Məhərrəmova T.
Arxadan qaçan adam
Bir neçə il
öncə özünü bu cür
səciyyələndirən Əməkdar artist
Leyli Vəliyeva indi
sənət yoldaşları ilə ayaqlaşa bildiyini
düşünür
Bakı Kamera Teatrı
tez-tez müxtəlif festivallarda, müsabiqələrdə
nailiyyətlər əldə edir. 16 illik fəaliyyəti
dövründə teatrın kollektivi bir çox uğurlara
imza atıb. Kollektivin bu yaxınlarda Rusiyada keçirilən
Dostoyevskinin əsərlərindən ibarət tamaşaların
festivalından qələbə ilə qayıtması bunu bir
daha sübut edir. "Dostoyevski günləri"ndə
kollektivin oynadığı tamaşalar münsiflər
heyəti və tamaşaçılar tərəfindən
rəğbətlə qarşılanıb. Ən əsası
- kollektiv həmişəki kimi festivaldan əliboş
qayıtmayıb.
Teatrın aktrisası,
Əməkdar artist Leyli Vəliyeva "Dostoyevski
günləri" ilə bağlı təəssüratlarını
bizimlə bölüşür:
- Fyodor Dostoyevskinin
yaradıcılığına həsr olunan festival çox
yadda qalan oldu. Yazıçının səkkiz il
yaşadığı "Staraya Rus"
şəhərinə getdik. Dostoyevski "Karamazov
qardaşları"nı bu
şəhərdə yazıb. Çox
qəribə idi ki, ruslar Azərbaycanda bu səviyyədə
teatrın olmasına inana bilmirdilər. Ola
bilsin ki, bəzi teatrlarımız Rusiya qastrolları
çərçivəsində yaxşı tamaşa
təqdim edə bilmədiklərindən belə bir rəy
formalaşıb. Bizim tamaşaya baxandan
sonra isə "doğrusu, sizdən bunu gözləmirdik"
- deyə etiraf etdilər. Bütün
rəylərə baxmayaraq, onları heyran etməyimizə
sevindik. Festivalda "Ağ
gecələr" və "İdiot"
tamaşalarını, Peterburqda isə "Geriyə
dönən uzun yol" tamaşasını oynadıq. Teatrımızın aktyoru Nofəl Vəliyev
münsiflər heyəti tərəfindən "Ən
məlahətli kişi" nominasiyasına layiq
görüldü. "Ağ
gecələr" tamaşası oynanılan zaman
nədənsə münsiflər heyətinin sədri
iştirak eləmədi. Mənə
elə gəlir ki, "İdiot" tamaşasından sonra o,
gəlib bu tamaşaya baxmağa qorxdu. "Ağ
gecələr" heç bir mükafat almasa da,
tamaşaçılar tərəfindən çox
gözəl qarşılandı.
Festival
günləri çərçivəsində Dostoyevskinin
yaşayıb- işlədiyi otağı gəzdik. Heç
vaxt həyatımda keçirmədiyim hissləri orada
keçirdim. Çox qəribədir ki,
mən heç vaxt gündəlik yazmaq
istəməmişəm. Oradan qayıdandan
sonra isə yazmağa başladım. Aktrisalıq
fəaliyyətimdə çox müəlliflərin
əsərlərində oynamışam. Bilmirəm,
nə üçünsə Dostoyevski həyatımda daha
mühüm yer tutur.
- Bir dəfə də
demisiniz ki, Dostoyevskinin qəhrəmanları mənə daha
yaxındır. Bu bağlılığın səbəbini
özünüzçün aydınlaşdıra bilmisinizmi?
- Dostoyevskinin
qəhrəmanları bütün insanlara yaxındır. Dostoyevski elə bir yazıçıdır ki,
bütün insanları öz əsərində cəm edir.
Məsələn, deyirlər ki, rus xarakterini
bütünlüklə öyrənmək
istəyirsənsə "İdiot" əsərini oxu.
Çünki o əsərlərdə heç
bir hoqqabazlıq olmadan əsl insanın xarakteri yazılıb.
- Yenə festival
günlərinə qayıdaq. Festivalda daha
hansı ölkələrin teatrları iştirak edirdi?
- Bizim ölkəmizdən
başqa
- Bir neçə il bundan əvvəl sizdən müsahibə
götürəndə "Mən arxadan qaçan adam
kimiyəm. Rollarımın sayına görə
yoldaşlarımdan geri qalıram" demişdiniz. İndi vəziyyət necədir,
yoldaşlarınıza çatmısınızmı?
- İndi belə
deyil.
Özümü tərif kimi
çıxmasın, yoldaşlarımla bir sırada
gedirəm. Çox qəribədir, teatrdan
uzaq olanda elə bilirdim ki, yoldaşlarım nəsə
dahiyanə bir şey yaradırlar. Gəlib
gördüm ki, elə deyil. İndi
mən də onlardan geri qalmıram, demək olar ki, eyni
marafonda qaçıram.
- Ailə
qayğılarından sıyrılıb
özünüzü bu ritmə necə uyğunlaşdıra
bildiniz? Yoxsa qorxdunuz ki, nə isə itirə
bilərsiniz?
- O vaxt qızım balaca
idi. Uşaq balaca olanda problemləri də
çox olur. İndi, şükür
Allaha, böyüyüb, problemlərini də özü
həll edir. Bir də mənə elə
gəlir ki, hər kəsin öz proqramını
qurmağı özündən asılıdır. Bəlkə də mən evdə yaxşı evdar
deyiləm. Məsələn,
əvvəllər daha yaxşı bişirirdim, indi isə
bunu bir qədər yadırğamışam. Mənə elə gəlir ki, teatrda
çalışan aktyor sevdiyi işə və
cəmiyyətə xidmət etməlidir. Bu gün ev səliqəsiz oldu, paltar çirkli qaldı
və s. problemlər həll olunan şeylərdir. Əsas teatrdır. Camaat səni
səhnədə görür və onu tamaşa
maraqlandırır. Sənin ailə
problemin tamaşaçı üçün qətiyyən
maraqlı deyil. Vaxtilə bunlar
məndə problem yaradırdı. İndi,
şükür Allaha, bununla bağlı problemim yoxdur. Bu yaxınlarda Cənnət Səlimova tamaşa
götürüb, ancaq mənə rol verməyib. Görür ki, mənim yüküm çoxdur,
ailə qayğılarım var. Həm də başqa
aktyorları sınamaq lazımdır. Tamaşaçı
gəlib səhnədə həmişə Leylini, Güləri
və başqasını görməməlidir. O biri
aktrisaların da işləməsinə, özlərini
təsdiqləmələrinə imkan verilməlidir.
- Tutaq ki, tamaşada baş
rol başqa aktyora verilib, sizə isə epizodik rol
həvalə olunur. Bu zaman rol
bölgüsündə qısqanclıq yaranmır?
- Əlbəttə,
olur.
Amma mənə elə gəlir ki, o bir an
çəkir. Onu davam etdirmək, həyatın
devizinə çevirmək axmaqlıqdır. Yaxşı aktyor tamaşaya, roluna xidmət
etməlidir. Qoy elə yaxşı
mənada rəqabət yaransın. Bu,
tamaşanın xeyrinədir. Böyük
və balaca rolun fərqi yoxdur. Olub ki,
mən bir tamaşada həm böyük, həm də epizodik
rol oynamışam. Həmin tamaşada bir yurnalist baş
rol oynamağımdan danışmayıb, ancaq epizodik rolda
oyunumu bəyənərək,- "Bu
aktrisa kimdir, mən gəlib onun bütün tamaşalarına
baxacağam" - deyib. Deməli, tamaşada
baş rolu elə oynamışam ki, o, məni görməyib.
Rol gərək adama yapışsın. Reyissorun tamaşada ən uğurlu işi rol
bölgüsüdür. Aktyorla rol
bölgüsü üst-üstə düşməli,
uyğun gəlməlidir.
- "Şeyx
Sənan" tamaşasındakı Xumar obrazı sizin
xarakterinizlə üst-üstə düşən rol idi?
- Onu tamaşaçılar
deyə bilər. Yalnız onu bilirəm ki,
mən Xumarı özümə çəkmirəm, Xumara
doğru gedirəm. Əgər Xumarı
özümə çəkirəmsə, demək
məndə ştamplar yaranıb. Deməli,
mən inkişaf eləmirəm, eyni şeylər axtarıram.
Hüseyn Cavid başqa, Şekspir də başqa
stildir. Əsərlərindəki
obrazları da başqadır. Düzdür,
bu əsərlərdə insanlar hamısı bir cür sevir
və hamısı bir cür nifrət edir. Yaxşı,
pis və orta xarakterlər var. Ancaq hər dəfə bir az fərqli oynamaq lazımdır ki,
tamaşaçı səndən yorulmasın. Bu
da aktyordan böyük zəhmət, axtarış və
istedad tələb edir. Mən
həmişə buna çalışmışam ki, rolum
zəif alınsa belə digər roluma oxşamasın. Düzdür bundan qaçmaq olmaz. Amma
mənə elə gəlir ki, az da olsa
xarakterdə dəyişiklik etmək lazımdır. Ən sevmədiyim şey aktyorun çıxıb
eyni şeyləri təkrar etməsidir.
- Deyə bilərsinizmi,
Xumar rolunda sizi cəlb edən nədir?
- Hüseyn Cavid mənim çox sevdiyim
dramaturqlardandır. Oxuduğum bütün pyeslərində o,
qadına az yük verib. Bəlkə də Cavid əziyyəti
qadınlara vermək istəməyib. Görürsünüz
ki, bu obrazın da sözü azdır. Mən saatlarla
səhnədə dayanıram və heç nə
danışmıram. Düzdür, yaxşı oynayan aktyora
susanda da baxırlar. Aktyor da var ki, nə
qədər danışsa da ona baxan olmur. Ancaq
elə sözsüz oynamaq, tamaşaçının
yadında qalmaq daha çətindir. Bəzən
elə tamaşalar var ki, orda söz adama mane olur. Amma Caviddə hər söz əsaslanıb. Burda sözü oynamaq çətindir. Cənnət xanım deyirdi ki, hər kəlmə
ağızdan qızıl kimi çıxmalıdır.
Mən də Xumarın hər kəlməsini
ağzımdan qızıl kimi çıxarmağa
çalışırdım.
- Vaxtilə deyirdiniz ki,
teatrı heç sevməmisiniz və kinoaktrisa olmağı
istəmisiniz. Bu ünvanı
dəyişməyinizə peşmansınız?
- Sizə bir şad
xəbər verim: məni kinoya çəkiblər. Azərbaycanın yaxşı reyissorlarından biri
məni yenə çəkəcəyinə söz verib.
Ancaq onun maddi problemləri var, hələ film
çəkə bilmir. Elxan Qasımov
isə məni Xocalı faciəsi ilə bağlı bir
filmə çəkib. O, hətta mənə dedi ki, bir az gecikdin. Yəni mənim
şəklimi ona gec vermişdilər. Təssəvür
edin, filmin bütün iştirakçıları təsdiq
olunandan sonra mənim şəklimi ona təqdim ediblər.
Dedi ki, səni buraxa bilmərəm. Mənə bir epizodik rol verdi. Sonra hər
çəkilişdə rolumu böyütdü. Bəzi səhnələr yaxşı, bəzi
səhnələr pis alınıb. Mənim
oynadığım kiçik bir roldur, ancaq yadda qalan
olmalıdır. Film fevral ayında ekranlara
çıxacaq. Kino mənimçün
maraqlıdır. Filmdə böyük bir
məsuliyyət var. Orada eləmək istədiyindən də
çox şey eləmək istəyirsən. Ancaq montay məsələsi məni çox narahat
edir. Bu yaxınlarda qısametraylı bir
filmə çəkildim, ancaq sonradan filmə baxanda
gördüm ki, montay pis alınıb.
- Həyat yoldaşın
Nofəl Vəliyevlə bir səhnədə
çıxış etməyiniz bir-birinizə yenədəmi
mane olur? Bir dəfə "Sənətdə
bir-birimizin yükünü çəkə bilmirik"-
demisiniz.
- Nə qədər
qəribə olsa da mən səhnəni o biri dünyaya
oxşadıram. Deyirlər, doğmalar o
dünyada bir-birinə qovuşur. Səhnədə
aktyorlar "bu mənim həyat yoldaşımdır,
qardaşımdır və s." - deyə bir-birini
tanımırlar. Hərə öz
yükünü çəkir. Əvvəllər
bir yerdə oynamağımız çox təsir edir, onun
gərginliyi mənə keçirdi. İndisə
hər şey adiləşib, həmçinin
peşəkarlıq artıb. İndi
bir-birimizin yükünü çəkməsək də,
hər halda bir-birimizə mane də olmuruq.
Kaspi.-2007.-14 fevral.-S.16.