Sevil
İstedad seçiminə
mütəxəssis baxışı olmalıdır
Ağacəbrayıl
Abasəliyev: “Xalq ulduzu”nda ruhu oxşayan mahnılar ifa olunur”
Zaman-zaman
istedadlı kaman ustalarımız olub. Habil
Əliyevdən sonra ulduzu parlayanlardan mərhum Ədalət
Vəzirovu, Munis Şərifov, Şəfiqə Eyvazovanı
qeyd etmək olar. Son illər daha bir kaman
ustamızın adı dillər əzbəridir. Bu, hazırda hər həftə “Xalq ulduzu” mahnı
yarışmasında tamaşaçıların münsif
üzvü kimi tanıdığı Ağacəbrayıl
Abasəliyevdir. Sənətkarla
kamançadan, musiqi sənətindən, eləcə də
hazırda tamaşaçılar, dinləyicilər arasında
geniş rəğbət qazanmış “Xalq ulduzu” mahnı
yarışmasından danışdıq.
Kamançanı
ermənilər gözdən salmışdı
- Kamança haqda klassik Azərbaycan şairləri Nizami
və Füzulinin əsərlərində də bəhs
edilib. Bu musiqi aləti vaxtilə üçsimli
olub. XIX əsrdə Aleksandr Oqazanaşvili
adlı bir gürcü mütəxəssis kamanı
dördsimli edib. Onu da deyim ki, bu
gürcü Cabbar Qaryağdıoğlu, Qurban Pirimovla bir
ansamblda kamança ifa edib. Necə
Sadıqcan tarı diz üstündən sinəyə
gətirib, eləcə də Oqazanaşvili kamanda belə bir
yenilik edib. İndiyədək kamança sənətini
inkişafında Hafiz Mirzəliyev, İsmayılxan
Talışınski, Elman Bədəlov, Tələt
Bakıxanov, Fərhad Dadaşov və bu kimi şəxslərin
böyük xidmətləri olub. O ki qaldı
ermənilərə, onların ifaçılığı
haqda bunu deyə bilərəm ki, bu millət muğamı
bilmədiyinə görə tarın yanında “tutuquşu”
rolunu oynayıb, musiqi dilində desək, imitasiya ediblər. Sonralar Habil Əliyev, Şəfiqə Eyvazova
kamançanı solo ifada, tələbəlik dostum, mərhum
Ədalət Vəzirov isə simfonik orkestrdə kamança
ifaçılığını nümayiş etdiriblər.
40-a yaxın dövlətdə - Yaponiya, Amerika,
Fransa, İtaliya və başqa ölkələrdə
keçirilən festivallarda kamançanı kifayət
qədər təbliğ etmişik.
-
Sizin kaman ifasına gəlişiniz necə olub?
- Mənim rəhmətlik atam Ağasaleh müəllim
dahi bəstəkar Səid Rüstəmov, orkestrin digər
konsertmeystri Adil Gəray, Hafiz Mirzəliyevlə birgə
kollektivdə çalışıb. Onlar
mənim 6 yaşım olarkən ad günümə
gəlmişdilər, musiqi qabiliyyətimi yoxladılar. O
vaxt Səid müəllim mənə xeyir-dua verdi
ki, kamança sinfinə gedim. 6 nömrəli musiqi
məktəbində dərs aldım, 70-ci ildə Asəf
Zeynallı adına musiqi
məktəbinə, 74-cü ildə isə konservatoriyaya daxil
oldum. Mən konservatoriyanı həm dirijorluq,
həm də kamança üzrə bitirmişəm. Musiqi Akademiyasında həm kamançadan, həm
də muğamdan dərs demişəm.
-
Habil Əliyevin ifasını necə qiymətləndirirsiz?
- Xalq sənətkarı başqadır, savadlı
sənətkar başqa. Habil müəllim
öz fərdi ifaçılıq üslubu ilə kamanı
ermənilərin əlindən aldı. O, heç
kəsi yamsılamadan, özünəməxsus,
təkrarsız ifasıyla kaman ifaçılığında
bir iz qoydu.
-
Hansı mahnını xüsusi olaraq ancaq kamanda ifa etmək
mümkündür?
- “Vaqif” əsərində Xuraman
özünü qayadan atanda, “Ögey ana”da oğlan
anasının şəkli önündə ağlayanda kamanla
“Şüştər” çalınır. Bu
muğamın ifası kamançada çox gözəl
səslənir. “Dilkəş”,
“Bayatı-şiraz” - bunlar hamısı kamançaya aiddir.
Məsələn, mənim ifamda qızıl fondda “Ay
işığında”, “Xoşum gəlir”, “Lalay”,
“Süzən qızlar” lirik musiqiləri saxlanır. Yəni bütün bu mahnılar həzindir,
heç biri şən deyil.
“Hansı
ölkəyə gedirəmsə...”
- Kamanı “ağlatmaq”
ənənəsinin hələ də yaşadığı
hiss olunmaqdadır, sizcə, kamanın “göz
yaşlarını qurutmaq” vaxtı çatmayıbmı?
- Yox, kamanla oynaq mahnılar da ifa etmək
mümkündür - “Koroğlunun üvertürası”ndan
tutmuş digər şən mahnılara kimi. Bu
yaxınlarda Rumıniyanın prezidenti Azərbaycana
gəlmişdi. Onunla görüşə
məni də dəvət etmişdilər. Orada mən
rumın bəstəkarı Dinukun “Mak yallısı”nı çaldım. Çox
rəğbətlə qarşılandı. Kaman ifaçılığında lazımdır
ki, harada nəyi çalmaq düzgün seçilsin.
Yəni məsələn, baltayla faydalı bir iş
görmək, ev tikmək də olar, adam
öldürmək də. Əsas olan odur ki,
aləti faydalı, xeyirli məqsəd üçün
istifadə edəsən.
Bunun üçün də böyük bazan
olmalıdır. Digər
tərəfdən, kamançanın düzgün
təbliği üçün mən hansı
ölkəyə gedirəmsə, o ölkənin
mahnılarının kamança ilə ifasını
öyrənirəm. Bu yaxınlarda
Hindistanda da olduq. Onların da milli
musiqiləri çox zəngindir. Amma
kamançaya böyük maraqla baxırdılar. Kamanı pərdəsiz dörd simlə ifa
etməyə təəccüblənirdilər.
-
Tar, kaman, xanəndə. Bu klassik
üçlük indi də bərpa olunur. Amma bu klassik üçlüklə indiki
üçlükdə nə çatır, nə
çatmır?
- Bayaq dediyim kimi, əvvəlki kaman
ifaçılarının əksəriyyəti erməni
olduğu və muğamı bilmədikləri
üçün yalnız tarın ardınca gedirdilər, onun
çaldığını təkrarlayırdılar. Bütün bunlar da kamanı gözdən
salmışdı. Sanki ona ikinci
dərəcəli alət kimi baxırdılar. Amma indi kaman öz təsdiqini tapıb. Mədəniyyət Nazirliyinin xəttiylə
tarzən Ramiz Quliyevlə mən ayrı-ayrı vaxtlarda
İrana dəvət olunmuşduq. Bir ay o,
sonra da mən orada müxtəlif konsertlər verdik,
iranlıların bizim musiqini öyrənmək həvəsini
təmin etməyə çalışdıq. YUNESKO-nun xəttilə ora başqa
dövlətlərdən də nümayəndələr
gəlmişdilər, kamança həmin
şəxslərdə maraq doğurmuşdu. Həmin vaxt YUNESKO-nun xəttilə keçirilən
simpoziumda kaman haqda həm nəzəriyyəçi, həm
də ifaçı kimi verilən üç mükafatın
üçü də mənə nəsib oldu.
“Xalq
ulduzu”nda ölməz mahnılarımız təbliğ olundu
- “Xalq ulduzu” mahnı
yarışmasına necə oldu ki, münsif üzvü
seçildiniz?
- Bu yarışmaya dəvət alanda məni ən
çox sevindirən xalq mahnıları və klassik
bəstəkarların ölməz mahnılarını
canlandırmaq məsələsinin önə
çıxması oldu. Yarışmaçıları
hazırlamaq təklifini də mənə etdilər, mən
də məmnuniyyətlə razılaşdım. İşlədiyim Muğam Teatrının
rəhbəri Arif Qazıyevlə 70-dən çox
tanınmış bəstəkar və şairlərin
yaradıcılıq gecələrini keçirmişik. Odur ki, yarışmaçıları hazırlamaq
təklifi mənim üçün çox xoş oldu. 2200 iddiaçıdan 840 nəfər seçildi.
Onlardan isə 18 nəfəri seçdik.
-
Seçim hansı prinsiplərlə aparıldı?
- Yarışmaçıların ritmi düz tutması,
səsin gözəl, şaqraq, musiqi duyumunun yüksək
olması və mahnıların gözəl ifasına
üstünlük verirdik.
-
Yarışmanı tərk edənlərdən ən çox
kimə təəssüflənirsiz?
- Seçdiyimiz 18 nəfər 840 nəfərin ən
yaxşıları idi. Həmin 18 nəfərin
hamısı istedadlı gənclərdir. Əvvəllər
uşaqların sırası seyrəldikcə, mən buna
çox heyfsilənirdim. Sonra
düşündüm ki, əvvəl-axır bu uşaqlar
yarışmanı tərk etməlidirlər. Amma ən çox Şəhla Həmidovanın
yarışmadan çıxmasına
təəssüfləndim. Yaxşı ki,
o, yarışmadan əliboş getmədi. Bildiyiniz kimi,
ona xeyirxah bir iş adamı mənzil verdi
və o, Lənkəranda müalicə olunacaq.
-
SMS-lə keçirilən müsabiqələrə
münasibətiniz necədir?
- Əlbəttə, mən istərdim
ki, gələcəkdə imkanlı şəxslər bu
işi yalnız münsiflər heyətinin ixtiyarına
buraxsın. Çünki istedad seçiminə
mütləq mütəxəssis baxışı
olmalıdır və jüri də obyektiv seçim
etməlidir. Bu zaman
sənətkarlıqdan, istedadın üzə
çıxmasından söhbət gedə bilər. Amma digər tərəfdən, xalqa da seçim
imkanı verilir ki, onlar öz zövqlərini nümayiş
etdirsinlər.
-
Axı, SMS-lə seçimdə adətən hər
ifaçının yaxınları, qohumları rol oynayır.
- Mən deməzdim. Çünki qohum,
tanışlarla çox uzağa getmək olmur, onların
hər dəfə mesaj göndərmək imkanı olmaya da
bilər. Sonda yenə
iştirakçılar xalqın SMS-ləri hesabına
seçilir.
-
İştirakçılar arasında əksəriyyət
İlahə İbadovanın qalib olacağını güman
edirdi. Amma əksinə oldu. Müsabiqə
boyu sona qalan Mirkamil səs faizinə görə onu
üstələdi. Deyəsən, o, SMS taktikasına
yaxşı əməl edir.
- Bu da mümkündür. Mən hər
iki gəncin istedadına inanıram. İlahə
İbadova 7 həftə lider oldu. Bu da
böyük göstəricidir. İndi
müsabiqənin şərti belədir ki, finala bir
nəfər qalmalıdır.
- Yeri
gəlmişkən, sizcə, səsvermə niyə konkret
rəqəmlərlə yox, faizlə göstərilir?
- Bu, hər halda
“Baksel”lə “Soy” kampaniyasının
müqaviləsinə daxil olan məsələdir,
mənim onların bu işinə müdaxilə etmək
hüququm yoxdur. Amma bunu danmaq olmaz ki, “Soy”
prodakşn kompaniyası və ATV telekanalı xalq mahnıları
və korifey bəstəkarlarımızın ölməz
mahnılarının təbliğində çox faydalı
iş gördü. Başqa telekanallardakı
yarışmalarda daha çox türk mahnılarına
üstünlük verilir. Amma bu müsabiqədə
gördüyünüz kimi ruhu oxşayan mahnılar
seçilir.
- “Xalq ulduzu” bir
çox sənətkarlar tərəfindən də
rəğbətlə qarşılandı.
- Xalq
mahnılarında bizim ruhumuz yaşayır. Ona
görə bu mahnılar belə sevilir. Korifey
bəstəkarların da mahnıları ona görə
xoşlanır ki, bu bəstəkarlar
muğamlarımızı yaxşı bilir.
Ona görə bu mahnılar xalqın dilindən
düşmür, rəğbətlə qarşılanır.
Səid Rüstəmovun “A qızım, haralısan?”, “Qurban adına” və sairə mahnılarını
kim dinləsə zövq alır. Tofiq Quliyevin
“Quşlar, quşlar” mahnısı adamın
sümüyünü də oynadır. Yəni
demək istəyirəm ki, bu mahnıların bəzisi xalq yaradıcılığına
əsaslandığı üçün belə sevilir.
Xalq mahnılarının gözəlliyi,
onlardakı həyatilik, ruh bəstəkar mahnılarında da
yaşanmalıdır. Musiqi nə
qədər dərin, professional, mükəmməl olarsa, bir o
qədər sevilib, əzizlənər.
-
Ötənhəftəki turda Aygün xanımla
deyəsən, aranızda bir az
narazılıq yarandı. Buna səbəb
nəydi?
- Münsif üzvlərinin fikirlərinin
təzadlılığı yaxşı haldır. Hər kəs eyni fikri desəydi, onda bizim
dördümüzə də nə ehtiyac vardı? Mən Aygün xanımı 20 ildir tanıyıram.
Necə deyərlər, o, mənim gözümün
qabağında boya-başa çatıb. Keçən
dəfə musiqi parçası ilə bağlı
hərəmiz bir cür mülahizə yürütdük.
Bunu gərək kadra çəkənlər bu
şəkildə qabartmayaydılar. Onunla
aramızda ciddi bir narazılıq yoxdur. Mən
Aygün xanımın sənətkarlığını
bəyənirəm və hörmət edirəm.
-
Sizcə, finalda kim birinci olacaq?
- Bayaq dediyim kimi, bu müsabiqədə bizim səs
hüququmuz yoxdur. Eldənizin, yaxud Mirkamilin qalib
olacağını SMS-lər müəyyən edəcək.
Əgər Şəhla kimi bir ifaçı
yarışmanı tərk etdisə, deməli, sabah
Eldəniz də çıxa bilər. Hər
halda, bunu gələcək göstərər. Onların hər ikisinə uğurlar arzulayıram.
Yeni Müsavat.-2007.-28 iyul.-S.14.