Quliyeva X.
Onu yaxşı tanı, dünya!
Mansurovların
yaşayan yadigarı tanınmağa layiqdir
Belə bir
fikir var: İstedadlar yer üzünə toxum kimi
səpilirlər və onların bəhrələri
düşdükləri torpağın bərəkətindən
asılı olur... Həm də bu istedadlar qeyd-şərtsiz milli ruhda
olurlar. Çünki hər toxumun ilkin xüsusiyyəti
torpağın ən dərin qatlarına
rişələnmək, kök atıb bərkimək, oradan
baş qaldırıb, qol-budaq atmaqdır...Onlardan biri Eldar
Mansurov... Dünyanın bir xoş günündə Tanrı
onu ustad sənətkar. Bəhram Mansurovun ailəsində
dünyaya bəxş etdi. Bəlkə də Eldar məhz
belə bir aləmdə doğuldu ki, ruhu maestro nəslin
təbiətindən çox şey erz etsin. Hopsun canına,
qanına bu ulu sənətkar ocağın muğam ovqatı. Eldar
Mansurov atasının musiqiçi kimi yetişməsinə
heç razı olmadığını xatırladı bir
gün... Hətta piano dilləri kimi əzizlədiyi,
barmaqlarına yaraşdırdığı siqaretindən
dərin bir qullab vurub Bəhram Mansurovun ata
narahatlığı ilə dolu nəsihət-vəsiyyətini
yada saldı. Eldar Mansurov yaradıcıhğına biraz
tanış olan adam kimi deyim ki, doğrudan da bu, belədir... Hətta
beş-altı ildir ki, mən bu yaradıcılığa
diqqət kəsilmişəm və dəqiq qənaətimdir
ki, həmin bu illər ərzində Azərbaycan estrada musiqisinin
ən böyük yükü Eldar Mansurovun çiyinləri
üzərindədir. Elə adi bir nəzər salaq səhnədə
görünən müğennilərimizə. Yaxud da belə
bir sual verək özümüzə: hansı estrada
müğənnimiz Eldar Mansurov
yaradıcılığına müraciət etmir, onun musiqi
kəhkəşanına baş vurmur?
Fikrimcə, heç bir
tanınmış müğənni bizi fakt
qarşısında qoya bilməz. Gənc müğənnilər
də əsl musiqi yaradıcılığı ilə
məşğul olmaq arzusunda olduqda əsasən, Eldar Mansurova
müraciət edirlər. Bu da Eldar Mansurov xatirələrindəndir:
"Bir müğənni qadın Eldar Mansurovun yanına
gəlir, mahnı xahiş edir və süni
şöhrətindən qanadlı halda "Eldar
müəllim, filan bəstəkar var aaa, onun kimi yaz mənimçün"
- deyir. Eldar Mansurov həmin müğənniyə birbaşa
cavab verir: "Mən Eldar Mansurov kimi yazacağam, həm
də bəstəkar olduğum üçün dediyin
"adam" kimi yazmayacağam"...
Didro deyib ki,
bütün insanlar həyatı yaşayır, hisslər
keçirirlər. Amma yaradıcı insanlarda bu yaşantılar
bütün adamlarda olduğu kimi ölüb getmir. Yığılır,
toplanır və sənətkar bu quyu dolub-daşanda
yazır-yaradır. Düşünürəm ki, Eldar
Mansurovun professional yaradıcılığında Didro
dahiliyini təsdiqləyən xislət-xilqət vardır...
Yaşantıdır,
hissdir, bütövlükdə bu yaradıcılıq. Burada sifariş ruhu qəti
duyulmur. Dəqiq bilirəm ki, Eldar hətta "sifariş"
yazmalı olduqda da yaşayır o duyğunu. Diqqəti
sifariş olduğunu təyin etdiyim iki mahnı
üzərinə cəlb etmək istəyirəm:
"Mahirə" (Səməd Səmədovun ifasında),
"İlqarə qızım" (Aygün Kazımovanın
ifasında) hər iki mahnı orijinal, melodik, ən əsas
isə pcşə notlarının bəhrəsidir.
Son vaxtlar çoxalan ekran-efır
yayım ünvanlarının təsiri olaraq göbələk
kimi artan qeyri-peşəkar bəstəkarlar, onların poeziya
seçiminin mahnı ilə birləşmiş
uğursuzluqları bütün təbəqələrdən
olan adamları narahat edir. Peşəkar musiqi
sənətkarları haqlı olaraq
narazılıqlarını bildirir, açıq diskussiyalarda
bu fikirlərini bölüşürlər. Amma bir
tamaşaçı və dinləyici kimi mən bu
hadisəyə sükutlu münasibət fikrindəyəm. Ona
görə ki, zövqü oxşamayan bu əsərlər
onsuz da əsl sənet əsərlərinin palitrası
müqabilində solğunluğu ilə diqqəti cəlb
edir, qeyri-estetikliyi ilə "büzüşüb"
kənara çəkilir. Bunula da yavaş-yavaş yaddan
çıxıb unudulur.
Arfa, fleyta alətlərinin, Arxelok
adlı ilk öncül müğənni sənətkarın
meydana çıxmasına qədər dünya
düşüncəsi musiqini məkanın deyil, zamanın
incəsənəti adlandırmışdı. Musiqinin bu ana
təbiəti bəşəri ideyalardan xəbər verir.
Yəni musiqi o qədər ali hissləri ifadə etməli, o
qədər sənətkarlıqla yazılmalıdır ki,
millətindən asılı olmayaraq, bütün insan
kütlələrini öz ətrafına toplaya bilsin.
Məhz bu baxımdan Eldar Mansurovun
musiqi dili peşəkarlıqdan, əvvəldən dediyim
səpilmiş istedad toxumundan bəhrələnərək
seçilir. Gəlin xəyalən "Əzizim",
"Gecələr", "Bayatılar", "Gedək",
"Hayıflar olsun", "Karvan", "Halımı
sorma", "Yarı məndə, yarı səndə",
"Məni yaxşı tanı, dünya" və başqa
mahnılarının bəşəri notlarında
kökləyək duyğularımızı.
Eldar Mansurov kənardan elə bir
təəssürat oyadır ki,
dünya,
Tanrı qanunları "a"-dan "ya"ya dək
ona bəllidir. Bir az da dəqiqləşdirim fikrimi,
sənətkar dünya ilə də, Tanrı ilə də
ünsiyyətdədir. Hətta rnusiqi dili, anlamı ilə
onlarla ərkini, sözünü bölüşür.
Gileylənir, töhmətləndirir səslər vasitəsi
ilə sənətkar-bəstəkar. Hamımızın
sevdiyimiz "Əzizim" mahnısının sözlərini,
könül oxşayan lirik təranələri
"elçi" kimi göylərə yollayan Eldar Mansurovun
siqaret kötüyü kimi yerə düşən
ümidlərini də görmək çətin deyil burada.
Mənə elə gəlir ki, Eldar
Mansurovun hər bir mahnısı onun bir işıqlı
portretidir. Elə işıqlı bir portreti ki, biz burada 50
yaşını sayan böyük
bəstəkar-sənətkarımızın
duyğularının düzümünü
görürük. Bu portretdə rənglərin harmoniyası
bizə onun ata-analı xoşbəxt-bəxtəvər uşaqlıq-gənclik
illərini də, birdən-birə səhrada dəvəsi
ölmüş ərəb kimi tək və əlacsız qalan,
gəncliklə ixtiyar dövrün qovşağında kı,
yaşantılarını da yetirir. Ən əsası,
portretdə diqqətimizi irəli baxan, iti, aydın
baxışlardan bəni-adamın tanıdığı
Tanrıdan artıq dünyaya tuşlanan irad-narazılıq
dolu fıkirlər cəlb edir. Yəqin bəstəkarın
"Məni yaxşı tanı, dünya" mahnısı
da Didronun təbirincə desək,
"yığılıb-toplanmış"
müşahidənin, yaşantının bəhrəsi, insan
övladının digər insan övladlarına ərməğanı,
payı, töhfəsidir.
Səndən yerdə nə qalar ki,
İnsanların iz salmasa...
Bəxş etdiyin bu
ömürdən
Sən qazandın, mən uduzdum.
Çiçək açdım
qucağında
Alovlandım ocağında
Sədaqətin hanı, dünya?
Məni yaxşı tanı,
dünya...
Beləcə, onu yaxşı
tanı, dünya. Yaxşı tanı. Tanı, bil,
yaddaşına, tarixinə yaxşı-yaxşı hopdur.
Çünki Eldar Mansurov dünya üzərinə
səpilmiş tək-tək istedad toxumlarından və artlq
rişələri lap dərinlərə işləmiş
sənət ağaclarındandır. Qol-budaqlı maestro
Mansurovların yaşayan bir yadigarıdır.
Bir də nə səndən,
dünya, nə də bir kimsədən incik, küskün
olmayan, nurlu simasında bütün hissləri müdrik
gülüşlə danışan bir yadigarı...
Onu
yaxşı tanı, dünya. Tanı ki,
yaxşı-yaxşı tanıtmaq imkanını
itirməyəsən.
Yaxşı tanı ki, tanına biləsən özün
də, dünya!
Kaspi.- 2007.- 13 mart.- S. 14.