Rzayeva İ.
Elitar sənətin
missiyası
Yaxud Sevda
Ələkbərzadənin «Şəbi-hicran»ının
yaratdığı təəssüratlar
Sevda
Ələkbərzadədən müsahibə almaq
qərarına gəlmişdim. Bu fikrə düşməyimin
də səbəbi vardı. Yeni ildə, hər dəfə
olduğu kimi, sadəlövhcəsinə maraqlı bir proqram
axtarışında pultun düymələrini dalbadal basaraq
bir kanaldan digərinə keçirdim. Sonda bezib televizoru
qapatmaq istədiyim məqamda birdən, səhv
etmirəmsə, Az.TV-də onun «Şəbi-hicran»
konsertindən parçalar gördüm. Təxminən iki il
əvvəl filarmoniyada keçirilmiş bu maraqlı
konsert-layihənin, bir yaradıcı insan olaraq elə
Sevdanın özünün də bir qədər
diqqətdən kənar qaldığı qənaətindəyəm.
Çox gənc
yaşlarından «Rast» qrupunda peşəkar musiqi
ifaçılığı fəaliyyətinə başlayan,
tez bir zamanda başgicəlləndirici populyarlığa nail
olsa da, başı gicəllənməyən Sevdanın
xüsusi təqdimata ehtiyacı yoxdur. Amma icazənizlə,
mən onu fərqli bir tərzdə, bugünkü cəmiyyətimizdə
hökm sürən meyarlar baxımından təqdim edim.
Beləliklə, Sevda:1.
Özünüreklam məqsədilə dəridən-qabıqdan
çıxmır. Qalmaqallarda adı hallanmır;
2. Onu şou-maqazin
proqramlarında çox nadir hallarda göstərirlər;
3. Toy biznesindən
kənardır! (Dəhşət!);
4. 100 min dollarlıq
avtomobillərdə gəzmir (vay-vay). Heç cangüdəni
də yoxdur;
5. Onun fəxri adı
yoxdur!
Maraqlı
göstəricilərdir, deyilmi? Bu siyahıdakı
ardıcıllığa da fikir verin lütfən. Burada
hər bir bənd özündən əvvəlkinin məntiqi
nəticəsidir. Yəni özünü reklam
etmədiyindən qalmaqal yaratmaq onun planlarına girmir, odur ki,
şou-maqazin proqramlarının maraq dairəsindən
kənarda qalır, nəticədə (həm də bir
sıra digər səbəblərdən) toylarda meydan
sulamır və təbii ki, böyük paralardan kənar
qalır, bu, onu «ulduz aksessuarları»ndan (maşın,
təzə binada mənzil, cangüdən və s.) məhrum
edir. Nəhayət, bütün bunlar onun nə zamansa fəxri
ad almaq ehtimalını heçə endirir.
Amma bunların Sevda
üçün o qədər də əhəmiyyəti
yoxdur! Buna onunla söhbətimdə
bir daha əmin oldum. Nədən soruşdumsa,
Sevda hərlənib-fırlanıb
«Şəbi-hicran»ın
və digər işlərinin üzərinə
gəlirdi. Müsahibəni
bitirib ondan ayrılan kimi zəng vurdu mənə və «gəl bu yazını
prezentasiyadan sonraya saxlayaq» dedi: «Bilirsənmi, istəyirəm
özün görüb
qiymətləndirəsən». «Lap yaxşı» - dedim. Düşündüm ki, müsahibəni
almışam, prezentasiyadan
sonra daha ətraflı yazaram.
Amma «Şəbi-hicran»ın təqdimatından sonra müsahibə fikrindən,
ümumiyyətlə, vaz
keçdim. Çünki onun səhnədən
təqdim etdikləri daha çox mətləbdən danışırdı.
Mərasimdən parçalar.
Sevda səhnəyə
çıxıb qonaqlarını
salamlayır, layihəni
həyata keçirməkdə
ona dəstək olmuş iş adamı Nazim Abdullayevə təşəkkür
edir və musiqiçi həmkarlarını
təqdim edir. Bərk həyəcanlıdır. Nədən başlayıb
nədə qurtaracağının
fərqində deyil:
- Mən gözəl danışa bilmirəm. Məni bağışlayın. Özü də bura bizim
dəyərli sənətçilərimiz
gəlib. Onların
yanında söz demək xüsusilə çətindir…
Nədənsə məni bir zaman
çox təsirləndirən
hadisəni xatırlayıram. Tədbirlərin
birində dəyərli
sənətçimiz Akif
İslamzadə özünü
narahat edən bir məsələdən
danışır, fikirlərini
çox həyəcanlı
şəkildə çatdırmağa
çalışır, hiss olunur ki, çətinlik
çəkirdi. Bu yerdə
tanınmış jurnalist
Xaliq Bahadır ona ərklə:
- Akif, sən danışma, sən oxu, - dedi.
Araya süküt
çökdü. Akif bəyin
üz ifadəsi dəyişdi. Öz-özünə
gileylənirmiş kimi:
«Oxuya bilsəydim, heç danışmazdım…»
dedi...
Qayıdaq təqdimat mərasiminə. Bakının bütün bomondu burda idi. Rəsmilərdən mədəniyyət
naziri Əbülfəs
Qarayev, ABŞ və Rusiya səfirləri, sənətçilərdən Əminə Yusifqızı,
Fərhad Bədəlbəyli,
Şəfiqə Məmmədova,
Fidan və Xuraman Hacıyevalar, Oqtay Mirqasımov, Ağaxan Abdullayev, İlqar Muradov, Zülfiyyə, Cahangir Səlimxanov, Səyavuş
Kərimi… Qonaqların hamısı tanınmışlar
idi, onların adını bir-bir çəksəm, bütün
səhifəni tutar.
Əlbəttə, istənilən tədbirdə
tanınmışların iştirakı
ona bir sanbal
gətirir. Amma Sevdanın
snob olmadığını dəqiq bildiyimdən həmin adamlarla münasibətlərinin səmimiyyətinə
inanıram. Onların da
Sevdanın yaradıcılığını
tam səmimi sevdiyinə
şübhəm yoxdur.
Ölkənin mədəni həyatında
xidməti olmuş bu qədər insan bir araya
gəlmişdi. Sevda cəsarətliymiş. Onların zövqünü
oxşamaq o qədər
də asan iş deyil. Bu
mənzərəni seyr
edib istər-istəməz
fikirləşirəm, axı
ölkənin mədəni
simasını bu və digər dərəcədə formalaşdıran
bu qədər insanın olduğu bir məkanda nədən bayağı
toy estetikası günümüzə
hakim kəsilib? Yəni onların hər biri buna müqavimət
göstərə bilməzdimi?
Nə isə, mətləbdən
uzaqlaşmayaq. Sevda böyük bir
zəhmətin bəhrəsini
təqdim edirdi. İndiyədək səslənməyən, bir-birindən maraqlı kompozisiyalar, xalq mahnılarımız, müəllif
bəstələri yeni
bir biçimdə ifa edilməyə başladı. Konsertin əvvəlində
musiqi fonoqramla səsləndi. Yəqin
ki, İngiltərənin,
Almaniyanın, elə özümüzün də
ən güclü uzmanlarımız tərəfindən
hazırlanmış musiqinin
keyfiyyətini bizlərə
çatdırmaq üçün…
Axırda canlı oxumağa
həmişə üstünlük
verən, ən əsası buna təpəri olan Sevda əlbəttə ki, xeyli canlı
ifalarını da qonaqlarına hədiyyə
etdi. Bəzilərini, hətta ekspromt
olaraq. «Bəri
bax» qrupu, «Natiq» ritm qrupu
ilə birgə qədim mahnılarımız
ifa olundu. Nəzərə alsaq ki Sevda bərk zökəm idi (bu o danışarkən də hiss olunurdu), bunun nə qədər
çətin olduğunu
anlayarsınız.
Yeni repertuar sənətçiyə
yeni bir baxış bucağından
baxılmasını da
tələb edir. Yaradıcılığında
caz, muğam, estrada, folklor elementlərini bir çoxları kimi yamaq etməyən, onları üzvi surətdə sintez etməyi bacaran Sevda əslində bəlli bir insan qrupunun, mən deyərdim, yeni formasiya adamlarının - burjua sinfinin sənətçisi
kimi differensasiya edilməkdədir. Əlbəttə, onun təqdim etdiyi sənət nə məzmun, nə də üslub baxımından toylarda səslənə bilməz. Söhbət keyfiyyətdə deyil, hərçənd bu da var. Sinfi
ziddiyyətlərin kəskinləşməyə
doğru getdiyi bir zamanda yaranmış
uçurumda sənəti
ilə körpü salan Sevda bəlkə
özü də bunun fərqində deyil. Həmin gün prezentasiyada
son dərəcə modern və
kosmopolit qafalar da özlərinin azərbaycanlı olduğunu
xatırladılar, özü
də bu hiss onları məhəlli çərçivələrə salıb kiçiltmədi,
lokallaşdırmadı. Milliliyin heç də sözün pis mənasında kəndçilik,
əyalətçilik olmadığını
həmin gün səslənən musiqi təsdiq etdi.
Sevdanın özü də belədir. Çox müasir dünyagörüşlü
və təpədən
dırnağa qədər
azərbaycanlı. Xalq musiqisini
yeni oranjimanda burjua təbəqəsinə
sevdirən, ona dünya musiqisi elementləri qatıb bəşəri sənət
meyarlarına yaxınlaşdıran
Sevda hədəfə
məncə, çox
yaxınlaşıb. Yaranmaqda olan
yeni Azərbaycan elitasının müğənnisinə
çevrilməyə başlayıb.
Qalır
bircə onun auditoriyası. Görəsən, onlar Sevdaya və
onun təqdim etdiyi elitar sənətə
sahib çıxmağı bacaracaqmı?
Maraqlıdır, bu elitar burjua
təbəqənin özünün
də formalaşması
məhz bu cür sənətə münasibətlərindən asılı
olacaq. Sevdanın sənət uğurlarını
professional baxımdan musiqiçilər
hələ çox təhlil edəcək, qiymətləndirəcəklər. Təkrar edirəm:
professional baxımdan. İctimaiyyətə isə hadisənin özü maraqlıdır.
Köhnə modellərin mühafizəkar
sabitliyindən qorxmayıb
onlara yeni nəfəs gətirmək
mahiyyətcə proyekt
müəllifindən inqilabi
təfəkkür və
cəsarət tələb
edən şeylərdir.
Sakit, təvazökar,
öz işində-gücündə
olan bu xanımda,
sən demə, belə keyfiyyətlər də varmış!
Bəs onun auditoriyası necə? Elitar sənəti öz
plebey passionarlığı
ilə sıxışdırmaqda
olan bayağı toy estetikasından qoruya biləcəkmi? Bunu zaman göstərəcək!
Gündəlik Azərbaycan.-2007.-31 yanvar.-S.14.