Banu
“Tamaşanın
uğurunun 50 faizi rol bölgüsündən
asılıdır”
Baş rejissorun
sözlərinə görə, bu məsələdə
ədalətli olmağa çalışır
Musiqili Komediya
Teatrının baş rejissoru Yusif Əkbərov bu
qənaətdədir ki, hər bir rejissorun öz daxilində,
düşüncəsində və beynində ideal teatr olur:
"Eynilə aktyorun ideal rollar, əsərlər istədiyi
kimi, hər bir rejissor da öz daxilində ideal teatrını
yaratmaq istəyir. Mənə elə gəlir ki,
dünyada ideal heç nə yoxdur, eləcə də ideal
teatr. Təkcə dünyanın özü Allah
tərəfindən ideal yaradılıb" deyən rejissorun
bildirdiyinə görə, birinci dəfə ona teatr yaratmaq
çətin olub. Y.Əkbərov yaradıcı yolu və
çalışdığı teatr barədə
"Ayna"ya söhbət açdı.
- 1987-ci ildə Sumqayıt şəhər teatrına baş
rejissor təyin olunarkən orada gözəl aktyorlar vardı.
Ancaq maraqlı repertuar yox idi. Aktyorlar hamısı
işsizlikdən darıxırdı. Sumqayıt Dövlət
Dram Teatrını yaratdım və orada bir neçə
tamaşa qoydum. Bu tamaşalarla teatr çox
möhkəmləndi və inkişaf etdi.
Əsas məsələ ondan ibarət idi ki, teatral
şəhər adlanmayan Sumqayıtda teatra böyük
həvəs yarandı.
Ancaq Musiqili Komediya Teatrına təyin olunanda
mənimçün nisbətən asan oldu. Çünki
rəhmətlik Hacıbaba Bağırov teatrı
müəyyən mənada formalaşdırmışdı.
Teatrın özünəməxsus aktyorları və
repertuarı vardı. Hər rejissor öz teatr modelini
yaratdığı kimi, mən də öz teatr modelimi
yaratmağa çalışıram. İstərdim ki,
teatrın əsl siması - musiqili komediya janrı
özünə qayıtsın. Bu janr çox geniş
janrdır. Bizim teatr Şərqdə ilk musiqili komediya
teatrı olduğundan istəyirik ki, Bakı teatrları
içərisində tamaşaçıların
rəğbətini daha çox qazanaq. Necə ki, vaxtilə bu
teatrın səhnəsində Bəşir
Səfəroğlu, Lütvəli Abdullayev olanda sevilirdi.
- Sizin fikrinizcə, teatrın əsl simasını
özünə qaytarmaq üçün repertuar daha vacibdir,
yoxsa aktyor heyətinin istedadı?
- Bilirsiniz, bunlar ikisi də bir-birinə bağlıdır.
Əgər aktyorda istedad varsa, ancaq yaxşı repertuar olmazsa,
onun bacarığı üzə çıxmayacaq. Biz
hazırda aktyorlar üçün yaxşı repertuar qururuq.
Ancaq keçid dövründə hər şeydə kasadlıq
yarandığı kimi, teatrlarda da əsər
qıtlığı əmələ gəldi. Yaxşı
yazan dramaturqlarımızın çoxu rəhmətə
getdi. Bəziləri isə ümumiyyətlə, musiqili
komediya janrında əsərlər yazmadı. İndi isə
müəllif sarıdan bəxtimiz gətirir. Teatrımıza
yaxşı əsərlərin axını var. Əgər bu
əsərlərdə maraqlı obrazlar varsa, təkcə
aktyorlar yox, həmçinin rejissor, bəstəkar, rəssam
da öz imkanlarını göstərə bilər. Bizim teatr
sintezli janr olduğuna görə, burada sənətin bir
neçə komponentləri birləşir. Zəif
əsər olanda özünü nə qədər
dağa-daşa vursan da, heç nə alınmır.
- Özünüz də qeyd etdiniz ki, teatrınızda korifey
sənətkarlar çalışıb. Yeni nəsillə
çalışmaq çətin deyil ki?
- Dahi bəstəkar Üzeyir Hacıbəyovun
yaratdığı Musiqili Komediya Teatrının zəngin
ənənələri olub. Hər bir dövrdə onun
səhnəsində maraqlı aktyorlar
çalışıblar: Lütfəli
Abdullayev, Nəsibə xanım, Bəşir
Səfəroğlu, Hacıbaba Bağırov, Səyavuş
Aslan və başqları. Əlbəttə, indi
nəsillər də, dövr də, zövqlər də
dəyişir. İndi kompüter əsridir. İndi teatrda
aktyor sənətinə yeni baxış əmələ
gəlir. Mən deyərdim ki, bizim teatrın
səhnəsində işləyən indiki aktyorlar o
"mogikan" sənətkarların yanında
görünmürdülər. Amma indi
oynanılan tamaşalarda xalq artistləri Afaq
Bəşirqızı, İlham Namiq Kamal, Fatma Mahmudova, Elxan
Əhədzadə, əməkdar artistlərdən Xanım
Qafarova, Ramiz Məmmədov, aktyorlardan Elçin Həmidov,
Nadir Xasıyev, Atabala Səfərov və başqalarından
ibarət çox maraqlı aktyor truppası var. Biz bu
aktyorlarla istədiyimiz tamaşaları
səhnələşdirə bilərik.
- Siz aktyorları seçərkən hansı meyarlara
üstünlük verirsiniz?
- Məni onların plastikaları çox maraqlandırır.
İstərdim ki, hər bir aktyor səsə, plastikaya malik
olsun. Onun daxili aləmi və xarici siması gözəl olsun.
Amma əfsuslar olsun ki, beş barmağın beşi də bir
olmadığı üçün istədiyim
tələblər birində daha çox, birində az
büruzə verir. Bir də görürsən ki, aktyorluğu
da, səsi də var, amma plastikası yoxdur. Rejissor
tamaşanı işləyəndə ilk növbədə
aktyorların imkanlarını nəzərə
almalıdır. Rejissor onu da
düşünməlidir ki, aktyorların gözəl
imkanları açılsın, çatışmayan
cəhətləri arxa planda qalsın. Əlbəttə ki,
hər bir aktyora fərdi yanaşırıq.
- Çox aktyorlar "rejissor məni görmür"
deyə şikayətlənirlər. Rol
bölgüsündə ədalətlisinizmi?
- Ədalətli olmağa çalışıram.
Əgər rejissor tamaşanın yaxşı
alınmasını istəyirsə, rol
bölgüsündə diqqətli olmalıdır. Əgər
rejissor bilərəkdən müəyyən rolu aktyora vermirsə,
deməli, o, səhv addım atır. Ümumiyyətlə,
tamaşanın uğurunun 50 faizi rejissorun düzgün
rol bölgüsündən asılıdır. Bəzən
elə də olur ki, rejissor müəyyən aktyoru
xoşlamır. Onu da deyim ki, hər bir rejissor öz
yaradıcılıq manerasına uyğun aktyorlarla
işləməyi sevir. O aktyorlarla işləmək rejissora
ona görə asandır ki, onlar rejissorun fikrini daha tez
çatdırırlar. Rəhmətlik Tofiq Kazımov
Həsənağa Turabov, Amalya Pənahova, Hamlet
Xanızadə, Hamlet Qurbanov, Şəfiqə Məmmədova
və bir neçə başqa aktyorla işləməyi
sevirdi. Onlar Tofiq Kazımov rejissurasına cavab verən aktyorlar
idilər.
- Baş rejissor olmadan, yəni adi rejissor kimi ideyaları
həyata keçirmək asandırmı?
- Baş rejissor vəzifədir. O, teatrda bütün
yaradıcılığa cavab verən, teatrın
truppasını formalaşdıran bir şəxsiyyətdir.
Tamaşa hazırlamaq isə rejissuradır.
İstəyirsən baş rejissor ol, istəyirsən adi
rejissor - burada artıq baş rejissorla quruluşçu rejissor
arasında fərq olmur.
Bilirsiniz, rejissuraya istedadla yanaşı, cavanlıq
ehtirası, ağıl lazımdır. Çünki rejissor
sənəti elə bir sənətdir ki, o, kollektivi öz
arxasınca apara bilməli, aktyorlar ona inanmalıdır.
Hər şey rejissorun özündən asılıdır.
İnsan qocalanda ya onda tamaşa qurmaq həvəsi
ölür, ya da artıq sənətdən doyur. Elə hesab
edir ki, onun üçün əlçatmaz zirvələr
yoxdur. Ancaq elə rejissorlar da var ki, nəfəsi
gələnə qədər işləyir. Çünki
başa düşür ki, sənətin zirvəsi yoxdur.
"Mən bu zirvəyə çatmışam" deyən
rejissor işləməyəcək.
Gənclik illərimdə rejissor kimi tamaşa qoyanda deyirdim ki,
artıq rejissoram, tamaşa qoymuşam. Növbəti
tamaşa qoyanda, yeni bir ağ səhifədən
başlayırsan. İndi də hər yeni əsər
gələndə dönüb institutu təzə
qurtarmış gənc bir rejissor oluram. Əlbəttə,
mənim təcrübəm, aktyorla işləmək
bacarığım var. Bunlar məndə illərlə
formalaşıb. Lakin hər yeni əsər qarşımda
problem yaradır. Mən bu əsərə necə
yanaşmalıyam ki, ortaya yaxşı bir tamaşa
çıxsın? İstər-istəməz rejissorda
cavanlıq ehtirası və təcrübə də
vəhdət təşkil edəndə yaxşı olur.
Qocalmaq rejissora aid deyil. Ola bilər, rejissor cavan adam olsun, ancaq
mənən qocalsın. Bilmirəm, qocalanda mənə
tamaşa verəcəklər, yoxsa yox, ancaq indi mən
özüm baş rejissoram və tamaşaları rejissorlara mən
tapşırıram. İndi təkcə öz
tamaşalarıma yox, teatrda qoyulan bütün tamaşalara
cavabdehəm.
- Bu yaxınlarda teatrda quruluş verdiyiniz "Qısqanc
ürəklər" tamaşasının təqdimatı
keçirildi. Bir rejissor kimi işinizdən razı
qaldınızmı?
- Müəyyən mənada razı qaldım. Tamaşadan
öncə həyəcan keçirir, yaxşı mənada
sıxıntılar yaşayırdım. Tamaşa qoymaq mənim
sənətimdir. Sentyabr ayında bu teatra baş rejissor
təyin olundum. Teatr ictimaiyyəti və bir
çox sənət adamları gözləyirdilər ki,
baş rejissor kimi necə işləyəcəyəm və
verəcəyim məhsul necə olacaq. Əgər bu məhsul
ortabab və ya zəif çıxsaydı, əlbəttə,
özüm də çox pərt olardım. Yenə
deyirəm, nə qədər çox tamaşa qoyduğuma
baxmayaraq, sənətin zirvəsi yoxdur. Həmişə
olduğu kimi, yaxşı tamaşa hazırlamağa
çalışırdım. Bu dəfə həm
həyəcanlı idim, həm də özümdə daha
çox məsuliyyət hiss edirdim. Məqsədim Musiqili
Komediya Teatrının həm gözəl
ənənələrini özünə qaytarmaq, həm
də bu günün nəbzini tutan, bu günlə ayaqlaşa
bilən bir tamaşa qoymaq idi.
"Qısqanc ürəklər"in üç
təqdimatını keçirdik və mənə elə
gəlir ki, tamaşaçılar çox gözəl
qarşıladılar. Əlbəttə, tamaşa inkişafdadır.
Tamaşa getdikcə cilalanır. Kollektivimiz, o
cümlədən Ramiz Mirişli ilə Marat Haqverdiyev
tamaşa üzərində kollektivlə birlikdə çox
maraqla işlədilər. Mən də bu tamaşada
çalışan kollektivdən çox razıyam.
Mənə elə gəlir ki, istədiyim, beynimdə qurduğum
o teatra yaxınlaşıram. Teatr elə bir canlı orqanizmdir
ki, bir-iki ilə onu yaratmaq çətindir. Teatr yaratmaq, onu
istiqamətləndirmək, lazımi islahatları həyata
keçirmək üçün vaxt gərəkdir.
Hazırda teatrda islahatlar başlanıb.
Ayna.- 2007.- 3 fevral.- S. 20.