Babək
“Mədəni irsin
qorunması sahəsində ən zəngin qanunvericilik
bazası Azərbaycandadır”
“Mədəni irsin qonınması
sahəsində MDB ölkələri arasında
ən-zəngin qanunvericilik bazası Azərbaycandadır”. Bu
fikir aprelin 26-28-də Minsk şəhərində YUNESKO-nun Moskva
Bürosunun dəstəyi ilə “Mədəni irsin
qorunması sahəsində YUNESKO-nun konvensiyaları və
MDB-yə üzv dövlətlərin milli qanunvericilikləri”
mövzusunda keçirilmiş beynəlxalq konfransda
səslənib.
Azərbaycan
Respublikası Müəllif Hüquqları Agentliyi
Beynəlxalq əlaqələr və informasiya təminatı
şöbəsindən aldığımız məlumata
görə, konfransda ölkəmizi həmin şöbənin
müdiri Sədi Nuriyev və Mədəniyyət vəTurizm
Nazirliyinin aparıcı məsləhətçisi Fazil Məmmədov
təmsil edib. İlk çıxış edən
Azərbaycan nümayəndələri olub.
Milli qanunvericilikləri
müqayisəli şəkildə şərh edən,
qanunlardakı fərqlərdən, uyğunsuzluqlardan
danışan S.Nuriyev bildirib ki, milli qanunvericiliklərdə
milli hüquqi özünəməxsusluğu əks
etdirən məqamları dəyişməyə lüzum
yoxdur, çünki onlar ümumbəşəri dəyərlərə
inteqrasiyaya mane olmur, əksinə, inteqrasiyaya yol millilikdən
keçir. Bu məqam ümumi tövsiyələrin
işlənib hazırlanmasında nəzərə
alınmalı, milli qanunvericiliklərin konseptual
müddəaları dövlətin öz ərazisində
və başqa dövlətlərin ərazilərində
yerləşən tarixi-mədəni abidələrin, mədəni
dəyərlərin qorunmasına ehtiramla
yanaşılmasına, eləcə də onların
dağıdılmasının və məhv edilməsinin
qarşısının alınmasına
əsaslanmalıdır. O xatırladıb ki, Azərbaycan qanunvericiliyinin
digər MDB ölkələrinin qanunvericilikləri ilə
müqayisəsi göstərir ki, onların arasında
müəyyən fərqlər, boşluqlar var, ziddiyyət
yoxdur. Məsələn, Azərbaycan, Qazaxıstan və
Qırğızıstanın qanunlarında bu
dövlətlərə məxsus olan, lakin başqa
dövlətlərin ərazisində yerləşən tarixi
və mədəni abidələrin qorunmasını, saxlanmasını
və istifadəsini tənzimləyən müddəalar var.
Belə müddəalar heç də bütün milli
qanunlarda, o cümlədən Rusiya və Ukraynanın qanunlarında
öz əksini tapmır.
Onun fikrincə , YUNESKO
konvensiyalarının elə əsas müddəaları var
ki, onların milli qanunvericiliklərin hamısında öz
əksini tapması zəruridir. Məsələn,
"Silahlı münaqişə zamanı mədəni
dəyərlərin qorunması" haqqında 1954-cü il
Haaqa Kovensiyasının müəyyən müddəaları
milli qanunvericiliklərdə öz əksini tapmayıb,
"Oğurlanmış və ölkədən qeyri-qanuni
çıxarılmış mədəni
dəyərlər" haqqında 1995-ci il UNİDRUA
Konvensiyası isə əksər dövlətlər
tərəfindən (Azərbaycan və Litva istisna olmaqla)
ümumiyyətlə, ratifikasiya edilməyib. Qanunvericilik
bazamızın zənginliyi konfrans iştirakçıları
tərəfindən dəfələrlə vurğulanıb.
Lakin nə qədər paradoksal görünsə də, bu
zəngin qanunvericilik bazası işlək təsir
mexanizmlərinin beynəlxalq səviyyədə
çatışmazlığı ucbatından
Ermənistanın xeyrinə işləyir.
Məruzədə
xüsusi olaraq göstərilib ki, ermənilər işğal
etdikləri ərazilərimizdəki 600-ə yaxın
dünya, ölkə və yerli əhəmiyyətli tarix
və maddi mədəniyyət abidəmizi məhv edib. Üstəlik, ermənilər
bizim qeyri-maddi mədəni irsimizi də xüsusi fəallıqla oğurlayıb
öz adlarına çıxırlar. Bu cür vandalizmə son qoymaq üçün
təkliflər də
verilib. S.Nuriyev deyib ki, konfrans iştirakçıları
və təmsil etdikləri dövlətlər
müzakirə olunan sahə üzrə hüquq normalarının harmoniyasını,
mədəni irsin qorunması sahəsində
MDB-də vahid hüquqi məkanın yaradılmasını istəyirsə,
onda YUNESKO konvensiyalarının,
xüsusilə də
"Silahlı münaqişə
zamanı mədəni dəyərlərin
qorunması" haqqında
1954-cü il Haaqa,
1995-ci il UNİDRUA konvensiyalarının
ən əsas müddəalarını özlərinin
mədəniyyət və
mədəni irsin qorunması haqqında milli qanunlarında əks etdirməlidirlər. Müzakirələrdən
sonra təkliflər kohfransın yekun sənədinə daxil edilib.
Paritet.- 2007.- 5-7 may.- S. 15.