Kamiloğlu V.
Bu mən, bu o, bu da
sən, de görüm nə deyirsən
Müsahibimiz xalq artisti
Yaşar Nuridir
- Yaşar müəllim, əvvəlcə istərdik
gənclik illərinizə qısaca nəzər salaq...
- Elə indi də gəncəm,
qocalmaq niyyətində deyiləm (gülür). Gənclik
illəri deyəndə, elə tələbəlik
illərindən başlamaq istərdim. Normal həyat tərzim
olub. Amma çox dəcəl olmuşam. Tələbəlik
illərində dərsdən də qaçırdım, kafi
qiymət də, əla qiymət də alırdım. Amma
təbii ki, bunların istedada aidiyyatı yoxdur.
- Sənətdə müəlliminiz kim olub?
- Mənə köməklik göstərən,
sənətdə təkan verən hər kəsi
özümə müəllim sayıram. Çünki
mütləq deyil ki, müəllim sənə yalnız
dərs deməlidir, yox, əgər onun tamaşalarını
izləyirsənsə, ondan nə isə bir şey
öyrənməyə çalışırsansa, o da
sənin müəllimin sayılır. Mən
İncəsənət İnstitutuna imtahan verəndə
müəllimim Rza Təhmasib olub. Onu da qeyd edim ki, mən
sənədlərimi rejissorluq fakültəsinə vermək
istəyirdim. Amma Rza Təhmasib buna sözün yaxşı
mənasında mane oldu və dedi ki, sən rejissor olsan, biz bir
aktyoru itirə bilərik. Sonra mən kino-aktyor kimi təhsilimi
davam etdirdim.
- Əvvəlki illərə nisbətən bu gün
incəsənət sahəsinə böyük axın var.
Sizcə istedadlılar çoxdurmu?
- Bilirsiniz, baxır hansı sahəyə axın var.
Məsələn, müğənniliyə,
bəstəkarlığa, ümumiyyətlə, musiqiyə
axın var, heyf ki, teatra axın azdır. Amma aktyor
istəklə deyil, gərək anadan aktyor doğulasan, o
sənin qanında, canında ola. Ümumilikdə
götürəndə isə, istedadlılar var. Gərək sənəti davam etdirəsən,
həvəsin ola ki, istedadını üzə çıxara
biləsən. Ümumiyyətlə, ürəksiz
nəyisə etmək düzgün deyil, gərək hər
şey ürəkdən gəlsin. Şəxsən mən
nə ürəksiz dərs demişəm, nə rol
oynamışam, nə də sevmişəm.
-Yaşar müəllim, siz həm də müəllim kimi
fəaliyyət göstərirsiniz. Ümumiyyətlə,
aktyorluq sənətinin sirlərini öyrətmək
çətin deyil ki?
- Mən həm İncəsənət İnstitutunda, həm
də gimnaziyada dərs deyirəm. Lakin həmişə
demişəm ki, kitab oxumaqla tələbəyə dərs
demək olmaz. Gərək praktika ola, xüsusən də bu
sahədə. Özümdən deyirəm ki, mən
hələ kitabla tələbəyə hər hansı bilgini
verməyə çalışmamışam. Bunun
üçün qeyd etdiyim kimi, praktika var, səhnə var,
tamaşa var.
- Tələbələrinizə qiymət verəndə
simiclik edirsiniz, yoxsa?..
- Qətiyyən. Mən tələbənin qiymətini
kəssəm, guya o, aktyor olmayacaq? Axı bu elə sahədir
ki, kitab oxumaqla qiymət yazılmır, gərək istedad ola.
- Sizcə sənətdə əvəzolunmayan insan var?
- Bu söz mənə həm yaxın, həm də
uzaqdır. Mən deyərdim ki, əvəz olunmayan Tofiq
Quliyevdir, Cahangir Cahangirovdur, Mirzəağa Əliyevdir və
s. Digər tərəfdən mən özüm
də Mövsum Sənani kimi əvəzolunmaz
sənətkarın hələ sağikən böyük
rollarını ifa etmişəm - “Almaz”da Şərifi,
“Göz həkimi”ndə Həsənağanı. Sabah mənim
də rollarımı gənclər oynayacaq. Təbii ki,
hərəsinin öz dəst-xətti, öz gözəlliyi
var.
- Elə bir rol olubmu ki, onu bu günə qədər oynamaq
istəmisiniz, amma hələ də oynamamısınız?
- Əvvəlcə qeyd etmək istəyirəm ki, bəli,
belə rollar var. Digər tərəfdən isə deyərdim
ki, mən öz rolumu oynamışam və
yaratdığım rollar da hamı tərəfindən
bəyənilib, müsbət qarşılanıb. Bir
şeyi də qeyd edim, artıq yeddi ildir ki, opera oynayıram. Yeganə dram
artistiyəm ki, Ankara Opera və Balet Teatrında “Arşın
mal alan” operasını oynamışam. Bu yaxınlarda Ankarada bir tamaşada mənə
veriləcək rolu ifa etdim. İndi isə
burada iki tamaşa oynamalıyam. Birinci
tamaşa “Sözsüz” olacaq. Mən bu
rolu oynamaqla bildirmək istəyirəm ki, Çarli
Çaplin məktəbi bizdə də var. Bu, mənim öz
ideyamdır. Üç səhnəm var,
çox prodik roldur, amma söz olmayacaq, sözü
tamaşaçılar deyəcək. İkincisi
isə, deyə bilmərəm, bu, “Məşədi İbad”
da ola bilər, “Hacı Qara” da.
- Yaşar müəllim, artıq bu sənətin
sənətkarısınız, özünüzü nə
vaxtsa rejissor kimi də sınamaq fikriniz olubmu?
- Əvvəla deyim ki, rejissorluq çox
çətin sənətdir. Buna baxmayaraq,
film çəkmişəm. Bu film Əmir
Pəhləvanın ssenarisi əsasında “Spasibo” olub. Bu film Hollivudda göstərilib və pul
mükafatına layiq görülüb. Sonra
Əmir Pəhləvan mənə zəng etdi ki, pulu almasaq
film ikinci dəfə Hollivudda yayımlanacaq, gəl pulu almayaq,
film göstərilsin. Musiqili Komediya
Teatrında “Subaylarınızdan görəsiniz” pyesini
səhnəyə qoymuşam və bundan başqa da bir
çox təkliflər olub.
- İnsan həyatla mübarizə etməlidir,
yoxsa hər şeyi zamanın axarına buraxmalıdır?
- Mən bu sualın cavabını Maksim Qorkinin sözləri
ilə ifadə etmək istəyirəm. O deyib ki, həyat
mübarizələr silsiləsidir. Odur ki, insan heç bir
şeyi zamanın ixtiyarına verməz, gərək
özün-özünlə, öz daxilinlə, iç
dünyanla mübarizə edəsən bu həyatda.
- Rolları özünüz seçirsiniz, yoxsa
rejissorların təklif etdikləri rolla
kifayətlənirsiniz?
- Yox, onlar özləri mənə rol verir. Düzdür,
seçim də olmalıdır, amma rol seçimimdə
heç bir rejissorla problem olmayıb. Rejissorun
vəzifəsi rol verməkdir, aktyor isə o rolun
öhdəsindən gəlməlidir. Mən
də mənə təklif olunan bütün rollarda hesab
edirəm ki, özümü tapmışam, əgər
əksinə olsaydı, gündüz də yata bilmərəm
ki, bunun öhdəsindən niyə gələ bilmədim.
Digər tərəfdən isə, bunu
tamaşaçı məndən yaxşı
qiymətləndirə bilər. Eyni zamanda
baxmayaraq ki, neçə illərdir bu sənətdəyəm
hələ də mən səhnəyə çıxanda
həyəcanlı oluram. Mənə
hərdən cavan aktyorlar deyirlər ki, niyə
həyəcanlısınız. Deyirəm
ki, həyəcanlı olmasam, mən səhnədə rolu
oynaya bilmərəm. Bu, sənətimə
olan yanaşmadır, məsuliyyətdir. Hətta
mən öz oynadığım filmlərə baxanda
deyirəm ki, bundan da yaxşı oynaya bilərəm. Bir sözlə, bircə ondan razıyam ki,
özümdən narazıyam.
- Deyirlər ki, digər peşə sahiblərinə
nisbətən incəsənət adamlarında,
ümumiyyətlə yaradıcı adamlarda sevib-sevilmək
hissi güclü olur. Sizdə necədir?
- Sevgi elə bir məfhumdur ki, o, vətən
üçün də, ana üçün də, ailə
üçün də, sənət üçün də
lazımdır. Mənim aləmimdə isə
sevgim də, məhəbbətim də ailədir, sonra
sənətdir. Mən teatra gələn
günü nişanlanmışam.
- Gənclik illərindən tanınırsınız,
tanınmış bir aktyora xanımların
yaxınlaşması xanımınız tərəfindən
qısqanclıq yaratmayıb ki?
- Qısqanıb, amma problem yaratmayıb. Niyə
də problem olmalıdır? O, başa düşüb
ki, tanınmış adam üçün
bu, normal haldır.
- Yaşar müəllim, hər zaman ətrafınız sevgi
ilə əhatə olunub. Bu populyarlıq
sizə mane olmur ki?
- Deməzdim ki, bezirəm, yox, gərək belə
şeylərə dözəsən, çünki bu sevindirici
haldır. Əgər yolla gedərkən
məni adi uşaq da saxlayırsa, bir sual verirsə, buna
sevinirəm. Əslində isə niyə
də sevinməyim. Bir adam ki, məni
görəndə üzündə təbəssüm
yaranır, niyə də sevinməyim? Çünki
bunlar hamısı təbii ki, sevgidən irəli gəlir.
Onların da sevgisinin
qarşılığında gərək xoş üz
göstərəsən, təbəssümlə cavab
verəsən.
- Son vaxtlar müğənnilər filmə çəkilirlər.
Bir aktyor kimi buna münasibətiniz necədir,
sizcə bu aktyorları bir qədər arxa planda saxlamır ki?
- Əvvəla, mən özüm
üçün deyirəm ki, heç bir müğənni
məni arxada qoya bilməz, çünki mən
yetərincə çəkilmişəm. Qaldı
ki, müğənnilərin filmə
çəkilmələrinə bu, xaricdən gələn bir
dəbdir. Belə filmlərə mən
də çəkilmişəm, hansı ki, bu filmdə
müğənni də rol alıb. Məsələn,
Nisə Qasımovanın, Rüfət Axundovun və
bəzilərinin çəkildikləri filmdə mən
də rol almışam.
- Yaşar müəllim, bizdə incəsənət
xadimlərinin, sənətkarların fəxri adları var.
Amma xarici ölkələrin heç bir yerində
sənət adamlarının fəxri adı yoxdur. Azərbaycanda fəxri adların ləğv
edilməsi ilə bağlı müzakirələr olmuşdu.
Bir sənətkar kimi buna necə
münasibət bəsləyirsiniz?
- Mədəniyyət naziri Əbülfəs Qarayevin
iştirakı ilə bunlar müzakirə olundu. Qərara gəlindi ki, maaşlar yuksək
səviyyədə olsa, onda bu adlardan imtina etmək olar. Bu adlara görə biz dövlət
tərəfindən təqaüd alırıq. Adlar o zaman götürülməlidir ki, maaşlar
yüksək olsun, bizi qane etsin. Əlbəttə
ki, mənim də maaşım yüksək olandan sonra
adların qayıtmasına razılıq verə
bilərəm. İndi isə yox,
çünki indiyə qədər 31 filmə
çəkilmişəm, 29 televiziya tamaşasına və
eyni zamanda cizgi filmlərinə. Fəxri
adlar da bunların sayəsində əməyimə verilən
qiymətdir.
- Yaşar müəllim, köhnə klassik filmlərin
bəzilərinə son vaxtlar yenidən müraciət olunur.
Yəni müasir dövrün tələblərinə
uyğun olaraq çəkilir, buna necə münasibət
göstərirsiniz, mövzu tükənib, yoxsa?..
- Bunlar klassik filmlərdir. Klassikaya zamanın
gözü ilə baxmaq lazımdır. Bu yaxınlarda
“Arşın mal alan” xaricdə
göstərildi. Onlar mətndən bəzi
sözləri çıxarmışdılar. Mən onlara öz etirazımı bildirdim. Çünki bu əsər dahi Üzeyir
Hacıbəyova aiddir, ikincisi isə, bu, klassikadır. Yəni klassikaya müraciət etmək
lazımdır, lakin milli koloritləri saxlamaq şərti
ilə. Eyni zamanda, belə filmlərə
müraciət olunması mövzunun tükənməsi
ilə bağlı deyil, sadəcə olaraq əsər yazan
yoxdur.
- Yəqin ki, yaratdığınız rolun adı ilə
sizə müraciət edənlər olur?
- Bəli, olub. Mən yolla gedərkən
bəzən mənə Həsənağa, bəzən
Elçin, bəzən də Dadaşov deyə müraciət
edirlər və ya hal-əhval tuturlar. Mən
də bunu normal qəbul edirəm. Çünki
o obrazlarda xalqın ürəyinə yol tapmışam.
- Xarici səfərlərlə bağlı dəvətiniz
olubmu, ümumiyyətlə,
yaradıcılığınızda nə yeniliklər var?
- Olub. İki il bundan əvvəl
Türkiyədə Ankara Opera və Balet Teatrına
dəvət aldım, amma qəbul etmədim. Çünki
mən Bakısız qala bilmərəm. Əslində
sevindirici haldır ki, biz gedək başqa ölkədə
sənətimizi nümayiş etdirək. Onlar
mənə çox təkid etdilər ki, gəl,
filmlərə çəkilməyə şərait də
yaradacağıq, amma qəbul edə bilmədim. Yaradıcılığıma gəldikdə
isə, yaxınlarda iki filmə dəvət almışam,
amma qoy bu hələ sirr qalsın.
Sonda sənətkar qəzetimizə öz
arzularını da bildirərək qeyd etdi ki, nöqtə
sözü həmişə dəbdə olub. “Yazılan məktubların sonunda həmişə
üç nöqtə olur.
Bu mən, bu o, bu da sən,
De görüm nə deyirsən,
İndi özün fikir ver,
Bu iki məhəbbətə.
Daha heç nə demirəm,
Nöqtə, nöqtə və nöqtə”...
İki sahil.-2007.-3 iyul.-S.6.