Kəbutər
Kino
məkanında nələr baş verir
Dövlət
başçısının sərəncamı bu
sahədə “zəlzələ” yaradıb
Lap bu günlərdə teatr işçilərinin
imtiyazları müəyyənləşdirildi.
Amma bu imtiyazlar
kino işçilərinə
aid edilmədi. Bu “ayrı-seçkiliyin” səbəbləri haqqında
söhbətimizi digər
yazılarımızdan birinə
saxlayaraq təkcə onu qeyd edək
ki, ötən ay dövlət başçısının Mədəniyyət
Nazirliyinə ünvanladığı
sərəncəm kinematoqrafiya
sahəsində güclü
canlanma yaratdı.
Turizm və Mədəniyyət Nazirliyinə ünvanlanmış
tapşırıqda göstərilir
ki, 1991-ci ildən dövlətin vahid kino sistemi dağılmağa
başlayıb və Azərbaycan kinematoqrafiyası
bir sıra çətinliklərlə qarşılaşıb.
Odur ki, dövlət başçısı Azərbaycan
kinosunun dünya kinematoqrafiyasının tərkib
hissəsi olaraq yeni şəraitdə fəaliyyət göstərə
bilməsi üçün
bir sıra təxirəsalınmaz tədbirlərin
həyata keçirilməsi
üçün “Azərbaycanfilm”
kinostudiyasının maddi-texniki
bazasının mövcud
kinoteatrlar şəbəkəsinin yenidən qurulması, Dövlət Film Fondunun yeni
binasının inşaası,
dünyanın aparıcı
kino şirkətləri
ilə müştərək
filmlərin istehsalı
da nəzərə alınmaqla “Azərbaycan kinosu 2008-2018-ci illərdə”
Dövlət Proqramına dair
təkliflərin hazırlanması
və Azərbaycan Respublikasının kinematoqrafiya
sahəsində normativ-hüquqi
bazasının təkmilləşdirilməsi
və digər məsələlər haqqında
sərəncamı imzaladı.
Sərəncamda Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinin müəyyən
zaman kəsiyində öz təkliflərini
dövlət başçısına
çatdırmaq haqqında
tapşırıq verilib.
“Mozalan”ın gələcəyi
Sərəncama qədər də kino sahəsində müəyyən işlər
görmək üçün
qollarını çırmalamış
Mədəniyyət və
turizm naziri bir sıra layihələrlə
yanaşı, Sovet dövrünün ən populyar kinojurnalı olan “Mozalan”ın
ayrıca kinostudiya kimi fəaliyyətə başlaması üçün
qərar verdi. Kinojurnalın yenidən
qurularaq bərpa edilməsi üçün
təbii ki, xeyli pul tələb
olunur. Həmin studiyaya Azərbaycanfilm kinostudiyasının baş
redaktoru, görkəmli
dramaturq(?) kimi təqdim edilən
Orxan Fikrətoğlu rəhbər təyin edildi. Bildiyimiz qədəri Orxan müəllim ilk jestini edib: “Mən heç kimə “Mozalan”ı tələbələrin
sınaq meydançasına
çevirməyə imkan
verməyəcəyəm.!” Çox əla. Çünki tələbələrin
özünü sınaması
üçün “Debüt”
studiyası var və daha bir
neçə belə studiyanın yaradılması
nəzərdə tutulur.
Ümumiyyətlə, 2007-2010-cu illərdə bu sahədə gənclərin yaradıcılıq
fəaliyyətinin inkişafı
üçün nəzərdə
tutulan proqramda belə studiyaların yaradılması və bu yönümdə görüləcək işlər
öz əksini tapıb. Kino sahəsində gənc,
qoca anlayışı
normal qəbul olunmasa da, hər halda bu proqram bir
neçə imzanın
monopoliyaya aldığı
sahədə həmişə
yaşıl işıq
yanan qocaların yanında qurdalanmaqla qocalan gənclərə açılmış meydan
kimi dəyərləndirilməlidir.
Bununla belə artıq “Mozalan” öz ömrünü başa vurmuş bir proyektdir və dövlət büdcəsi
hesabına yaşayacaq
bir studiya üçün bu qədər qayğı belə onun xeyir gətirəcəyinə
qarant vermir. Çünki bürokrat bir durğunluğun hökm sürdüyü sovet məkanından fərqli ritmi dəyişən dünyanın
indiki zamanında mobil reaksiya daha vacibdir ki,
bunun da öhdəsindən ölkə
məkanında fəaliyyət
göstərən telestudiyalar
çox asanlıqla və bacarıqla gəlirlər. Onlar üçün “Mozalan” kinojurnalının saxlanılması
üçün gərək
olan vəsait də lazım deyil. Telekanalların repartyorları kinojurnalın
üç aylıq işini bir gündə görür.
“Mozalan”dan söz düşmüşkən,
dövlət vəsaiti
ilə yaşayan daha iki studiya
- “Yaddaş” və “Salnamə” haqqında da bir neçə
söz. Studiyaların
hər ikisində sənədli filmlər ekranlaşdırılır. “Yaddaş”ın bədii rəhbəri Cəmil Fərəcov, “Salnamə”ninki isə Xamis Muradovdur. Dövlət
vəsaiti hesabına yaşayan və eyni amala xidmət
edən, yəni, sənədli filmlər istehsalı ilə məşğul olan studiyaların ayrı-ayrılaqda niyə fəaliyyət göstərdiyini
düşünəndə ortaya belə məntiqi bir nəticə çıxır:
bu studiyalar adı çəkilən
kino xadimlərinin
büdcəsi haqqında
heç bir narahatlıq olmayan ehtiyat iş yerləridir.
Rüstəm
İbrahimbəyov haradadır?
Sərəncamdan dərhal sonra toplantı keçirən
Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyi mütəxəssislərdən ibarət kommisiya yaratdı. Komissiya üzvləri Azərbaycanda
Dünya kinosunun 100 illiyi fondu və
Azərbaycan Kinematoqrafçılar
İttifaqı ilə
birgə öz üzvlərinə məktub
ünvanladı:
“Dövlət
başçısının verdiyi sərəncamın
ərsəyə gəlməsində
Azərbaycan Kinematoqrafçılar
İttifaqı və onun sədri R.İbrahimbəyovun da xidmətləri az deyil.
Sərəncamdan
irəli gələn məsələlərə dair
Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyi və Təhsil Nazirliyi tərəfindən
təkliflər hazırlanaraq
Azərbaycan Prezidentinə
təqdim olunacaq. Lakin kino sənətinin vacib məsələlərini
özündə əks
etdirən bu mütərəqqi sənədin
tələblərinin həyata
keçirilməsi yönündə
təbii ki, kino mütəxəssislərinin
mövqeyi və bu mövqedən irəli gələn təkliflər də
mühüm əhəmiyyət
kəsb edir.
Qeyd olunanları nəzərə
alaraq, kino sənətinin inkişafını
əhatə edən sahələrlə bağlı
təkliflərinizi 10 gün
müddətində Azərbaycan
Kinematoqrafçılar İttifaqına
təqdim etmənizi Sizdən xahiş edirik.”
Hətta
mütəxəssislərdən xaricdən hazır konsepsiyalar gətirilməsini
təklif edənlərin
də olduğu söylənilir. Bəs görəsən, məktubda
çox böyük fəxrlə adı çəkilən Rüstəm
İbrahimbəyov niyə
yada düşmür?
Yoxsa Rusiya kinosunu “Oskar”a aparıb çıxarmağı
bacaran bir sənətkarın öz
millətinin kinosunun inkişafına heç bir marağı yoxdur? Müraciət etdiyimiz bir neçə
şəxs komissiyada onun adının olduğunu, digərləri
isə Rüstəm İbrahimbəyovun bura qatılmağını sadəcə,
özünün istəmədiyini
söylədi. Bir azərbaycanlı və kino xadimi olaraq
Rüstəm İbrahimbəyovun
buna sadəcə ixtiyarı yoxdur. Azərbaycan kinosu yeni quruculuq dövrünə qədəm
qoyduğu bir vaxtda onun bu
prosesdən kənarda
qalmaq istəməsi inandırıcı görünmür.
Yox,
əgər bu həqiqətən belədirsə,
yalnız yaradılmış
komissiyanın səviyyəsi
onu qane etmədiyindən R.İbrahimbəyov
belə qərar verə bilər. Əks halda, Azərbaycan kinematoqrafları
sadəcə olaraq bu sənətkarla işləmək istəmirlər.
Və bütün bunlara baxmayaraq, bu gün dünya kinomatoqrafları sırasında
fəxri yerlərdən
birini tutan Rüstəm İbrahimbəyov
həmin komissiyanın
başında durmalıdı
və onun təklif etdiyi konsepsiyalardan bəhrələnmək
xaricdən gələnlərdən
qat-qat üstün olardı.
Kinostudiyanın
həyətində sirli
tikili
Məlum
sərəncamdan dərhal
sonra Dövlət Filmfondunun yeni binasının tikintisi haqqında ictimaiyyətə
açıqlama verildi.
Sərəncamda görüləcək işlərlə bağlı
təkliflərin müddəti
bitməmiş binanın
maketinin hazırlanmasından
başlamış tikinti
işlərinin vüsətinə
qədər bütün
məqamlar oxucuda yalnız təəccüb
doğurur. Əgər
filmfond üçün
yeni bina tikilirdisə, bu iş niyə qapalı şəkildə
aparılırdı. Hətta
belə əhəmiyyətli
bir tikintini aparmaq üçün keçirilən tender, bu tenderdə iştirak edən şirkətlərin adları
belə açıqlanmayıb.
Azərbaycanfilmkinostudiyasının həyətində qapalı
inşaa edilən
və yalnız ölkə başçısının
sərəncamından sonra
tez-tələs cəmiyyətə haqqında
məlumat verilən obyekt, doğrudanmı, Filmfond üçün nəzərdə tutulub?
Yeni
Azərbaycan.- 2007.- 17 mart.- S. 8.