Həmidoğlu A.
"Ömrün çarpaz rakursları"
Mehdi Mükərrəmoğlunun
yeni kitabı milli kinomuzun yaradıcılarına və
problemlərinə həsr
edilmişdir
Dünya kinosunun yaşı 112 olsa da, o, incəsənətin
ən kütləvi və populyar növü hesab edilir. Azərbaycan kinosu da böyük və maraqlı inkişaf yolu keçmiş və onun bəzi
nümunələri sərhədlərimizi
aşaraq dünyanın
müxtəlif yerlərində
özünə tamaşaçı
və məhəbbət
qazanmışdır.
Biz çoxəsrlik
tarixə malik Azərbaycan mədəniyyətinin
və incəsənətinin
bütün sahələrində
olduğu kimi, kino sənətində də yaradılmış
şedevr əsərlərlə
fəxr edirik. Abbas Mirzə
Şərifzadə, Səməd
Mərdanov, Cəfər
Cabbarlı kimi korifeylərin başlanğıcında
durduqları milli kinomuz çətin və şərəfli inkişaf yolu keçib. Tarixi şəxsiyyətlərimizin ölməz obrazlarını,
müasirlərimizin həyatını,
xalqımızın qəhrəmanlıq
tarixini əks etdirən kinomuz xalqımızın milli-mənəvi
dəyərlər xəzinəsinə
öz töhfəsini
vermişdir. Kino əsərinin ərsəyə
gəlməsi ilk növbədə
rejissor, aktyor, operator əməyinin nəticəsidir
və Azərbaycan kinosu həqiqi mənada dünya səviyyəli rejissor və aktyorları ilə fəxr edə bilər.
Jurnalist-kinoşünas Mehdi Mükərrəmoğlunun
bu günlərdə işıq üzü görmüş "Ömrün
çarpaz rakursları"
kitabında ömür-günlərini
kinoya bağlamış
sənət adamlarının
yaradıcılığı barədə materiallar,
problem xarakterli yazılar
və kino sənətimiz üçün
aktual mövzularda müsahibələr toplanmışdır.
Müəllif sənət adamlarının
həyat və yaradıcılığı barədə
məlumat verməklə
yanaşı, həmin
insanlar, onların yaratdıqları obrazlar, çəkdikləri filmlər
barədə müşahidə
və təəssüratlarını
da bizimlə bölüşür. Kinoya yaxşı bələd
olan müəllif portret oçerklərdə
bəhs etdiyi insanların həyat yoluna nəzər salır və bu sənətkarların Azərbaycan kinosunun tarixinə məhz hansı xüsusiyyət və qabiliyyəti ilə daxil olduğunu özünəməxsus
tərzdə oxuculara çatdıra bilir.
Kinonun həm bədii, həm də istehsalat tərəfini yaxşı bilən M.Mükərrəmoğlu tamaşaçıların
uzun illərdir tanıdığı sənətkarları
dolğun, bioqrafıyalarında
hələ bilmədiyimiz
maraqlı fakt və nüanslarla yeni rakursda göstərə
bilib.
Kitabda verilmiş
portret cizgilərində
Lətif Səfərov,
Adil İskəndərov,
Ağasadıq Gəraybəyli
, Lütvəli Abdullayev,
Leyla xanım Bədirbəyli, Hüseyn
Seyidzadə kimi korifey sənətkarlarla yanaşı, onlardan sonrakı nəslə mənsub Şamil Nəcəfzadə, Kənan
Məmmədov kimi istedadlı kino işçilərinə də
yer ayrılıb. Bir sözlə, kitabın portret cizgiləri bölməsində kinomuzun
dünəni və bu gününün dolğun əks olunduğunu desək, yəqin ki, yanılmarıq.
Böyük aktyorlarımız barədə qələmə
alınmış sətirlərdə
bu sənətkarların
özünəməxsus ifa
tərzi, onların adlarını kino sənətimizdə qızıl
hərflərlə yazdıran
məharətləri lakonik
formada və dəqiqliyi ilə göstərilir. Məsələn, müəllif A.Gəraybəylinin
"Bəxtiyar" flmində
yaratdığı işi
belə səciyyələndirir.
"Mimikası, jestləri onun klassik sənətkar olduğunu təsdiq edir Ağabala cilddən-cildə düşür.
Aktyor plastikası, daxildən
gələn həvəs
bir-birini tamamlayır və bəlkə də bütün bunlara görədir ki, onun qəhrəmanının
sözləri və hərəkətləri xalqın
dilinə düşür,
zarafat meyarına çevrilir".
Və yaxud digər böyük aktyorumuz Həsənağa Turabovun "Yeddi oğul istərəm" filmində yaratdığı Gəray bəy obrazını təhlil edən müəllif, bəlkə də, çoxlarının sezmədiyi bir məqama nəzər salır: "Gəray bəy kəndə gəlmiş dəstənin üzvlərinin sayını soruşur. Gizir deyir: yeddi nəfərdirlər. Gəray bəy ah çəkib, heyif ki, cavandırlar deyir və bu deyimi ilə bizi onun daxilindəki insani hisslərin reallığına inandırır. Çöhrəsinə hopmuş kədər hissi ilə".
Kitabın "Məqamlar" bölməsində müəllifın məqalə və müsahibələri toplanıb. "Bizə kino lazımdırsa..." məqaləsində o, Azərbaycan kinosunun indiki vəziyyətini və problemlərini təhlil edir, bu vacib sahənin inkişaf perspektivləri barədə fikirlərini bölüşür. Rejissorlardan Vaqif Mustafayevlə, Xamiz Muradovla aktual müsahibələr də kinomuzun dirçəlişi ilə bağlı maraqlı məqamlar dilə gətirilib.
Kitabın son bölümündə M.Mükərrəmoğlunun "Lal çinar" və "Bütün bunlardan sonra" kinossenariləri dərc edilib. Yeri gəlmişkən, "Lal çinar" "Son portret" müsabiqəsində qalib gəlmiş və ekranlaşdırılmışdır.
"Ömrün çarpaz rakursları" kitabı Azərhaycan kinoşunaslığına dəyərli töhfədir və kino publisistikamızda sanballı əsər kimi səciyyələndirilməlidir. Maraqlı dillə qələmə alınmış, ensiklopedik dəyəri olan, fotoşəkillərlə zəngin əsər bütün kinosevənlərə hədiyyə olmaqla yanaşı, bu sahədə təhsil alanlar üçün dərs vəsaiti də hesab edilməlidir.
Xalq qəzeti.- 2007.- 11 fevral.- S. 8.