Nüşabə
“Sarı gəlin”in
sarı simi
Bizim musiqilərimiz isə istər erməni, istərsə də digər xalqların ifaçılarının albomunda ən yaxşı halda anonim kimi yer alır. Bəzən
isə
albomu buraxan musiqi şirkəti həmin mahnının
öz həmvətəninin
yaradıcılıq məhsulu
olduğunu iddia edir. Bizim başıbəlalı xalq mahnımız "Sarı
gəlin"dir ki, ermənilər bu musiqinin onlara
aid olduğunu dönə-dönə vurğulayır. Hətta müxtəlif dünya səviyyəli müsabiqələrdə,
konsertlərdə ermənilər
bu mahnını böyük bir həvəslə öz dillərində ifa edirlər. Musiqimizin ermənilər tərəfindən
mənimsənilməsinə bir sıra hallarda
biganə qalan isə qardaş Türkiyədə fəaliyyət
göstərən bəzi
musiqi şirkətləridir.
Bildiyiniz kimi türk musiqi şirkətləri istehsal
olunan hər bir albomu onlarla
Avropa ölkəsinə
çıxara bilir. Bəzi hallarda isə bu audivizual
məhsullar fərdi qayda da dünyanın
bir çox ölkələrinə gedib
çıxır. Qeyd
edək ki, Azərbaycan bəstəkarlarının, xalq mahnılarının ifaçıları olan türk müğənniləri öz albomlarında, kliplərində
mahnının müəlliflərini nədənsə
bəyan etməkdən imtina edirlər.
Bunun əsas səbəblərindən biri
isə müəllifə
çatacaq qonorardır.
Yəni, bizim mahnılarla populyarlıq qazanan türk müğənniləri əldə
etdikləri gəliri mahnının əsil müəllifi ilə bölmək istəmir. Buna görə də, vəziyyətdən
çıxış olaraq
audio və video məhsulların üzərində mahnının
müəllifi anonim olaraq yazılır. Deməli, bu zaman hər hansı bir Azərbaycan mahnısının
tanınması baş
tutmur. Bu zaman isə üzdəniraq qonşularımız
həmin ölkələrdə
müəllifi bəlli
olmayan Azərbaycan musiqisinin hazır "müəllifi"nə çevrilir. Yenə də qayıdaq "Sarı gəlin" mahnısına. Yadıma gəlir ki,.
xalq musiqisi ilə bağlı
muğam ifaçılarımızla apardığımız müsahibələrin birində
sənət adamları
qeyd etmişdilər ki,
erməni dilində
"sarı"
və
"gəlin"
kəlmələri yoxdur.
Amma bu gün
onlar bu kəlmələrlə bir
çox dünya ölkələrində səhnədə
bu mahnını
həyasızcasına ifa
edirlər. Bizirn
müğənnilər isə
qalırlar kənarda.
Qeyd edək ki, bu xalq
mahnımız türk
qardaşlarımızın repeıtuarında da geniş yer tutur. Xüsusilə, Türkiyənin Ərzurum
hissəsində "Sarı
gəlin" bir qədər başqa formada ifa edilir.
Və bu mahnı xalq mahnısı kimi deyil, ezgilər şəklində dinləyicilərə
təqdim olunur. Amma daha öncələr
türk telekanallarında
bizim bu və ya başqa
xalq mahnılarımız
müəllifi bəlli
olmayan əsərlər
qismində türk dinləyicilərinə təqdim
olunurdu. Bir neçə gün öncə isə Türkiyənin 'TRT1" telekanalı
bu ənənə"ni pozdu. Xor kopellası ilə birgə türk müğənniləri
tərəfindən ifa
olunan "Sarı gəlin" türk tamaşaçısına titrlər
vasitəsilə belə
təqdim olundu: "Sarı gəlin" Azərbaycan xalq mahnısı". Mahnının
solo ifaçıları
isə Adilə Kurt Karatepe və
Aysun Gültəkin idi. Görəsən, uzun bir zaman
kəsiyinə qədər
azərbaycanlı müəlliflərin
hüquqlarını tanımaq
istəməyən türklər
niyə birdən-birə bu addımı
atdılar? Səbəbi
isə son zamanlar türk mətbuatının prioritet
mövzusu olan erməni jurnalistinin ölümüdür. Konkret
desək, səbəb
hər bir erməninin dəfn mərasimində səslənən
"Sarı gəlin"dir. Bu dəfn
mərasimində ermənilər
bu mahnını məhz özlərinin milli musiqisi kimi təqdim etdilər. Sən demə türk
həmrəyliyi üçün
hər hansı bir erməninin öldürülməsi, onun
dəfnində isə
məhz həmin mahnının səsləndirilməsi
vacibmiş. Sən demə, bundan sonra türklər başa düşəcəklərmiş
ki, bu erməni
deyilən millət göründüyü kimi
də məzlum deyilmiş. Sən demə, bu hadisə
sevilən türk sənətçisi Bülent
Ərsoyun "erməni
kimi üstümə-üstümə gəlmə"
fikirlərini səsləndirməsinə
səbəb oldu. Çünki, həm türk, həm də azəri xalqlarının ortaq musiqisinə ermənilərin
əl uzadaraq yiyələnməsi faktı
məhz belə ortaya çıxa bilərdi. Türklər bu hadisənin
tam mahiyyətini başa düşdükdən
sonra anladılar ki, "erməni soyqırımı qapazı"
da onların başına elə-belə vurulmur. İndi onlar sayıqlığı daha
da artırmalı və bü cür həssas məsələdə bizimlə
həmrəylik nümayiş
etdirməlidir. Əks
təqdirdə hər
hansı erməni iddiaları qarşısında
bizim kimi Türkiyə də bəzən çaş-baş
qala bilər.
Palitra.- 2007.- 2 fevral.- S. 8