Qaliboğlu E.

 

Rənglərin harmoniyası

 

Rza İradə Avşarların yaradıcılığı haqqında

Rəssamlıq dünyanın, həyatın insanın mahiyyətini rənglərin diliylə bizə çatdırır. Əsrlərdən bəri yol gələn, ilahi bir sənət olan rəssamlığın qarşısında duran vəzifələr bu gün daha çoxdur. Hazırda insanlığın inkişafından gecə-gündüz danışılsa da, əslində elmi-texniki tərəqqi bəşəriyyəti mənəvi rifaha çatdırmadı. İndi az qala insanlığın sonundan danışırlar. Amma əslində insanlıq sözün əsil mənasında vaxt başlayıb ki, qurtarsın da? Bəşəriyyəti həmişə daha çox təəssüf ki, zahiri görüntü cəlb edib. Amma sənət mümkün qədər insanlığın dərdlərindən danışmağa çalışıb, müəyyən məqamlarda buna nail olub. qədər acı səslənsə bəşərin tarixində gözəl əsərlər insanilik zirvəsinə yetmiş insanların sayından çoxdur. Buna baxmayaraq sənət bundan sonra da öz missiyasını yerinə yetirməlidir.

Hazırda Azərbaycanda imzası tanınan rəssamlardan biri Rza Avşarın yaradıcılığında insan dərdi, qayğısı, gözəlliyinin ifadəsi açıq-aydın sezilir. Rza Avşar 1949-cu ildə Gəncədə, hamının tanıdığı özünəməxsus rollar yaradıcısı, mərhum aktyor Muxtar Avşarovun ailəsində dünyaya gözünü açıb. Rəssamlığa meyl onda uşaqlıqdan yaranıb. Təsadüfi deyil ki, o, bu sənətə meylini aqibətdən gəlmə sayır. Müxtəlif sərgilərdə iştirak edib. Əsərləri ABŞ, Fransa, Almaniya, İran, Türkiyə, Avstriya başqa ölkələrdə sərgilənib, hazırda həmin ölkələrdə şəxsi kolleksiyaları da bəzəməkdədir. Azərbaycanda əsərləri İncəsənət Muzeyində Rəsm Qalereyasında saxlanılır.

Rəssamın "Avtoportret"i onun xarakterik cizgilərini ifadə edir. Əsərdə həyata qayğıyla narahatlıqla baxan bir obraz təsvir olunub. Rənglərin harmoniyası düzgün seçilib. 1974-cü ildə çəkilmiş "Qız portreti" rəssamın yaradıcılığının ilk dövrünün məhsuludur. Gənc qız fikirlidir: gözləri məchulluğa baxır. Lakin onun sifətində bir işıq var: əslində ən kədərli sifətdə işıq var. İnsan kədərin zilində olanda belə onun üçün dünyanın axırı deyil. Əsas odur ki, insanı kədəri yeməsin, onu bədbinləşdirməsin, dərdindən güc ala bilsin. Tək-tək fərdlərin dərddən sarsılmaması sonda bütöv bir millətin ayaqda qalması demək olur...

Rəssamın əsərlərində Səttar Bəhlulzadə üslubu, təsiri hiss olunur. Bəlkə bu təsir onun əsərlərində sövq-təbiidir. Səttar Bəhlulzadə impressionizmdən bəhrələnsə , tamam özünəməxsus idi. Onun xoşbəxtliyi sənətində milliliyi ölçüyə çevirməsindədir. Rəssam nədən çəkirsə-çəksin, oradan nağıl çıxırdı. Rza Avşarın adi "Hatürmort"unda güldanların düzümündə, meyvələrin rəng ahəngində bir nağılçılıq var. Nağılçılıqda xəyalın qətiyyən xülyaçılığa varması yoxdur.

"Şahmatla natürmort" əsərində qırmızı sarı rənglərin vəhdəti ifadəsini tapıb. Rəssamın erməni vandalizmi mövzusunda çəkdiyi "Ekstremist" "Xocalı" əsərlərində murdar qonşularımızın başımıza gətirdikləri vəhşiliklər əks olunub. Erməni nağılarımızdakı div surətinə oxşar təsvir olunub. Türk qanına həris, qaniçən, vəhşi erməni obrazını məhz bu cür təsvir etmək lazımdır.

"İçərişəhər axşamı"nda sirli, artıq təssüf ki, "bayırşəhərə" dönmüş İçərişəhər haqqında kədərli soraq var; sanki yaradıcı rəssam ruhu gecənin zilində yarıişıqlı, yarıilğımlı şəhərə göydən baxır. "Abşeron mənzərəsi"ndə rənglərin çaları gözəl bir ahəng yaradıb: səmada mavi rənglə rəng biri-birinə qarışıb. Uzaqlarda görünən qırmızı rəngin bir topası sanki göydə yapışıb qalıb. Göz önündəki ev obrazlarından biri qaramtıl sahədən kəskin təzadla seçilir.

"Günəbaxanlar" əsərində qırmızı rəng sanki sarı rəngdən çoxdur. Amma bu bolluca qırmızılıqda Günəş rəngini tamaşaçı yenə duya, görə bilir. "Abşeron bağı" əsərində sol tərəfdə ev görünür. Səma yarıtutqundur. Lakin əsərdə işıq seli aydınca sezilir.

"Mənzərə" müxtəlif rənglərin vəhdəti var. Rəssam rənglərdən məharətlə istifadə edə bilir. "Payız" əsərində bolluq fəslin halından gələn təbiətin kədəri var. "Qızmar günəş" əsərində odlu yay təsvir edilib. "Atamın portreti"ni rəssam atasına həsr edib. Profildən çəkilmiş portretdə işıq-qaranlıq təzadı aydın görünür. Sifətin işığı sanki qaranlığı yarır. "Gəncəli Məmməd Yusif oğlunun portreti"ndə təsvir edilmiş yaşlı qocanın sifətində işıq, ümid var.

Rəssamın həyat yoldaşı İradə Avşarın da yaradıcılığında natürmortlar çoxluq təşkil edir. "Bahar"da oyanan fəslin işıqlı, ümidli çöhrəsi sezilir, görünür. Yağlı boya ilə çəkilmiş "Bakı" əsərində uzaqlardan günəşin işığı fonunda Bakı gözəl görünür. "Abşeron səhəri"ndə göz önündə işıq seli var. "Kəndli qadın" əsərində kəlağayılı qadının inamlı, dünyaya heyrətli baxışı var. Rəssamın "Abşeron" əsəri mövzu rəng baxımından daha uğurlu alınıb. Səttar üslubu İradə xanımın bəzi əsərlərində daha aydın sezilir

 

Xalq cəbhəsi.- 2007.- 3-5 mart.- S. 15.