Babayeva T.
Qar üstündə yeni ayaq izləri
Kinematoqrafiyada
"gənc" anlayışı nisbi xarakter
daşıyır. Qırx yaşında da rejissor
gənc sayıla bilər. Çoxları isə
elə bu yaşda debüt etmək imkanı qazanırlar.
Bir müddət milli kinematoqrafiyada gənc
və yaşlı nəsil arasında çəkiliş
meydanı uğrunda qızğın mübarizə gedirdi.
Dövlət büdcəsi hesabına
çəkilən filmləri müvafiq kino qurumu
gənclərə etibar etmirdi. "Saçları
ağaran" gənclər isə kino lenti arzusu ilə
yaşayır, yaradıcı potensiallarının məhv
olmasından şikayətlənirdilər. Nəhayət, Mədəniyyət və Turizm
Nazirliyi gənclərə hesablanmış layihələrini
həyata keçirməklə bu gərginliyə "su
çiləyir". Özlərini
sənədli kinoda təsdiqləmiş gənc rejissorlara
qısametrajlı bədii filmlər həvalə edilir. Bu sınaqdan uğurla çıxanlar da var,
çıxmayanlar da. Gənc rejissor Asif
Rüstəmov birincilərdəndir. O, çəkdiyi
"Ev" filmi ilə özünü perspektivli kinorejissor
kimi göstərdi. Qırğızıstanda
"Dağ bülluru", Qazaxıstanda "Avrasiya"
beynəlxalq kinofestivallarında, MDB və Baltikyani
ölkələrin kinematoqrafiyalarının IX Forumunda
iştirak etmiş "Ev" bu günlərdə
İtaliyada keçirilən "Asiatica Film Mediale"
festivalından qayıdıb. Film festifalda
“Tamaşaçı simpatiyasına görə” mükafata
layiq görülüb. Həmsöhbətimiz
filmin rejissoru Asif Rüstəmovdur.
- Festivalın adından belə məlum olur ki, orada yalnız
Asiya filmləri nümayiş olunub///...
- Elədir. Festival Asiyanın Yaponiyadan tutmuş
İrana qədər olan bütün ölkələrini
əhatə edirdi. Postsovet
ölkələrindən isə festivala
Qırğızıstan və Azərbaycan filmləri qatılmışdı.
Azərbaycanı mənim filmimlə
yanaşı, həm də İranla müştərək
çəkilmiş Babək Şirinsifətin "Rami"
filmi təmsil edirdi. Festival Asiya
filmlərinin Avropada yayımını təşkil etmək,
onları tanıtmaq məqsədi daşıyırdı.
- Tamaşaçılar "Ev"i
necə qarşıladılar?
- Məncə, film yaxşı qarşılandı. "Ev" qısametrajlı olsa da, festivala
tammetrajlı film kimi qoşulmuşdu. Çünki
Avropa standartlarına görə, qısametrajlı
filmlərin dramaturji quruluşu bizim qəbul etdiyimiz
qısametrajlı film ənənələrindən
fərqlənir. Yəni, onlarda bir hadisə
çox qısa, yığcam və lokanik formada
çatdırılır. Ona görə də beynəlxalq
festivallarda "Ev" tammetrajlı filmlərin sırasına
salınır. Bu festivalda iştirak etmək mənim
üçün çox maraqlı idi.
- Müsabiqəyə qatılan filmlərə baxdıqda Asiya
kinosunda hansısa tendensiyanı müşahidə etmək
mümkündür? Şərq rejissorlarını daha
çox nələr maraqlandırır?
- Müsabiqədə iştirak edən filmlərin
əksəriyyətinə baxdım. Amma hansısa bir
tendensiyanı qeyd etmək qeyri-mümkündür. Onların
müraciət etdiyi mövzuların palitrası çox
rəngarəng idi. Bir-birinə qonşu ölkələr
olsalar da, toxunduqları mövzular tamamilə
fərqlənirdi. Yəqin ki, bu, festival
təşkilatçılarının film seçmək
meyarlarından irəli gəlirdi.
- Həmin filmlərlə müqayisədə müasir
Azərbaycan kinosunun səviyyəsini necə
qiymətləndirmək olar?
- Müasir Azərbaycan kinosunun səviyyəsindən
danışmaq mənim üçün çətindir. Bu,
tənqidçilərin işidir. Yalnız onu deyə
bilərəm ki, festivalda baxdığım filmlər
çox xoşuma gəldi. Kifayət qədər gözəl
filmlər idi. Publika əsasən, Hindistan filmlərinə
fokuslanmışdı. Bu filmlər bizim öyrəşdiyimiz
stereotipdən tamamilə fərqlənirdi. Məsələn,
istənilən ölkənin prokatında uğur qazana
biləcək bir hind komediyası nümayiş olundu.
Məncə, festival məqsədinə çatdı.
Tamaşaçıya onun yaxşı tanımadığı,
bu vaxta qədər kəşf etmədiyi filmləri təqdim
etdi.
- "Ev" sənin debütün olsa da, uğurlu
alınıb. Sən bu filmi "Dərviş" prodüser
mərkəzində lentə almısan, filmin prodüseri
isə sənədli filmlər rejissoru kimi ad
çıxarmış Əli İsa Cabbarovdur.
Bəziləri düşünə bilər ki, filmin uğurlu
alınmasında Əli İsanın səyləri sənin
səylərindən daha çox rol oynayib. Bu üzdən
müstəqil film çəkmək fikrin yoxdur?
- Sözün düzü, bunu eşitmək mənim
üçün yenilikdir. Təbii ki, filmin ərsəyə
gəlməsində Əli İsanın, Aynurun da böyük
rolu var. İşbirliyində bir-birimizə kömək
edirdik. Amma rejissorluq baxımından işimə
müdaxilə edən olmayıb. Kiminsə fikrinə
görə Əli İsa ilə işbirliyinə son qoymaq
doğru olmazdı. Onun kölgəsində qala
biləcəyimdən qorxmuram və bu üzdən
əməkdaşlığımıza son qoymağı
zəif iradə nümayiş etdirmək sayıram. Hər
halda düşünmürəm ki, məni tanıyanlar, bundan
əvvəlki işlərimi görənlər belə düşünsünlər.
Hələlik, bizim Əli İsa ilə yaradıcı
maraqlarımız üst-üstə düşür və
işbirliyimiz xeyir gətirir. Bu nə qədər ki,
belədir, birlikdə işləyəcəyik. O ki, qaldı
müstəqil layihə həyata keçirməyə,
hələ buna ehtiyac duymuram. Mənə prodüserlə
işləmək daha rahatdır. Çünki
təşkilati problemlər artıq başağrısı,
yaradıcılığa mənfi təsir edən
amillərdir. Onlardan qurtulmaq üçün istənilən
yaradıcı insanın prodüserə ehtyacı var.
- Müasir dövrdə kino həm də biznesin gəlirli
sahəsi hesab olunur. Filmlərindən gəlir
götürməyi planlaşdırırsan?
- Filmlərimlə pul qazanmaq istəyirəm. Amma soyuq başla
baxanda, görürəm ki, mənim filmimlə pul qazanmaq
mümkün deyil. Məsələn, İtaliyada olarkən
tamaşaçıların ümumi reaksiyasına, onların
daha çox hansı filmlərə meyl göstərdiklərinə
diqqət etdim. Tamaşaçılar daha çox dəbdə
olan mövzulara baxırlar. Məncə, gördüyüm
iş həmin çərçivələrə sığmır.
Ona görə də, tamaşaçı simpatiyasına
görə mükafat alacağımı gözləmirdim.
- "Ev" filmindən bütünlüklə razısan?
- Xeyr, hər dəfə baxdıqca, səhvlərimi
görürəm və daha az xoşuma gəlir. İndi
filmə daha obyektiv baxa bilirəm. Hər baxışda da daha
çox səhv tapıram. Odur ki, həmin səhvləri
düzəltmək üçün tezliklə yeni bir film
çəkmək istəyirəm.
- Planda nə isə var?
- Hazırda, İlqar Nəcəflə bir layihə
üzərində işləyirik. Ramiz
Fətəliyevlə birlikdə ssenarini
təkmilləşdirmişik. Əgər Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi bu layihəyə maliyyə vəsaiti
ayırarsa, ola bilər ki, həmin filmi İlqar
Nəcəflə birlikdə çəkdik.
- İran kinosunun uğuru bəlkə də ondadır ki, orada
rejissorlar qeyri-peşəkar aktyorlarla işləməyə
üstünlük verirlər. Sənədli filmlər
çəkdiyin üçün sənin də bu baxımdan
təcrübən var. Bədii filmlərdə bu
təcrübədən istifadə etmək fikrin yoxdur?
- Qeyri-peşəkarlarla iş zamanı əsas kastinq problemi
ilə üzləşirsən. Çünki filmdəki tipaja
uyğun qeyri-peşəkar aktyoru tapmaq çətin
məsələdir. İstənilən insan özünü
oynaya bilər. Ona görə də ssenaridəki tipajı
həyatda tapmaq mümkün olarsa, həmin adamın oyunu
peşəkar aktyorun oyunundan maraqlı alına bilər.
Sadəcə olaraq, həmin tipajı həyatda tapmaq
çətindir, çox vaxt aparır. Mənə isə
aktyorla işləmək daha maraqlıdır. Çünki
burada yaradıcılıq imkanları daha çoxdur.
- Son zamanlar Azərbaycan kinosunun dirçəlməsi
haqqında fikirlər səslənir. Amma çəkilən
filmlərin bədii keyfiyyəti bu fikrin doğruluğunu
şübhə altına alır. Yaşıdlarının
potensialını necə qiymətləndirirsən?
Səncə, Azərbaycan kinosu heç olmasa, yaxın
xaricdə sözünü deyə biləcək?
- Mənə elə gəlir ki, dirçəliş
deyəndə, kino sənayesindəki canlanma nəzərdə
tutulur. Bir neçə il əvvəl ildə cəmi bir-iki
film çəkilirdisə, indi çəkilən filmlərin
sayı artır. Gənclər tam olmasa da, müəyyən
dərəcədə bu prosesə inteqrasiya olunurlar.
Hərçənd, böyük kinonu yaşlı,
peşəkar nəslin çəkməsi stereotipi qalır.
Gənclər isə hələ ki gözləyirlər.
Perspektiv isə var. Gənc rejissorlar bir neçə film
çəkirlər, onların nəticəsini
gözləyirik. Məsələn, Elçin Musaoğlu
"40-cı qapı"nı çəkir. Yaxın vaxtda
film təhvil verilməlidir. Səbirsizliklə filmi
gözləyirəm. Düşünürəm ki, kifayət
qədər uğurlu film olacaq. Əli İsa Cabbarov da
qısametrajlı bədii filmini tamamlamaq üzrədir.
Məncə, kifayət qədər istedadlı gənc
rejissorlarımız var.
- Gürcüstanın, Qazaxıstanın gənc
rejissorları çox asanlıqla əcnəbi
prodüserlərlə işbirliyi qurur, xarici
ölkələrlə ortaq filmlər istehsal edirlər. Amma
bizim kinoya əcnəbi prodüserləri cəlb etmək
qəliz məsələdir...
- Bunun səbəbini yəqin ki, əcnəbi
prodüserlərin özü daha yaxşı bilir. Ola
bilər, bizim layihələr onlara maraqsız
görünür. Burada bir amil də xüsusi rol oynayır.
Bir var, qara bata-bata gedirsən, bir də var, səndən
əvvəlkilərin açdığı cığırla
gedirsən. Asiya, Gürcüstan kinosunu Avropada kifayət
qədər tanıyırlar. Bir gürcü prodüseri
mənə maraqlı fakt dedi. Sən demə, bəzi
turistlər Gürcüstana yalnız ona görə
gəlirlər ki, ora İoselianinin vətənidir. Onun
hansı ölkədə doğulduğunu, hansı
mühitdə yaşadığını bilmək
üçün. Təəssüf ki, Azərbaycan kinosu
Avropada gürcü kinosu qədər
məşhurlaşmayıb, tanınmayıb. Qazax kinosu isə
ötən əsrin 80-ci illərindən digər
ölkələrlə ortaq filmlər çəkir. Bzdə
bu proses hələ başlamayıb. Bəlkə bundan sonra
sözügedən məsələdə hansısa
addımlar atıldı.
Xəzər.- 2007.- 1 dekabr.- S. 18.