Qaliboğlu E.
Sürüklənən bəşəriyyət qadınla
yüksələcək
Azərbaycanın
qadın rəssamlarının sərgisi açılıb
Qadın dünyası
sirli-sehrlidir. Yüzillərdir ki, incəsənətin müxtəlif sahələri
bu sirli dünyanın əsrarəngizliyi,
özünəməxsusluğu barədə yazır, amma mövzu bitmək bilmir ki, bilmir. Maraqlısı
və qəribəsi budur ki, qadınlar
da çox hallarda özlərindən
yazırlar; incəsənət
onlara özlərini ifadə etmək üçün geniş imkanlar verir. Qadınlar özlərinin
ilahi imkanlarını
gözəl duyurlar. Bununla belə, kişilərin qadınlar haqqında yüzillər ərzində
formalaşmış qənaətləri
ilahiliklə yanaşı
həm də təzadlı xarakter daşıyıb. Əslində
cəmiyyətdə qadınlarla
bağlı yaranan ziddiyyətli təəssüratların
səbəbkarı əksər
hallarda kişilər olub. Qadın həmişə fitrətən
kişi idrakına, ruhuna ehtiyac hiss etdiyi kimi
kişi də həmişə qadın zərifliyini idealizə edib. Türk ailəçiliyində qadına
ilahi münasibət son dərəcə heyrətamizdir. "Dədə
Qorqud dastanları"nda qadın kişinin "başının
baxtı, evinin taxtı" hesab olunur. Təəssüf ki, indi qadına
ilahi münasibət səngiməkdədir...
Vəcihə
Səmədova adına
sərgi salonunda Azərbaycanın qadın
rəssamlarının əsərlərindən
ibarət sərgi açılıb. İlk
baxışda tamaşaçıda
yaranan qənaət budur ki, sərgidə
əsasən son dövrlərdə çəkilmiş
əsərlər nümayiş
etdirilir. Sərginin təşkilatçısı Azərbaycan
Rəssalar İttifaqıdır.
Burada 80 qadının
120 əsəri nümayiş
olunur. İmzaların
içərisində tanınmışlar
azlıq təşkil
edir. Bununla belə əsərlərin
əlvanlığı göz
oxşayır, Azərbaycan
qadınlarının sonsuz
yaradıcılıq imkanlarının
olması barədə
tamaşaçıda nikbin
əhval yaradır. 5 gün çəkəcək
sərgidə rəngkarlıq,
qrafika, heykəltəraşlıq,
tətbiqi sənət
(xalçaçılıq, qobelen, batika, keramika, zərgərlik) nümunələri nümayiş
olunur.
Əsərlər bölüm-bölüm
düzülüb, mövzu
rəngarəngliyi diqqəti
cəlb edir. Həmişə bizdə daha
çox hesab edirlər ki, əsər böyük olduqca onun dəyəri,
ifadə edəcəyi
məzmun da güclü olur. Əslində isə əsərin böyük-balacalığından asılı
olmayaraq onun nə dərəcədə
mahiyyəti özündə
daşıması əsasdır.
Belədə həmin
əsərin bənzərsizliyi
təqdimatsız belə
görünür, bilinir.
Mərhum xalçaçı
rəssam Lətif Kərimovdan dərs almış Lətifə Qarayevanın xalçası
zərifliyi, əlvan,
biçimli naxışları
ilə diqqəti cəlb edir. Balaca həcmli əsərdə bahar mövzusunda çoxlu düşündürücü elementlər var. Təsadüfi deyil ki, sözügedən əsər
sərgi salonunda başdan asılıb. Əsərin altında sadəcə, "Xalça"
yazılsa da, Lətifə xanım əsərin "Bahar"
adlandığını bildirir.
Ümumiyyətlə, bəzi
əsərlərin altında
adı yoxdur, həmçinin əsərin
yalnız rusca yazılmasına da rast gəlinir.
Elə rəsm var ki, altında
yalnız familiyası
yazılıb və s. Salonun girişində
müəlliflər barəsində
ümumi bilgi vermək pis olmazdı.
Xalidə Nəsirovanın
"Qurama"sında
müxtəlif rənglərin
ilğımı, vəhdəti,
çələngi diqqəti
cəlb edir. Digər "Qurama"sı isə sanki bunun davamıdır.
Xəyallı təəssürat
nağıllıdır, uşaq
obrazları ilə zəngindir, gözəldir.
İradə Rzayevanın
"Çiçəklər"i də gözəldir.
Ümumiyyətlə, sərgidə
xeyli natürmort olması diqqəti cəlb edir.
Könül Yaqub qızının "Balalı
buta" əsəri saplarla işlənib.
Gözəl bir qız surəti təsvir olunub, çiynində kuzə, əlində isə badə var. Əliyeva Nərminənin
"Şərq qızı"
əsərində göylü-qırmızılı ilğım
var. Kəlağayılı
qız İçərişəhərin
fonunda təsvir olunub. Fəridə Bayramovanın "Həyatın
əmələ gəlməsi"
əsərində mücərrədlik
sezilir. Rəssam fikrini çatdırmaq üçün müxtəlif
rəmzi obrazlardan istifadə edib. Aktrisa Suğra Bağırzadənin quramaları,
müxtəlif əsərləri
oxuculara yaxşı tanışdır. Sərgidə
onun "Bətndə
həyat" əsəri
asılıb. Sanki canlı çiçəklər
güldanda donub qalıb. Doğrudan da Suğra xanım
canlı çiçəklərdən
tablo yarada bilib. Güldanın ortasında yarımçıq
bir şam var.
Ülviyyyə Əliyevanın
balaca həcmli toxuma əsərini niyə "İnteqrasiya"
adlandırması tamaşaçı
üçün anlaşılmır.
Cəmilə Babayeva parça üzərində
"Ayrılıq" adlı
əsər yaradıb:
insanın insana həsrətini, nisgilini göstərə bilib. Mələk Hacıyevanın
"Şəbəkəvari şəbəkə"si
ağ saplarla toxunub, doğrudan da şəbəkə yaradıb. Bənövşə
Mirzəyeva "Narlar"
adlı əsərini
xırda daşlardan yaradıb. Əsərin altında soyadı göstərilməyən Nərgizin
"Çiçəklər"i balıqqulaqlarından ibarətdir. Təbiətin
cansız balıqqulaqlarına
rəssam nəfəs
verə bilib.
Samirə Rəhimovanın
qalın yun iplərdən istifadə etməklə toxuduğu
"İçərişəhər"i tamaşaçıya qədim Bakını bu maraqlı lövhədə tanıdır.
Hər halda bu, maraqlı bir tapıntıdır. Günel Hacıbabayevanın
"Yasəmən"i
incə saplardan yaranıb. Dilarə Qədimovanın "Yay səhəri", Hacıyeva
Bəyimxanımın "Mənzərə"
və başqa əsərlərdə məna
azdır.
Ümumiyyətlə, qadın
rəssamlarımızın sərgiyə çıxarılan
əsərlərində sırf,
özünəməxsus ideyalı
əsərlərə demək
olar, az rast gəlinir. Azərbaycanın qadın
rəssamlarının neçə
onillər ərzində
yaratdıqları gözəl
əsərlər hamıya
məlumdur. Bütün
bunlar onu deyir ki, daha
gözəl, maraqlı,
düşündürücü əsərlərin indən
sonra yaradılması
son dərəcə zəruridir. Nigar Nərimanbəyovanın silsilə
əsərləri mahiyyətcə
biri-birilə bağlıdır. "Əfsanə"
adlı əsərdə
üç uşaq qanadlı mələk kimidir. Digər bir əsərdə isə ana və
uşağın vəhdəti
var. Başqa bir əsərdə çəmənlikdə yalqız
qalan uşaq təsvir olunub. Valentina Kərimovanın
"Güllər"i
yağlı boya ilə gözəl alınıb.
Böyükxanım Dadaşovanın
natürmortu qədim əşyaların təsviri
ilə yadda qalır. E.Mustafayevanın
"Payız", "Meşə"
əsərlərində nağılvarilik
var. Dilarə Qədimovanın "Su zanbağı" əsərində
gözəl bir harmoniya yaradılıb: gözəl su zanbaqlarının içindən
boylanan deyəsən,
gözəllik ilahəsidir.
Rovetkina Larisanın "Köhnə ev"i maraqlı bir bənzətmə ilə yadda qalır: köhnə evin qabağında qoca bir qarı
oturub, yanındada it var: əsərdə
yalqızlıq motivi aydınca sezilir.
Xalq cəbhəsi.- 10 mart.- S. 15.