Salmanov R.
Ulu sənətimizi yaşatmaq
naminə
Bunun üçün
muğamların nota köçürülməsi və
nəşri ən vacib vəzifədir
Biz Azərbaycan xalqının tarix
və
mədəniyyət
abidələrinin mühafizəsinə
daha çox diqqət və
qayğı göstərməliyik.
Heydər Əliyev
Ümummilli lider
Ümummilli liderimiz
Heydər Əliyevin hələ 1981-ci ildə dediyi bu
sözləri günün tələbinə uyğun
həyata keçirmək üçün bu gün tam imkan
və şəraitimiz var. Azərbaycan musiqi folklorunun
dəyərli xəzinəsi olan ulu muğam sənətimiz
də mədəni irsimizin ən möhtəşəm
abidələrindən biridir. Zaman axarında muğam
sənətimiz özünəməxsus inkişaf yolu
keçərək ustad xanəndə və instrumental
ifaçılar sayəsində öz forma və təbiiliyini
saxlayaraq bu günə gəlib çatmışdır. Bu
ölməz sənəti bu gün də yaşadaraq
gələcək nəsillərə ötürmək üçiin
"şifahi ənənəyə əsaslanan professional
musiqinin daşıyıcılarından muğam
dəsgahlarının, təsniflərin, zərb
muğamların yazılması, nota köçürülməsi
və nəşri bu günümüzün vacib və
təxirəsalınmaz məsələlərindəndir"
(Ramiz Zöhrabov) Azərbaycan xalqmın mənəvi
sərvətini qorumaq vəzifəsi ilk növbədə
bugünkü ifaçıların üzərinə
düşür. Belə olduqda muğam müəllimlərinin
məsuliyyəti, bilik və təcrübəsi daha
yüksək olmalıdır. Onu da qeyd etmək lazımdır
ki, 1925-ci ildə Üzeyir Hacıbəyovun rəhbərliyi
ilə Muğam Komisyonu tərəfındən qəbul
edilmiş ilk muğam proqramı instrumental muğam
ifaçılığında yeni bir mərhələ
olmuşdur. Ümumiyyətlə, instrumental muğam
ifaçılığı əsasən XIX-XX
əsrlərdə ən yüksək inkişaf
mərhələsinə yüksəlmişdir. Bu
dövrdə artıq instrumental muğamlar xalq arasında
geniş yayılmış və çox bacarıqlı
ifaçılar, ifaçı-pedaqoqlar yetişərək
fəaliyyət göstərmişlər. Bu
tükənməz mənbədən qidalanan Azərbaycan
bəstəkarlıq məktəbi dünya musiqisinə
Q.Qarayev, F.Əmirov, C.Cahangirov, T.Quliyev, A.Məlikov,
V.Adıgözəlov, X.Mirzəzadə, A.Əlizadə kimi
çox istedadlı bəstəkarlar bəxş
etmişlər. Muğam musiqisinə əsaslanan
şedevrlər sırasında F.Əmirovun "Şur",
"Kürd-ovşarı", "Gülüstan
Bayatı-Şiraz", Niyazinin "Rast" simfonik
muğamları, Q.Qarayevin "Yeddi gözəl",
F.Əmirovun "1001 gecə". A.Məlikovun
"Məhəbbət əfsanəsi" baletləri,
V.Adıgözəlovun "Çanaqqala" oratoriyası
və başqa əsərləri göstərmək olar. Azərbaycan
bəstəkarlarının yaratdıqları bu sənət
inciləri öz mənbəyini Azərbaycan muğamlarından,
şifahi ənənəli xalq musiqisindən aldıqları
üçün dünya xalqları tərəfindən
çox böyük maraqla qarşılanır.
Bu gün "Muğam
Mərkəzi"nin yaradılması, "Qarabağ
xanəndələri" albomunun işıq üzü
görməsi, çoxsaylı muğam
müsabiqələrinin keçirilməsi, gənc istedadlara,
qocaman sənət fədailərinə göstərilən diqqət
və qayğı möhtərəm Prezidentimiz Ilham Əliyev
və onun xanımı, Heydər Əliyev Fondunun prezidenti, YUNESKO-nun
xoşməramlı səfıri, millət vəkili Mehriban
Əliyevanın təməli ulu öndər Heydər
Əliyev tərəfindən qoyulmuş nəcib və xeyirxah
əməllərin layiqli davamıdır.
Bütün bunlarla
yanaşı, peşəkar ifaçı, təcrübəli
pedaqoq və muğam bilicilərinin əməyi sayəsində
bu gün muğamlarımız nota köçürülüb
xüsusi fənn kimi ali və orta ixtisas musiqi
məktəblərində tədris olunur. Bu sahədə
böyük iş görən təcrübəli pedaqoqlardan
biri də Bakı Musiqi Akademiyasının Xalq musiqisinin tarixi
və nəzəriyyəsi kafedrasının dosenti,
tanınmış kamança ifaçısı Arif
Əsədullayevdir.
İlk musiqi təhsilini
10 nömrəli musiqi məktəbində alan Arif
Əsədullayev 1970-ci ildə Asəf Zeynallı adına Bakı
Orta İxtisas Musiqi Məktəbinin, 1975-ci ildə isə
Üzeyir Hacıbəyov adına Azərbaycan Dövlət
Konservatoriyasının kamança sinfini
müvəffəqiyyətlə bitirmişdir. 1963-cü
ildən ifaçılıqla məşğul olan Arif
Əsədullayev uzun illər Azərbaycan Dövlət Filarmoniyasında,
Əhsən Dadaşov adına xalq çalğı
alətləri ansamblında solist kimi fəaliyyət
göstərmiş, respublikanın bir çox ustad
xanəndə və müğənnilərini
müşayiət etmişdir. Azərbaycan xalq musiqisinin
yorulmaz təbliğatçısı və mahir
ifaçı olan istedadlı kamança ustası Arif
Əsədullayev dünyanın 20-dən artıq
ölkəsində Azərbaycan xalq musiqisini uğurla
təmsil etmişdir. O, "Muğam-68" festivalının,
1983-cü ildə Fransada, 1984-cü ildə Avstriyada
keçirilən beynəlxalq folklor festivallarının,
1985-ci ildə isə Moskvada keçirilən XII
ümumdünya festivalının iştirakçısı
və diplomantı, Azərbaycan xalq musiqi ifaçıları
cəmiyyətinin sədridir.
Zəngin
ifaçılıq təcrübəsi olan A.Əsədullayev
1967-ci ildən bu günədək pedaqoji fəaliyyətlə
məşğul olur. Peşəkar ifaçı və
təcrübəli pedaqoq bir çox tədris proqramlarının,
elmi məqalələrin, "Çahargah" adlı
tədris videofilminin, əməkdar müəllim, ustad
xanəndə Nəriman Əliyevin 70 illiyinə həsr
olunmuş "SD" kompakt diskinin müəllifidir.
O, Azərbaycanın
yeddi əsas instrumental muğamını "Çahargah",
"Humayun", Rast, "Bayatı-Şiraz", "Zabul
segah", "Şur" və
"Şüştər" muğamlarını ilk
dəfə olaraq nota köçürmüşdür.
Respublika Təhsil Nazirliyi elmi metodiki şurasının
təsdiq etdiyi bu unikal dərs vəsaitlərinin redaktoru
müəllifin həyat yoldaşı, respublikanın xalq
artisti professor Şəfiqə Eyvazova, rəyçiləri
isə sənətşünaslıq namizədləri Ceyran
Mahmudova və Aslan Məmmədovdur. Muğam sənətinin
qorunub saxlanmasında müstəsna xidmətləri olan Arif
Əsədullayevin nota aldığı bu muğamlar
müəllim və tələbələrin, geniş musiqi
ictimaiyyətinin, bəstəkar və musiqişünaslıq
ixtisasları üzrə təhsil alan
tələbələrin arxalana biləcəyi çox lazımlı
tədris vəsaitidir. Nota alınmış bu muğamlar
muğamatın və onun elminin tədqiqi və təbliği
ilə məşğul olan tədqiqatçı və
ifaçılar üçün əsl istinad
mənbəyidir.
Böyük
bəstəkarımız Arif Məlikovun sözləri ilə
desək, "Arif Əsədullayevin gördüyü iş
təkcə sənətşünaslıq baxımından
deyil, bir vətəndaşlıq xidməti kimi də çox
mühümdür. Muğamların nota alınaraq nəşr
edilməsi, onların milli mənsubluğu ilə bağlı
sərvətimizə uzanan qərəzli, xain əllərin
birdəfəlik kəsilməsi deməkdir".
Xalq qəzeti.- 2007.- 10 yanvar.- S. 6.