Qaliboğlu E.
Soyqırım mövzusunda
bədii film yoxdur
Aydın Kazımzadə:
“Ermənilər daim öz yazıq obrazlarını yaratmaq üçün kinonun
imkanlarından geniş istifadə edirlər”
Bu gün
gecə-gündüz dünyada insanlıq qaydasından,
humanizmdən danışılsa da, əslində dünyanın
halı türk xarakterinə qarşıdır. Türk
xarakteri birsifətlidir, dönməzdir, mərdliyə
əsaslanır. Amma siyasi dünyaya belə
cəhətlərin mövcudluğu qətiyyən sərf
etmir. Ona görə də dünya erməni ikiüzlüyündən
tarixən məharətlə bəhrələndiyi kimi, indi
də bu şakərində daha səylidir. Erməni dünyanın
halına daha uyğundur. Bu gün siyasi dünyanın ikili
standartları ilk növbədə türk əhvalına,
yerişinə ziyan verir, ermənilər
üstümüzə gəlməkdə davam edirlər... Başımıza
gələn, gətirilən faciələrdən
günlərlə danışsaq, qurtarmaz. Bu yandan da bizi
hər mənada gözləyən təhlükələr
artmaqdadır; əgər erməni əvvəllər daha
çox həm də arxadan vurduğu qılınca əl
atırdısa, indi o, elmi-texniki tərəqqinin bütün
imkanlanndan daha səylə bəhrələnir. Erməni
iyrənc, antiinsani məqsədləri üçün
hər şeyə getməyə hazırdır, necə ki, bu
vaxtacan gedib. Gec-tez dünya erməni əhvalından əl
çəkəcək, çünki dünya bicliyin meydan
sulamasına hər halda nə vaxtsa dözməyəcək.
Amma bu gün erməni özünü dünyaya sırıya
bilib.
Dünyada informasiya
müharibəsi gedir. İndi hər bir dövlət bu
müharibədə heç olmasa, mövcudluğunu qoruyub
saxlamağa çalışır, əsas diqqəti
sözügedən sahəyə verir. Hazırda ermənilərlə
informasiya savaşında az qala üstünlük əldə
etməyimizlə bağlı da danışırlar. Amma reallıq
budur ki, erməni bu gün daha səylə, inadla ümumən
türkləri ermənilərə qarşı soyqırım
törətməkdə ittiham edir. Dünya nəinki buna
qarşı dirəniş göstərmir, əksinə,
Avropanın timsalında erməni hədyanını
dəstəkləyir, türkün doğrudan da
"qaniçən", ''vəhşi, "soyqırım törədən
bır millət" olarsa obrazını davamlı
şəkildə yaradır. Gedişat onları
göstərir ki, hələ bir müddət erməni bu sayaq
gedişlərində üstün görünəcək,
bilinəcək. Çünki fürsətcil ermənilər
zamanında işlərini möhkəm tutublar.
Azərbaycan isə sovet
dönənıində daha çox nıənəvi basqalara
məruz qaldı. İmperiya türkün
özünəməxsusluğunu ləğv etmək
üçün bacardığını etdi. Amma ermənilər
xüsusən 60-cı illərdən başlayaraq
"erməni genosidi" mövzusunu daha çox
qabartdılar, İrəvanın
küçələrində nümayişlər, mitinqlər
təşkil etdilər. Bu gün ermənilər "qara məni
basınca mən qaranı basım" deyə daha da
həyasızcasına
"erməni
soyqınmı"
cəfəngiyyatını qabardırlar. Erməni
tülkü kimi fitri bicdir: gözəl duyur ki, özünün soyqırıma məruz qalan obrazını
yaratmaqla bir neçə tərəfli udacaq. Amma
təkrar edirik, bu gün erməninin
tərəfındə olsa da, sabahda onun yeri yoxdur. Bu
qənaətimiz qətiyyən naşı nikbinliyə
əsaslanmır: erməni anadangəlmə qisasçı
millətdir. Qisasçı millət daim fıtri canavarlığının, tülkülüyünün hayındadır. Zorla həmişəlik var olaraq
mümkün deyil.
Bugünki dünya
qarışıq, təzadlı
ölçülərlə yaşasa da, sabahda yalnız milli
dəyəri, özünəməxsus dünya baxışı
olan millətlər var olacaq. Əsrlərdir ona-buna quyruq bulanlarala,
başqalarının, xüsusən də türkün
süfrəsinin qırıntılarıyla dolanan
erməninin
özünəməxsus milli dəyəri varmı? Erməni
dünyaya bəşəri heç bir dəyər
verməyib. Azərbaycan isə daim dünyaya milli
dəyərlər verib. Milli dəyərlərimiz insaniliyin
bütün çalarlarını ifadə etdiyi
üçün həm də bəşəridir. Milli
dəyərlər xalq həyatının, mədəniyyətinin bütün sahələri haqqında sistemli fikirin
məcmuyu, həmin fikirlərin ali mahiyyətidir.
Əgər erməni bu gün
də utanıb-qızarmadan, həya etmədən milli hava
catlarımızı, musiqi abidələrimizi, tarixi
abidələrimizi, bir sözlə, türk ruhundan soraq
verən nə varsa, öz adına çıxırsa,
oğurluqla var olmağa çalışan belə bir xalqın
sonu varmı? Türk ruhunda bir tükənməzlik var, o,
tarixən yaradıb, çoxunu qoruya bilmədiyindən yollara
səpib, indi də yaradır; vaxt gələcək ki,
erməninin bu sayaq oğurluqlarına da imkanı qalmayacaq.
Bir daha qayıdaq bu günümüzdə
"erməni məsələsinə" qarşı
informasiya savaşında necə hərəkət etməli
olmağımız problemlərinə. Ötən
sayımızda başımıza gətirilən
soyqırımların rəssamlıqda ifadəsi probleminə
toxunmuşduq. Bu yazımızda xüsusən kinonun bu
sahədə imkanlarından necə yararlanmaq
məsələsini müzakirə edəcəyik.
Kinoşünas Aydın Kazımzadə hələ ki,
soyqırım mövzusunun kinomuzda istənilən səviyyədə
ifadəsini tapmamasından narahatdır: "indi ki, Moskva yoxdur.
Bu sahədə çoxdan addım atmalıydıq. Gecikmişik, indi daha da
gecikirik. Ermənilər yalançı soyqırımı
ilə bağlı kinonun imkanlarından həmişə istifadə
ediblər. Sovet vaxtı
ermənilər guya 1915-ci
ildə Türkiyənin
ermənilərə qarşı
soyqırım etməsilə
bağlı hətta bədii film də çəkdilər. O zaman
bu film bütün
SSRİ-də, o cümlədən
Azərbaycanda da nümayiş etdirildi. Kinoda bir erməninin Türkiyədə ailəlikcə
soyqırıma məruz
qalmasından, sonra isə güc-bəla ilə özünün Ermənistana gəlib çıxmasından bəhs
edilirdi. O zaman təəccüblənirdik ki,
necə olur, ermənilər belə bir fılm çəkirlər,
Moskva da onlara bir söz
demir, əksinə, bıı fılmi nümayiş etdirir. Məsələ Türkiyə ilə
bağlı olduğuna
görə bu, Moskvaya sərf edirdi".
A.Kazımzadə deyir ki, ayrı-ayrı xronikal fılmlərdə
türklərə qarşı
törədilən soyqırımlar
öz əksini tapıb: ""Şəhidlik
zirvəsi" fılmi
bu mövzudadır. Amma bu mövzuda sırf bədii film yoxdur."Şəhidlik zirvəsi"
fılminin səviyyəsi
məni qane edir, amma təəssüf
ki, o filmi göstərmirlər. Bədii fılmdə
təsiredici qüvvə
böyük olur.
"Uzaq sahillərdə"
filmi çıxanda mən də, həmyaşıdlarım da
hamımız özümüzü
Mehdi Hüseynzadəyə
oxşadırdıq".
Yeri gəlmişkən,
Azərbaycan və Türkiyə kinoçularının
türkə qarşı
edilən soyqırımlar
mövzusunda müştərək
film çəkmələri üzərində daha ciddi düşünməyin
vaxtı çoxdan çatıb: "Gecikirik,
hərəkət etməliyik.
Xocalı mövzusunda "Haray" fılmi çəkilib, amma bu film zəifdir. Amma ermənilər daim öz yazıq obrazlarını yaratmaq üçün kinonun imkanlarından geniş istifadə edirlər.
"Ararat" fılmi buna sübutdur. Biz isə çox
gecikirik. Bu mövzuda fılmlər çəkməliyik, hətta
zəif olsa belə, dünyanın müxtəlif ölkələrində
nümayiş etdirilməsinə
çalışmalıyıq".
Amma təəssüf
ki, Avropaya - kino müsabiqələrinə
çıxmaq imkanı
olan gənc kinoçularımız ilk növbədə
dünyanı maraqlandıran
mövzularda fılmlərlə
müsabiqələrə getməyə
üstünlük verirlər:
"Dövlətimiz kinodan
əməlli-başlı istifadə
etməlidir. Dünyanın harasına gedirsənsə,
apar filmi göstər, başa sal".
Xalq cəbhəsi.- 2007.- 31 mart.- S 15.