Teymur Göyçayev İnsanlara klassik
musiqiyə qulaq asmağı öyrətmək lazımdır
Qara Qarayev adına
Azərbaycan Dövlət Kamera Orkestrinin bədii
rəhbəri və dirijoru, xalq artisti Teymur Göyçayevin
APA-ya müsahibəsi
- Sizcə, çağdaş bəstəkarların klassik
musiqi janrına az müraciət etməsinin səbəbi
nədir?
- Əsas səbəb bu gün aşağı
səviyyəli musiqiyə üstünlük verilməsidir.
Məhz bu səbəbdən də ciddi musiqi
nəzərə çarpmır. Amma demək olmaz ki, klassik
musiqilər yoxdur. Bu yaxınlarda keçirilən Azərbaycan
Bəstəkarlar İttifaqının qurultayında da
xoşagəlməz əsərlər var idi, ancaq bununla
yanaşı effektli əsərlərin olduğunu dana
bilmərik. Əsl sevindirici hal gənc bəstəkarların
olmasıdır. Düzdür, bu məsələdə maddi
stimul da olmalıdır.
- Maddi problem kimlər tərəfindən və hansı yollarla
həll oluna bilər?
- Bu problemin tək dövlət strukturları
tərəfindən çözülməsi çətindir.
Əlbəttə, müəyyən kömək
lazımdır. Azərbaycan Mədəniyyətinin Dostları
Fondu bu məsələdə bəstəkarlara çox
köməklik edir. Əgər belə fondlar çox olsa, onda
maddi problemlər yavaş-yavaş həll olunacaq.
- Bayağı musiqilərini üstünlük təşkil
etməsini nə ilə əlaqələndirirsiniz?
- Toyxana musiqiləri ilə daha çox və tez pul
əldə olunur. Hətta istedadlı gənclər belə,
bu səbəbdən o yola üz tutublar. Televiziya
kanallarında hər gün göstərilən şou-biznes
adlandırılan bir aləmin nümayəndələrinə
baxanda adam xəcalət çəkir. Ancaq klassik, ciddi musiqi
ilə məşğul olanlar çox aşağı
əmək haqqı ilə dolanır və əsil musiqiyə
xidmət edirlər. Onların sayı azdır,
mədəniyyətin ağır yükünü də bu
insanlar öz çiyinlərində daşıyırlar.
Professional musiqiçilər onlara baxanda həyəcan
keçirir və əsəbiləşirlər.
- Azərbaycan tamaşaçısının klassik
musiqiyə hazırkı marağı Sizi nə
dərəcədə qane edir?
- Həm Kamera, həm də Simfonik Orkestrin konsertləri
çox vaxt anşlaqla keçir. Klassik musiqini xalq çox
gözəl başa düşür, xalqa bu musiqi
lazımdır. Xalqın zövqünün korlanmasında
əsl təqsiri bayağı musiqiyə üstünlük
verən və belə musiqiləri reklam edən televiziya
kanallarında görürəm. Televiziya kanalları həmin
musiqiləri populyarlaşdırır. Musiqiçi olmaq
üçün çox böyük əmək tələb
olunur və böyük məktəb keçmək
lazımdır. Bu gün telekanalda Qara Qarayevin musiqisini
səsləndirsən, çox tamaşaçılar
kanalı dəyişdirəcək. Çünki bu
günə kimi klassik musiqiyə qulaq asmayıblar və buna
görə də belə musiqi tamaşaçının
xoşuna gəlmir. Klassik əsərləri dinləmək
çox çətindir, ictimaiyyətə bu musiqilərə
qulaq asmağı öyrətmək və insanların
zövqünü əsil musiqiyə yönəltmək
lazımdır.
- Bəs zövqlü tamaşaçıları necə
yetişdirmək lazımdır?
- Bu məsələdə biz təqsirkarıq. Ona görə
ki, klassik musiqiləri tamaşaçıya dinlədə
bilmirik. İnsanlar filarmoniyaya gəlmirsə, biz onların
ayağına getməliyik.
- Sizcə, bayağı musiqi ilə məşğul olan
sənətçilərin sonu necə olacaq?
- Hazırda onlar çox gözəl səviyyədə
qarşılanır, parlayırlar. Ancaq onların
hamısı birgünlükdür. Radio və televiziyada
gün ərzində 100 dəfə verilən musiqi
əlbəttə yadda qalar. Yaxşılar hər zaman
kölgədə qalır, ancaq pis hər zaman öndə
olur. Sənətdən başı çıxmayanlara reklam
lazımdır. Pislər ekran və radioları pulla alır.
Bu heç də yaxşı hal deyil. Gərək televiziya
və radioda ilk öncə yaxşı musiqi
göstərilsin. “Evrovision”dan danışanlar bilmirlər ki,
bizdə bu cür yüksək səviyyə yoxdur.
Təkcə Azərbaycanda oturub “mən birinciyəm” demək
düzgün deyil.
- Dirijorluq məktəbinin bugünkü aqibətindən
razısınızmı?
- Bizim çox gözəl dirijorlarımız var. Korifeyimiz
Rauf Abdullayevdən tutmuş, Yalçın
Adıgözəlov, Fəxrəddin Kərimov, Əyyub Quliyev
çox gözəl məktəb keçiblər. Bizdə
fəxr ediləcək səviyyədə dirijorların
olması yaxşı haldır. Dirijorlarımızın
səviyyəsi xarici ölkələrdən Azərbaycana
konsert vermək üçün gələn dirijorlardan heç
də aşağı deyil.
- Teymur Göyçayev Azərbaycanda dirijorluq məktəbinin
inkişaf etməsi üçün tələbə
yetişdirirmi?
- Hazırda Rəşid Behbudov adına 2 saylı musiqi
məktəbinin 10-cu sinfində oxuyan Firuzə Xəncəlova
və Narın Musayeva adlı iki tələbəm var. Eyni
zamanda, mən uşaqlardan ibarət Gənc Simfonik
Orkestrinə rəhbərlik edirəm. Hazırda həmin
orkestrlə böyük proqram hazırlayırıq. Dekabrda
yeni konsert proqramı ilə çıxış
edəcəyik. Üzeyir Hacıbəyovun
əsərlərini, Motsartın 1-ci fortepiano konsertini ifa
etmək istəyirik. İkinci bölmədə isə
qonaqlara sürpriz etmək istəyirik.
- Tələbələrinizdən razısınızmı?
- Mən heç vaxt nə özümdən, nə də
tələbələrimdən tam razı qalmamışam.
Musiqi böyük bir dəryadır ki, orada kiminsə
fəaliyyətindən tam razı qalmaq mümkün deyil.
Həmişə daha yüksək səviyyəyə can
atırıq. Elə bir konsert olmayıb ki, mən öz
çıxışımdan razı qalım. Mən o
konsertlərə öz qulağımla qulaq asıram.
Özümün eşitmək istədiyim bir səviyyə
var və hələ o səviyyədə
çıxışım olmayıb...
- Teymur müəllim, bir müddət əvvəl kontrabas,
violonçel, nəfəs alətləri üzrə
tələbələrin yetişdirilməməsi ilə
bağlı problemlər var idi. Hazırda durum nə
yerdədir?
- Problem davam edir və bu alətlər üzrə bu gün
də tələbələr yetişdirilmir. Bizdə kontrabasa
komik alət kimi baxırlar. Mən bir neçə
dəfə musiqi məktəblərinin direktorlarına bu
məsələ ilə bağlı müraciət
etmişəm ki, ilk növbədə bu alətlər
üzrə tələbələr yetişdirsinlər. Sabah
bununla bağlı ciddi problemlər yaşaya bilərik.
Artıq Simfonik Orkestr bu problemlə rastlaşır. Mənim
də orkestrimdə violonçellər
çatışmır. 10-15 il irəliyə baxmaq, bu
alətlərdə ifa edə bilən tələbələr
yetişdirmək lazımdır. Bu problemi musiqi
məktəbləri həll etməlidir.
- Problem həll olunmasa, orkestrlərimizin aqibəti necə
olacaq?
- Sadalanan musiqi alətlərsiz orkestr fəaliyyət
göstərə bilməz. Problem həll olunmadığı
təqdirdə Türkiyə kimi bizdə digər xarici
ölkələrin musiqiçilərinə 2000-3000 pul verib
buraya gətirəcəyik. Türkiyə öz problemini
belə həll etdi. Biz Üzeyir bəyin
yaratdıqlarını itirə bilərik. Vaxtilə Simfonik
Orkestrimiz çox güclü idi, çünki burada çox
gözəl müəllimlər var idi. Ancaq indi müəllim
çatışmazlığı hökm
sürməkdədir. Gərək çatışmayan
alətlər üzrə mütəxəssislər cəlb
olunsun. Bu gün orkestr var, bəs 5 ildən sonra necə olacaq?
Bunu düşünmək lazımdır. Uşaqlarla
düzgün işləmək lazımdır.
- Sizcə, yerli musiqiçilərimizin maddi problem
yaşadığı bir dövrdə kənar
musiqiçilərə yüksək vəsait verərək
buraya gətirmək düzgün addımdır?
- Əlbəttə, düzgün deyil. Ancaq bizimkilər o
səviyyədə musiqiçilər yetişdirmirlər
axı... Yetişənlər də müəllimlik edib
özlərini çətinliyə salmaq istəmirlər.
Bildiyini öyrətmək istəməyən gözəl
sənətkarlarımız da var. Konservatoriyadan elə
şikəst tələbələr buraxırlar ki, onları
ümumiyyətlə musiqi məktəblərinə buraxmaq
yanlışdır. Onlar öyrətmək əvəzinə,
əksinə uşaqları məhv edirlər. O qədər
skripkaçı olub ki, müəllimi düzgün öyrətmədiyi
üçün aləti düzgün tutmayıb. Mən
skripkaçıyam və ancaq bu alətdə səhvi tuta
bilərəm. Bu məsələyə ciddi baxmasaq, sonumuz faciə
olacaq. Əgər dövlət pul ayırsa, Moskvadan,
Sankt-Peterburqdan mütəxəssislər cəlb
edəcəyik. Dövlətin inkişafı
mədəniyyətlə bağlıdır.
İstəyərdim ki, mədəniyyətə daha çox
qayğı göstərilsin.
- Azərbaycan mədəniyyətinin dünya
səhnəsində təbliğinin səviyyəsi Sizi qane
edirmi?
- Çox şükür ki, son zamanlar Azərbaycan musiqisinin
beynəlxalq səviyyəyə çıxması
üçün şərait yaradılıb.
Azərbaycanın klassik musiqisi haqqında məlumatı
olmayan ölkələrdə son dövrlər bir-birinin
ardınca konsert proqramları ilə çıxış
etmişik.
- Azərbaycan Dövlət Akademik Opera və Balet Teatrından
bir sıra qocaman sənətkarların
uzaqlaşdırılması məsələsinə münasibətiniz
necədir?
- Bütün ölkələrin opera teatrlarında
yaşı repertuara uyğunlaşa bilməyən aktyorlar
məsləhətçi kimi teatrda saxlanılırlar. Bu,
təbii prosesdir. Leylinin partiyasını 70 yaşlı qocaman
sənətkar oxuya bilməz. Yəni yaşa görə rollar
var. Həmin sənətkarlarımıza yaxşı
təqaüd verib, yola salıblar. Azərbaycan Dövlət Akademik Opera
və Balet Teatrının rəhbərliyində professionallar
oturub. Yəqin onlar nə etdiklərini bilirlər. Bu, sırf musiqi ilə bağlıdır, kimisə
teatrdan qovlamaq məqsədi daşımır.
- Teatrların yay mövsümündə qapanmasını
düzgün hesab edirsiniz? Bu qrafiki
dəyişmək mümkün olarmı?
- Sovet dövründə yay aylarında teatrların,
filarmoniyanın kollektivləri Kislovodsk, Soçi kimi
şəhərlərə qastrola gedirdilər. Yayda
teatra gələcək tamaşaçı tapmaq çox
çətin məsələdir
İki sahil.- 2007.- 31 iyul.- S. 6.