Mirzəbəyli İ.
“Muğam
dünəndən bugünə səs
körpüsüdür”
Sənət adamlarımız
“Yeni gün” adlı televiziya verilişinə baxırdıq.
Yaranışından kövrək və incə olan,
Qarabağ həsrətindən sonra daha da
kövrəkləşən muğam oxunurdu. Xanəndə
bütün olub-keçmişləri xatırlayaraq, sanki,
80—90 il əvvəlləri görmək üçün
baxışlarını harayasa, məchul bir
nöqtəyə dikmiş ahıl qocaya
dönmüşdü. Bu dəm onun xoşbəxt və ya
bəxtsiz olduğunu kəsdirmək qətiyyən
mümkün deyildi. Oxuduğu muğam Cabbarın, Seyidin,
Yaqubun, ən başlıcası atası Əkbərin
səsi olduğuna görə xoşbəxt idi xanəndə.
Baba yurdu Kolanının, düşmən tapdağında
qalan torpağın, daşın, yarpağın,
ağacın, çiçəyin, quşların səsi idi
oxuduğu muğam. Ona görə bəxtsiz kimi
görünürdü ifaçı.
Oxuyan Rafiq Abbasov idi. Muğam başa çatandan sonra suallar
başlandı. Ordumuzun hələ tam
formalaşmadığı illərdə
əsgərlərlə görüşündən,
birbaşa döyüş bölgələrində çoxsaylı
konsertlər verməsindən danışdı. Cəbhə
xatirələri də ifası kimi kövrək
hisslərlə yoğrulmuşdu. Həmin
görüşlərin, döyüşən ordu
qarşısında verdiyi konsertlərin bir çoxunda mən
də iştirak etdiyimə görə həmin hissləri
demək olar ki, bərabər yaşadıq və ...
...Və yenidən görüşüb xeyli söhbət
etdik. Muğam üstündə yazılan operalarımızda
ondan çox rolun ifaçısı olan, bütün
sənət adamlarını özünün müəllimi
hesab edən Rafiq Abbasovla olub-keçənlərdən
danışdıq. Müsahibim ömür yolunu qısa da olsa
vərəqlədi:
— Ağcabədi rayonunun Hacılar kəndində doğulub
böyüsəm də, ata yurdumuz Ağdamın Kolanı
kəndidir. Ona görə də gözümü açandan
muğam eşitmişəm. Uşaq olanda ən çox iki
ifanı sevirdim — atamın və Yaqub Məmmədovun
səsini. Atam əsasən şikəstələr oxuyurdu.
Xüsusən Qarabağ şikəstəsini böyük
zövqlə, məharətlə ifa edirdi. Yaqub
Məmmədovun ifasını isə iki yüz, üç
yüz il əvvəl muğam oxumuş sənətkarlardan
bugünkü xanəndələrə uzanan muğam
körpüsü kimi qəbul edirəm. Bu, bir faktdır ki,
həmin səc körpüsündən yüzlərlə
soydaşımız bəhrələnib. Mən Yaqub
Məmmədovu tanıyanda neçə yaşım
olduğunu xatırlamıram. Amma o yadımdadır ki, ustad
özü məni qaldırıb stolun (bəli, stulun yox,
stolun) üstünə qoyub dedi ki, oxu görüm, nə
oxuyursan. Oxudum, əhsən dedi. Böyük sənətkar
idi.
Ümumiyyətlə, uşaqlıqdan sözə,
sənətə, musiqiyə marağım olsa da, böyük
səhnəyə gəlişim çox dolanbaclı yollardan
keçib. Bir tərəfdən də məni daim
izləyən maddi ehtiyac həmişə əl-qolumu
bağlayırdı. Amma bunlara baxmayaraq ömrüm boyu
xeyirxah insanların köməyini görmüşəm.
İndi Opera Teatrında iştirak etdiyim hər tamaşadan
sonra üzümü göyə tutub deyirəm ki, ya Allah,
mənim xeyirxahlarıma kömək ol,
ölənlərinə rəhmət elə. Qısa bir
müddət oxuduğum Neft-Kimya İnstitutunda Malik
Ramazanzadə, fəhləlik etdiyim Səttarxan adına zavodda
İmran Rəsulov, Azərbaycan Dövlət
Mədəniyyət və İncəsənət Universitetinin
keçmiş rektoru Aslan Aslanov və nəhayət, Opera
və Balet Teatrının direktoru Akif Məlikov, sözün
həqiqi mənasında, heç zaman unuda
bilməyəcəyim, 55 illik ömrümdə ən
böyük xeyirxahım olan insanlardır.
Universitetin teatr və təsviri sənət fakültəsinin
musiqili komediya aktyoru fakültəsini fərqlənmə
diplomu ilə bitirmişəm. Böyük sənətkarlar Niyazi,
Mehdi Məmmədov, Əşrəf Quliyev, Ənvər
Dadaşov və başqa müəllimlərdən
özüm haqqında xoş söz eşidəndə elə
bilirdim ki, dünya mənimdir. Deyilənə görə,
Üzeyir Hacıbəyovun “Arşın mal alan”
operettasının tələbələr tərəfindən
hazırlanan tamaşasında Vəli rolunu (Telli
Mələkxanım Əyyubova idi) yaxşı
oynamışdım. Elə Aslan müəllimin mənim
haqqımda “Əhsən, afərin” — deməsi də həmin
tamaşadan sonra olmuşdu.
Ali məktəbdən sonra sərbəst təyinatla bir
müddət Ağdam Dövlət Teatrında və
Ağcabədidə Mədəniyyət Evində
çalışdım. Sonra yenidən Bakıya gəldim.
90-cı ilin ağır günləri idi. Həm işsiz idim,
həm də Bakıda heç kəsin ağlına
gəlməyən hadisələr baş verirdi. Yarvarın
22-də şəhidləri dəfn edəndə elə
bilirdim ki, məzara qoyulanlardan biri də mənəm.
Növbəti şəhidi dəfn edəndən sonra Opera
və Balet Teatrının solisti, köhnə dostum Arif
Qədimovla görüşdüm. Həddən artıq
emosional olduğuma görə Arif məni oradan
kənarlaşdırdı. Söhbət edə-edə onun
iş yerinə gəldik. Bu küçədə də eyni
vəziyyət idi. Şəhid tabutu gətirirdilər.
Üstündə şagird önlüyü var idi.
Hamının gözü yaşlı idi. Mən də
özümü saxlaya bilmədim və şəhid
uşağa ağı oxudum. Sən demə, izdihamın
arasında Opera və Balet Teatrının direktoru Akif
Məlikov da var imiş. Bunu böyük
sənətkarımız Kazım Əliverdibəyovun teatra
işə götürülməyim barədə Akif
müəllimə müraciətindən sonra
öyrənmişdim. Beləcə növbəti xeyirxahım
da Akif Məlikov oldu.
Bu teatrda çalışdığım 17 ildə “Leyli
və Məcnun”da birinci ərəb, ikinci ərəb, Zeyd,
İbn Səlam, Məcnunun atası, “Aşıq
Qərib”də Azançı, Xacə, Aşıq Səlim,
Mahmud Paşa, “Şah İsmayıl”da Zəvvar, “Gəlin
qayası”nda Əmioğlu və başqa rolları ifa
etmişəm. Həmişə ən çox sevdiyim rol
Məcnunun atası olub. Eyni zamanda teatrın qastrol
səfərlərində həm solist, həm də
aparıcı kimi müntəzəm olaraq iştirak
etmişəm. Bütün bunları ona görə deyirəm
ki, Akif müəllimin xeyirxahlığına öz imkanım
daxilində məsuliyyətlə cavab vermişəm.
Bu gün də Zeynəb Xanlarova, Arif Babayev, Qulu
Əsgərov, Gülxar Həsənova və digər opera
solistlərinin ifalarına dönə-dönə qulaq
asmağı, “opera oxumaları”ndan dərs almağı
böyük məmnuniyyətlə davam etdirirəm.
Çünki opera solisti üçün səs və
aktyorluq məharəti hələ hər şey deyil. Bu
qabiliyyətləri olan solist də hər gün, hər saat
öyrənməlidir...
Müsahibimə qulaq asdıqca düşünürdüm ki,
həyat bizi öz dolanbac yollarından keçirərək
istəklərimizə, arzularımıza qovuşdurur. Rafiq
söhbətini ən böyük istəyini dilə
gətirməklə bitirdi: — Ən böyük arzumuza —
Qarabağa qayıtmaq, sönən ocaqlarımızı
yandırmaq arzumuza da tezliklə çatarıq, inşaallah.
Hərdən ürəyimdən belə misralar keçir:
“Dönüb olaydıq qara daş, atılaydıq
Vətənə kaş”. Heç olmazsa daş kimi o
yerlərə dönmək istəyirəm. Sənət
adamlarının fəxri ad, tituldan da üstün qazancı
“torpaqlarımız düşməndən azad edildi”
sözünü tezliklə eşitmək olmalıdır.
Əminəm ki, bu, belə də olacaq.
Xalq qəzeti.-2007.-25 fevral.-S.7.