Kamiloğlu V.
İndi
əsl müğənni tapmaq çətindir
Həsənağa
Qurbanov: “Sənətkar o kəsdir ki, öz xalqının
milli-mənəvi dəyərlərini qoruyub saxlayır”
Əslində, onun xüsusi təqdimata ehtiyacı yoxdur. Müsahibimiz əfsanəvi
“Dan ulduzu” ansanblının rəhbəri,
əməkdar incəsənət
xadimi, Bakı şəhər Mədəniyyət
İdarəsinin rəisi,
görkəmli musiqişünas
Həsənağa Qurbanovdur.
-Həsənağa müəllim, mümkünsə
şəxsi həyatınızdan
və sənətə
gəlişinizdən danışardınız.
-1956-cı il iyulun 20-si qədim Naxçıvan şəhərində
dünyaya göz açmışam. 5 yaşımda
məktəbə gedirdim.
13 yaşımda olarkən
əmək kitabçam
açıldı.
Naxçıvan Dövlət
Musiqili Dram Teatrında Şıxəli
Qurbanovun “Sənsiz” piyesi hazırlanırdı.
Əsəri fortepianoda
ifa etmək lazım idi. Baxmayaraq mən onda musiqi məktəbinə
gedirdim, amma yetərincə pianoçu
kimi uğurlar əldə etmişdim.1972-ci ilə
qədər Naxçıvan
Dövlət Musiqili Dram Teatrında pianoçu, sonra bədii rəhbər vəzifəsində çalışmışam.
Cəmi 15 yaşım
var idi. O zaman həmin teatrda bəstəkar Süleyman Ələskərovun
“Hardasan, ay subaylıq”, “Sevgilim qız axtarır” operettalarını tamaşaya
qoydum.
1972-ci ildə A.Zeynallı
adına Kollecə daxil oldum.Görkəmli
dirijor Eduard Davuzovun sinfinə düşdüm. Həmin
müddət Moskvadan bir neçə incəsənət xadimi gəlmişdi. Və onlar məni təhsilimi davam etdirmək üçün
“Arisin” adlı məktəbə dəvət
etdilər. Ancaq təəssüf ki, valideynlərim məni buraxmadı. 1976-cı ildə A.Zeynallı adına Kolleci fərqlənmə diplomu ilə bitirdim və həmin ildə Azərbaycan Dövlət Musiqi Akademiyasına daxil oldum. Bu dəfə
isə professor, dövlət mükafatı
laureatı, görkəmli
bəstəkarımız Cahangir
Cahangirovun sinfinə qəbul edildim.İxtisasım xor dirijoru idi. Akademiyanın 2-ci kursunda oxuyarkən, ilk dəfə məni Ş.Qurbanov adına Musiqili Komediya Teatrına dirijor işləmək üçün göndərdilər.
1986-cı ildə RFSR-in xalq artisti,
dünya şöhrətli
dirijor Mart Ermlenin sinfində dirijorluq peşəsinin sirlərini öyrəndim.
1991-ci ilədək o teatrda çalışdım.
Çox uzun çəkmədi ki, teatrdan ayrıldım.
Tale elə gətirdi ki, mən həmişəlik
“Dan ulduzu” ansamblına gəlməli
oldum. Onu da qeyd edim
ki, həmin il Gülarə xanım dünyasını
dəyişdi. Və mən ansambla bədii rəhbər keçdim. O vaxtdan bu günə kimi “Dan ulduzu”
ansamblının bədii
rəhbəriyəm.
2001-ci ildən isə
Bakı şəhər
Mədəniyyət İdarəsinə
rəis təyin edildim. Əməkdar incəsənət xadimi fəxri adını daşıyıram.
- “Dan ulduzu”nun fəaliyyəti hal-hazırda nə yerdədir? Ümumiyyətlə, ansambl
fəaliyyət göstərirmi?
- “Dan ulduzu” ansamblı fəaliyyətini
mənə elə gəlir ki, həmişə davam etdirəcək. Ansamblın
fəaliyyəti öz
yerindədir. Yəni biz AzTV-yə
məxsus bir kollektivik. Bir neçə vaxt idi ki, yeni
lentlər yazılmırdı.
Amma bizim hələ efirdə getməmiş çox lent yazılarımız var. Həm “Dan ulduzu” ansamblının
rəhbəri kimi, həm də Bakı şəhər Mədəniyyət İdarəsinin
rəisi kimi bir çox məhsuliyyətlərim var.
-Gülarə xanımdan
sonra həmin kollektivi idarə etmək sizə ağır olmadı ki?
- Düzünü desəm,
yox. Çünki onun sağlığında
belə ansamblın aranjımanlarını mən
edirdim. Onlarla birgə qastrol səfərlərinə gedirdim.
Əlbəttə ki, mən heç vaxt Gülarə xanımın yerini verə bilmərəm. Bu həm ifaçılıqda,
həm də sənətdə belədir.
1991-ci ildə respublikada
bir çox hadisələr baş verdi. Bu, “Dan
ulduzu” musiqi kollektivinə də öz təsirini göstərdi. Ansamblın
lentləri pozulur, kollektiv yavaş-yavaş konsert salonlarından uzaqlaşdırılırdı. Geri dönüb baxanda görürük ki, bizim kollektiv
o çətin prosesi keçə bildi. Yəni “Dan ulduzu” ansamblı
qorunub saxlandı. “Dan ulduzu” ansanblı
bu gün var, yaşayır və ifaçılıq
mədəniyyətimizdə özünə məxsus yer tutur.
- Sizin “Dan ulduzu” ansanblınız hər zaman gənclərə dəstək
çıxıb. Buna
sübut olaraq, müğənni Aygün
Bəyləri, Aygün
Bayramovanı misal gətirmək olar. O zaman həmin sənətçilər sənətdə
yeni addımlarını
atmağa başlayırdılar.
Bir müğənni kimi onlar “Dan
ulduzu” ansamblından nəyi öyrənə bildilər?
- Gülarə xanımın
vaxtından indiyə qədər bu ansanblın yazılmayan özünəməxsus adət-ənənələri var.
“Dan ulduzu” elmi-musiqili bir laboratoriyadır. “Dan ulduzu” kollektivinin o zaman Hüseynağa
Hadıyev, Ruhəngiz
Musəvi, Əli Mirəliyev, Xədicə Abbasova, Zaur Rzayev kimi müğənnilərin
püxtələşməsində rolu olub. 1999-cu ildə Bakı şəhərində açıq
havada bizim konsertimiz oldu. Həmin konsertdə Aygün Bəylər bizim ansamblda oxumaq istədiyini bildirdi. Və biz də məmnuniyyətlə
qəbul etdik. Eyni zamanda, Aygün
Bayramova da məhz ilk addımlarını
belə başlayıb.
Yəni gənclərin
axtarışı istər
müğənni kimi,
istərsə də instrumental heyətə dəvət etmək bizdə bir növ adət halına düşüb.
Bizim kollektiv bəlkə də dünyada yeganə kollektivdir ki, 1967-ci ildən bu günə
qədər ictimai əsaslarla fəaliyyət
göstərir. “Dan ulduzu” heç zaman büdcədən, yaxud qeyri bir
maliyyə mənbəyindən
maliyyələşməyib. Bütün bunların hamısı çox zadəgan bir xanım, ana, müəllim, bəstəkar, tənqidçi,
sənətşünaslıq elmləri namizədi Gülarə xanım Əliyevanın səyi və əməyi nəticəsində meydana
gəlib.Və biz bundan sonra
çalışdıq ki,o
ənənələrə
yenilik gətirməsək
də, sadəcə xələl gətirməyək.
Amma yeniliklər də var. Kollektiv
üzvləri gəncləşir.
Ansambla günü-gündən yeni ifaçılar gəlir. Estafeti yavaş-yavaş gənclərə verməliyik.
- Artıq 7 ildir ki, Bakı şəhər
Mədəniyyət İdarəsinin
rəisi vəzifəsini
daşıyırsınız. Maraqlıdır, siz bu idarəyə rəis təyin olduqdan sonra nə kimi yeniliklər
baş verib?
-Mən iki faktı nəzərinizə
çatdırmaq istəyirəm.
1959-cu ildən Bakı
musiqi məktəblərində
idarəetmə cihazı
ilə təchizat yox idi. Bu
gün artıq bir çox musiqi məktəblərində
bu problem öz həllini tapıb. Bakı musiqi məktəblərində
artıq kompyuter sistemi var. Həmçinin
siz bilirsiniz ki, “Cəngi” rəqs qrupu da Mədəniyyət İdarəsinin nəzdindədir.
3-4 il bundan əvvəl bu ansambl uçuruma doğru gedirdi. Amma bu gün
“Cəngi” son dərəcə qədim rəqsləri ilə modern bir ansambl
kimi fəaliyyətdədir.
Mən incəsənətin
sabahına inanıram.
Əminliklə deyə
bilərəm ki, Bakı musiqi məktəblərində çox
savadlı şagirdlər
yetişir.
-İncəsənətimizə bu gün bir
çox ifaçılar
gəlir. Onların arasında musiqi savadı olanlar və olmayanlar var. Bəzi ifaçılar H.Əliyev
adına Sarayda qadağa qoyulmasına baxmayaraq, yenə fonoqramdan istifadə edirlər. Bunun qarşısını almaq
üçün, sizcə
nə kimi tədbirlər görmək
lazımdır?
-2002-ci ildə mən
bu vəzifəyə yeni təyin olunmuşdum. Fevral ayında Bakı şəhərində fonoqram
oxumağa qadağa qoyulması haqda bir sərəncam verdim. Sonra elə
oldu ki, yenidən bu cərəyan başladı.
Tamaşaçılara elə
gəlir ki, mədəniyyət əldən
gedir. Yəni keçmişdə var idi, indi isə
yoxdur. Bu gün müğənni həddən artıq çoxdur. Bizim musiqiçilər efir məkanından düzgün
istifadə etməlidirlər.
Oxumaq sadəcə görünmək xətrinə
deyil. Əgər müğənni, aktyor, sənətkar səhnəyə
çıxırsa o,
ilk növbədə öz xalqının milli-mənəvi dəyərlərini qoruyub
saxlamalıdır.
Vüqar Kamiloğlu
İki sahil.-2007.-16 fevral.-S.6.