Xəlilzadə F.
Xalq
musiqisinə və klassikaya bağlılıq
Əsası Üzeyir
Hacıbəyov tərəfindən qoyulan milli
bəstəkarlıq məktəbinin inkişafında
qadın sənətkarlarımız da böyük xidmət
göstərmişlər. Vaxtilə Üzeyir bəydən
dərs alan, Azərbaycan qadınları arasında ilk
dəfə olaraq bəstəkarlıq sirlərinə
yiyələnən və bu sahədə öz töhfələrini
verən Ağabacı Rzayevadan üzü bəri qadın
bəstəkarlarımızın sırası ardıcıl
genişlənməkdədir. Dünyada opera yazan ilk qadın
bəstəkarın da məhz Azərbaycanda yetişməsi
böyük fəxarətdir. Şəfiqə Axundovanın bu
sahədəki ilk şücaəti musiqi aləmində
əsl hadisəyə çevrildi. "Gəlin qayası"
operası ilə Şəfiqə Axundova sübut etdi ki,
Azərbaycan qadın bəstəkarları böyük musiqi
əsərləri də yazmağa qadirdir. Sonrakı
illərdə Ədilə Hüseynzadə, Hökümə
Nəcəfova, Elmira Nəzirova, Elza İbrahimova və
başqaları müasir düşüncə tərzi və
milli köklərə bağlı gözəl musiqi
əsərləri yaratdılar. Firəngiz Əlizadənin
bir-birindən maraqlı və məzmunlu əsərləri bu
gün də dünya musiqisevərlərini heyrətdə
saxlamaqdadır.
Üzeyir Hacıbəyovdan sonra Azərbaycan
bəstəkarlıq məktəbinin ləyaqətli
davamçılarından biri də dünya
şöhrətli Qara Qarayev idi. Onun bəstəkar kadrların
hazırlanmasında böyük əməyi olmuşdur. Qara
Qarayev son dərəcə tələbkar və istedadlı
pedaqoq idi. O özünün gələcək
tələbələrini çox ciddi şəkildə
seçərdi. Onun sinfində oxumaq üçün
nəinki keçmiş SSRİ-nin, dünyanın bir çox
ölkələrindən gələrdilər. Qara Qarayevin
sinfində oxumaq üçün mütləq istedadın
olmalı idi. Bu gün gə nəsillərə nümunə
olacaq, yaradıcılığı ilə seçilən
istedadlı bəstəkarlarımız var ki, onlar məhz Qara
Qarayevdən dərs alıblar. Arif Məlikov, Tofiq
Bakıxanov, Polad Bülbüloğlu, Firəngiz
Əlizadə, Elmira Dadaşova və bu sırada
ləyaqətlə dayanan Sevda İbrahimova. Hələ
tələbəlik illərində Qara Qarayev Sevda
xanımın bəstəkarlıq sahəsindəki duyumunu
yüksək dəyərləndirərək demişdir:
"Sevdada bəstəkar üçün zəruri olan
başlıca keyfiyyətlər var: incə zövq, musiqinin
təsiredici gücünə inam. O, çox və
səmərəli işləyir. Mən onun istedadına
möhkəm inam bəsləyirəm". Musiqi
nəzəriyyəçiləri yazırlar ki, Qara Qarayev
hər musiqiçi haqqında belə səmimi rəy
söyləməzdi.
İnsanın yaradıcı kimi mükəmməl
püxtələşməsində bir sıra
şərtlərin olması vacibdir. Ən başlıcası,
böyüdüyün mühit, tərbiyə
aldığın valideynlər, əhatəsində olduğun
insanlar çox önəmlidir. Bu mənada Sevda İbrahimovada
musiqiyə maraq çox kiçik yaşlarında
yaranmışdı. Ulu babası Aşıq Valeh, babası
tarzən Qurban Pirimov, atası yazıçı Mirzə
İbrahimov və ən ümdəsi anası Sara xanım
Azərbaycan mədəniyyətinə, musiqisinə
böyük töhfələr vermişlər. Sara Pirimova
Azərbaycan pianoçuları arasında ilk ali təhsil alan
qadınlarımızdan biri idi. Xalq yazıçısı
Mirzə İbrahimov dövrünün çox görkəmli
mədəniyyət xadimləri ilə dostluq edərdi.
Xüsusilə də Üzeyir Hacıbəyovla səmimi
yaxınlıqları olmuşdu. Hətta Üzeyir bəy
ömrünün son dəqiqələrində Mirzə İbrahimovla
görüşməyi arzulamışdır.
Sevda İbrahimova əvvəlcə Üzeyir Hacıbəyov
adına Azərbaycan Dövlət Konservatoriyasının
nəzdindəki onillik orta ixtisas musiqi məktəbində
professor Zeydmanın sinfində dərs almış, sonra
isə Konservatoriyaya daxil olmuşdur. Əvvəlcə
fortepiano, sonra isə bəstəkarlıq
fakültələrini (məhz professor Qara Qarayevin sinfini)
bitirmişdir.
1968-ci ildən Konservatoriyada (indiki Musiqi Akademiyasında)
müəllim kimi əmək fəaliyyətinə başlayan
Sevda xanım indi həmin təhsil ocağının
professorudur. 1998-ci ildən kafedra müdiridir. Əməkdar
incəsənət xadimi Sevda İbrahimova müxtəlif musiqi
pyesləri, poemalar, elegiyalar, romanslar, fortepiano
üçün silsilə təranələr, lirik
miniatürlər, balladalar, vokal əsərlər, mahnılar
müəllifidir. O, həm də nəhəng musiqi əsərləri
yazmaq hünərini də nümayiş etdirən istedadlı
sənətkarımızdır. Dörd operanın
müəllifi olan Sevda İbrahimovanın "Nənəmin
nəğməli nağılları" operasının
premyerası Səmərqənddə keçirilmişdir.
Uşaqlar üçün yazdığı bu operada xeyir
və şər mövzusu əsas yer tutur. Libretto mətni
Hikmət Ziyaya məxsus olan bu əsərə Sevda
İbrahimova parlaq və yaddaqalan, təsiredici musiqi
yazmışdır. Səmərqənd teatrında
səhnə təcəssümünü tapmış bu opera
azərbaycanlı bəstəkara böyük
rəğbət qazandırmışdır.
Sevda İbrahimovanın yaradıcılığını
diqqətlə izləyərək onun əsərləri
barəsində həmişə xoş sözlər
söyləyən unudulmaz Tofiq Quliyev gənc
həmkarının musiqisini yüksək
qiymətləndirərdi. Sevdanın müəllif
fəallığı Tofiq müəllimin
nəzərindən heç vaxt yayınmazdı. Sevda İbrahimova
haqqında qələmə aldığı
"Səmimilik" məqaləsində Tofiq Quliyev
yazırdı: "Sevda İbrahimovanın
yaradıcılıq mövqeyinin əsasını xalq
musiqisinə və klassikaya arxalanıb müasir musiqi dili,
professionalizm və yeni yollar axtarışında olması
təşkil edir. Xalq musiqisinə məhəbbət
hələ uşaqlıq yaşlarından Sevdanın
iliyinə-qanına hopmuşdur. Musiqi folkloruna dərindən
bələdlik onun əsərlərinə milli xarakter verir.
Digər tərəfdən, Sevda hansı janrda
yazırsa-yazsın, o öz musiqisini müasirlərinin
duyğu və düşüncəsi ilə zənginləşdirir.
Ona görə də bu əsərlərin forma bitkinliyini
məzmun keyfiyyəti tamamlayır".
Sevda İbrahimova çox məsuldar bəstəkardır. Onun
musiqi həyatı verdiyi əsərlərin adlarını
yazsaq, uzun bir siyahı yaranar. Unudulmaz şəhidlərimizin
əziz xatirəsinə həsr edilmiş "Vətən
şəhidlərinə", "Qəmginliklər",
"Sənin üçün darıxıram,
Şuşam", "Vətən düşüncələri"
təsiredici gücünə və lirik məqamlarına
görə fərqlənir. Bu əsərlərdə musiqinin
yardımı ilə vətən sevgisi dil açıb danışır.
Musiqi o qədər bitkin və məzmunlu işlənib ki,
adamın gözləri qarşısında işğal
olunmuş torpaqlarımızın ağrı-acıları
canlanır. Yurd yerlərimizlə bağlı Sevda
xanımın musiqiləri öz dərinliyi ilə
seçilir. Babası tarzən Qurban Pirimova həsr etdiyi
"Qurbansız qalan tarım" əsəri simli orkestr
üçün yazılmış elegiya-xatirə
janrının ən bitkin nümunələrindən biridir.
Sevda İbrahimovanın əsərləri bu gün
dünyanı dolaşır. ABŞ, Fransa, İsveç,
Almaniya, MDB ölkələri, Əlcəzair, Türkiyə...
kimi ölkələrin möhtəşəm konsert salonlarında
azərbaycanlı bəstəkarın əsərləri
məharətlə ifa olunur. Onun musiqisinə beynəlxalq
aləmdə böyük maraq var. Bir sıra müsabiqələrin,
festivalların qalibi olan, müxtəlif plenum və
qurultaylarda, mədəniyyət günlərində iştirak
edən Sevda İbrahimova 2001-ci ildə Amerika Bioqrafiya İnstitutu
tərəfindən "İlin qadını" adına
layiq görülmüşdür.
Mükəmməl yaradıcılıq yolu,
özünəməxsus məziyyətləri, musiqisinin
aydınlığı, sadəliyi, gözəlliyi ilə
seçilən Sevda İbrahimova 1966-cı ildən
Bəstəkarlar İttifaqının üzvüdür. Bu
illər ərzində qazandığı uğurlar çox
olub. Ən böyük xidməti isə əsərləri
ilə bərabər yetirmələridir. Ötən əsrin
ortalarından çalışdığı Bakı Musiqi
Akademiyasının Metodika və xüsusi pedaqoji
hazırlıq kafedrasının müdiri Sevda İbrahimova
2005-ci ildə ölkə başçısı İlham
Əliyevin sərəncamı ilə musiqi
mədəniyyətinin inkişafındakı
xidmətlərinə görə "Xalq artisti" fəxri
adına layiq görülmüşdür.
Təbiət etibarilə işıqlı insan, səmimi
və sədaqətli dost, həssas qəlbə malik Sevda
İbrahimova təkcə bəstəkar deyildir. O həm də
ən gözəl ifaçıdır. Ötən illərin
birində Müslüm Maqomayev adına Dövlət
Filarmoniyasında görkəmli
bəstəkarımızın yaradıcılıq gecəsi
keçirilirdi. Bir neçə əsərinin fortepianoda
xüsusi şövq və məharətli ifası ilə
Sevda xanım yaradıcılıqda böyük hadisə
sayılan ifaçılıqla bəstəkarlığın
vəhdətini məharətlə nümayiş etdirdi.
Özündən bu barədə soruşanda belə deyir:
"Mən müəyyən səbəblərə
görə fəaliyyətimin istiqamətini əsasən
pedaqoji və yaradıcılıq sahəsinə
yönəltmişəm. Amma elə əsərlərim var ki,
onlar mənim mənəvi ehtiyacımdan,
həsrətimdən, niskillərimdən doğulub. Bu
səbəbdən də onları özüm ifa
edəndə, sanıram ki, içimdəki yanğı daha
dolğun əks olunur. Xususilə də anama həsr etdiyim
"Əhvali-ruhiyyələr" adlı əsəri mən
bu mənada özüm ifadə etməyə çalışmışam.
Ən böyük arzum o olub ki, ustadım Qara Qarayevin bir
tövsiyəsinə əməl edim. O, həmişə
deyərdi ki, gərək hər birinizin musiqidə öz
adınız olsun. Çalışmışam ki, mən bu
çoxşaxəli, çətin sənət
aləmində öz ünvanımı yarada bilim. Musiqi
aləmi həm çox əfsunludur, həm də
mürəkkəb. Dərin ümmana bənzəyir.
Üzə bilməsən, mütləq batmaq
təhlükəsi var. Gərək əsər üzərində
işləyəndə kökünü, soyunu unutmayasan.
Yaradılan əsər o zaman yaşayır və uğur
qazanır ki, milli kökə bağlı olsun. Həyatım
boyu çox alicənab və diqqətli sənətkarlarla işləmişəm.
Bəlkə də buna görədir ki, indinin
özündə də şirmayı dillərə toxunanda,
not dəftərinə nəsə qeyd edəndə
üzərimdə sanki onların baxışlarını
duyuram. Hərdən ekrandan, efirdən qəribə
musiqilər eşidirəm (əgər buna musiqi demək
mümkünsə - F.X.), qalıram məəttəl.
Sənətdən xəbərsizlər belə
məsuliyyətsiz hərəkətlərə necə yol
verirlər? Təkcə Azərbaycan musiqisindən deyil,
Şərq, xüsusilə Hindistan musiqilərindən
müəyyən parçalar sintez edərək
qatmaqarışıq bir şou yaradırlar. Axı bizim
çox zəngin musiqimiz, peşəkar
bəstəkarlarımızın yaratdığı
gözəl nümunələr ola-ola qondarma, dadsız-duzsuz,
şit "mahnı"lara necə yer vermək olar?
Əvvəllər də belə "yaradıcı"
insanlar var idi. Amma onları kim idi ekrana, efirə buraxan?! Bu
yaxınlarda telekanalların birində iki müğənninin
bir-birinə göndərdiyi qeyri-etik mesajları
eşidəndə sarsıldım. Azərbaycan ekranında
müğənnilər arasında kimin birinci soyunması
uğrunda dava gedir. Biz hansı əsrdə
yaşayırıq? Bəlkə biri ağlını itirib?
Onun səviyyəsiz danışığını tamaşaçıya
təqdim etmək bu qədərmi zəruridir? Bütün
bunlardan sonra mən özümə mənəvi ustad
saydığım Üzeyir Hacıbəyovun, müəllimim
Qara Qarayevin, böyük bəstəkarlarımızdan Tofiq
Quliyevin, Emin Sabitoğlunun və onlarca başqalarının
narahat ruhu qarşısında xəcalət
çəkdim".
Yüzdən artıq romans və mahnının
müəllifi olan, əsərləri görkəmli
müğənnilər - Şövkət
Ələkbərova, Zeynəb Xanlarova, Xuraman Qasımova, Flora
Kərimova, Akif İslamzadə tərəfindən ifa
edilmiş, 40 ilə yaxın zaman kəsiyində Bakı Musiqi
Akademiyasında müəllim işləyən kafedra müdiri,
professor, bəstəkar-pianoçu Sevda İbrahimovanın
keçirdiyi bu pəjmürdəli hisslər bizə də
təsir etdi. Yəqin ki, Mədəniyyət və Turizm
Nazirliyinin telekanallarla birlikdə qəbul etdiyi
bəyannamədəki şərtlər dəqiq yerinə
yetirilmədiyi üçün müəyyən
tədbirlərin görüləcəyi tezliklə
reallaşacaq. Ümid bunadır!
Azərbaycan.-2007.-7 fevral.-S.8.