Qaliboğlu E.

 

Duyğu ansamblı gözdən əlillərdən təşkil olunub

 

Murtuz Mehdiyev: "Bədii rəhbərin nəfəsini alıb-buraxması ilə hamının ifaya başlaması indi də adamları təəccübləndirir"`

Beş yaşından gözdən əlilliyə düçar olan tarzən Murtuz Mehdiyev dünya işığından məhrum olanlar arasında ilk ali təhsilli musiqiçidir. Başına çox çətinliklər gəlib. Amma fitri həyat, yaşamaq eşqi onu daim məğlub olmamağa, irəliyə getməyə onu sövq edib. Bu yaxınlarda "Əməkdar mədəniyyət işçisi" adına layiq görülüb. Sifətində demək olar, həmişə fərəh və mübarizə eşqini görmək olur. Adətən deyirlər ki, insanın duyğu üzvlərindən biri fəallıqdan qaldıqda bu keyfiyyət digər üzvlərə keçir. M.Mehdiyevlə söhbətimizdə onun təkcə musiqi ilə bağlı təəssüratlarını yox, həm də gözdən əlillərin timsalında müxtəlif məişət problemlərinin öhdəsindən gəlmələri ilə bağlı söhbətləşdik.

- Həyat hər birimizə yaşamaq, özümüzü aşkarlamaq imkanı kimi verilsə də, eyni zamanda başımıza gələcək qəfil fəlakətlərdən də sığortalanmamışıq. Həyatın özünəməxsus qaydası, əzabı, ən əsası isə insanın həyatdan fərəh almaq imkanı var. Yalnız çətinliyə dov gələnlər fərəhə yetirlər.

- 1943-cü ildə Tərtər rayonunun Düyərli kəndində kolxozçu ailəsində anadan olmuşam. Uşaqlığım ağır müharibə illərinə təsadüf edib. Məndə gözdən əlillik anadangəlmə deyil. Beş yaşımda olarkən başıma bu fəlakət gəlib. Atam müharibəyə gedib, qayıtmayıb, deyilənə görə, itkin düşüb. Qızılca xəstəliyini ağır keçirmişəm, bundan qurtulmuşam. Amma sonradan "qulaqdibi" - "svinka" deyilən xəstəliyə tutulmuşam. Bəlkə bundan da bəlasız qurtulacaqmışam; anam avam arvad olub, qonşuda bir kişinin gözünə tökdüyü dərmandan mənim də gözümə töküb. Həmin dərman gözümə ziyan verib. Deyilənə görə, gözlərimin tutulmasının başqa bir səbəbi də bağda oynayarkən gözümə qəfildən budağın girməsi olub. Huşumu itirmişəm, dilim batıb. Hətta qonşulardan biri deyib ki, bu uşaq yaşamayacaq. Nə isə, elə bir çətin zamanda başıma bu fəlakət gəldi. On beş yaşıma kimi korlar məktəbi barədə məlumatım olmayıb. O vaxta kimi evdə-bacada dolandım. Nəsə, daxilimdəki fitri halı duyurdum. Amma həyatın dolanbaclarında məni nə gözlədiyini bilmirdim. Bakıda yaşayan kənddəki qonşumuz təsadüfən korlar məktəbi barədə qəzetdə oxumuşdu, mənə bu barədə dedilər. O zaman bu məktəb Buzovnada yerləşirdi. Məni Bakıya gətirdilər. Elə söz vaxtına çəkər, iyul ayı idi. Yaşım keçmişdi, bir ay ərzində korlar əlifbasını öyrəndim. Buna "Brayl sistemi" deyirlər. Nəticədə birbaşa ikinci sinifdən təhsil almağa başladım. 12 illik məktəbi 8 ilə qurtardım. Üç il ümumiyyətlə, kəndə getmədim. Özümə söz verdim ki, öldü var, döndü yoxdur; inadımdan əl çəkmək istəmirdim.

- Şübhəsiz ki, kənd mühitində gördüyünüz çətiniklərin sizə xeyiri olub.

- Bunu məktəbdə çətin təhsil illərində bir daha anladım. Uşaq vaxtı heç nə görməyə-görməyə bütün uşaq oyunlarını, hətta gizlənpaçı da oynayırdım. Bu, fəhmimin daim güclənməsinə çox kömək etdi. Səsi tanımaq, duymaq, müxtəlif səsləri biri-birindən ayırd etmək keyfiyyətim o vaxt formalaşdı. Qardaşım idmanla məşğul olmağıma çox kömək etdi.

Uşaq vaxtı qarğıdan tütək düzəltməyimi xatırlayıram. Çətini insanın hər hansı bir işi görməyə həvəsi olsun, əsas odur ki, nəyisə bacaracağına inanasan, ruhdan düşməyəsən, təslim olmayasan. Tütək çalmağı kənddə öyrənmişəm. Bakıya musiqi məktəbinə gələndə Lətifov Bahadır adlı birisi vardı, çox gözəl tar çalırdı. Onun çox fəlakətli taleyi vardı. Valideynləri küçəyə atmışdılar. Bunu bir yəhudi dəllək tapmış, oğulluğa götürmüşdü. Sonra da həmin məktəbə vermişdi. Təsəvvür edin ki, radioda tar çalınırdı, onu bütünlüklə yadında saxlayır, çalırdı.

- Yəqin bu zamanlar sizin tara meyl edən dövrünüz idi?

- Bəli, kim tar çalırdısa, əks-sədası beynimdə yaşayırdı. Öz-özümə deyirdim ki, mən də onlar kimi çala biləcəyəm. Arzulayırdım ki, kimsə tarını verəydi, bir az çalaydım. Bakıya gəlişimdən az keçmişdi, bir dəfə bu tarçalan oğlan acdı, utancaq olduğundan xahiş etdi ki, onun üçün yeməkxanadan çörək alım, əvəzində mənə tar çalmağı öyrədəcək. Yeməkxanaya baxan erməni arvadından bir neçə tikə çörək aldım. Beləliklə, ilk tar öyrənməyim o vaxtdan başladı. İlk vaxtlar tarı iki barmaqla çalırdım, sonra mükəmməl öyrəndim. Tar çalmağa yalnız öz üzərimdə ardıcıl işləməklə nail oldum.

1962-ci ildə xalq konservatoriyası açıldı, Qara şəhərdə yerləşirdi. Təsəvvür edin ki, axşamtərəfi gedirdim, iki marşrut dəyişirdim, əlimə ağac da götürmürdüm. Evə də qayıdanda çox gec olurdu.

- İndi şəhərə necə çıxırsınız?

- Həmişə yanımda köməkçim olur. Məktəbdə özüm tam sərbəst hərəkət edirəm. Məktəb Nərmanov rayonunda yerləşir, mən isə təzə Günəşlidə yaşayıram. Hər gün işə gedib-gəlirəm.

Həyatımda borclu olduğum insanlardan biri də Səid Rüstəmovdur. Bəstəkar, tarzən Adil Gərayı da sayğı ilə xatırlayıram. O, gözdən əlillərin klubunda dərnək aparırdı. Cəmiyyətin istedadlı adamlarını ansamblına seçirdi. O zaman məni az maaşla ştata götürdülər. Bu, mənim üçün göydəndüşmə oldu. Yavaş-yavaş ictimaiyyət arasında tanınmağa başladım. İlk dəfə "Xaric Segah"ı çalarkən rəğbətlə qarşılanmağım yadımdadır.

Məktəbi qurtardıqdan sonra çətinliklə də olsa, konservatoriyaya qəbul olundum. Çünki o vaxta kimi gözdən əlilin bu sahə üzrə ali təhsil alması ənənəsi yox idi. Səid Rüstəmov əvvəlcə mənə dərs keçmək istəmirdi, amma onu əmin etdim ki, notdan başım çıxdığından məndən asılı olan nə varsa, ona kömək edəcəyəm ki, dərs keçə bilsin.

- Siz "Duyğu" ansamblını da yaratmısınız.

- Bu ansambl gözdən əlillərdən təşkil olunub, indi də fəaliyyət göstərir. Eyni vaxtda bədii rəhbərin nəfəsini alıb-buraxması ilə hamının çalmağa başlaması indi də adamları təəccübləndirir. Biz bu mərhələyə gələnə kimi çox məşq etmişik. Azərbaycan televiziyasında, radiosunda xeyli çıxışlarımız olub.

- Qısaca ailəniz haqqında danışaydınız.

- Dörd övladım var. Oğlumun biri sintezator çalır. O birilərinin də musiqiyə meyli var.

- Tez-tez küçədə gözdən əlillərin dilənməsini müşahidə etmək olur. Belə hallar sizə necə təsir edir?

- Ümumiyyətlə, sağlam adamlar arasında olduğu kimi, gözdən əlillər arasında da müxtəlif xarakterli adamlara şübhəsiz, rast gəlmək olur. Demək olmaz ki, görməyənlərin hamısı normal adamlardır. Onların da içərisində əsəbiləri, özündən tez çıxanlar az deyil. Məsələn, tutaq ki, biri xeyirxahlıq əlaməti olaraq görməyənin qolundan tutur ki, onu küçədən keçirsin, belədə acılanır. İnsanın davranışından çox şey asılıdır. Mən həmişə təmizkarlığa riayət etmişəm. Çünki adətən, bizim tipli insanların başqaları ilə təmasları fərqli olur. Gözdən əlillərin natəmiz olması başqalarında istər-istəməz ikrah duyğusu yaradır.

- Hazırda gözdən əlillərin hansı problemləri var?

- Əsasən bunların ev problemi var. Deyirlər ki, onlar üçün bina tikirlər, gələn il istifadəyə verilməlidir.

 

Qobustan UNESCO-nun mədəni irs siyahısına daxil edilib

Əbülfəs Qarayev: "Bu, Azərbaycan üçün çox böyük bir hadisədir"

"Qobustanın UNESCO-nun, dünyanın, bəşəriyyətin mədəni irs siyahısına daxil edilməsi Azərbaycan üçün çox böyük bir hadisədir". APA-nın xəbərinə görə, bu sözləri jurnalistlərə açıqlamasında mədəniyyət və turizm naziri Əbülfəs Qarayev deyib. Nazir bildirib ki, Qobustan Dövlət Qoruğunun yaradılması ilə bağlı prezidentin sərəncamı və UNESCO-nun xoşməramlı səfiri Mehriban Əliyevanın göndərdiyi məktub bütün vəziyyəti dəyişib: "Bu gün Qobustan qoruğunun prezidentin artıq şəxsi nəzarəti altında olması komissiya üzvlərinə öz təsirini göstərdi və yekdil bir qərarla bu qərar qəbul olundu. Prezidentin sərəncamı onlara zəmanət verir ki, bir il ərzində bütün işlər görüləcək". Qobustan qoruğunun mühafizəsinə görə artıq bəşəriyyətin cavabdeh olduğunu deyən Ə.Qarayev komissiyanın müntəzəm olaraq qoruğun vəziyyəti ilə maraqlanacağını bildirib. APA-nın "Daha hansı abidələrimizin UNESCO siyahısına daxil edilməsi üçün təqdimat hazırlanır?" sualını nazir belə cavablandırıb: "Bizim ilkin siyahımızda Naxçıvan, Şəki və Bakının bir neçə abidəsi var. Amma UNESCO-ya qəbul qaydası bir az mürəkkəbdir. Hansı abidənin sənədləri daha tez tərtib olunsa, siyahıya birinci o düşəcək".

 

Xalq cəbhəsi.-2007.-5 iyul.-S.15.