Səbinə
“Elə film çəkmək
istəyirəm ki, təkcə bizdə baxmasınlar”
Kino mövzusunda
budəfəki müsahibimiz Mədəniyyət və Turizm
Nazirliyinin "Bu meydan, bu ekran" müsabiqəsinin
qaliblərindən biri, rejissor Mübariz Nağıyevdir. Qeyd
edək ki, M.Nağıyev "Mehriban" prodüsser
mərkəzində "Dünən qəfildən
gəldi..." filmini lentə alır. Filmin ssenari
müəllifi Nara Nağıyeva (Mübariz
Nağıyevlə birgə), ikinci rejissor Ömür
Nağıyev, bəstəkar Rauf Əliyev, operator
Rəşad Nuriyev, rəssam Müşfiq Əliyevdir. Filmin
quruluşçu rejissoru ilə söhbətimizə kinomuzun
tarixindən başladıq:
- Azərbaycan kinosu demək olar ki, dünya kinosu ilə eyni vaxtda yaranıb. Bu da Bakının neft şəhəri olması ilə əlaqədardır. Bəxtimiz gətirib ki, Avropanın neft sərmayəçiləri Bakıya gəlib. Lümer qardaşlarının Fransada kinonun əsasını qoymasından heç üç il keçməmiş, artıq Mişon kinokameranı Bakı küçələrində gəzdirirdi. Açığını demək lazımdır ki, kinomuzun yaxşı tərəfləri də olub, pis tərəfləri də. Çox sahələrdə olduğu kimi, kinomuz da sovet imperiyası vaxtı inkişaf etdi. Günü bu günə kimi sovet kinosunun bizlərə təsiri çoxdur. Mənim üçün Avropa kinosu daha vacibdir. Azərbaycan kinosu da əvvəldən Avropa kinosuna yaxın olub. Çünki sovet kinosu Avropa kinosuna daha yaxındır. Ümumiyyətlə, rus psixologiyasını başqa xalqlar çətin başa düşür. Bizim 150 ildən çox bir dövlət tərkibində olmağımız onların xarakterini başa düşməyimizə kömək edib. Rüstəm İbrahimbəyovun ssenari müəllifi olduğu "Sibir bərbəri" filmində gözəl bir fraqment var. Amerikalı qadın oğluna yazdığı məktubda deyir ki, bu xalqı başa düşmək çox çətindir. Bunlar müharibəyə mahnı oxuya-oxuya gedirlər, evə isə ağlaya-ağlaya. Bu psixologiyanı onlar başa düşmürlər. Bu baxımdan sovet kinosunun öz ənənəsi var idi. Bizim sovet kinosu tərkibində gürcü kinosu qədər dəst-xəttimiz olmasa da, öz yerimiz hiss olunurdu.
Hazırda gənc nəsil yeni kino yaratmaq istəyir. Amma yeni kino yaratmaq üçün mənə elə gəlir ki, əvvəlcə kökü öyrənmək lazımdır. Ancaq video-filmlərlə bazara çıxmaq mümkün deyil.
Dünya standartları var. İndiki gənclərin ən böyük bəlası savadsızlıqdır. Elə buna görə də nə rejissorluğumuz inkişaf edir, nə də aktyorlarımız. Tək təcrübə ilə hər şeyi qazanmaq mümkün deyil. İndi Azərbaycan kinosu qarışıq bir mərhələdədir və hələlik heç bir yerə də adlamır.
- Gənc rejissorlar çox sayda filmlər çəkməyə başlayıblar. Sizcə, onların filmlərində Avropa kinosunun, yoxsa Amerika kinosunun təsiri hiss olunur?
- Demək olmaz ki, hamısına
Avropanın, Amerikanın
və ya sovet kinosunun təsiri var. O da var, bu
da. Qarışıq bir təsirdir. Ümumiyyətlə, bir şeyin tərəfdarıyam:
deyirlər
ki, başla, yavaş-yavaş gəlib çıxarsan. Ancaq yavaş-yavaş gəlib çıxmaq olmur. Ya birdəfəlik
başlayırsan, ya da heç başlamırsan.
Texnologiya aşağıdır, kompüter qrafikasından istifadə edilmir. Deyirlər, sabaha da Allah kərimdir. Yox, bu mümkün
deyil. Hər şeyə bu
günlə qiymət
verilir. Heyf ki, bizdə
bəzi neqativ məsələlər də
var. Məsələn, kimsə
kiminləsə daha yaxındır, bəzən
şəxsi münasibətlərə
görə filmə dəvət edirlər.
- Bəs, prodüsser mərkəzlərinin
fəaliyyətinə münasibətiniz
necədir?
- Prodüsser mərkəzləri get-gedə
ələnəcək, 5-10 yaxşısı qalacaq. Dövlətin qayğısı da alqışa layiqdir. Bu il
5 film prodüsser mərkəzinə
həvalə edildi. Onlardan biri də bizim
filmimizdi. Hələ
söz var ki, gələn il müsabiqədə
filmlərin sayı on
olacaq. Video-film olsa da, bu
gün kimin nəyə qadir olması görünür.
- Belə layihələrlə Azərbaycan
kinosunu inkişaf etdirmək olar?
- Çətin...
- Nəyə görə?
- Çünki bu prodüsser mərkəzləri açanların
heç birinin təəssüf ki, ixtisas savadı yoxdur. "Mən
kino istehşal etmək istəyirəm"
devizi ilə kino-prodüsser olmaq mümkün deyil. Sözsüz
ki, nazirliyə təqdim olunan layihənin əsasını
ssenari təşkil edir. Nazirlikdə bu seçim
ssenari ilə aparılır. Yaxşı olar
ki, "Bu meydan, bu ekran" layihəsini daha da təkmilləşdirsinlər,
təkcə ssenari nəzərə alınmasın.
Yaxşı olar ki, prodüsser mərkəzi,
qismən də rejissor nəzərə alınsın.
- Son zamanlar İncəsənət
Universitetində kino ixtisasını bitirən
gənclər sonradan telekanallara çıxır.
Televiziyadan sonra isə
kinoya qayıdırlar.
- Televiziya tamam başqa məktəbdir. Oradan kinoya gələndə
istədin-istəmədin, müxbirlik
qalır. Televiziya müxbirliyi
isə qətiyyən
kinoya uyğun deyil.
Bu cür
sistem Azərbaycan kinosu üçün bəladır. İncəsənət Universitetinin öz
kinostudiyası olmalıdır.
Tələbələr Universitetdəykən istehsalatı görməlidirlər.
Bir də onu deyim
ki, televiziya filmi başqa şeydir, sənədli
film başqa. 'Televiziyadan gəlib sənədli film çəkmişəm"
deyənlər bilməlidirlər
ki, o, sənədli
film yox, televiziya filmi çəkib. Yəni televiziya filmi hazır məhsulun reklamıdır.
Tutaq ki, hamının tanıdığı bir adamın həyatından
film çəkirsən. Sənədli filmdə isə, həmin adamı hamı filmindən sonra tanıyır. Orada hazır qəhrəman
var. Burada isə qəhrəman yaradırsan.
Mən biləni, fərqi budur.
- Çəkəcəyiniz filmin
adı "Dünən
qəfildən gəldi..."dir.
Özünüz necə,
kinoya qəfildən gəlməmisiniz?
- Mən kinoda olub getməmişəm. 92-ci ildə aktyorluq
fakültəsini bitirmişəm.
Amma aktyorluğun arxasınca getmədim. Məncə, bu elə bir sənətdir ki, burada "nömrə bir" olmağa arxayınçılığın
yoxdursa, heç bu sənətin arxasınca getməyə dəyməz. Çünki bu sənətdə "nömrə 2"-yə yer
yoxdur. Mən özümü birinci
yerdə görmədim.
Sonradan ikinci bir təhsil
aldım. İngilis dilini
öyrəndim, diplomatiya
kurslarına keçdim.
Dövlət işində işlədim.
Haçansa incəsənətlə
təmasın olubsa, bu
sənin içində qalır. Universitetin mənə
verdiyi ən böyük dəyər o
oldu ki, mən "bir nömrəli tamaşaçı"
ola bildim. Başqalarının görə bilmədiyini
gördüm. Bu, həyatda hərdən adama mane də olur. Nə isə... Sonra təsadüf nəticəsində
kinoya gəldim. Fikirləşdim ki, niyə də qayıtmayım.
Yoldaşım da İncəsənət Universitetini qurtarıb. Aktrisadır. "Dünən qəfildən
gəldi..."nin ssenarisi də ona məxsusdur.
Filmdə baş rollardan
birini də Nara Nağıyeva oynayacaq.
Vallah, qəfildən gəldim deyəndə, elə qəfildən gəlmək
yaxşıdır. Qapını taybatay açıb gələ bilmirsənsə,
daha niyə gəlirsən?!
- Çəkəcəyiniz
film barədə nə
deyə bilərsiniz?
- Film orta yaşına
gəlib çatmış,
həyatda hələ
heç bir şey qura bilməmiş
iki nəfərdən
bəhs edəcək.
Onlar təsadüf nəticəsində görüşürlər
və başqa bir təsadüf onları ayrılmağa məcbur edir. Yəni nə Amerikansayağı "həppi
end" var, nə də başqa filmlərdə olduğu kimi, çox ağırlaşdırma.
Burada hər şey həyatda olduğu kimidir. Baş rollarda Nara Nağıyeva, hamının müğənni
kimi tanıdığı
Rüfət Mehdiyev, rollarda isə xalq artistləri Cənnət Səlimova, Kamal Xudaverdiyev, əməkdar artist Şamil Süleymanov və başqaları çəkiləcək. Sözün
açığı, filmi
elə bir səviyyədə çəkmək
istəyirəm ki, istənilən yerdə göstərə bilək.
Niyə ancaq bizə aid olsun,
niyə ancaq Azərbaycanda göstərək?
Paritet.- 2007.- 8-10 dekabr.- S. 16.