəndə M.Müşfiqin "Gecə
düşüncəsi" şeirini söylədim. Sonra da
"etüd göstər" - dedilər. Mənim hekayəm
də, monoloqum da etüdlərdən ibarət olduğu
üçün ayrıca etüdə o qədər də
vaxt ayırmamışdım. "Etüd
hazırlamamışam" - söyləyəndə
"sən imtahana gəlmisən, amma etüd
hazırlamamısan" - deyə narazılıqla
dilləndilər. "Yaxşı!" - deyib ağlıma
bir fikir gəldi. Güllərin arasında kəpənək
tutan qız etüdünü göstərdim:
"Şıltaq bir qızam. Kəpənək tuturam, sonra
kəpənək uçub gedir. Mən gülləri
dərməyə başlayıram, axırda da
qaça-qaça anamın yanına gedirəm". Etüd
deyəsən, Həsən müəllimin xoşuna
gəlməmişdi. Mənə "4" qiymət yazdı.
Səhnə danışığından isə Ənvər
müəllim mənə "5" yazdı. İki "5", bir "4"
alıb instituta qəbul olundum.
Fevralın biri ilk dərs
ilimiz idi. Yadımdadır, narın-narın qar
yağırdı. Sevincimiz hədsiz idi.
Dərsimiz də elə vaxta
düşmüşdü ki, yuxarı kurs
tələbələri qış tətilinə
buraxılmışdı. Sanki institut bizim
əlimizdə idi. Səhər instituta
girib, axşam çıxırdıq. Bacım
da yuxarı kursda oxuyurdu. Deyib-gülən,
ünsiyyətcil olduğumdan hamı ilə münasibətim
vardı. İnstitutu qurtarana qədər
yuxarı kurslardan çoxlu tanışlarım oldu.
- Yəqin ki,
belə ünsiyyətcil olmağın özünə tez
iş tapmağında da köməyinə gəlib. Teatrda işləməyə nə vaxt gəldin?
- Kamera teatrı 92-ci ildə
təzə-təzə yaranmağa başlayırdı. Cənnət Səlimova məni teatra dəvət
elədi və ştata götürdü. Kollektivin
üzvləri də tələbələrdən ibarət
idi. İlk tamaşamız
"Məkkəyə yol" tamaşası oldu.
- Bir
çoxlarından fərqli olaraq, sizə hər şeyin
hazırı qismət olmayıb. Belə ki,
teatrın formalaşma prosesi gözünüzün
qarşısında keçib. Çoxmu
çətin idi?
- Çoxlarının həvəsi
vardı. Maddi vəziyyəti heç kəs
fikirləşmirdi. İndinin
özündə də belədir. Bizim
uşaqlar fanatdır. Onları
həmişə işin mənəvi tərəfi
maraqlandırır. Cənnət xanım
uşaqlarda bu həvəsi gördüyünə görə
teatrı yaratdı. Yoxsa bu uşaqlar
Cənnət xanımın ilk tələbəsi deyildilər.
Onlara qədər Cənnət xanımın
çoxlu tələbələri olmuşdu. "Məkkəyə yol"dan sonra kollektiv Molyerin
"Skapenin kələkləri" tamaşasını
hazırladı. Rüstəm
İbrahimbəyovun "Şirəbənzər"
tamaşasını hazırlayanda isə artıq onların
məşqlərinə gəlirdim. Biz
gecəyə qədər işləyir, yorulmaq nə
olduğunu bilmirdik. Hamımızda
çox böyük həvəs var idi. Sevinirəm
ki, o həvəsimiz hələ də tükənməyib.
- Hazırda
çalışdığın teatr təzəcə
fəaliyyətə başladığın sənət
məkanında nə ilə fərqlənir?
- Böyük fərq var... Geyimlərimizdə, səhnə tərtibatında da
bu fərq hiss olunur. Tamaşa qurmaq
çətin prosesdir. Ancaq tamaşanı
təhvil vermək daha çətindir. Çünki
onun həm musiqi, həm səhnə, həm rəqs
tərtibatı və s. var. Biz "Məkkəyə yol"
tamaşasını meydan tamaşası kimi oynayırdıq.
Çünki geyimləri çox vaxt Tədris
teatrından prokata götürürdük. İlk
paltarların tikilişi "Skapenin kələkləri"nin hazırlanması ilə əlaqədar oldu.
Onda ilk tərtibatı da hazırladıq. İndi də həmin tərtibat qalır və
səhnənin başqa tərtibatları ilə bir-birini
tamamlayır. Əlbəttə, o vaxt
kostyumlar, tərtibat hazırlamaq çox çətin idi.
İndi isə şükür Allaha, o
çətinliklər o qədər də yoxdur. "Xırs quldurbasan" tamaşası
üçün də ayrıca kostyumlar tikildi. Artıq bugünkü teatra
öyrəşmişəm. Özümü
başqa teatrda təsəvvür edə bilmirəm. Başqa bir teatra gedib, hər şeyi
təzədən başlamaq mənimçün çox
çətindir. Nə qədər bu teatr
yaşayır, mən də bu teatrda varam. Yəqin
ki, teatra olan həvəsimin daha da artması Cənnət
xanımla bağlıdır. Çünki
onun bitib-tükənməyən işgüzarlığı
bizi işə daha da həvəsləndirir.
Hamımızın xoş ünsiyyət
yaratmağımızda Cənnət xanımın
böyük xidməti var. Həmişə bizə deyir:
"Bir-birinizin qədrini bilin. Mən bir gün
olmayanda da bir-birinizə kömək etməlisiniz". Yaxşı ki, bu xüsusiyyət bizim kollektivdə
var.
- Sizin teatr
çox festivalın qalibi və iştirakçısı
olub. Sən o festivalların hansının
iştirakçısısan?
- İlk dəfə 99-cu
ildə Moskvada keçirilən Puşkin festivalında
iştirak eləmişəm. Festival
ərəfəsində bir həftə Moskvada olduq. Həmin festivalda "Daş qonaq", "Motsart
və Salyeri" tamaşaları ilə iştirak elədik.
Tamaşalarımız çox yaxşı
qarşılandı və biz festivalın "Billur
şlyapa" mükafatına layiq görüldük. Tamaşalarımıza baxmaq üçün
çoxlu azərbaycanlı gəlmişdi. Sonra İran festivalında iştirak elədik. Festivalda uğurlu çıxışımıza
görə mükafat olaraq bizi Məşhəd
şəhərinə ziyarətə göndərdilər.
Sonralar da İranda bir sıra festivallarda
iştirak elədik. Yanvar ayında isə
"Zaman" teatrını İmam Rzanın mövludu
ilə əlaqədar İrana dəvət etmişdilər.
Mən də onlarla getmişdim. Gördüm ki, iranlı
tamaşaçıların yadında qalmışam. Çox şadıq ki, İran teatrsevərləri
bizi həm sevir, həm də tanıyır. Bu il xaricə altı səfərimiz oldu,
hamısı da maraqlı və yaddaqalan oldu. Krımda
keçirilən sonuncu "Antik əsərlərin
beynəlxalq festivalı"nda "Şah Edip"lə
çıxış elədik. Çox
böyük alqışla qarşılandıq.
- Bəs burda
necə, sizi alqışlayanlar çoxdurmu?
- Burda da bizi sevənlər var. Öz
tamaşaçılarımız var, onlar teatra
gəlirlər. Tamaşalarımıza baxır
və bəyənirlər. Biz öz
tamaşaçılarımızdan da razıyıq.
-
Ümumiyyətlə, tamaşaçıların teatra
bugünkü münasibətindən razısanmı?
- Mən onları qınamıram. Kimin teatra həvəsi varsa, o, teatra gəlir. Hansı şəraitdə olursa-olsun mənəvi
tələbatını ödəmək üçün
teatra gələnlər çoxdur.
- Adətən
teatrınızın tamaşalarında səni baş rollarda
görmürəm. Reyissorlar sənə etibar
eləmir, yoxsa "kiçik rollarla da böyük
sözlər söyləmək olur" prinsipi ilə
işləyirsən?
- Bütün rollarım
ürəyimcədir. Reyissor mənə nə
verirsə, onu oynayıram və oynadığım rolu
həqiqətən də sevirəm. İstər
epizodik olsun, istərsə də baş rol -
hamısını həvəslə oynayıram. Mənimçün ən sevindirici olan odur ki,
rollarım tamamilə bir-birinin əksidir. Gah
uşaq rolu yaradıram, gah gənc qız rolunu oynayıram
və s.
- Bu gün teatr
sənin üçün nə deməkdir?
- Pafoslu
sözlərdən uzaq olaraq deyə bilərəm ki, balıq
susuz yaşamadığı kimi, mən də teatrsız
yaşaya bilmərəm. Hərdən deyirəm ki, yaşaya
bilərəm, sonra ürəyimin dərinliyində bunun
belə olmadığını görürəm. İkinci
dəfə həyata gəlsəydim, bəlkə yenə
də teatrı birinci plana salardım. Orta məktəbdə
oxuyanda aktyorlardan avtoqraf almağı xoşlayırdım.
Gənclər Teatrı təzə yarananda onların ilk
premyeralarında iştirak eləmişəm. O vaxt Aktyorlar
evinə böyük bir aktyor qrupu gəlmişdi. Aralarında
sevdiyim aktyorlar və aktrisalar da vardı. Onların bir
çoxundan avtoqraf aldım. Aktyorlara aktrisa olmaq istədiyimi
deyirdim. Eləsi var, deyirdi ki, çətin sənətdir.
Eləsi də var "nə yaxşı" - deyə
sevinclə dillənirdi. Yadımdadır, Rasim Balayevə
deyəndə, "çox nahaq yerə" - deyə sərt
cavab verdi. Mən onun cavabından hirsləndim. Uşaq
düşüncəsi ilə ürəyimdə:
"Özü tanınmış aktyordur, hamı onu sevir,
ancaq mənim sənətə gəlməyimə
paxıllıq edir" - deyə fikirləşdim. İndi
baxıb görürəm ki, Rasim müəllim düz
deyirmiş. Aktrisa olmaq çox çətindir.
- Vaxtilə Cülyettanın
monoloqunu böyük həvəslə söyləmisən. Teatrda bu rolu oynamaq arzun yoxdur ki?
- Düz deyirsiniz, o vaxt
Cülyettanın monoloqunu hazırlayanda bu obrazı oynamaq
ürəyimdən keçirdi. Bəlkə hardasa o hiss
hələ də məndə qalır. Çünki
həyatda da çox romantikəm. Sevgi
rollarına daha çox marağım var. Çünki
mən daha çox hisslərlə sevənəm.
Kaspi.-2007.-9 avqust.-S.16.