Mükərrəmoğlu M.
Azərbaycanda teatr
sənəti-nə dövlət qayğısı
artmaqdadır
Azərbaycanda teatr
sənətinə dövlət qayğısı
artmaqdadır
Bu yaxınlarda milli teatrımızın yaranma günü
təntənəli şəkildə qeyd olundu. Dünən
isə Beynəlxalq Teatr Günü dünya ictimaiyyəti
tərəfindən bayram edildi. Əlbəttə, teatrın
cəmiyyətin həyatında oynadığı rolu
təkrar nəzərə çarpdırmağa ehtiyac
duymuruq. Ancaq bir məsələni qeyd etmək istərdik ki,
bu gün dünyanın elə bir xalqı yoxdur ki, onun
teatrı olmasın. Ona görə də Beynəlxalq Teatr
Gününü bütün dünyada qeyd edirlər.
Azərbaycanda isə bu bayram hər il yüksək
səviyyədə keçirilir. Bu il isə bu bayram onunla
əlamətdardır ki, Azərbaycanda “Teatr haqqında” Qanun
qəbul edilmiş və möhtərəm Prezidentimiz bu
yaxınlarda teatr sənətinin inkişaf etdirilməsi
haqqında sərəncam imzalamışdır.
Beləliklə, müsahibimiz Teatr Xadimləri
İttifaqının sədri, xalq artisti Azərpaşa
Nemətovdur.
- Azərpaşa müəllim, Beynəlxalq Teatr Günü
nə vaxtdan bayram edilir?
- Beynəlxalq Teatr Günü
YUNESKO-nun Beynəlxalq Teatr İnstitutunun
təşəbbüsü ilə tarixə düşüb.
Beynəlxalq Teatr İnstitutunun 1961-ci ildə Vyanada
keçirilən IX konqresində qərara alınıb ki,
hər il mart ayının 27-si Beynəlxalq Teatr Günü
kimi qeyd olunsun. Bu təşəbbüsün uğuru göz
önündədir — Beynəlxalq Teatr Günü
dünyanın hər yerində yüksək təntənə
ilə keçirilir. Keçmiş SSRİ dövründə
də Beynəlxalq Teatr Günü qeyd edilirdi. Teatr prosesi
ilə bağlı maraqlı fikir mübadiləsi ilə yadda
qalan görüşlər, teatr festivalları
gerçəkləşirdi. Bir sözlə, teatr
ictimaiyyətinin yaxından iştirakı ilə teatr
aləmində bir canlanma müşahidə olunurdu.
Müəyyən problemlər ucbatından teatr ictimaiyyəti
hazırda bu günü yalnız anmaqla qeyd edir.
- Teatr Xadimləri İttifaqı beynəlxalq
əlaqələrin inkişafına təsir
göstərə bilirmi?
- Bilirsiniz, necə adlandırılmasından asılı
olmayaraq, istənilən ölkədə teatr xadimlərinin
belə bir qurumu var. Doğrudur, sovet dönəmində Teatr
Xadimləri İttifaqının səlahiyyətləri daha
geniş idi. Bu quruma üzv olanlara müxtəlif
sahələrdə güzəştlər edilirdi. İndi
isə biz azad və ictimai təşkilatıq. Biz ilk növbədə
hər bir teatrla, eləcə də ayrı-ayrı
ölkələrin teatr qurumları ilə əlaqələr
yaradırıq. Təqaüdə çıxan teatr
xadimlərinə diqqətlə yanaşırıq.
İmkanımız daxilində onların problemini həll
etməyə çalışırıq. Bundan başqa, Teatr
Xadimləri İttifaqı mütəmadi olaraq festivallar
keçirir. Teatr aləmində özünəməxsus bir
canlanma yaradan bu festivallar yeni sənət axtarışlarına
rəvac verir. Teatr Xadimləri İttifaqı YUNESKO-nun
Beynəlxalq Teatr İnstitutuna daxil olub. Bu institutun
Azərbaycan üzrə milli mərkəzi yaradılıb.
Teatr Xadimləri İttifaqı Beynəlxalq
Konfederasiyasının təsisçilərindən biridir.
Bundan başqa, Asiya ölkələri teatr komitəsinin
təsisçiləri sırasındayıq.
Beynəlxalq əlaqələrin genişlənməsi ilk
növbədə bir-birimizi daha yaxından tanımağa
şərait yaradır. Xaricilərin Azərbaycan teatrı
barədə təsəvvürü genişlənir. Biz
də öz növbəmizdə ayrı-ayrı
ölkələrin teatr məkanına gedən proseslər
barədə müəyyən bilgilər ala bilirik. Yeri
gəlmişkən, milli mərkəz “Azərbaycan teatr
dünyası” adlı kitab hazırlayır. Azərbaycan
teatrı barədə geniş və ətraflı bəhs
edən bu kitab adını çəkdiyim qurumlara da
hədiyyə olunacaq. Təəssüf ki, maliyyə
problemləri ucbatından bu əlaqələri inkişaf
etdirmək bir qədər çətindir. Məsələn,
beynəlxalq səviyyədə keçirilən pantomim
teatrlarının festivalına yalnız Rusiya və İsrail
qatıldı. Halbuki həmin festivala Fransanın,
Yuqoslaviyanın pantomim teatrları gəlməli idi. Ancaq
maliyyə çətinlikləri olduğundan adını çəkdiyim
teatrlar festivala qatıla bilmədi. May ayında Rusiyada
“Oyanmış nağıl” adlı beynəlxalq teatr
festivalı keçiriləcək. Əlaqələrimiz
sayəsində bizim teatrlar da bu festivala dəvət olunacaq.
- Teatrlarımız barədə nə deyərdiniz?
- Bu suala birmənalı cavab vermək mümkün deyil.
Elə teatrlar var ki, onlar dünyanın istənilən
nöqtəsində tamaşa göstərə
bilərlər. Təbii ki, söhbət onların tamaşalarının
maraq doğurub-doğurmamasından gedir. Ancaq elə teatrlar da
var ki, onların tamaşalarına baxanda ötən əsrin
40-50-ci illəri yada düşür. Bu səhnə
əsərlərini ancaq arxaik nümunələr
adlandırmaq olar. Bütün bunlara baxmayaraq, teatr aləminin
ümumi mənzərəsinə əsaslanaraq, deyə
bilərik ki, hər halda proses gedir. Bu gün teatra layiqli
davamçılar gəlir. Bu isə o deməkdir ki,
teatrımızın sabahına ümidlə, inamla baxmaq olar.
- Ümumiyyətlə,
teatrlarımızda dünya teatrlarından təqlidçilik
meylləri hiss olunurmu?
- Mənə elə gəlir ki, bu meyl teatr aləmində
özünü ciddi şəkildə göstərmir.
Sadəcə, bəzən bizdə teatrda gedən proseslər
düzgün qiymətləndirilmir. Adi bir misal çəkim.
Mən bir neçə il Sankt-Peterburqda
işləmişəm. Bakıya qayıdandan sonra
bəziləri hesab elədilər ki, Azərpaşa yalnız
rus dilində tamaşa hazırlamalıdır. Buna görə
də mən Gənc Tamaşaçılar Teatrının rus
bölməsində işləməyə başladım. Amma
hazırladığım tamaşalar göstərdi ki, bu
fikirdə olanlar yanılıblar. Hansı dildə tamaşa
hazırlanmasından asılı olmayaraq, hər bir rejissor
öz dünyagörüşündən,
adət-ənənələrindən çıxış
edərək, əsərin yozumunu verir. Təəssüf ki,
siz dediyiniz meyllər də var. Nəinki xarici teatrların
təcrübələrindən, sənət
axtarışlarından, eləcə də
özümüzün bu sahədə olan təcrübələrimizdən
“yararlananlar” var. Məncə, bu, yolverilməzdir.
Sənətdə hər kəs yeni söz demək istəyir.
Bu deyilən sözün nə qədər yeni olub-olmaması
isə başqa bir söhbətin mövzusudur.
- Teatrlarımıza gənclərin cəlb olunmasına
necə baxırsınız?
- Çox yaxşı baxıram. Ən azı ona görə
ki, teatra gələn gənc nəsil məni çox qane edir.
İstər yaradıcılıq, istərsə də
dünyagörüşü baxımından. Fikir versəniz,
görərsiniz ki, bu gün teatrlarımızda əsasən
gənclər çalışır. Bu da ilk
növbədə Mədəniyyət və
İncəsənət Universitetinin xidmətidir.
Onu da deyim ki, teatrlarımıza dövlət
qayğısı artıb. Hörmətli Prezidentimiz bu
yaxınlarda teatrın inkişafı ilə bağlı
xüsusi sərəncam imzalamışdır. Bu bütün
teatr ictimaiyyətini ürəkdən sevindirmiş və
mən bütün teatrsevərlər adından cənab
Prezidentimizə öz minnətdarlığımı
bildirirəm.
Xalq qəzeti.- 2007.- 28 mart.- S. 8.