Babayeva T.
Sənətçi
üçün 30 illik fəaliyyət az müddət
deyil"
Xuraman Qasımova: "Uşaqlıqda jurnalist olmaq arzusunda
idim"
Tanınmış sənətçilərimiz, milli
operamızın parlaq ulduzları Fidan və Xuraman Qasımova
bacıları yaradıcılıqlarının 30 illiyinə
qədəm qoyurlar. Bu münasibətlə
görkəmli vokal ustalarından biri, xalq artisti, professor
Xuraman Qasımova ilə görüşdük.
Söhbətimizi sənətçinin klassik üslubda
bəzədilmiş evində apardıq. İlk sualımız
isə sənətçilərin bu əlamətdar tarixə
necə hazırlaşması ilə bağlı oldu.
- Sənətçi üçün 30 illik fəaliyyət
az müddət deyil. Amma Fidan xanım və mən bu tarixi
xüsusi təntənə ilə keçirməyi
düşünməmişik. Biz yalnız
konsertlərimizlə tamaşaçıların
görüşünə gələcəyik. Yazda
Filarmoniyanın səhnəsində, daha sonra isə H. Əliyev
adına Sarayda konsert proqramı ilə çıxış
etməyi planlaşdırırıq. Bundan əlavə,
silsilə disklər buraxdıracağıq. Onlardan
ikisi artıq hazırdır və satışdadır.
Əlbəttə ki, bu tarixi daha təntənə ilə qeyd
etmək olardı. Çünki 30 il sənətçi
üçün gözəgörünən bir
rəqəmdir. Əgər Mədəniyyət və Turizm
Nazirliyi və ya hansısa müvafiq qurumlar tərəfindən
bu gün yada salınarsa, təbii ki, daha maraqlı, geniş
tədbir keçirmək olar. Düşünürəm ki,
bizim bununla bağlı müraciətimiz düzgün çıxmaz.
Amma bizə təklif edilərsə, dəstək olarsa,
yüksək səviyyəli yubiley tədbiri keçirmək
mümkündür. Biz Fidan xanımla buna həmişə
hazırıq.
- Xuraman xanım, bir az əvvələ qayıdaq. Siz
yaradıcılığa kinodan başlamısınız.
Həmin dövrü necə xatırlayırsınız?
- Buna yaradıcılıqmı, yaxud mənim həyatımın
kino ilə bağlı səhifələrimi deyək-
bilmirəm. Filmə çəkilməyim təsadüfən
alınsa da, həyatımın çox maraqlı
səhifələrindəndir. "Liftçi qız"
filmində çəkilmək təklifi alanda məktəbli
idim, 13 yaşım vardı. Düşünməyin ki, bu
mənə çox asan başa gəldi. Orada mənim
çoxsaylı rəqiblərim vardı. Ciddi seçim
prosesi gedirdi. Rola hərtərəfli uyğun gələn
gənc qız axtarırdılar. Təbii ki, bacarıqlı
aktrisa deyildim. Amma tanımış
mütəxəssislərin etimadını qazana bildim. Bu
məni sevindirməyə bilməzdi. Bilmirəm, deyirlər,
uğurlu alınıb.
- Mən həmin filmdə sizin ifanızdan maraqlı anları
çəkib mobil telefonunda saxlayan bir gənc
tanıyıram...
- Doğrudan? Mən heç təsəvvürümə
gətirməzdim ki, o ifamı bu dərəcədə
bəyənənlər var. Necə olsa, üstündən
çox illər keçib. Bəlkə də o vaxtlar gənc
olduğumdan kinonun nə qədər gözəl sənət
olduğunu dərindən dərk etmirdim. Ona görə də
taleyimi kino ilə bağlamağı fikirləşmirdim. Amma
böyük həvəslə çəkilirdim.
Valideynlərim də məni dəstəkləyirdilər. Eyni
zamanda, onlar çəkiliş qrupu qarşısında
şərt qoymuşdular ki, çəkilişlər
dərslərimə maneçilik etməməlidir. Bu mənim
üçün çox vacib idi. Sonra "Mən ki,
gözəl deyildim" filminə çəkildim.
Böyük film idi və rolum cox ciddi olduğundan
çətinliklərlə üzləşirdim. Onu da qeyd edim
ki, Səidə roluna görə "Prometey-69"
Ümumittifaq festivalında birinci dərəcəli diploma
layiq görülmüşəm. Sonuncu dəfə
"Həyat bizi sınayır" filmində
çəkilmişəm. Sonralar təkliflər gəlirdi.
Amma çəkiliş prosesi çox vaxtımı
alırdı, yorulurdum. Həm də uşaqlıqda mənim
digər sənətə-oxumağa da həvəsim vardı.
Pionerlər Evinin xorunda, "Cücələrim"
ansamblında solist idim. O dövrün çox gözəl
xatirələri ilə yaşayıram. Həmin illərdə
düşünə bilməzdim ki, gələcəkdə
böyük səhnə ifaçısı olacağam.
Çünki məktəbdə ədəbiyyata , tarixə
üstünlük verirdim və jurnalistika
fakültəsinə daxil olmaq istəyirdim. Görünür,
təbii qabiliyyət üstün gəldi. Valideynlərim
məni peşəkar musiqiçilərə dinlətmək
qərarına gəldilər. Anam və o zaman artıq
Konservatoriyanın tələbəsi olan bacım Fidanla
görkəmli müğənnimiz Şövkət
Məmmədovanın yanına getdik. O məni
dinlədi, bəyəndi və mütləq Konservatoriyada
təhsil almağımı məsələhət
gördü. Üstəlik, qəbul olunanda məni öz
sinfinə götürdü. Beləliklə də, bu
sənətin sirlərini öyrənməyə
başladım.
- İndi isə siz özünüz bu təhsil ocağının
"Solo oxuma və opera hazırlığı"
kafedrasının müdirisiniz. Bu gün gənclərdə
vokal sənətinə maraq nə dərəcədədir?
- Bu sənətə maraq həmişə var. Amma bizim
dövrün gəncləri ilə indiki gənclər
çox fərqlənir. O dövrün
tələbələri dünyaya baxışları, musiqi görüşləri,
biliyi, çalışqanlığı, ciddiliyi ilə
seçilirdilər. Biz istər daxilən,
istər zahirən tələbəyə bənzəyirdik.
İndi küçədə gedən gəncin hansısa
təhsil ocağının yetişdirməsi və ya sadəcə,
gününü boşuna keçirən gənc olduğunu
müəyyənləşdirə bilmirsən. Təəssüf
ki, bugünkü tələbələr o qədər də
geniş düşüncəli deyillər, səthi informasiya
ilə inkişaf edirlər, dərin biliklərə yiyələnmək
istəmirlər. Təkcə səsi inkişaf
etdirmək kifayət etmir, musiqi tarixini bilmək, hər
dövrün əsərlərini dərk etmək,
bəstəkarların fikirlərini, həyat yolunu
öyrənmək lazımdır. Əlbəttə, indi
də fəxr edə biləcəyimiz mükəmməl
gənclərimiz var. Amma onların sayı azdır.
Bilirsiniz, kimsə müəyyən səbəblərə
görə gələcəkdə səhnəyə
çıxa bilməsə, pedaqoji fəaliyyət göstərə
bilər. Bu isə böyük məsuliyyətdir və bunun
üçün bilik lazımdır. Bizim alətimiz
səsimizdir. Əgər özün ondan istifadə etməyi
bacarmasan, başqası ilə də paylaşa bilməyəcəksən.
Hər şey tələbənin
çalışqanlığından, həvəsindən,
hansı məqsədlə bu sənətə
gəlməsindən asılıdır. Çoxu yalnız tez
bir zamanda populyar olmaq, asan yolla səhnə üzü
görmək istəyir. Amma elə
tələbələrimiz də var ki, istəsələr,
gələcəkdə opera sənətimizin layiqli
davamçısı ola bilərlər. Əgər
özlərini sənətdə yox, sənəti
özlərində duysalar, hiss etsələr və
sevsələr...
- Müasir opera sənətimiz barədə nə
düşünürsünüz? Opera və Balet
Teatrının repertuarı sizi qane edirmi?
- Mən oranın repertuarı ilə yaxşı
tanışam. Ona görə bir qədər həyəcan
keçirirəm. Bu gün Azərbaycanın dünyaya
inteqrasiya etdiyini nəzərə alsaq, görərik ki, opera
sənətimizdə hələ çox
çatışmayan cəhətlər var. Teatrın əsas
siyasəti onun repertuarından görünür. Nə
qədər geniş, rəngarəng repertuar olarsa, teatr bir o
qədər inkişaf etmiş sayılır. Dünya və
milli operaların ən gözəl nümunləri
oynanılmalı, repertuar heç olmasa üç
ildən-bir yeniləşməlidir. Bunun üçün
isə müasir rejissorlar, rəssamlar, müasir
düşüncələr, mükəmməl xor, orkestr
lazımdır. Bu yaxınlarda Prezidentimiz İlham Əliyevin
sərəncamı ilə teatrlarımız təmir olunacaq.
Bəlkə, Opera və Balet Teatrında da təmir
bitəndən sonra daha maraqlı, müasir zamana uyğun tamaşalar
qoyulacaq...
- Bunun üçün potensial var?
- Gənclərimiz arasında istedadlıları az deyil.
Bakı Musiqi Akademiyası müxtəlif musiqi kollektivləri
və ilk növbədə də Opera və Balet Teatrı
üçün gənc kadrlar yetişdirir. Hazırda son 10-12
ildə orada çalışanların əksəriyyəti
kafedramızın məzunlarıdır. Vaxtilə biz də
gənc olaraq teatra gəlmişik. Böyük nəsil
bizə örnək olub, sənətin incəliklərini
onlardan öyrənmişik. Düşünürəm ki,
indiki gənc nəsil də peşəkarları
görə-görə inkişaf etməlidir.
- Onda belə çıxmırmı ki, siz teatrdan tez
ayrılmısınız?
- Biz teatrdan tez ayrılmadıq, bizi ordan tez ayırdılar.
Sənət aləmində inkişaf təcrübə ilə
əldə olunur. Mən də bizim gənc
tələbələrimizin uğurlarına sevinirəm.
Özümüz yetişdirirk və fakültəmizin əsas
məqsədi də bacarıqlı, istedadlı nəsil ortaya
çıxarmaqdır. Amma bu nəslin özünü
göstərməsi üçün zaman, təcrübə
lazımdır. Gənclər üçün yol
açırıq deyə, yaşlı nəsli
müxtəlif bəhanələrlə səhnədən
uzaqlaşdırmaq nə dərəcədə düzdür?
Hər halda biz sənətə belə gəlməmişik.
Heç bir sənətçi öz istəyi ilə
səhnədən, sevdiyi ocaqdan ayrılmaz.
Xatırlayırsınızsa, iki il öncə Bakıya
dünya şöhrətli soprano Montserrat Kabalye gəlmişdi.
İndi onun 75 yaşı var. Heç kimin ağlına
belə gəlməz ki, onu səhnədən ayırsın.
- Bəs hansısa bir əsəri səhnələşdirmək
barəsində düşünmüsünüz?
- Qeyd etdik ki, bizim artıq 30 illik sənət
təcrübəmiz var. Dəfələrlə qastrollarda
olduğumuzdan, xarici teatrların səhnələrində
çıxış etdiyimizdən müasir teatr
aləmindəki yenilikləri görürdük. Ona
görə də bir neçə il öncə belə bir
təkliflə teatr rəhbərliyinə müraciət
etmişdik. Amma qəbul etmədilər. Biz də israr
etmədik və tamaşanı bizə təklif olunan
köhnə quruluşda oynadıq. Amma bəzi
ölkələrdə, elə Rusiyanın özündə
belə təcrübə var ki, müəyyən zaman
teatrın solisti olmuş sənətçilərə sonradan
rəhbərlik hansısa əsəri
səhnələşdirməyi etimad edir. Hər
halda bizim illərlə əldə etdiyimiz
təcrübədən istifadə etmək olardı.
Əgər Kabalye kimi sənətçi buranın
yetişdirdiyi tələbələrin səviyyəsindən
razıdırsa, demək, burada yaşayan insanlar nə isə
etməyi bacarır. Madam ki, o cür sənətkarı
təəccübləndirə bilmişiksə, niyə bundan
öz səhnəmizdə istifadə etməyək? Bundan
başqa, onu da deyim ki, bizim dövrümüzdə
məşhurlaşan həmkarlarımız illərcə
öz istedadını səhnədə inkişaf
etdirdikdən sonra öz fəaliyyətlərini şəxsi
məktəblərini, teatrlarını, akademiyalarını
yaratmaqla davam etdirirlər. Məsələn, Yelena Obrassova,
Mariya Biyeşu, Alibek Dnişev və digərləri. Bunu da
onların xalqa göstərdikləri xidmətin davamı hesab
etmək olar. Azərbaycan həmişə istedadlı
ifaçıları, gözəl musiqi mədəniyyəti
ilə Rusiya, xarici ölkə mütəxəssislərinin
diqqətini çəkib. Çünki dünya
səviyyəsinə çıxan ifaçılarmız olub.
Və xatırlayıram ki, teatrın kollektivi
bütövlüklə Rusiyanın bir neçə
şəhərinə qastrol səfərlərinə də
çıxıb. Şəxsən Fidan xanım və mən
də həmin uğurlu qastrolların
iştirakçısı olmuşuq. Düzdür,
sovetlər birliyi dağıldıqdan sonra çox
şeylər dəyişdi və bu bizim
mədəniyyətimizin inkişafına öz təsirini
göstərməyə bilməzdi. Çox təəssüf
ki, indi gözəl mütəxəssislərimiz xaricə
gedirlər. Və əfsuslar olsun ki, gedənlərin
əksəriyyəti geri qayıtmaq istəmir. Ona görə
ki, bazanı burada yaratmaq lazımdır. Mən bunları ona
görə vurğulayıram ki, biz yüksək
səviyyəni görmüşük. Və indi həmin
səviyyəni necə qaytarmağın yollarını düşünməliyik.
- Siz vaxtilə gənc opera müğənnilərinin
respublika müsabiqəsini keçirirdiniz...
- Bəli, gözəl ənənə
yaranmışdı. Hər üç ildən bir respublika
çərçivəsində gənc
vokalçıların müsabiqəsini keçirirdik. İki
dəfə təşkil etdik, amma üçüncü
dəfə müəyyən səbəblər
üzündən proses dayandı. Müsabiqəni davam
etdirmək arzumuz var. Bu, maddi dəstək tələb
edən bir işdir. Biz hər dəfə köməklik
üçün kiməsə müraciət etməli oluruq.
Baxın, estradada yüngül musiqi janrı üçün
hamı maddi yardıma hazırdır. Bizim zəngin
insanlarımız az deyil. Bu sənətin inkişafına da
dəstək olmaq lazımdır. Çünki
özünü bu sənətə həsr etmək
istəyən gənclərimiz var. Mən gənc nəslə
kömək etmək istəyirəm, amma belə
yarışmaların keçirilməsi tək mənim
istəyimdən asılı deyil.
Xəzər.-2007.-24 fevral.-S.18.