Məhərrəmova T.
Problemlərimi
səhnədə unuduram
Yaqut Xandadaşova,
aktrisa: "Biz doğrudan da işimizin dəlisiyik"
Dərbənd
Dövlət Azərbaycan Dram Teatrının Bakıya ilk
qastrolu nəhayət ki, ötən həftə
gerçəkləşdi. Teatrın kollektivi Musiqili Komediya
Teatrının səhnəsində Tamara Vəliyevanın
"Bankir adaxlı" komediyasını iki gün dalbadal
oynadı.
Kollektivin üzvləri
eyni tamaşa ilə çıxış elədikləri
Quba, Xaçmaz və Qusar rayonlarında anşlaqla
qarşılandıqlarını bildirirlər.
Ümumiyyətlə, yaradıcı heyətin bütün
üzvləri Azərbaycana ilk qastrollarının əsil
bayram-əhvl ruhiyyəsi ilə yadda qaldığını
və Azərbaycan tamaşaçısından təkrar-təkrar
görüşmək ümidi ilə
ayrıldıqlarını bildirirlər.
Dağıstanın Əməkdar artisti Yaqut
Xandadaşova tamaşadan sonra təəssüratlarını
bizimlə bölüşdü:
- İlk qastrolumuz uğurla keçdi.
Azərbaycanın rayonlarında və Bakıda çox
mehribanlıqla qarşılandıq. Xüsusən
gənclər üçün bu səfər yaddaqalan oldu.
Azərbaycan teatrlarının səhnəsinə
çıxanda özümüzü sanki doğma
teatrımızda hiss edirdik. İnşallah, azərbaycanlı
teatrsevərlərin görüşünə yeni
tamaşalarla gələcəyik.
- Dərbənd Teatrında çoxdanmı
işləyirsiniz?
- Elə bir ailədə
böyümüşəm ki, gözümü açıb
musiqi səsi eşitmişəm. Uşaq vaxtımdan da
səhnədə olmuşam. Dərbənd
Dövlət Azərbaycan Dram Teatrı yarandığı
gündən onun səhnəsindəyəm. Ötən
əsrin 40-cı illərində Dağıstan Dövlət
Dram Teatrı bağlanandan sonra bu teatr gah dərnək, gah da
xalq teatrı şəklində fəaliyyət
göstərib. 1967-ci ildən 1998-ci ilə kimi teatr Xalq
teatrı adı ilə fəaliyyət göstərib. Həmin
teatrın reyissoru mərhum atalığım,
Dağıstanın Əməkdar artisti Mənsum
Haşımoğlu idi. Bu teatrda həmişə gözəl
tamaşalar qoyulub.
Xalq teatrının səhnəsində
atamın quruluşunda ilk rolum "Afət"
faciəsində Afət olub. Onda 18 yaşım var idi. Daha sonra "Pəri Cadu" və "Solğun
çiçəklər"də Pəri, Üzeyir
Hacıbəyovun "Ər və arvad" operettasında
Yetər və Minnət xanım rollarını oynadım.
1999-cu ildə Dərbənd Dövlət Dram Teatrı
yarandı. Əfsuslar olsun ki, o günü görmək
Mənsum Haşımoğluana qismət olmadı.
Dərbənd Dövlət Azərbaycan Dram Teatrının
yenidən açılması onun ən böyük arzusu idi.
O, bundan ötrü gecə-gündüz
çalışırdı və demək olar ki,
bütün qüvvəsini bu işə sərf
eləmişdi.
Dərbənd Teatrı ilk premyerasını
Xalq artisti Vaqif Əsədovun quruluş verdiyi Hidayətin
"Məhəbbət yaşayır hələ" psixoloyi
dramı ilə elədi. Tamaşada baş rolu - Mehribanı
mən oynayırdım. Vaqif müəllim öz quruluşunda
Mehribanın həm cavanlıq, həm də qocalıq
həyatını səhnəyə gətirmişdi.
Mehribanın qocalığını anam - Dağıstanın
Xalq artisti Düriyyə Rəhimova oynayırdı.
- Gərək ki, ananız vaxtilə
Sumqayıt Teatrında da çalışıb.
- Ümumiyyətlə, ailəmizin
Azərbaycanla həmişə əlaqəsi olub. Anamla
atalığım vaxtilə Sumqayıt teatrında
işləyiblər. Ona görə də onları Azərbaycanda
çox gözəl tanıyırlar. İndiyə kimi də
həmin teatrın aktyor və reyissorları ilə
əlaqəmiz itməyib. Faiq Zöhrabov, Valeh Kərimov,
Məhərrəm Bədirzadə, Rafiq Əsədovla
yaxın münasibətlərimiz var. Azərbaycan radiosunun
Qızıl Fondunda anamın çoxlu mahnıları
saxlanır.
- Siz həmçinin reyissura ilə
məşğulsunuz. Adətən o aktyorlar reyissuraya meyl
göstərirlər ki, onlar bir aktyor kimi səhnədə
sözlərini deyirlər. Sizdə bu həvəs
nədən yarandı?
- Bu illər ərzində Dərbənd
Teatrında nə qədər tamaşa qoyulubsa,
hamısında baş rollarda oynamışam. Obrazlarımın
hamısı müxtəlif xarakterlidir. Əgər mən
faciədə oynamışamsa, komediyada da, daramada da rol
almışam. Özümə fəxr sayıram ki, 45
yaşımda uşaqlar üçün "Pişik evi"
tamaşasında Keçi xanım rolunda səhnəyə
çıxmışam. Tərəf-müqabilim isə
18 yaşlı cavan aktyor idi. Dağıstanın
Mədəniyyət Nazirliyinin keçirdiyi "Teatrlar
uşaqlar üçün" festivalında həmin
tamaşaya görə pul mükafatına layiq
görüldüm. Bundan başqa bir neçə festivalda da
mükafatlar qazanmışam. 2001-2002-ci illər
mövsümündə isə fəxri ada layiq
görülmüşəm. Həmçinin 2001-ci ildən
2004-cü ilə kimi teatrın quruluşçu reyissoru
işləmişəm. Ə.Haqverdiyevin "Pəri Cadu",
"Yeyərsən qaz ətini, görərsən
ləzzətini", Fikrət Əmirovun "Gözün
aydın" və başqa əsərləri
səhnələşdirmişəm. Azərbaycan
klassiklərinin əsərlərindən ibarət bir
musiqili-kompozisiya da qurmuşdum. Həmin əsəri
Dağıstan teatrlarının Poetik festivalına
hazırlamışdıq.
Reyissorluğa meyilimə gəlincə, bu,
məhəbbətdən yarandı. Çünki həmin
əsəri səhnələşdirərkən canımı
qoymuşdum. Məşq prosesindəki mühit çox
xoşuma gəlirdi. Özümü yeni ampluada görür
və ruhlanırdım. Tamaşadan sonra Bəstəkarlar
İttifaqını sədri "Neçə ildir ki, belə
musiqi eşitməmişdik. Elə bil ki, nağıllar
aləminə düşmüşdük" deyə
heyrətlə bildirdi. İndi də anamın
"Xatirələr" mahnısına klip çəkdirmək
istəyirəm. Anamın çox maraqlı həyatı olub.
İnşallah, bu planımı da həyata
keçirməliyəm.
- Sizə hansı daha xoş gəlir:
tamaşaçı qarşısına aktrisa, yoxsa reyissor kimi
çıxmaq?
- Reyissor kimi işləmək həddən
artıq xoşuma gəlir. Aktyorlarla işləyəndə
özümü çox rahat hiss edir, onlarla
işləməkdən zövq alıram. Elə bilirəm ki,
səhnəyə aktrisa kimi çıxan zaman edə
bilmədiyim mizanları, hərəkətləri onların
vasitəsi ilə həyata keçirirəm.
- Bəs aktyorlarla rəftarınız
necədir? Özünüzü məşq prosesində
hökmran hiss etmirsiniz ki?
- Xasiyyətim çox həlimdir. Ancaq
istədiyim nəticəni onlardan ala bilməyəndə
məndə hökmranlıq yaranır. İstədiyimə
nail olanda, inanın ki, tamaşadan sonra uçmağa
qanadım olmur. Yaradıcı iş çox xoşuma
gəlir. Dərbənd Rus Dram Teatrının baş reyissoru,
Rusiyanın Əməkdar incəsənət xadimi Turqara
bizdə tamaşa hazırlayan zaman iş metodu mənə
çox maraqlı gəldi. Aktyorlar onun
istədiyini edə bilməyəndə, özü
səhnəyə çıxıb necə etmək lazım
olduğunu onlara başa salırdı. Mən ondan "Bəs
özünüz niyə oynamırsınız?" - deyə
soruşanda "bir aktyor kimi səhnəyə
çıxmaqdan həmişə qorxmuşam" - deyə
cavab verdi. Təsəvvür edin, elə gözəl
əsərlərə quruluş verən bir reyissor
səhnədən qorxduğunu söyləyirdi. Məndə
isə belə bir qorxu yoxdur. Ancaq özümü kənardan
bir aktrisa kimi görmürəm. Reyissorluq isə əkdiyin bir
ağacın bəhərini görmək kimi sənə
xoş gəlir. Onda öz işin haqqında fikir də
yürüdə bilirsən.
- Yəqin ki, içinizdə
səhnələşdirmək istədiyiniz
əsərlərin də arzusu var.
- 2004-cü ildən bəri hələlik
yalnız aktrisa kimi çalışıram. Qismət
olsa, bir-iki planım var. Hələlik onları
açıqlamaq istəmirəm. Belə bir söz var:
"Əgər arzun varsa, ürəyində saxla, yerinə
yetəndən sonra deyərsən ki, mən bunu
arzulayırdım".
- Söhbətimizin
əvvəlində 18 yaşından səhnədə
olduğunuzu dediniz. Bu illər ərzində özünüz
üçün nə kəşf eləmisiniz: səhnə
sizin üçün nə deməkdir?
- Əgər insan
18 yaşından səhnədədirsə, hətta,
istəməsə belə ora bağlanır. O ki qaldı
mənə, əgər uşaqlıqdan bu mühitdə
böyümüşəmsə, demək səhnə
mənim üçün hər şeydir. Hər
kollektivdə müəyyən narazılıqlar olur. Ancaq bunların hamısı ani olaraq keçib gedir.
Başqalarını deyə bilmərəm,
mən belə vəziyyətdə səhnəyə
çıxıramsa, hər şey yadımdan
çıxır. Səhnədə
saatlarla işləyə bilərəm. Yorğunluğumu,
kədərimi, problemlərimi səhnədə unuduram. Özüm reyissor ola-ola kənardan gəlib
əsər səhnələşdirən bir reyissorun
tamaşasında da oynamışam. Həmin
reyissor məşq prosesində mənim üstümə
qışqırsa da ondan incimirəm. Başa
düşürəm ki, bütün bunlar iş prosesində
baş verir. Çünki reyissor istədiyini
mütləq aktyordan almalıdır.
- Bəzi aktyorlar "maaşımız
çox azdır" deyib teatrdan uzaqlaşırlar.
Bəziləri isə maaşın azlığına baxmayaraq
ömürlərini səhnəyə həsr etməkdən
çəkinmirlər. Sizin üçün necə, işin
maddi, yoxsa mənəvi tərəfi daha əsasdır?
- Maddi çətinliklər olsa belə,
yəqin ki, bu yaşda işimizdən əl çəkə
bilmərik. Çətinlik, əzab-əziyyət, maddi
sıxıntı olsa da, biz özümüzü bu
sənətə qurban eləmişik. Yəqin ki, bundan sonra
addımımızı dala qoya bilmərik. Bizim
üçün yol yalnız irəliyədir. Hazırda
teatrımızın binasında bərpa işləri gedir.
Belə bir şəraitdə işləmək çox
çətindir. Hərdən fikirləşirəm ki,
belə çətin şəraitdə
işləyəndə, kənardan baxanlar "yəqin bunlar
dəlidir" deyə düşünürlər. Biz
doğrudan da işimizin dəlisiyik. Ona görə də
hər çətinliyə dözürük.
- Sənətlə bağlı çox
arzularınıza çatmısınız: fəxri ad
almısınız, istədiyiniz rolları
oynamısınız, reyissor kimi bir neçə əsər
səhnələşdirmisiniz. İndi nəyin arzusu ilə
yaşayırsınız?
- Təbii ki, arzular tükənmir. Düz
deyirsiniz, fəxri ad almışam, teatrdan mənə ev
verilib, səkkiz əsər
səhnələşdirmişəm. Elə bir əsər
yoxdur ki, orada rol almayım. Təbii ki, yenə də
planlarım var. Ən böyük arzum anamın
mahnısına klip çəkməkdir. Allah möhlət
versə, onlar da həyata keçəcək.
Kaspi.-2007.-4 iyul.-S.16.