Kəbutər
Kinematoqrafçılarımız
Gürcüstandan döndülər
IFASC Azərbaycanda dörd layihə həyata
keçirmək niyyətindədir
Cənubi Qafqazda
Müstəqil Kinematoqrafçılar
Birliyi (IFASC) Azərbaycan
kinematoqrafçılarının dörd böyük layihəsini reallaşdıracaq.
Ən əvvəl onu qeyd edək
bu təşkilat Cənubi Qafqaz ərazisinə daxil olan ölkələrin müstəqil kinematoqrafları
ilə iş birliyinə başlayıb
və həmin layihələrdə
Ermənistanın iştirakı
da istisna deyil. Cənubi Qafqaz ölkələrində
kinonun inkişafına
təkan vermək və yeni nəsil,
necə deyərlər,
işləri dünya
standartlarının tələblərinə
cavab verəcək kinematoqraflar yetişdirməkdən
ötrü təşkil
olunmuş IFASC Azərbaycanı
da diqqət mərkəzində saxlayıb.
Kino işçiləri
üçün müxtəlif
treninqlər təşkil
edən təşkilatın
Azərbaycanda ekranlaşdırmaq
istədiyi ssenarilər
artıq müsabiqədən
müsbət rəy alıb. Şamil
Əliyevin “Arxaik motivlər”, Mirbala Səlimlinin “Süd və İstiot”, İlqar Safatın “Şöbə” və Teymur Daiminin “Nəfsdən uzaqlaşmaq”
ssenariləri dünya
kino tənqidçilərinin
ixtiyarına verilib. Layihələrin müzakirəsi
ilə bağlı
Tbilisiyə dəvət
olunan müəlliflər
artıq ikinci dəfədir ki, Çerdamir Kolar, Kler Dans və
Luçano Qlor kimi dünya kinosunun tanınmış
simalarının mühazirələrinə
qatılırlar. Məlumat
üçün deyək
ki, Çerdamir Kolar Oskar almış
prodüsserlərdəndir. Onun (“Niçiya zemlya”) filmi prodüser işinə görə bu mükafata təqdim olunub. Kler Dans da dünyaşöhrətli
ssenarist ekspertlərdən
sayılır. Yalnız
Hollivudda “Bir vaxtlar Amerikada” filminin ekspertlərindən
olduğunu xatırlatmaqla
bu kinematoqraf haqqında məlumatı yekunlaşdıraq. Amerika
daha çox tamaşaçı cəlb
etmək üçün
macəra filmlərinə
meyl etməyə başlayanda o, Hollivuddan imtina etdi və bəşəri
dəyərlərin potriotluq
etdiyi filmlərlə işləmək imkanı
qazanmaq üçün
Avropanı seçdi.
Bu gün dünya kino aləmində Kler Dansın adının ekspert kimi göstərilməsi
hər hansı bir layihənin vizit kartına çevrilir.
Belə
ünlü simaların
treninqlərinə qatılmaq
şansı qazanmış
rejissor Şamil Əliyev bunu sənət aləmində
bəxti gətirmək
adlandırır. Onun sözlərinə görə,
ikinci mərhələni
başa vuran bizimkiləri üçüncü
dəfə daha çətin sınaqlar gözləyir. Dünya standartlarının tələblərinə
tam cavab verəcək bir şəklə gətiriləcək
ssenarilərin eyni zamanda büdcələrinin
formalaşması da bu mərhələdə həyata keçriləcək.
- Səfər
çox uğurlu oldu. Mənim “Təsadüfi görüş”,
Mirbala Səlimlinin “Odla qol-boyun”, İlqar Safatın “Dağın nəvəsi”
filmlərimiz nümayiş
olundu. Deyim ki, dünyaşöhrətli
kinematoqraflar filmlərimizin
güclü olduğunu
etiraf edirdilər.
Hər iki səfər treninqlərin keçirilməsi,
necə deyərlər,
dünya kinosunun tələblərinə dərindən
bələd olmaq,
ssenarilərlə bağlı
məsləhətlər verməkdən
ötrü təşkil
olunmuşdu. Üçüncü
mərhələyə artıq
hazır ssenari ilə getmək, eyni zamanda bir də ekspertlərin
rəyindən keçməliyik.
Bütün bu görüş və treninqlərin məqsədi
ssenarilərin dünya
standarlarına uyğunlaşdırılması
yükünü daşıyır.
Azərbaycan
kino sənayesi olmasa da, filmlər
çəkilir və
həmin ekran əsərləri müxtəlif
festivallara vəsiqə
qazanır. Düzdür,
hələ ki, Kann festivalında filmlərimizlə bağlı
yaranan, sözün müsbət mənasında,
qalmaqalların şahidi
olmamışıq, heç
sərhədlərimizi üzü
bəri adlayan “Oskar”ın da.
Bütün bunlara baxmayaraq, kino məktəbinin inkişafı
ilə bağlı respublikamızda müxtəlif
layihələr və
proqramlar həyata keçirilir, bir-birinin ardınca filmlər çəkilir. Dünya kinosu isə bizə tərəf baxmır ki, baxmır. Bəs onda dünya kinosu nə istəyir?
Sualımızı
yenə də Şamil Əliyev cavablandırır:
- Tiflisdə
azərbaycanlılarla bərabər
Ulyana Kovala da treninqlərə qatılmışdı. “Süd
və İstiot” filminin ikinci prodüsseri kimi. Ola bilsin ki,
həmin layihəyə
Rusiya tərəfi də müəyyən investisiya qoysun. Ulyana Kovala rus
kinosu haqqında informasiya verərək dedi ki, maliyyə və kino sənayesinin qurulması cəhətdən
köhnə SSRİ məkanında
ən yaxşı vəziyyət Rusiyadadır.
Köhnə sovet məkanında Pribaltika ölkələrini çıxmaq
şərti ilə bu məkanda kinoinsdustriya, demək olar ki, yoxdur.
Lakin dünya kinosu artıq Rusiyaya əvvəlki diqqəti göstərmir.
Rusiya kinosuna ildə 200 milyon dollar dövlət vəsaiti ayrılır. Faktiki olaraq nəzərdə tutulub ki, bu məbləğ
yaxın zamanlar üçün bir milyarda çatdırılsın.
İlk baxışdan
hər şey əla görünür. Lakin pərdəarxası vəziyyət tamamilə başqadır. Dövlət
özünün ayırdığı
o vəsaitin mütləq özünün
ideologiyası üçün
sərf edilməsinə
çalışacaq. Rus
kinosu klassik nümunələri çıxmaq
şərti ilə yalnız rus şovinizminin təbliğatına
xidmət edir və burada seriallar da əsas
yer tutur. Dünya kinosu isə belə məqamlardan həmişə
qaçır. Bu gün ümumbəşəri
dəyərlərə toxuna
bilən kino qəbul edilir. Bu il öncə Kann festivalında iki rus filmi
nümayiş olunub. Biri Sakurovun “Aleksandra”, digəri Ziryegentsevin “İzqnaniye” filmi idi. Nikita Mixalkov rus kino
meydanında ən öndə gedən, hamıya meydan oxuyan bir şəxsiyyət
olsa da onun filmi müsabiqədən
keçə bilmədi.
Dünya kinosunda ən kiçik məqama da fikir verirlər.
Mixalkovun
şovinist çıxışları
onun yaradıcılığında
da əks olunur. Bu da dünya kinosunun diqqətli nəzərlərindən yayınmadı.
Sakurovu maliyyələşdirən mənbələrin
çoxu dünyanın
müxtəlif ölkələrindən
idi. Bu mənada dünya kino məktəbində dövlətin kinonu maliyyələşdirməsi o
qədər də tədqiq olunmur.
Bəs
“Arxaik motivlər” layihəsinin maliyyə məsələsi hansı
şəkildə həll
ediləcək?
Şamil
Əliyevin məlumatına
görə filmlərin
büdcə məsələləri
prodüsserlərin üzərinə
düşür. Özü
isə rejissor olaraq vəsaitin Mədəniyyət Nazirliyindən
alınmasının əleyhinə
deyil. Filmlərə
Azərbaycandan investisiya
qoyan olmasa xarici fondlara müraciət ediləcək.
Daha bir problem distribyuter məsələsidir
ki, bu təcrübə
Azərbaycanda, ümumiyyətlə,
öyrənilməyib.
- Tutaq ki, çəkdiyimiz filmlər festivallara getdi, deyək ki, hətta Oskar aldı, biz onları hansı öləkələrə
sata biləcəyik? Bu məsələnin həlli üçün ikitərəfli müqavilələrin
bağlanması vacibdir.
Məlumdur ki, həmin layihələrin büdcəsini dövlət
verir. Üç-dörd
nəfərin zövqünə,
istəyinə uyğun
layihələrin həyata
keçirilməsi, təbii
ki, onları dünya səviyyəsinə
çıxmağa qoymayacaq.
Məsələn, Fransada
hər filmin maliyyəsinin 17 faizini dövlət verir, qalanını müxtəlif
fondlar həyata keçirir. Azərbaycan Mədəniyyət Nazirliyi bu dəqiqə
lobbiçilik etməlidir
ki, Milli Məclisdə qərarlar qəbul edilsin ki, onlara əsasən
Avropa ölkələri
və ikitərəfli
müqavilələr bağlansın.
İkitərəfli layihələrin
işlənməsi bu
yaxınlarda ölkə
başçısının kino ilə bağlı verdiyi xüsusi sərəncamda da öz əksini tapıb. İndiyə qədər istehsalın olmadığı əsas
gətirilərək bu
müqavilələri bağlamaq
haqqında düşünməyiblər.
İkinci bir tərəfdən birgə
layihələrin həyata
keçirilməsindən ötrü maksimum obyektivlik olmalıdır. Biz kinonu dünyanı işğal etmək, Avropanı bizim haqqımızda düşünməyə
vadar etmək və millətimiz, tariximiz haqqında bilgi vermək üçün çəkirik.
Amma bunu bacarırıqmı?
Mövzunun
davamı kimi qeyd edək ki, Ekspert Şurasının
yaradılması üçün
hazırlıqlar gedir.
Hazırlıqların yönümündən görünür ki, bu qurum olsa-olsa
bugünkü Bədii
Şuradan bir az fərqli olacaq. Çünki, indidən elan olunub ki, Mədəniyyət
Nazirliyinin işçiləri
də Ekspertlər Şurasında yer alacaqlar. Əslində isə Ekspert Şurasına Mədəniyyət
Nazirliyinin işçiləri, ümumiyyətlə,
qoşulmamalıdır. Və
Şuranın tərkibi
iki ildən bir dəyişilməli, o müddət ərzində üzvlərdən
kiminsə layihəsinin
gerçəkləşməsinə qadağa qoyulmalıdır.
Son olaraq onu deyək
ki, IFASC tərəfindən
seçilmiş dörd
ssenarinin ekranlaşdırılması
Nərimanfilm prodüsser
Mərkəzi tərəfindən
həyata keçiriləcək.
Yeni Azərbaycan.-2007.-22 may.-S.8.