Banu
Avropa
qapılarını müsəlmanların üzünə
çox da həvəslə açmır"
Gənc tenor Samir
Cəfərov deyir ki, ifaçılarımızın
dünya səhnəsinə çıxmasını
əngəlləyən amillərdən biri də budur
Akademik Opera və Balet
Teatrının səhnəsində "Traviata" operası
oynanılanda tamaşaçılar gənc istedadla
tanış olmaq imkanı qazandılar. Teatrın solisti
Samir Cəfərov ilk partiyasını bəlkə də
çoxlarının gözləmədiyi uğurla ifa etdi. Tamaşanın uğurlu sorağı tezliklə
Moskvaya - Samir Cəfərovun təhsil aldığı Qalina
Vişnevskaya adına Musiqi Mərkəzinə də
çatdı. Mərkəzin rəhbəri Qalina Vişnevskaya
və başqa görkəmli sənətkarların imzası
ilə aldığı təbrik teleqramı gənc tenoru daha
da sevindirib. O, ilk uğurundan doğan hisslərini
bizimlə bölüşdü.
- "Traviata" ilk oynadığım tamaşa olduğu
üçün uğurlu sayıram. Həm də
ömrümdə bu qədər rahat oxumamışdım.
Böyük səhnədə olmağıma baxmayaraq,
özümü həddən artıq rahat hiss edirdim. Aura da
çox yaxşı idi. Mənə yaradılan bu
şəraitə görə teatrın direktoru Akif
müəllimə minnətdaram! Deyilənlərə
görə, öhdəsindən gəldim. Xatırladım ki,
mən musiqi təhsilimi Rusiyada davam etdirmişəm. Orada bir
il təhsil haqqı ödədim. Sonra istedadımı
görüb məndən təhsil haqqı almadılar.
Məlumat üçün bildirim ki, həmin
mərkəzdə bir il təhsil almaq 10.000 ABŞ dollarına
başa gəlir. Beləliklə, mənim səsimi
bəyənib 20 min dolları almaqdan vaz keçdilər.
Mən Avropada Rusiyanı təmsil edirdim. Qalina Vişnevskaya
adına Musiqi Mərkəzinin üzvü olduğum
üçün məni konsertlərə, festivallara
göndərirdilər. İndi də mənim yolumu
gözləyirlər. "Riqoletto" tamaşasında
əsas partiyalardan birini ifa edəcəyəm. İnşallah,
Böyük Teatrda səhnələşdirilən bu
əsərdə oxuyacağam.
- Musiqi Mərkəzində oxuyarkən hansı mühüm
partiyaları ifa etdin, hansı ölkələrdə oldun?
- Orada operalarda iştirak etmirdim. Ariyalar, duetlər oxuyurduq,
konsertlərlə çıxış edirdik. İtaliyada,
Avstriyada, Latviyada, Rusiyanın bir çox
şəhərlərində olduq. Əsasən Rusiyanın
mədəniyyət günlərində iştirak edirdik.
Təhsil aldığım müddətdə Bakıda
Monserrat Kabalye ilə bir səhnədə oxudum. Yeri gəlmişkən,
onunla 2009-cu ilə qədər müqaviləm var.
Azərbaycanda isə ilk dəfə olaraq operada
çıxış etdim. Qeyd edim ki, Musiqi Akademiyasında
müəllimim Fidan Qasımova olub. Özüm isə
Pavarotti, Karelli, Karrerasın necə oxumasına
kasetlərdə qulaq asırdım. Ariyaları da
özbaşına öyrənirdim.
- Deməli, Moskvaya getməzdən öncə burda musiqi
təhsili almışdın. Bəs Moskva mühiti
sənə nə verdi?
- Burada öyrəndiklərim böyük məktəbin
ibtidai sinfinin məlumatı idi. Moskva məktəbi
mənə oxumağın nə demək olduğunu
öyrətdi. Çünki o məktəb həddən
artıq peşəkar məktəbdir. Səs
ifaçılığı dərslərin, demək olar, 20
faizini təşkil edir. Dərslərin yerdə qalan
hissəsi səhnə danışığı, diksiya,
düzgün nəfəs, oxu texnikasının
öyrədilməsinə həsr edilir.
Moskvada özümü imtahanda olduğum kimi hiss edirəm.
Sanki hər çıxışımla imtahan verirdim. Moskvada
oxuduğum bütün salonlarda Qalina Pavlovna olurdu.
Bütün tamaşaçılar mənim üçün
bir kənarda qalırdı. Hiss edirdim ki, onun üçün
oxuyuram. Çünki o, səhvlərimi mənə sonra deyir.
Bu isə mənim inkişaf etməyim üçün
çox vacibdir.
Təəssüflər olsun ki, bizim Musiqi Akademiyasında
həddən ziyadə gözəl səslər olsa da,
tələbələr, demək olar, yüksək
səviyyəyə çata bilmirlər. Düzdür,
onların istedadları var, sadəcə, həmin
məktəb yoxdur. Məktəb olmadığından
uşaqlar çox əziyyət çəkirlər. Mən
bunu müəllimlərin özünə də
demişəm. Buradakı müəllimlərin çoxu,
demək olar, səhnə görməyiblər. Səhnənin
hissiyyatından, aurasından xəbərsizdirlər.
Çünki onlar səhnədə oxumayıblar.
Müəllimin ilk növbədə səhnə
təcrübəsi olmalıdır.
Deyilənlərə görə, Azərbaycanda yeganə Avropa
tenoru mənəm. İndi bizdə avropasayağı ifalar
yoxdur. Bizim Azər Zeynalov, Həsən Enami kimi milli
koloritdə oxuyanlarımız var. Ancaq bu sırf italyan
məktəbi deyil. İndi bir neçə tenorla
işləyirəm. Onları üzə çıxarmağa
çalışacağam. Pis çıxmasın, bizim
heç Tbilisi səhnəsində oxumağa səsi
çatan ifaçılarımız yoxdur.
- Xanım Kabalye ilə əməkdaşlığınız
necə yarandı?
- Konsertlərdə məni dinləyənlər səsim
barədə ona məlumat vermişdilər. O da məni
dəvət etdi. Hətta mən oxuyandan sonra Kabalye
ağladı. Dedi ki, çoxdandır belə tenor
eşitmirmiş. Sonra da "milli bir əsər oxu" dedi.
Mən də "Bayatı-Şiraz" muğamını
oxudum. "Bu nə olan şeydir?" deyə Kabalye
təəccübləndi. O, musiqinin sehrinə
düşmüşdü.
- Moskva kimi böyük bir şəhərdə nüfuzlu
məktəbi buraxıb Bakıya qayıtmağa səni
nə məcbur etdi?
- Orada qalmağım üçün Azərbaycan
dövlətinə müraciət etsəydim, şərait
yaradardılar. Müəllimim, böyük tenor Maysuradze
deyirdi ki, öyrəndiklərimin bədənimə adaptasiya
olması üçün vaxt lazımdır. Mən burada
heç nə itirmədim, əksinə qazandım.
"Traviata"dan sonra məndə böyük bir istək
yarandı ki, "Koroğlu"nu, "Toska"nı,
"Riqoletto"nu oxuyum. Bunlar mənim üçün
çox önəmlidir. Hər halda, bir neçə ildən
sonra Avropa qapıları mənim üzümə
açıq olar.
- Səsin geniş imkanlarının açılması
üçün mütləq Avropa ölkələri
lazımdır?
- Mütləq... Ən azı Moskva lazımdır. Moskva
tramplindir, böyük məktəbdir. Orda öyrənməli
çox şeylər var. Düzdür, Avropa ilə
müqayisədə Rusiya əyalət təhsili verir. Avropada
məhz vokal texnikasının incəlikləri
öyrədilir. Mən artıq Moskva tramplinini
keçmişəm. İndi üzü Avropayayam. "La
Skala", Milan... Hər bir opera ifaçısının
ən böyük arzusu bu qapıları açmaqdır.
Dünyada muğamlar çoxdur - hind, türk, İran,
Azərbaycan muğamı var. Amma muğamın mərkəzi
Azərbaycandır. Necə ki, İtaliya operanın
mərkəzidir. Türkiyədə, İranda,
Əfqanıstanda bizim muğamları oxuyanda, ifa nə
qədər xoşagələn olsa da, istər-istəməz
fikirləşirsən ki, bu o deyil. Əgər biz İtaliyaya
gediriksə və oxuduğumuz yüksək
səviyyədə deyilsə, onlar bunu dərhal hiss
edirlər. Yəni kök ordadır, ondan
bəhrələnmək lazımdır.
- Səncə, Avropa ölkələri qapılarını
hər opera müğənnisinin üzünə asanlıqla
açır?
- Əlbəttə ki, yox... Araz Ağalarov məni İtaliyaya
göndərəndə bir neçə peşəkar
adamın yanında oldum. Onların sözündən belə
başa düşdüm ki, hətta mən italyanca oxuya
bilsəydim belə, orada mənə ehtiyac yoxdur.
Çünki İtaliyada italyandan ən azı 10 dəfə
yüksək səviyyədə oxumalısan. Gərək
öz üzərində çox çalışasan ki,
sənə ehtiyac olsun. Mən İtaliyada imtahanlar
verəcəkdim. Ancaq Kabalye onun konsertində oxumaq
üçün məni Bakıya dəvət etdi. Mən
də hər şeyi atıb Bakıya gəldim.
- İndi gəlməyinə peşmansan?
- Həm hə, həm yox... Bilirsiniz, mən tramplini
birdən-birə tullandım. Mən Kabalye ilə
oxumamalıydım. Çünki mənim opera səviyyəm
o dərəcədə deyildi. Təsəvvür edin ki, 1-ci
mərtəbədən 10-cu mərtəbəyə
tullanmışam. O səviyyəni saxlamaq
üçünsə mənim ehtiyatım yox idi. Bu
konsertdən bir il sonra özümə gələ bilmədim.
Çünki o səviyyədə oxumaq üçün
məndə təcrübə yox idi. Kabalyenin konsertindən
sonra Avropanın bəzi ölkələrində konsertlər
təşkil edirdilər. Ancaq onlardan imtina etdim. Çünki
hazır deyildim. O publikanın qarşısına
çıxmaq üçün hazır olmaq lazımdır.
Səhnəyə çıxıb oxumaya bilərdim və bu
mənə zərbə olardı. Mən özüm-özümə
qarşı böyük tənqidçiyəm.
Ancaq Kabalyenin yanında ustad-dərslər keçdim, onunla bir
səhnədə oxudum. Bu, çox önəmlidir. Bu
yaddaşımda həmişə qalacaq. Onun dərslərini
keçməyim haqqında mənə sertifikat verdi. Bu
sertifikatı hər oxuyana vermirlər. Belə opera
nəhəngi ilə eyni səhnədə oxumaq hər adama
qismət olan şey deyil. Bu mənada peşman deyiləm.
- Səncə, Bakıda oxuyub dünya opera teatrlarının qapısını
açmaq nə qədər realdır?
- Mümkündür. İstedad çayır otu kimi bir
şeydir, üstünü nə qədər örtsən,
yenə çıxacaq. Bizdə Əvəz Abdullayev kimi
bariton, Günay İsmayılova kimi gözəl oxuyanlar var.
Onlar hamısı Avropaya addım atacaq ifaçılardır.
- Bəs niyə bu qapı üzünüzə asan
açılmır?
- İlk növbədə, biz müsəlmanıq. Buna
görə çətindir. Avropalılar öz
xristianlarını həmişə öndə tuturlar.
Yaxşı ki, biz bir az italyanlara, ispanlara oxşayırıq.
Familiyaya fikir verməyən adamlar üzümüzə baxanda
"elə bizdəndir" deyirlər. Kabalye
həmişə məni "mister Cafarello"
çağırır. Deyir ki, "bizlərə
oxşayırsan"...
Ayna.-2007.-10 fevral.-S.19.