Məhərrəmova T.
Anadangəlmə aktyor
Əliabbas Qədirov özünü
olduğu kimi
xarakterizə etməyə
çalışırdı
Hər insanın Tanrıdan bir
ömür payı var. Bu ömrün vaxt biçimi də
Yaradanın məsləhətidir. Onun bu dünyada
qismətinə düşən ömür payı, yaşadığı
illərin sayı ilə götürsək, o qədər
də çox olmadı. Respublikanın Xalq artisti Əliabbas
Qədirov 60 yaşında dünyasını dəyişdi.
"Mənim ömür qatarım hansı dayanacaqdasa
dayanacaq, duracaq" - deyə qəfil ölümü
ürəyinə daman aktyor bu dünyanın ömür
adlı qatarını sakitcə tərk elədi... Lakin
səhnəyə həsr olunan ömrünün hər
anı mənalı keçdi.
Hələ
dünənə qədər səsi məşqlərdə,
tamaşalarda zalı titrədən aktyorun - zabitəli
səsi eşidilən bədii rəhbər və direktorun
ölümə belə sakitcə təslim olmasına nə
həmkarları, nə də tamaşaçılar uzun zaman
inana bilmədilər.
Xarakterim
belədir
Teatr
sənətinə həvəsi lap uşaqlıqdan vardı.
Bitib-tükənməyən həvəslə
sənədlərini M.Əliyev adına
İncəsənət İnstitutuna verərək, kino və
dram aktyorluğu fakültəsinə daxil olmuşdu. Hələ tələbə olduğu illərdə
oynadığı maraqlı obrazlar müəllimlərinin
diqqətindən yayınmırdı. Sonra bu istedadı onu
Akademik Milli Dram Teatrının səhnəsinə gətirir.
Ömrünün axırına qədər də bu
sənət ocağından ayrılmır. Akademik
teatrın səhnəsində bir-birindən maraqlı,
yaddaqalan obrazlar yaradır. Sənətin
daşlı-kəsəkli yollarında çətinlikləri
də olur. Çılğın xarakterinə görə
bəzən rollarını itirir. Bəzən maneçilik
üzündən inkişaf etməyə qoymurlar. Ancaq aktyorun
zəhmətsevərliyi və yaradıcılıq
axtarışları ilə birləşmiş istedadı
sayəsində ərsəyə gələn rolları
həmişə səhnəmizi bəzəyir. Bu
müddətdə aktyor Əliabbas Qədirovun
yaradıcılıq siması da müəyyənləşir.
Aktyorluq müvəffəqiyyətləri onun coşqun istedada
və bacarığa malik olduğunu göstərir. Ən
əsası, bu onun tanınmış və sevimli bir Azərbaycan
aktyoru səviyyəsinə qalxmasına kömək edir.
Ə.Qədirovun
yaratdığı surətlərdə tamaşaçı
aktyorun qəlbini duyurdu. "Uşaqlıqda sənət
mənə çox ecazkar görünürdü. O
ecazkarlıq mənim qəlbimdə qalıb-qalmayıb və
ya ümumiyyətlə, qalıb, ancaq mən görə bilmirəm
və ya görürəm, onu deyə bilmərəm. Ancaq bu,
o demək də deyil ki, həmin ecazkarlıq məndə
sönüb. O sönsə, burda işləyə
bilmərəm" - deyə aktyor sonralar
xatırlayırdı: "Mən yenə Akademik Milli Dram
Teatrına, aktyorlara, reyissorlara ecazkar baxıram. Bura elə bir
cazibəli, qeyri-adi yerdir ki, insanların hamısını
çəkir. Bu belə də olmalıdır. Belə
olmasa heç onun qiyməti olmaz. 30 ildən çoxdur ki,
sənətə gəlmişəm. Əslində isə lap
uşaqlıq dövründən - 9-10 yaşından
özfəaliyyətdə, dram dərnəyində, xalq
teatrında çalışaraq bu sənətlə
məşğul olmuşam. Kim hansı
sənətdə az da olsa öz yerini tapırsa, bu,
anadangəlmə olur. İstər yaxşı müəllim,
istər həkim, istər mühəndis və ya istər
aktyor olsun - bu peşə sahibləri anadangəlmə olur. Ona
görə məndə də anadangəlmə olub".
Ancaq öz
işindən, qazandığı uğurlardan çox
danışmağı xoşlamazdı. Sənət
yoldaşları da onun bu xüsusiyyətini yaxşı
bilirdi. Hətta deyirdilər ki, lap cavan vaxtlarından belə
olub. "O qədər iddia eləmirəm ki,
çıxıb "mən böyük artist, böyük
sənətkaram" - deyim. Bu sənətlə
tanındığım vaxtdan da danışmaqdan xoşum
gəlmir - nə işlər görmüşəm, nə
işlər görəcəyəm... Mənim də xasiyyətim
budur. İnsanlar hamısı bir deyil ki. Müsahibə
verəndə istər-istəməz gördüyün
işlər, planların haqqında danışmalısan. Qoy
məni kənardan görüb qiymət versinlər:
gördüyüm işlər yaxşıdırmı,
pisdirmi? Yaxşı görürlər yaxşı
yazsınlar, pis görürlərsə pis. Və yaxud iş
görmüşəmmi, görməmişəmmi? Bu vaxta
qədər nə iş görmüşəmsə,
həmişə özümdən narazı qalmışam.
Yəqin ki, heç vaxt da özümdən razı olmayacağam.
Mən özümütənqidi sevirəm. Kinoda, teatrda,
televiziyada nə etmişəmsə, heç onun lentlərini
yığmıram. Məndən bəzən arxivim haqqında
soruşananlara "yoxdur" deyəndə
təəccüblənirlər. Şəkil soruşanda da
deyirəm ki, yoxdur. Məxsusi olaraq şəkil
çəkdirim və yaxud lentləri yazdırıb evə
yığım. Belə şeylərin marağında
olmamışam. Demirəm ki, bu yaxşıdır, xarakterim
belədir".
Qeyri-adi adam
Ad
günlərini də keçirməyi xoşlamırdı.
Onsuz da sürətlə ötüb-keçən illərin
qeyd olunmasını mənasız sayırdı. Bəzi bu
kimi xüsusiyyətlərinə görə özünü
qeyri-adi adam adlandırırdı:
"Görürsünüzmü, xarakterimdə bu da var.
Qeyri-adi adamam. Camaat gözləyir ki, kimsə onu təbrik
etsin, ad gününə qabaqcadan hazırlıq görür.
Mənsə çalışıram ki, ad günüm
hamının yadından çıxsın, məni təbrik
etməsinlər. Ancaq milyondan biri seçilib məni təbrik
edəndə, yenə də xoşuma gəldiyini bildirmirəm.
Yalnız bir nəfər olsun ki, məni axtarıb tapsın
və "səni ürəkdən təbrik edirəm"
desin. Olursa, bir nəfər beləsi olsun".
Təbii ki,
rəhbər vəzifədə olmaq müəyyən
mənada zabitə, amiranəlik tələb edir.
Məmurluğu bəzən məşq prosesində,
bəzən də tamaşalar zamanı aktyorlarla
münasibətinə mane olurdu. Deyirdi ki, heç vaxt
amiranəlik mənada aktyorlara müdirlik etməyib. Hamıya
öz doğma balası kimi yanaşıb: "Onlar
məndən çəkinmək istəyirlər, ancaq elə
bir şərait yaradıram və deyirəm ki,
çəkinməyin, mən elə sizin
yoldaşınızam. Hərdən özləri
çaşırlar. Onlar çaşanda bunu hiss edirəm
və "çaşmayın, mən həmin adamam, aktyoram,
sizin dostunuzam", - deyirəm. Onlara amiranəlik mənada
müdirlik, bədii rəhbərlik eləmirəm. Heç
vaxt da eləmərəm. Yaradıcı adamlar çox
kövrək, zərif qəlbli olurlar. Ona görə də
onların qəlbinə toxunmaram. Həm də ki, müdirlik
daimi deyil. Onu bilirəm ki, sənət daimidir" - deyə
öz təbiətini belə xarakterizə edirdi.
Haqdır ki,
insan hamıya eyni dərəcədə yaxşı ola
bilməz. Buna görə də Əliabbas
Qədirovu teatrda sevənlər də vardı,
sevməyənlər də. Bəzən rollarının
kiçikliyindən və ya rol ala bilməmələrindən
və b. səbəblərdən gileylənənlər ondan
narazılıqlarını gizlətmirdilər. Onun
rəhbərliyi dövründə teatrda işləri
"yağ" kimi gedənlər üçünsə
heç şübhəsiz, Əliabbas Qədirov hər
mənada böyük aktyor və gözəl insan idi.
Tamaşaçıya
gəlincə, onun üçün kadr və
pərdəarxasında olan olaylar mənasızdır. Onlar
yalnız görünəni, təqdim olunanı qəbul edir
və qiymətləndirirlər. Bu baxımdan Əliabbas
Qədirov tamaşaçılar üçün həm
kinoda, həm də teatrda sevimli aktyor idi. Onun Balaşı,
Nazimi, Cəlili, Farizi, son illər oynadığı Şeyx
Nəsrullahı, Hacı Zeynalabdin Tağıyevi və
başqa obrazları tamaşaçılar üçün
çoxdan doğmalaşmışdı.
Çətin
həyatın vurğunu
Bu gün
Əliabbas Qədirov haqqında ən müxtəlif
aspektlərdə çox yazmaq, çox danışmaq olar.
Peşəkar aktyorluğundan tutmuş, həyatdakı insani
münasibətlərinə qədər. Aktyor özü
isə özünü deyilənlərdən fərqli olaraq,
olduğu kimi xarakterizə etməyə
çalışırdı: "Mən heç vaxt
özümün yaxşı tərəfimi görə
bilməmişəm. Amma həmişə yaxşı
işlər görməyə çalışmışam.
Ailədə də, qohum-qonşularla, kollektivlə münasibətlərdə
də, sənətdə də. Onsuz da özümdən
narazı olub öz-özümü tənqid edirəm.
"Mən yaxşı bədii rəhbərəm,
müdirəm, filan rolu belə oynadım"- sözlərini
deyə bilmirəm. Bircə onu bilirəm ki, mən
ətalət basmış, tənbəl insan deyiləm.
Səhər tezdən durub gecə yatana qədər
mütaliə edib, ev işlərilə məşğul olmaq,
sabah görəcəyim işlər haqqında
fikirləşmək məndə hər gün olub. Gecə
yatmamışdan qabaq beynimdə öz-özümlə iclas
edirəm: nəyi pis elədim, nəyi yaxşı
elədim... Həmişə özüm-özümü
təftiş eləmişəm. Mənimçün hər
şey rəvan olsa, yaşayışım
çətinləşər. Mən sərt, çətin
həyatı sevirəm. Bəzi adamlar yaxşı, rahat
yaşamaq istəyir. Mənsə yaxşı, rahat
yaşayışı ətalət sayıram. Mən
istəyirəm ki, çətin yaşayım".
"Biz
gedərik bu dünyadan..."
Ötən il
fevralın 15-də - 60 yaşı tamam olanda Əliabbas
Qədirov dövlətin yüksək mükafatı -
"Şöhrət" ordeni ilə təltif olundu. Bu
sevincin şirinliyini heç dadmamış - bir neçə
gün sonra dünyasını dəyişdi. Artıq bir
ilə yaxındır ki, Əliabbas Qədirov bu fani
dünyanı tərk edərək həyatdan köç
edib. Amma insanların yaddaşında
oynadığı rollar qalıb. Ölümlərin, bu
dünyadakı ömürlərin sonu da olsa, heçliyə
yox, əbədiyyətə aparan yol olduğundan nahaq yerə
xüsusi pafosla vurğulamırdı o, "Biz gedərik bu
dünyadan..." şerini söyləyərkən.
Xatirələrin bizdən sonra davam edəcək
ömrümüz olduğuna da inanırdı. Ona görə
özü də bu yolu seçdi - xatirələrə
dönmək istədi...
Kaspi.- 2007.- 15 fevral.- S. 16.