Məhərrəmova T.
Deyilməmiş sözüm qaldı
Səhhətində problemlər
ucbatından səhnəni 38 yaşında tərk etmiş
Şahin Cəbrayılov öz sənət
taleyini belə səciyyələndirir
"Aktyorları qoruyun, onlar
əsrimizin canlı tarixləridir". Şekspirin
təkcə müasirlərinə deyil, bütün
zamanların məmurlarına və insanlarına xitabən
söylədiyi bu sözlərə bu gün əməl
olunurmu? Təəssüf ki, yox! Aktyor tanıyıram ki,
Qocalar evinə atılıb; bircə dəfə halını
soruşan yox. Aktyor tanıyıram ki, illərdir yataq
dustağıdır; qapısını bircə dəfə
döyən yox. Aktyor tanıyıram ki,
incəsənətimizə göstərdiyi xidmətləri
müqabilində hər cür təltiflərdən
məhrum...
Nə acılar ki, bu
sadalananların arxasında insan taleləri durur. Laqeydcəsinə
yanaşılan, çox vaxt bilərəkdən, bəzən
də bilməyərəkdən düzgün qiymətləndirilməyən,
nəticədə amansızlıqla qırılan insan
taleləri.
Srağagün də Akademik Milli Dram
Teatrın aktyoru Şahin Cəbrayılovun iflic diaqnozu ilə
Mərkəzi Neftçilər Xəstəxanasının
nevrologiya şöbəsinə yerləşdirildiyi, daha sonra
elə xəstəxanadaca infarkt keçirən aktyorun
kardiologiya şöbəsinə
köçürüldüyü xəbəri yayıldı.
Öyrəndik ki, 12 ildən artıq beyin
iflicindən əziyyət çəkən və
müalicəsi üçün pul tapmayan aktyorun
müalicəsinə Mədəniyyət və Turizim Nazirliyi
yardımçı olub.
"Atam teatrdan uzaqlaşana
qədər səhnədə bir-birindən gözəl
obrazlar yaradıb. Televiziya tamaşalarında çoxlu
yaddaqalan rolları olub. 38 yaşında
infarkt keçirdiyi üçün həyatı qədər
sevdiyi səhnə ilə vidalaşıb" -
söyləyən aktyorun oğlu, Akademik Milli Dram Teatrın
aktyoru Elşən Cəbrayılov bizimlə
söhbətində atasının səhnə
fəaliyyətini vərəqlədi.
"Azdrama"ya
aparan yol
- Atamın və mənim teatra
həvəsimizdə irsi amillərin rolu olub. Nənəmin
babası məşhur balabançı, 75 el havasını
yaradan Əli Kərimovun qardaşıdır. Ulu babamın hava-havacatları radionun fondunda
saxlanır. Onun bəzi rəqs havaları
Üzeyir bəy, Əfrasiyab Bədəlbəyli
tərəfindən nota alınıb. Onun
haqqında bir neçə kitab yızılıb. Ancaq nədənsə musiqiçilər bu gün
onu yada salmırlar.
Atamın teatra həvəsi
uşaqlıqdan olub. Yaşar Nuri, Fuad Poladovla birlikdə Yuri Qaqarin adına (indiki Tofiq İsmayılov adına
məktəb) Pionerlər evinin dram dərnəyinə gedib. Orta məktəbdə oxuyarkən bütün
tədbirlərdə iştirak edib. Müəllimləri
onun gələcəkdə yaxşı aktyor
olacağını deyirmişlər. Elə
bu həvəsilə İncəsənət instituna daxil olub.
Əməkdar incəsənət xadimi
Əşrəf Quliyevin kursunda təhsil alıb. III kursda oxuyanda Akademik Milli Dram Teatrında Nəbi
Xəzrinin pyesində ilk rolunu oynayıb. Hərbi
xidmətdən qayıdandan sonra- 1974-cü ilin oktyabr
ayından isə teatrda işləməyə başlayıb.
Ümumiyyətlə, dram
teatrına aparan yol çox çətindir. Bu teatr özək
sayıldığı üçün hamı bu teatra can
atır. Atamın da bu sənət
məbədinə daxil olması Nəbi Xəzrinin
köməyi sayəsində mümkün olub. Həmin vaxta qədər o, Nəbi Xəzrinin 2 pyesində
oynamışdı. Daha sonra
müxtəlif rolların ifaçısı kimi
səhnəyə çıxıb, yavaş-yavaş
kollektivdə özünə yer tapıb. Təxminən
70-ə yaxın obrazı ilə tamaşaçıların
rəğbətini qazanıb. Həmişə deyir ki,
rəhmətlik Əli Zeynalov, Məhluqə Sadıqova,
Vəfa Fətullayeva, Səməndər Rzayev kimi
sənətkarlarla tərəf-müqabil olmağın
özü böyük məktəb idi. Məhluqə
xanım ona analıq qayğısı göstərib. Atam da borclu qalmayıb, yurnalist olmasa da, "Sovet
Naxçıvanı" qəzetində onun haqqında
məqalə dərc etdirib. Atam
həmçinin reyissor köməkçisi işləyib.
Müəllimi Əşrəf Quliyevin "Yollara iz
düşür", "Heç nədən
hay-küy", "Kəndçi qızı",
"Mirzə Şəfi Vazeh" tamaşalarında həm
rol oynayıb, həm də ikinci reyissor kimi
çalışıb. Həmçinin
"Atayevlər ailəsi", "Alov",
"Şərqin səhəri" kimi televiziya
tamaşalarında rol oynamaqla yanaşı, Lütfi
Məmmədbəyovun yanında ikinci reyissor kimi
çalışıb. Reyissorluğa meyli
daha çox olub. Ola bilsin ki, bu istək onu
narahat edən problemləri reyissorluq vasitəsilə
çatdırmaq üçün idi. Tamaşaları
oynanılırdı, ancaq çox vaxt öz adıyla getmirdi.
Çünki o vaxt aktyorların reyissorluq
etmələrinə icazə verilmirdi. İndi
elə deyil. Aktyor istəyirsə, kino da
çəkir. Pulu, sponsoru varsa, hər
şey edə bilər. O vaxt atam səhnədə
Nəcəf bəy Vəzirovun komediyalarından birini
hazırlamaq istəyirmiş, ancaq icazə verməyiblər.
Atam həmçinin teatrda 12 il truppa
müdiri işləyib.
Sonuncu rol
- Şahin Cəbrayılovun teatrda
oynadığı sonuncu rol İlyas Əfəndiyevin
"Hökmdar və qızı" tamaşasında
İrəvan xanı Məhəmməd xan obrazı oldu" -
deyə Elşən danışır: - Ondan sonra atam heç
bir rol oynamayıb və xəstəliyi ilə əlaqədar
teatrdan uzaqlaşıb. Atam heç vaxt
özünü tərifləməyi sevmir. Ancaq onu tanıyanlar danışır ki, hansı
rolu versəydilər həvəslə oynayır və
tamaşaçının rəğbətini qazanırdı.
Atam həmişə "Səhnədə
deyilməmiş sözüm qaldı" deyə
təəssüf edir. Təkcə
təsəllisi odur ki, televiziya və teatr tamaşalarında
yaddaqalan rolları olub. Həmişə
etiraf edir ki, ən çox televiziya vasitəsilə
tanınıb. Ümumiyyətlə, aktyor
həmişə televiziyadan tanınır. Atam
"Kökdən düşmüş piano",
"Qatarda", "Topal Teymur", "Şərqin
səhəri", "Sarıköynəklə Valehin
nağılı", "Kişilər" və başqa
tamaşalardakı obrazları ilə
tamaşaçıların yaddaşında qalıb və
unudulmayıb. "Rollarım hamısı
mənə doğma olub. Bir də görürsən
ki, elə rol verirlər, onun içində material yoxdur.
Bir kəlmə söz rol deyil. İstedadlı da, istedadsız da
çalışır ki, baş rolu oynasın. Çünki baş rol göz
qabağındadır. Pis oynasa,
deyəcəklər yaxşıdır, yaxşı oynasa,
deyəcəklər əladır"- deyə
həmişə müşahidələri əsasında
danışmağı xoşlayır. Tez-tez
oynadığı tamaşaların lentinə baxmağı
sevir. Deyir ki, tamaşaçı
gözü ilə baxıb öz səhvlərimi
görürəm. Mənə də
həmişə bunu məsləhət görür. Maraqlısı budur ki, sənət yolumda atam
heç vaxt mənə təkan vermir. Yalnız
dövlət tədbirlərində aparıcılıq
edərkən şer əzbərləyəndə və
söyləyəndə müəyyən
məsləhətləri olur. Bəlkə
sənətin hər üzünü gördüyündən
mənim aktyor olmağımı istəmirdi. Arzusu məni həkim görmək idi. Hərdən ondan "Sizcə sənətdə
yarımçıq qalan sözünüzü Elşən
deyə bilərmi?" deyə soruşan yurnalistlərə
"Yox, hərənin öz sözü var. Elşənin
sözü ayrıdır. Məsələn,
onun oynadığı rolları mən oynaya bilməzdim.
Bəlkə də oynayardım, ancaq o
səviyyədə bacarmazdım. "Aydın"da
mən də oynamışam, o da oynayıb. Ancaq Elşən məndən yaxşı
oynayıb. Mən o rola etinasız
yanaşırdım, o isə yox. Elşən
nəsə yeni söz, fikir deyirdi" - deyə cavab verir.
Atam teatrdan tez uzaqlaşsa da,
sənət yanğısı və sevgisi həmişə
ürəyindədir. Onu sənətə möhkəm bağlayan vaxtilə
hiss etdiyi tamaşaçı məhəbbəti, eşitdiyi
tamaşaçı alqışıdır.
Gecikmiş
qayğı
Şahin Cəbrayılov
həyatı qədər sevdiyi sənətindən
elə-belə ayrılmayıb. Xəstəliyi
üzündən səhnədən əl çəkməli
olub. Səhnədən uzaqlaşanda 38
yaşı vardı. Hələ səhnədə
qocala, çoxlu rollar oynaya bilərdi.
Teatrdan
ayrılandan sonra xəstəliyindən də çox onu uzun
illər çalışdığı teatr
rəhbərliyinin və Mədəniyyət Nazirliyinin aktyora
göstərdiyi laqeydlik ağrıdıb. İş
prosesində xəstələndiyi üçün onun
xidmət göstərdiyi təşkilatlardan qayğı
ummağa haqqı vardı. "Düzdür, aktyor
yoldaşları qapımızı həmişə
açır. Gələ bilməyənlər də zəng
vurub hal-əhval tuturlar. Onlardan razılıq edirik. Ancaq teatr
rəhbərliyi və Mədəniyyət Nazirliyi
tərəfdən nə bir nəfər hələ indiyə
qədər qapımızı döyüb, nə də,
"necəsən" deyə soruşub. Ona görə atam
teatrdan küsmüşdü, daha ora getmirdi. Atamın 50 illik
yubileyində "Lider" və "Srace"
televiziyaları gəlib çəkdilər. Həmişə
deyir ki, aktyor tayfası uşaq kimi incə məxluqdur. Onlara
daim diqqət göstərmək lazımdır. Bir
dəfə Mədəniyyət İşçilərinin
Həmkarlar Təşkilatına müraciət edib,
Bilgəhdə dincəlməyə putyovka istədi.
Fikirləşirdi ki, oranın havası yaxşıdır,
istirahət edər, əsəbləri sakitləşir.
"Verərik" dedilər, amma sonradan heç bir soraq
çıxmadı"- deyə E.Cəbrayılov
danışır.
Aktyorun
oğlunun çoxsaylı müraciətlərindən sonra
nəhayət, Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi
Şahin Cəbrayılovun xəstəxanada
yerləşməsinə şərait yaradıb.
"Hazırda atamın vəziyyəti pis deyil.
Həkimlər onu reanimasiyaya köçürüblər,
tərpənməyə qoymurlar".
E.Cəbrayılov
atasına gec də olsa göstərilən qayğıya
görə Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinə,
şəxsən Əbülfəs Qarayevə ailələri
adından minnətdarlığını da bildirdi:
"Yaxşı ki, son günlərdəki
müraciətimdən sonra reaksiya oldu. Atama qayğı
göstərildi. Yoxsa kim bilir, atamın taleyi necə
olacaqdı?"
Kaspi.-2007.-26 iyul.-S.16.