İdeoloji diversiya şəraitində
tarixi detektiv
Rüstəm
İbrahimbəyov yeni
filmi və Rusiyadakı ictimai-siyasi vəziyyət barədə
Xalqların
konqlomeratı
Xəbər vermişdik ki, Rüstəm İbrahimbəyova
Rusiya kinematoqrafiyasında
yeni hadisə ola biləcək "Aleksandr Nevski" filminin prodüserlərindən
biri olmaq təklifi edilib. Sergey Eyzenşteynin klassik eposundan fərqli olaraq R.İbrahimbəyov və İqor Kalenovun prodüserlik edəcəkləri yeni film knyaz Aleksandrın
gəncliyindən, onun
Neva üzərindəki
ilk qələbəsindən
sonra "Nevski" ləqəbini qazanmasından
bəhs edəcək.
Filmin ssenari
müəllifi Vladimir
Vardunas, quruluşçu
rejissoru Aleksey Karelindir. Müəlliflər
ekran əsərinin janrını tarixi detektiv kimi müəyyənləşdiriblər.
Hazırda baş rolların ifaçılarının
seçimi aparılır.
Aleksandr Nevski
bir tarixi fiqur olaraq və
taleyüklü qərarları
ilə birlikdə hazırda son dərəcə aktual olan bir mövzunu
ifadə edir - sanki Rusiya tarix
boyu xalq və millətlərin bir-birinə qaynayıb-qarışmasında
böyük bir qazan rolunu oynayıb.
Bu xalqlar elə qarışıblar
ki, hətta Rusiyanın milli qəhrəmanları hesab
edilənlərin damarlarından
bir neçə millətin qanının axması artıq aksiomadır. Bu o dərəcədə şübhəsizdir ki, genetik saflığa qısqanclıqla yanaşan
hər kəs xatırlamaq məcburiyyətində
qalacaq ki, Puşkin ərəbdir, Qoqol - maloross, Lermontov müəyyən mənada şotland, ilk rus konservatoriyasının
banisi Rubinşteyn və Rusiya təbiətinin ən görkəmli fırça
ustası Levitan - yəhudidir. "Rus tarixinin əfsanəsi Kuzma Minin isə
xaç suyuna salınmış tatardır".
Bunu "Rossiyskaya
qazeta"ya müsahibəsində kinodramaturq,
rejissor və prodüser Rüstəm İbrahimbəyov xatırladıb
və tamaşaçıları
əmin edib ki, onun filmində
yalançı vətənpərvərlikdən
əsər-əlamət
olmayacaq".
Təbii ki,
söhbət əsnasında
son zamanlar postsovet Rusiyasında millətlərarası münasibətlərin
gərilmiş vəziyyətə
çatması və
bu durumda mədəniyyət xadimlərinin
rolu mövzusundan yan ötmək mümkün olmayıb. Sovet dönəmində
"xalqlar dostluğu"
anlayışının gerçəkliklə
heç bir əlaqəsi olmaması, bunun təbliğat maşınının uydurması,
sovet mifindən başqa qeyri bir səciyyəyə uyğun gəlməsi fikrinə R.İbrahimbəyovun
münasibəti belə
olub: "Sovet dəyərlərini "gözdən
salmaq" istəyi yeni deyil. Böyük
Vətən müharibəsi
ilə bağlı rəyləri xatırlayın:
nahaq qurbanlar, mənasız müharibə
və s. və i.a. Əslində
axı bu səhifə müqəddəs
sayılmalıdır. Və
bunun müharibədən
sonra SSRİ-də bərqərar olmuş ictimai-siyasi vəziyyətə
aidiyyəti olmamalıdır.
...Mən 16 yaşında
anladım ki, sovet hökuməti nə deməkdir. Evdə, həyətdə,
məktəbdə tamamilə
fərqli söhbətlər
etmək özündə
nələri ifadə
edir. Anladım ki, biz, sovet
adamları ikili mənəviyyatın daşıyıcılarıyıq.
Belə olan halda isə hansısa mənəvi mutasiyalara məruz qalmamaq mümkün deyildi. Mən bütövlükdə xalqı
nəzərdə tuturam".
Sirr deyil
ki, Rusiya vaxtaşırı səngiyib-alovlanan gərginlikləri
nəinki keçmiş
müttəfiq respublikaları,
həm də artıq öz daxilində də yaşamaqdadır.
R.İbrahimbəyov: "Rusiya - xalqların konqlomeratıdır. Və əgər
tatarların, başqırdların,
yakutların və digərlərinin gəlmə,
köklü millətin
isə yalnız slavyanların olduğunu təkidlə deyənlərin
sayı çoxalsa, gərginlik o dərəcəyə çatacaq
ki, Rusiya parçalanmaq təhlükəsi
ilə üz-üzə qalacaq.
Mən azərbaycanlıyam,
öz xalqımı sevirəm. Amma iş elə gətirib ki, həyatımın böyük
bir hissəsini Rusiyada keçirmişəm,
bütün fəaliyyətim
bu ölkə ilə bağlıdır.
Mən özümü tam mənada rusiyalı sayıram və əgər bu ölkənin başına
bir iş gəlsə, mən də slavyanlar kimi onun müdafiəsinə
qalxacağam. İndi baş verənlər məni bir də
ona görə narahat edir ki,
millətçilik qızdırması
epidemiyaya çevrilə
və Azərbaycan - Rusiya münasibətlərinə
təsir göstərə
bilər".
Rusiya telekanallarını
izləyənlər, mətbuatını
oxuyanlar milli ideya axtarışının
artıq eyforiya dərəcəsinə çatdığını
müşahidə edirlər,
yəqin ki İbrahimbəyovun bu məsələyə münasibəti
daha kəskin olub: "Rusiyada milli ideya heç
də sovet ideologiyasının səyləri
sayəsində yox, əsrlər boyunca formalaşıb. Rusiya tarixi yüzlərcə xalqın bir etnosa çevrilməsindən
ibarətdir. Bu çevrilmənin nəticəsində
maraqlı bir avrasiyalı tipi meydana çıxıb. Şərqlə Qərbi özündə çox üzvi şəkildə birləşdirən bu tip başqasının dininə, təfəkkür
və adət-ənənəsinə dözümlülüklə
yanaşır. Rusiyanın
sırf slavyan dövləti olduğunu vurğulayanlar isə heç bir dəyərə sığmayan
dünyanın digər
dövlətləri üçün
də nümunə ola biləcək tarixi təcrübəni unutdurmağa xidmət edənlərdir.
...Belələrinin mövqeyi milli-dini xarakterli separatçılığın
ən qabarıq formasıdır. Bu isə öz məğzinə görə
ideoloji diversiyadır.
...Blok "biz
hunlarıq!" deməkdən
çəkinmirdi. Bizim
zəmanədə isə
bundan utananlar yetərincədir".
Həftə
içi.-2007.-23 fevral.-S.8.