Qılman İ.
Mahir ifaçı
Biz onun adıını
çəkərkən dərhal möcüzəli qarmonu
yadımıza duşür. Zakiri qarmonçu, qarmonu isə
Zakirsiz təsəvvür etmək çox çətindir. El
içərisində qarmonçalan Kor Əhəd
məşhur idi. O, bu alətdə cüzi dəyişiklik
etməklə onu milli musiqimizin əvəzsiz bir aləti kimi
şöhrətləndirmişdir. Ondan sonra bir-çox
cavanlar da bu alətdə xalq mahnılarını, el havalarını
məharətlə çalaraq, xalqın ürəyinə yol
tapmışdılar. Teyyub Dəmirovun adı dillər
əzbəri olmuşdu. Sonralar Məmmədağa və
başqaları da xalq tərəfindən
minnətdarlıqla
qarşılanırdı. Hələ uşaqlıq
illərindən respublikada keçirilən bütün olimpiada
və festivallarda öz qarmonu ilə çıxış edən
və yüksək mükafatlar qazanmış Mirzəyev bu
gün vətənindən daha uzaqlarda böyük
mükafatlara layiq görülür. Son illər ərzində
onun qarmonunun səsi 24 ölkəyə
yayılmışdır. Əfqanıstanda, Hindistanda,
Polşada, Macarıstanda, Livanda, Malidə və başqa Avropa
və Asiya ölkələrində milyonlarla
tamaşaçıların alqışlarını
qazanmışdır, 1982-ci ildə Vyetnamdakı
çıxışı möcüzəyə
çevrilmişdi. 0, Vyetnamın fəxri
vətəndaşı adına layiq
görülmüşdü. Zakir 1979-cu ildə
Brüsseldə keçirilmiş dünya
musiqiçilərinin müsabiqəsində də iştirak
etmişdir. Buraya dünyanın hər tərəfindən
ustad sənətkarlar toplaşmışdı. Onlardan hər
birinin çıxışı fövqəladə bir
hadisəyə çevrildi. Zakir bu müsabiqə barədə
belə deyirdi: «Mən müsabiqədə
çıxış edənləri dinlədikcə
fikirləşirdim ki, mən necə eləyim ki,
salondakıları heyrətləndirə bilim. Çox
fikirləşəndən sonra belə qərara gəldim ki, ifa
zamanı gözlənilmədən qarmonu çevirib sol əlimlə
çalım. Elə də etdim. Birdən salonda
elə gurultu qopdu ki, özüm
də məəttəl
qaldım. Bu alqışlar
barmaqlarıma sanki təzə qüvvət verdi, daha
həvəslə çalmağa
davam etdim. Çalıb qurtarandan sonra
da məni səhnədən buraxmaq istəmirdi. Mənim belə
çalğım qarmon
tarixində ilk möcüzə
oldu və bütün avropalıları
heyrətə saldı».
Zakir Mirzəyev bu müsabiqədən qızıl
medalla qayıtmışdı.
Onun Avropaya son səfəri bu il may ayında
olmuşdu. Üzeyir Hacıbəyovun Vyana şəhərində
heykəlinin açılışı,
olmalı idi.Azərbaycandan
Mədəniyyət və
Turizm naziri Əbülfəs Qarayev başda olmaqla oraya bir nümayəndə
heyəti getmişdi.
Zakir də onun tərkibində idi. Başqa yerlərdən də
oraya nümayəndələr
gəlmişdi. Zakir rəsmi
hissədən sonra öz qarmonu ilə çıxış
etmişdi. O, qarmonda
Motsartın «Türk marşı»nı
ifa etmiş və tamaşaçıların
gurultulu və sürəkli alqışlarını
qazanmışdı. Vyana
əyalət parlamentinin
sədri Stübenballa
öz heyrətini bildirərək demişdi:
- Mən bu vaxtadək Motsartın əsərinin
qarmonla ifa edilməsini nə görmüş, nə də eşitmişdim.
Bunlardan başqa Zakirin Tehranda, Təbrizdə, İsfahandakı çıxışları
da həmişə alqışlarla qarşılanırdı. Təbrizdə
fars dilində
dərc edilən qəzetlərdən biri «Fars Azərbaycan» qəzeti 1993-cü il qastrol zamanı Zakirin çıxışlarına
belə qiymət vermişdi: «Ürəyi çırpmır barmaqlarında»
adlı məqalədə
yazılmışdı: «Zakir
Mirzəyev bu gün öz qarmonunu dilə gətirərkən, sanki ulu dağlarımızm seyrinə düşürük.
Savalanın saysız-hesabsız tarixi kitablarını vərəqləyib qəhrəmanlıq
rəmzini öyrənirik.
Musiqinin uca zirvəsində Şəhriyarın ürək
döyüntülərini, eşidirik, onun pıçıltılarından ürəyimiz kövrəlir,
bayatımız ağıya,
ağımız isə
fəryada çevrilir».
Tehranın «Əxbar» qəzeti isə Zakir sənətinə daha yiiksək qiymət verərək yazırdı: «İranda qarmon heç zaman tək bir alət kimi
səhnəyə yol tapmamışdı. Ancaq «Rudəki»
salonunda iki gecə verilən konsert sübut etdi ki, bu
alət haqqında çox söz demək olar». Axır illərdə Zakir Mirzəyevin görkəmli
Azərbaycan bəstəkarı
Tofiq Bakıxanovla yaradıcılıq əməkdaşlığı
bu mahir ifaçının yaradıcılığında
tamamilə yeni imkanlar açmışdır.
Bəstəkarın simfonik orkestr
üçün yazdığı
konsertin qarmon üçün işlədiyi
variantda Zakirin çıxış etməsi
musiqi tariximizdə yeni bir hadisə
olmuşdu. Bu konsert qarmonun orkestr ilə vəhdət təşkil
edə biləcəyinə
parlaq bir sübutdur. Zakir Mirzəyev ifaçılıqla
yanaşı elmi tədqiqat işi ilə də məşğuldur. O, bu
yaxınlarda qarmon ifaçılığı haqqında
dissertasiyada müdafiə
edib, sənətşünaslıq
elmlər namizədi elmi adına
layiq görülmüşdür.
Püxtələşmiş sənətkar musiqi
tariximizdə özünə
layiq fəxri bir yer tutur.
Mədəniyyət.- 2007.- 16 fevral.- S. 6.